Mobiel bij borst, schadelijk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mintgroen

Mobiel bij borst, schadelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 18:03

Net als veel andere meiden/vrouwen doe ik bij gebrek aan broekzak mijn telefoon in mijn bh. Nu hoorde ik dat dit schadelijk is (ivm borstkanker). Is dit echt waar?

_Tara_

Re: Mobiel bij borst, schadelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:03

Ik zou zelf het risico niet nemen...

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:05

serieus joh..ben ik ook wel benieuwd naar

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:05

Er wordt ook verteld dat als je hem altijd in je broekzak hebt er kans is dat je onvruchtbaar wordt i.v.m. de straling. Ik zelf zou het eigenlijk niet weten..

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:06

Lijkt mij dat de afstand van je oor naar je borst niet zo belachelijk veel groter is.

Maar in je bh zit toch helemaal niet lekker joh? Als ik aan het stappen ben en ik heb geen zakken zorg ik meestal dat ik laarsjes aan heb en dan steek ik ze daarin.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:07

ik heb dit laatst nagevraagd op school bij de biologie leraar.. die zij dat het een fabeltje was.. het was net zo schadelijk als een lamp, of een wekker enz.. (de straling zeg maar)

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:08

Ik doe het ook heel vaak inderdaad als ik een legging aan heb ofzo zonder zakken. Mn moeder zegt ook inderdaad dat het schadelijk in verband met de straling naar je hart... ik ga nog maar eens goed googlen :') :P

Yunaa

Eigenlijk moet je het even googlen. Volgens mij is het zeker geen onzin! Net zoals je je telefoon savonds uit je kamer moet leggen, of gewoon uit doen. Zo voorkom je ook de stralingen :)

Neverhere

Je kunt beter zeggen: 'Mobiel schadelijk'.
Maakt niet uit waar je hem houdt. Draag hem niet op je lichaam, waar dan ook en gebruik zo min mogelijk.
Er komen steeds meer studies die aantonen dat die dingen niet ongevaarlijk zijn maar nog steeds willen de meeste mensen het niet weten omdat we verslaafd zijn aan het gemak van de draadloze technologie.
De prijs die we daarvoor moeten betalen kan wel eens een veel hogere zijn dan we bereid zijn te betalen.

Als je iets niet kunt horen, zien, proeven of vastpakken wil dat niet zeggen dat het er niet is.

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:09

Telefoon uit je kamer 's nachts???? nog nooit van gehoord :P hij ligt bij mij altijd naast mn kussen (wekker)...

Je komt overal stralingen tegen, je kan het niet voorkomen of je moet jezelf isoleren tussen 5 betonnen wandjes? :')

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:10

straling is zoiezo schadelijk, overigens leven wij in straling(denk aan wifi, draadloos internet e.d.) dus mensen die denken dat ze starlingen kunnen voorkomen. nee, dit kan niet meer. of je moet ergens leven waar bijna geen straling is, maar dat is er volgens mij niet in NL ;)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:10

r_oo_sj_e schreef:
Telefoon uit je kamer 's nachts???? nog nooit van gehoord :P hij ligt bij mij altijd naast mn kussen (wekker)...

Je komt overal stralingen tegen, je kan het niet voorkomen of je moet jezelf isoleren tussen 5 betonnen wandjes? :')

Je kan het inderdaad niet voorkomen, wel verminderen.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:12

veel valt er ook niet te verminderen, je kan hooguit je eigen telefoon/internet uitzetten e.d. maar als iedereen om jou heen dat niet doet kom je alsnog in contact met veel straling(draadloos internet, wifi enz.)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:12

Al die straling is schadelijk. Ik voel de straling van mijn mobieltje wel duidelijk, die van mijn draadloze muis ook. Gaat tintelen en wordt warm.
Ik denk ook dat over 20 jaar blijkt dat het heel schadelijk is allemaal.
Ik ken iemand die een pacemaker heeft en moet uitkijken met haar mobieltje in haar jas.

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:13

nou precies wat je zeg Illusion! Tegenwoordig is alles mobiel/internet dus ook straling..

en google zegt steeds wat anders, naja de sites... Sommige zeggen dat mobieltjes geen straling geven alleen met bellen, sommige zeggen dat ze dat juist wel heel veel doen...

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:14

Want? Je draagt iedere dag je mobiel in je bh?

Ik kan me best voorstellen dat het schadelijk kan zijn, maar niet voor 1 avondje per week...

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:14

ik denk persoonlijk ook dat daardoor ook veel kanker ontstaat(ik weet niet of dit al aangetoond is) maar de kanker neemt toe net zoals draadloos internet, wifi enz.
nogmaals, ik weet niet of dit ook echt onderzocht is maar ik zou er niet gek van staat te kijken als dit wel zo is.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:15

ik slaap al sinds ik een mobiel heb elke dag met mn mobiel onder mijn kussen, is dat ook schadelijk ? :=
het is wel mijn wekken (op trillen) dus eigenlijk kan ik niet zonder :P

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:16

Punt is is dat dit gewoon allemaal niet wetenschappelijk is aangetoond.

Kanker ontwikkeling duurt nou eenmaal jaaaaaaren. wellich is kanker toegenomen de afgelopen jaren, maar wie zegt dat dat aan mobiel telefoon gebruik.

Het vinden van een correlatie wil nog niet zeggen dat er een oorzakelijk verband is.

Er zijn een hoop theoriën, heb nu geen zin om te zoeken, maar je zult zoiets toch echt wetenschappelijk aan moeten tonen wil je het relatief zeker weten.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 20-06-11 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Esme_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:16

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:17

Geen idee of het schadelijk is

moet wel zeggen, als ik mijn mobiel naast me heb snachts slaap ik beduidend onrustiger dan wanneer mijn mobiel niet naast me ligt

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:18

dat merk ik dus echt niet, of mn mobiel naast me ligt of niet :P

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:20

Shiloh schreef:
Punt is is dat dit gewoon allemaal niet wetenschappelijk is aangetoond.

Kanker ontwikkeling duurt nou eenmaal jaaaaaaren. En ja, kanker is toegenomen de afgelopen jaren, maar wie zegt dat dat aan mobiel telefoon gebruik.

Het vinden van een correlatie wil nog niet zeggen dat er een oorzakelijk verband is.

Er zijn een hoop theoriën, heb nu geen zin om te zoeken, maar je zult zoiets toch echt wetenschappelijk aan moeten tonen wil je het relatief zeker weten.

Bewezen zal het nooit zijn maar ik denk wel degelijk dat al die straling van draadloze telefoons, internet, gsms enzovoorts toch echt wel kwaad kunnen op den duur....
Evenals al die rotzooi die men tegenwoordig in de lucht mee inademt....
Alles word alsmaar op roken gegooit maar zeg nou zelf, vroeger rookte de mensen net zo veel als nu maar kwam er zelden kanker voor....

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:21

wie zegt dat het toen zelden voor kwam? Misschien is de diagnostiek wel verbeterd?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:22

Illusion schreef:
veel valt er ook niet te verminderen, je kan hooguit je eigen telefoon/internet uitzetten e.d. maar als iedereen om jou heen dat niet doet kom je alsnog in contact met veel straling(draadloos internet, wifi enz.)

Ik denk zelf dat 't nogal een verschil maakt of je die straling rechtsstreeks op je lijf hebt of vanaf een afstand.