Wallen, hoe kom je er van af?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

InekeH87

Wallen, hoe kom je er van af?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 19:14

Ik heb al sinds mijn 18e altijd grote wallen onder mijn ogen. Zelfs zo erg dat mensen gedacht hebben dat ik ernstig ziek was en er daarom zo moe en slecht eruit zag :+ . Nu ben ik prima gezond, slaap voldoende, eet gezond, drink voldoende water, etc. Maar ik heb toch van die lelijke donkere wallen onder mijn ogen. Het ziet er ook echt uit als een blauw oog. Combineer van die zwarte wallen met een mager ingevallen gezicht en je begrijpt waarom mensen al snel denken dat je ziek bent.

Ik heb al van alles geprobeerd tegen de wallen. Van die rollers van garnier met caffeïne. Koud water of ijsklontjes erop. Masseren met cremètjes, komkommer erop ga zo maar door. Proberen te camoufleren met allerlei concealers wil niet werken. Daarvoor zijn de wallen te zwart en de rest van mijn huid te veel albino (heb ook nog eens een zeer bleke huidskleur :P).

Wie heeft de gouden tip? O ja operaties enzo zijn natuurlijk altijd te overwegen, maar omdat ik nog erg jong ben (24) is dat niet echt een goede optie. Wallen worden namelijk erger als je ouder wordt.

nine1987

Re: Wallen, hoe kom je er van af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:15

Geen idee, maar heb je t al eens aan je HA gevraagd? Miss weet hij iets?? (zonder operaties dan :P)
In ieder geval succes.. :D

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:17

ik heb ook geen idee, heb je er misschien een foto van? dan kunnen we ons er een beeld bij vormen

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:21

Ik lees mee; heb altijd donkere wallen. Het is vaak wel iets minder als ik voldoende (niet te veel!) slaap en het is vaak ook veel minder in de zomer. Dat kan ook komen omdat ik dan minder wit ben waardoor het niet echt opvalt.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 19:22

Ik graaf al door mijn berg foto's voor een goede.

Edit: ik heb er een paar gevonden. Zijn natuurlijk nooit de beste, maar ach het moet maar even :P

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Op deze foto's lijkt het een stuk minder, bij de eerste twee heb ik ook nog make-up erop om ze te verdoezelen.
Laatst bijgewerkt door InekeH87 op 15-06-11 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:23

Ik heb ooit eens gehoord van aambeiencreme tegen wallen, omdat dat de huid ook weer strak trekt.
Maargoed, of je dat nou op je gezicht wil hebben is een tweede..

Ik zou toch ook gewoon eens langs je HA gaan.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:24

Aambeiencreme lijkt me niet werken tegen donkere wallen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:25

Wat ook kan helpen is gebruikte theezakjes op je ogen leggen,
Je moet 'm eerst in de thee hebben gehad,daarna leg je hem (ik dacht) ongeveer een kwartier op je oog.
Bij mij waren de blauwe "strepen" weg,maar de rimpellijntjes blijven wel.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 19:29

Ja ik had ook al eens wat gehoord over theezakjes. Zou het dan nog uitmaken of je zwarte thee of kruidenthee gebruikt?

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:30

En wat doe je in die kwartier? :\ (Muziek luisteren is geen optie :D )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:31

Ik had gewone thee geloof ik.
In het kwartier heb ik op bed gelegen om muziek luisteren (ik kan ook heel moeilijk stil liggen := )

drd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:31

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 19:34

Ik heb ze dus allebei, en de wallen en de kringen :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:53

volgens mij kan je er niet echt iets tegen doen.... Ik heb ooit gehoord dat het het (blijvende) resultaat was van een hersenschudding, en nog wat andere medische klachten waar het een gevolg van kan zijn...? Weet niet of dat kan kloppen.

In ieder geval, om het te verdoezelen wordt veel roze en oranje concealer gebruikt ipv huidskleurig.... Maarja, of het dat echt héél veel gaat helpen....

