Over abortus enzo.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JunkDeLuxe

Over abortus enzo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 10:29

Ik heb al meer dan een week geleden een SA aangevraagd, maar nog steeds geen reactie. Dan maar zonder SA, maar ik zou wel graag willen vragen aan de bokkers of vriendinnen die me hier herkennen (en me dus ook op facebook hebben) om hier niks over te zeggen op FB, tenzij in PB. Kwestie van het een beetje stil te houden voor m'n familie langs vaderskant.

Ik was al een tijdje ziekjes, buikpijn, misselijk, moodswings.. Ik kén mezelf, en wist dus ook al snel hoe laat het was. Maar toch nog stuisvogelpolitiek, eerst fijn op vakantie :+ De eerste nacht daar heb ik m'n vriend verteld, dat als we weer thuis waren, we een testje moesten gaan halen. Die schrok natuurlijk, maar wel wel érg lief.

5 dagen later weer thuis, maar helaas op een zondag. Dus nog dagje gewacht, en maandag meteen de test gaan halen. Plasje gedaan, en o jee.. Zwanger. Compleet ongewenst, ik hoef écht geen kinderen. Vriend trok wat bleekjes af, en ik ben meteen naar de huisdokter gerend. Die gaf me een boel papieren mee, inclusief telefoonnummer voor de abortuskliniek. Eerst nog langs m'n moeder geweest, want ja, da's mijn beste vriendin *\o/* Die zag meteen al aan mijn gezicht wat mijn beslissing was -en daar was ze terecht ook heel tevreden mee- en ik heb meteen naar de kliniek gebeld.

2 dagen later moest ik daar op gesprek komen, want ja da's verplicht. Ontzettend aardige mensen daar. Die zijn ook van mening dat als het niet gewenst is, het beter niet kan komen. Echo genomen, en meteen afspraak gemaakt voor de abortus. Want ja, je krijgt verplicht 6 dagen de tijd om je te bedenken.

Die middag ook stiefpa op de hoogte gebracht, die ging me wel even in een mosterdbad steken _O- Ondertussen had m'n vriend ook zijn ouders op de hoogte gebracht, en die sprongen ook meteen een gat in de lucht bij onze beslissing. Daarna mijn pa nog gebeld, die vond het ook beter zo.

En gisteren was het dan zo ver. Jezus, wat heb ik een pijn gehad. Ik had om 14.45 mijn afspraak, een dik uur verder was het pas aan mij, waardoor de pijnstillers -ik moest er 3 op voorhand nemen- grotendeels al waren uitgewerkt :+ Mams had me gewaarschuwd, maar o mijn God.. Ik dacht echt even dat ik dood ging. Wat een pijn.. Op 3 minuten was het klusje gelukkig geklaard, meteen ook een spiraaltje laten plaatsen. Nee, dit overkomt mij niet meer! -klopt af- Achteraf nog een spuit in m'n achterste, die was ook afschuwelijk.

Ik denk trouwens niet dat ik ooit nog van gedachten verander. Ik heb het gewoon niet voor kinderen.. Vriendinnen van me hebben er, en die zijn best leuk.. Als ik ze na een uurtje maar weer fijn kan terug geven. Wie weet geef ik nog wel een no-baby-borrel *\o/*

En wat ben ik blij dat ik er vanaf ben! Dag misselijkheid, dag buikpijn, en welkom kaas! Dat kon ik namelijk niet meer eten, en ik ben echt gek op kaas! En eindelijk, eindelijk, ruik ik niks meer :D Mijn neus, ik weet niet wat er mee scheelt, maar die werkt niet bepaald zoals het hoort. Scheelt iets met het tussenschot (super irri als ik moet overgeven, komt dus ook uit m'n neus, aaargh), en ik ruik gewoon nooit wat. Mag je bij wijze van spreken nog een wind in m'n gezicht laten, doet me helemaal niks. Maar toen ik dus zwanger was, jeetje, als je de ijskast open trok kon ik je meteen vertellen wat er in zat. Of ik kom bij m'n vriend de keuken in, en moet meteen de handen voor de neus slagen van de kaasgeur van de macaroni. Wal-ge-lijk! En maïs, dat lustte ik zowizo niet, maar nu kon ik hem dus ook ruiken.. GOOR!

