Wie nog meer iets gebroken en soms nog last?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JoyceLa

Wie nog meer iets gebroken en soms nog last?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 11:01

(Ik weet niet of het hier goed staat).
Ìk heb vorig jaar zomer mijn pols gebroken. Omdat het op een aparte plek gebroken was en gips alleen niet genoeg zou zijn heb ik 2 maanden een aantal pinnen in mijn pols gehad. Na 6 weken mocht het gips eraf. Natuurlijk voelt het in het begin raar en de eerste dagen heb ik hem nog niet durven gebruiken. Langzaam ga je hem steeds meer gebruiken natuurlijk en bouw je je spieren weer op. Ik ben al snel dingen gaan tillen etc omdat we bij ons op stal aan het verbouwen waren en ik al 6 weken niks had mogen doen haha. Die spierpijn die je voelt tijdens het opbouwen heb ik nog lang gevoeld net als iedereen denk ik. Het duurt natuurlijk ook wel een tijd voor je spieren weer goed werken. Op een gegevene moment voelde ik het bvb alleen tijdens het fietsen, omdat mijn pols dan in een bepaalde houding ‘staat’. En als ik dingen tilde. Ik heb een tijd niks gevoeld, maar het lijkt wel als het kouder weer wordt bvb met regen ook dat ik het weer voel, net als nu. Verder heb ik er weinig tot geen last van eigenlijk. Zijn er meer mensen die dit hebben? Gaat dit over of is het iets blijvends? Ik vind het apart namelijk, het is alweer bijna een jaar geleden, en ik voel het volgens mij echt alleen als het kouder weer is of als ik (te) veel heb getild..

Paardenmeis1

Re: Wie nog meer iets gebroken en soms nog last?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:03

Yes, ik meld me! Jaar of 6 inmiddels.. pols gebroken op meerdere plaatsen. Soms ineens een soort steek of inderdaad met kou!

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:05

Ik heb het ook nog. Had 8 jaar geleden mijn middenhandsbeentje gebroken en als ik mijn hand veel beweeg begint het te steken en zwelt het op.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:07

Miseria schreef:
Yes, ik meld me! Jaar of 6 inmiddels.. pols gebroken op meerdere plaatsen. Soms ineens een soort steek of inderdaad met kou!

precies hetzelfde, maar dan van een breuk van nog langer geleden, 15 jaar!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:09

Hier ook, teentje. :')
Hij bevriest heel snel 's winters en tintelt vaak.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:09

LZP --> MW

_Cher

Re: Wie nog meer iets gebroken en soms nog last?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:20

Heb begin dit jaar mijn bekkenring gebroken.. Heb er nog steeds af en toe last van voornamelijk als ik lang paardgereden heb of een stuk gefietst heb. Nu is het bij mij nog niet zo heel lang geleden dus hoop dat het nog bij trekt.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:31

Ik weet nog goed dat ik een paar jaar af en toe last had, vooral met kou.
Ik brak in groep 3 mijn pols. Nu heb ik echt al jaren geen last meer.

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 11:33

_Cher schreef:
Heb begin dit jaar mijn bekkenring gebroken.. Heb er nog steeds af en toe last van voornamelijk als ik lang paardgereden heb of een stuk gefietst heb. Nu is het bij mij nog niet zo heel lang geleden dus hoop dat het nog bij trekt.

bBij jou is het nog niet zolang geleden idd. Dus ik neem aan dat het met de tijd ook minder wordt.

Vinden julie het niet vaag dat als je jaaaaaaren geleden iets hebt gebroken je er nog last van kan hebben? Ik heb het nu bvb als ik mijn pols draai ook, ik voel het nu alweer de hele dag eigenlijk. Blijf het wel vreemd vinden. Je bot heelt dus je zou denken dat je spieren op een gegevenen moment ook weer de kracht hebben en dergelijke... Iemand die weet hoe het zit?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:34

Heeft met de zenuwen of bloedbanen te maken. Die schijnen nooit meer zo te lopen als voorheen en dan is de bloeddoorstroming minder en dus kan het ook sneller bevriezen of tintelen.

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 11:36

Suzanne F. schreef:
Heeft met de zenuwen of bloedbanen te maken. Die schijnen nooit meer zo te lopen als voorheen en dan is de bloeddoorstroming minder en dus kan het ook sneller bevriezen of tintelen.

Joh, nooit geweten. Er wordt tegen je gezegd dat de breuk 4 maanden nodig heeft om helemaal te helen etc. Maar niet dat wat jij boven beschrijft. Vind dat ze dat er ook wel bij mogen vertellen eigenlijk.. Al zal de ene persoon er meer last van hebben dan de andere persoon..