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:56

Een vriendin van mij heeft hele erge wallen, maar als ze haar make up op heeft zie je er echt niets van. Ik zal haar eens vragen wat ze allemaal gebruikt en hoe ze dit op doet. Ze heeft iig een heel systeem om die wallen weg te werken :P.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 19:56

Haha als het het resultaat is van een hersenschudding dan kan dat bij mij wel eens heel goed het geval zijn. Heb namelijk twee keer een schedelbasis fractuur gehad, drie keer een hersenkneuzing (veel zwaarder dan een hersenschudding http://nl.wikipedia.org/wiki/Hersenkneuzing) en ontelbaar veel keren een hersenschudding gehad. Doktoren noemen het een wonder dat ik nog zo normaal ben :P.

edit: Darkdreamer als je dat zou kunnen vragen dan help je me er flink mee *\o/*

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:59

Ik heb het ook zo erg en dan heb ik ook nog van die grote ogen, ik lijk af en toe wel een monster. :o Ik lees even mee. camouflage sticks en komkommer etc helpen bij mij ook niet. aambeienzalf (ja ik heb het geprobeerd :') ) ook niet.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 20:01

Mooi dat ik weet dat aambeien zalf niet werkt, dan hoef ik dat iig niet te proberen :P

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 20:01

Zijn het wallen of kringen? Ik kan het niet helemaal goed zien. Ik denk kringen.

Tegen wallen moet je namelijk vochtafvoerende maatregelen nemen, maar die helpen bij kringen niet. Dat is meer een kwestie van bloedvaatjes die door je lichte huid schijnen. Ze zijn wel weer makkelijker te camoufleren.

Ik vind het trouwens niet zo erg op die foto's hoor. Ruilen? ;)

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 20:02

Ze gebruikt sowieso geen komkommer of camouflage sticks. Ze gebruikt geloof ik 3 verschillende tinten foundation en poedertjes. Drastisch dus, maar het werkt wel en als je het vaker doet word je er nog handig in ook.

Enige voordeel voor haar is dat ze wel in een make up winkel werkt en dus alles super goedkoop kan krijgen en veel testertjes mee krijgt. De merken make up die ze gebruikt zijn geloof ik ook niet super goedkoop :=.

Ik denk dat ik haar morgen of maandag zie. Dan zal ik het even voor je navragen! :)

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 20:03

@Lindy Het zijn echt wallen en op slechte dagen ook grote kringen. Vochtafdrijvende middelen helpen niet tot nauwelijks, dat heb ik al geprobeerd

DarkDreamer, bedankt ik ben heel benieuwd wat die vriendin van je allemaal gebruikt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 20:06

Ooh dat is dan wel weer typisch Ineke.. Vrees dat het dan iets blijvends is wat je ook niet zomaar weg krijgt...

Wbt. make-up kan ik mss wat tips geven :') je moet een complementaire kleur gebruiken als concealer, oranje of roze dus (bij de kruidvat hebben ze palletjes van catrice, met 5 kleuren voor 2,50. Werkt best ok :P ) daarover je foundation doen (bij voorkeur een goed dekkende) en daarover een foundation/compact poeder om het te fixeren :P ....
Maar of je daar nou blij van wordt iedere dag :+ :+

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 20:12

Menino en als je nu heel erg begin te zweten, loopt het dan allemaal niet door elkaar dan?? *heb nu visioenen van mensen die verschrikt weglopen van de receptie denkend dat er een clown staat*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 20:15

nee valt wel mee.... Sowieso fixeer je het met compact poeder...
En ik heb nog nooit gehad dat de foundation/concealer letterlijk van m'n gezicht afdroop :P ?
Het vervaagt hoogstens :P

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 20:15

Oke, nou ik heb ook wallen en kringen en heb ook alles al geprobeerd, tot ik vorige maand bij een duur anti-wallenmiddeltje las dat je je slapen ermee moest masseren of de lymfe op gang te brengen. Klonk mij redelijk in de oren, want wallen komen door slechte lymfefunctie (of hoe heet dat...). Maar dat kan natuurlijk ook zonder dat middeltje. Ik probeer het nu een tijdje en het lijkt inderdaad te helpen. Gewoon 's ochtens even je slapen masseren. Ben benieuwd of het bij anderen ook werkt.

Bij je kringen kun je kijken of die niet inmiddels uit kleine pigmentvlekjes/sproeten bestaan. Dat is bij mij gedeeltelijk wel zo en daar gebruik ik nu Biodermal Pigmentcreme voor. Geen idee of dat gaat helpen.
Aan een dunne doorschijnende huid valt verder niet veel te doen. Ik camoufleer nu al een aantal jaar met Touche Magique van L'Oréal en dat bevalt me uitstekend. Ben als de dood dat het uit de handel gehaald wordt. :D