En natuurlijk verdient mijn vriend ook een bloempie, want die was de hele tijd ontzettend lief voor me. Heeft me geen één keer verweten dat ik g*dverdomme m'n pil had moeten nemen zoals het hoorde, en zeurde niet bijzonder veel als ik wéér eens misselijk was, of om 20.00u al in sliep viel van vermoeidheid. Hij moest gisteren gaan werken, maar ik wou toch alleen geen. Is geen drama over nodig, want ik heb geen seconde getwijfeld. En na zijn werk stond ie met bloemetjes voor m'n deur!

Ik ben 22 jaar, en woon sinds een 3tal maanden weer thuis. Da's ook een belangrijke reden voor mij om NIET voor kinderen te kiezen. Als je kinderen neemt, dan woon je alleen, en ben je niet meer van je ouders afhankelijk. Je voedt je kind zélf op, en schuift het niet op oma/opa af. Tenminste, dat is mijn mening. En wie daar anders over denkt, daar heb ik geen problemen mee. Maar ik denk er dus zo over, en de keuze was dus ontzettend snel gemaakt. En ik heb er absoluut geen spijt van. Ik heb al genoeg aan mijn kleine Baileys!

Mars

Re: Over abortus enzo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:32

Ik vind het knap dat je hebt gekozen voor abortus, en ik ga helemaal mee met je redenatie; als een kind niet gewenst is kan het beter niet komen. Daar wordt naar mijn mening helemaal niemand gelukkig van ook het kind niet.

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:33

respect voor je dat je het zo op durft te schrijven dat meen ik

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:35

Kan maar een ding zeggen: respect.

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:35

Oef, *voelt een reltopic aankomen*
TS, dat je hebt besloten voor abortus is geheel je eigen keuze en ik snap je beslissing.
Ik vind het alleen niet zo slim om er zo happy en luchtig over te doen op bokt, vooral omdat er genoeg mensen zijn die doodgraag kinderen zouden willen maar dit niet kunnen.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 10:36

Stephanie_86 schreef:
respect voor je dat je het zo op durft te schrijven dat meen ik

Dankjewel! Ik was eerst aan het twijfelen.. Maar ik heb echt geen seconde getwijfeld over de abortus.. En ik schaam me daar uiteindelijk ook niet voor. Dat hebben de mensen in de kliniek me goed in de oren geknoopt: over abortus hoef je je niet te schamen!

Wel uitkijken dat het je niet blijft overkomen natuurlijk, dan wordt het een heel andere zaak :+

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:37

Fijn dat de arbortus voor jou goed heeft uitgepakt. Laat dit je echter wel een les zijn niet weer zwanger te worden! ik weet niet of je naast je spiraal van plan bent aanvullende conceptie te gebruiken maar dat is geen overbodige luxe, zeker als je echt geen kinderen wilt. Better safe than sorry... Dus echt voorzichtig zijn in de toekomst!

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:38

Suzanne_J schreef:
TS, dat je hebt besloten voor abortus is geheel je eigen keuze en ik snap je beslissing.
Ik vind het alleen niet zo slim om er zo happy en luchtig over te doen op bokt, vooral omdat er genoeg mensen zijn die doodgraag kinderen zouden willen maar dit niet kunnen.

Ben ik het mee eens.

Maar wat ik me afvraag, is waarom je het zo op internet gooit, maar het niet op fb mag komen, het staat nu toch al op internet?

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 10:38

Suzanne_J schreef:

Sja, daar heb ik ook over gedacht. Maar dat zou ik absoluut niet fair vinden..

Het is MIJN leven.. En dus ook MIJN beslissing. Ik vind het héél erg, voor de mensen die graag een kindje willen en waarbij het maar niet wil lukken.. Maar da's geen reden waarom ik het mijne wél moet bij houden.