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:38

Hier ook een pols die, uhm even tellen, 8/9 jaar geleden gebroken is en die ik nog steeds regelmatig voel!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:38

Jep ik heb toen ik 7 was mijn elleboog flink gebroken. Ook geopereerd toen en 2 pinnen erin.
Af en toe met kou nog last en als ik er te veel mee doe. Heb er ook al een aantal keer een peesontsteking in gehad.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:39

Ik heb m'n bovenarm 5 jaar geleden gebroken en die plek is nu dikker. Afentoe heb ik er last van dat de spier niet helemaal lekker heen en weer schuift en dan kraakt het op een hele vreemde manier :')
Wel is die arm een stuk soepeler, als ik 'm achter m'n rug doe kan ik er zo mee in m'n nek kriebelen :P

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:40

Ja ik weet het niet precies hoor, maar zoiets was het wel. Misschien dat iemand hier er meer vanaf weet.
Heeft ook met energiebanen te maken. Schijnt in ieder geval dat de bloeddoorstroming minder is op de plek van een breuk en dat daardoor klachten kunnen ontstaan.

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:40

Ik heb ook meerdere keren beide polsen gebroken. Vaak waren het geen ernstige breuken, met een paar weken mocht het gips er weer af. Maar ik voel het inderdaad af en toe nog wel. Als ik een bepaalde beweging maakt of extreem veel gebruikt heb krijg ik echt steken, en tintelt het. Je bent dus niet de enige!

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 11:41

Maar het zijn dan eigenlijk dus niet je spieren wat je 'denkt' te voelen maar je pezen ofzo? Ik ga dit eens uitzoeken ben wl nieuwsgierig eigenlijk!

En idd Carmen ben niet de enige :-)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:41

Ooit een twijgbreuk gehad in m'n linkerpols en heel soms nog last van. Dan moet ik ook niet te hard ergens op drukken want dat doet zeer.
Een aantal jaar geleden is er voor de zekerheid nog een foto van gemaakt, maar niets te zien.

Ook heb ik weleens mijn enkelband gescheurd. Daar heb ik jaren later soms ook nog last van.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:42

2 jaar terug heb ik mijn enkel gebroken, zitten nu nog steeds pinnen in.
Heb er echt vreselijk veel last van, het is niet goed terug gegroeit.
Met rijden speciale beugels, ik doe dagelijks oefeningen, smeer zalfjes voor soepelere gewrichten....Het blijft pijn doen.

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 11:42

Cayenne schreef:
Ooit een twijgbreuk gehad in m'n linkerpols en heel soms nog last van. Dan moet ik ook niet te hard ergens op drukken want dat doet zeer.
Een aantal jaar geleden is er voor de zekerheid nog een foto van gemaakt, maar niets te zien.

Ook heb ik weleens mijn enkelband gescheurd. Daar heb ik jaren later soms ook nog last van.

Misschien een domme vraag :o Wat is een twijgbreuk?

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 11:42

daNiielle_ schreef:
2 jaar terug heb ik mijn enkel gebroken, zitten nu nog steeds pinnen in.
Heb er echt vreselijk veel last van, het is niet goed terug gegroeit.
Met rijden speciale beugels, ik doe dagelijks oefeningen, smeer zalfjes voor soepelere gewrichten....Het blijft pijn doen.

Dat is wel erg vervelend als het niet goed terug is gegroeit zeg.. Mogen de pinnen er met de tijd wel uit of blijven die alles op 'hun'' plek houden?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:43

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:44

Er zit bij mij na 1,5 jaar nog steeds een scheur in mijn bot, bij mijn enkel.
Waardoor er volgens mij een stukje los zweeft, aangezien er een punt uit mijn voet steekt := Die er niet hoort te zitten..

Hierdoor moest ik stoppen met voetballen en als ik te lang sta, krijg ik daarna wanneer ik zit, heel erg last van mijn enkel en wordt ie weer dik :(

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:47

mirka1994 schreef:
Dat is wel erg vervelend als het niet goed terug is gegroeit zeg.. Mogen de pinnen er met de tijd wel uit of blijven die alles op 'hun'' plek houden?

Heb het ziekenhuis meerdere malen gebelt, en ben daar geweest.
Eerste afspraak voor operatie heb ik niet door laten gaan, de chirurg was vreselijk onaardig en maakte me echt belachelijk. In de zin van constant zeggen 'Hoe kun je nou toch van een paard af vallen, dat ik maar een kluns was...en dan echt op een arrogante manier.
Nog een aantal keer gebelt, had ik een afspraak... Krijg ik vorige maand een telefoontje dat ik erheen moest om diezelfde dag geopereerd te worden. Ik was toen op concours, dus kon niet. Was tenslotte ook helemaal niet de afspraak, de operatie zou pas volgende maand zijn.
Nog een aantal keer gebelt, nou bellen ze me niet meer terug......
Dus ivm een stom ziekenhuis zitten ze er nog.

Edit: Oja en 1 keer kon het niet, want ik had een onstoken teen. Dan mag je blijkbaar niet onder narcose.
Laatst bijgewerkt door daNiielle_ op 23-06-11 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:48

ik heb mijn neus gebroken tijdens het paardrijden (7 jaar geleden) (valpartij waarbij ik te vroeg weer op wilde gaan staan, gevolg hoef van de pony tikte tegen mijn neus aan)...hierdoor kan ik sindsdien weersveranderingen aan voelen komen...neus jeukt dan en krijg last van een raar zeurend gevoel...