Ik heb respect voor iedereen met kinderen, en voor iedereen die er wil.. Dus ik kan alleen op wederzijds respect hopen voor mijn beslissing, dat ik bewust NIET voor kinderen kies..

fanci_mike

Suzanne_J schreef:

Maar daarbij vind ik wel dat ook TS het recht heeft om haar ervaring zo op te schrijven. Anders kun je niks meer schrijven omdat er altijd wel iemand is die... Zou ook akelig worden. gewoon een beetje respect naar elkaar, how hard can it be.

Mars

Ik vind dat TS alle recht heeft om 'happy en luchtig te doen op bokt'. Ze heeft gelukkig een beslissing gemaakt waar zij blij mee is en dat mag ze best zeggen :j Dat er veel mensen zijn met onvervulde kinderwens is heel naar, maar ik heb er een beetje moeite mee dat anderen die geen kinderen willen altijd maar hun mond moeten houden voor die groep.
Ik wil zelf ook absoluut geen kinderen, ik kan TS ook heel erg goed volgen. Maar moeten wij zonder kinderwens dan altijd maar onze mening voor ons houden omdat er misschien wel iemand gekwetst gaat zijn? Ieder maakt andere keuzes in het leven en is daar tevreden mee, je kan daarbij onmogelijk met iedereen rekening houden.
Laatst bijgewerkt door Mars op 15-06-11 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:39

Best kans dat je negatieve reacties gaat krijgen! maar ik kan me goed voorstellen dat je opgelucht bent ervan 'verlost' te zijn! Heb de wens ook niet en zou me echt kapot schrikken als ik het wel zou zijn!!
Hopelijk herstel je snel!

Mi_Amore

Jeetje meid, knap dat je de keuze gemaakt hebt :j

En euh, je bent mijn leeftijd, ik ben momenteel ook 'iek-no-baby's-for-me', maar zeg nooit nooit hoor ;)

En zoals Suzanne_J helaas al meld, hou je hart goed vast want er zitten uiteraard flink wat meiden hier
die doodgraag mama willen worden, maar niet kunnen.
En die zijn nogal gevoelig aan de manier waarop jij je tekst hebt neergepland.

Uiteraard iedereen zijn leven en mening, maar weet dat er ook heel wat mensen zijn met een omgekeerde situatie :)

MarliesV

TS: ik heb respect voor je keuze voor abortus. Gezien jou mening en jou situatie is dit voor jullie de beste keuze geweest.

Ik heb wel moeite met je manier van alles hier opschrijven. Het hele stuk komt bijna melig en lacherig over wat mij best een beetje in het verkeerde keelgat schiet. Er zijn veel mensen voor wie kinderen krijgen of zwanger worden geen vanzelfsprekendheid is. Een beetje minder laconiek zou je sieren.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 10:40

Wietsje92 schreef:
[

Ben ik het mee eens.

Maar wat ik me afvraag, is waarom je het zo op internet gooit, maar het niet op fb mag komen, het staat nu toch al op internet?

Ik heb het zelf ook niet op FB geplaatst, voor vaderskant. Zijn aangetrouwde helft dan vooral. Pa zelf weet het wél, maar betwijfel of z'n vrouw en co dit weten. Ik heb geen zin in hun oordeel, want dat zou er zowizo komen.. En dan krijg ik weer ruzie met pa, en dat probeer ik te vermijden..

Ik schaam me niet om mijn beslissing. Ik wil gewoon niet, dat zij er wat van weten..

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:41

Ja Suzanne_J, en zo zijn er ook zat mensen die met een tigtal van kinderen rondlopen omdat ze onveilige seks hebben, geen abortus willen laten plegen maar het vervolgens niet kunnen betalen. Ik weet niet wat erger is..
Leven en laten leven, TS is blij met haar abortus en zo te horen ook een verstandige keuze.

manie

Suzanne_J schreef:

Dit hoeft toch geen reden te zijn voor TS om haar opluchting over haar beslissing hier NIET op te schrijven....
Zoveel mensen, zoveel wensen.

Voor TS goed dat je deze beslissing hebt genomen, er volledig achter staat en je helemaal opgelucht voelt.
Ik zou zeggen lekker verder met je leventje, zonder kinderen en veel geluk. :)

E_Nalanta

Je typt het wel alsof het de normaalste zaak van de wereld is, zwanger worden en abortus plegen.
Fijn dat je straks weer je leven kunt lijden, ik zou ook ábsoluut nog geen kinderen willen en vind ze zowiezo maar vervelend... :+

Wietsje92

Nee je hebt het niet op FB geplaatst, maar wel hier, en google is slim hoor ;)

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:42

JunkDeLuxe schreef:
Suzanne_J schreef:

Sja, daar heb ik ook over gedacht. Maar dat zou ik absoluut niet fair vinden..

Het is MIJN leven.. En dus ook MIJN beslissing. Ik vind het héél erg, voor de mensen die graag een kindje willen en waarbij het maar niet wil lukken.. Maar da's geen reden waarom ik het mijne wél moet bij houden.

Ik heb respect voor iedereen met kinderen, en voor iedereen die er wil.. Dus ik kan alleen op wederzijds respect hopen voor mijn beslissing, dat ik bewust NIET voor kinderen kies..

Ik heb zeker respect voor jouw beslissing, ik vind alleen jouw manier van je verhaal opschrijven niet erg slim (het klinkt alsof het eigelijk wel een grappige gebeurtenis is, maar misschien is dat alleen maar hoe ik het lees ;) ). Ik denk dat je daarmee veel mensen voor het hoofd kan stoten. En het toont dus niet veel respect naar de mensen die geen kinderen kunnen krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:42

@Ilse, waarom zou ze naast de spiraal nog meer voorbehoedsmiddel moeten gebruiken?
Spiraal zou afdoende moeten zijn..

Verder,tsja,eigen keus natuurlijk.
alleen,geheel anoniem is dit nu niet meer hoor...even googelen en je bent zo te vinden.
Bedoel te zeggen: het kan niet op FB,maar wel hier?

Wat betreft je beslissing,als het voor jou goed voelt zo,prima toch?
zal best wel weer een discussie over abortus komen,maargoed,een kind dat niet welkom is moet je ook niet op de wereld willen zetten,vind ik.

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:43

dit is de manier van de TS om het te vertellen je kan overal wel zwaar aan gaan tillen maar het is HAAR keuze ik denk dat precies hetzelfde had gedaan en om mn hart te luchten zou ik het waarschijnlijk ook op zo'n toon neerzetten juist om het niet te zwaar te maken

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 10:43

MarliesV schreef:
TS: ik heb respect voor je keuze voor abortus. Gezien jou mening en jou situatie is dit voor jullie de beste keuze geweest.

Ik heb wel moeite met je manier van alles hier opschrijven. Het hele stuk komt bijna melig en lacherig over wat mij best een beetje in het verkeerde keelgat schiet. Er zijn veel mensen voor wie kinderen krijgen of zwanger worden geen vanzelfsprekendheid is. Een beetje minder laconiek zou je sieren.

Ik kan toch niet voor iedereen goed doen, denk ik dan.. Ik ben heel eerlijk geweest in mijn manier van schrijven, omdat ik er ook echt zo over denk. Ik wil eerlijk waar niemand tegen de schenen trappen.. Ik kan er ook om huilen, en in de put om zitten.. Maar dat is nu eenmaal niet het geval.. Daarom wil ik er ook niet over liegen, en doen alsof het me raakt, snap je..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:43

Suzanne_J schreef:

Wat heeft dat met de keuze van de TS te maken?

Ik vind het super van je TS, dat je zo'n keuze durft te maken! Een ontzettend volwassen besluit. Ook wel knap dat je het allemaal zo van je af schrijft :).

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:44

MarliesV schreef:

Daar ben ik het helemaal mee eens.