Hopeloos op zoek naar een soort verband..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

horseees

Hopeloos op zoek naar een soort verband..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 19:23

Bij het lezen van de titel denkt iedereen 'huh?' :+

Wel, ik word er gek van.. Ik heb veel littekens op mijn arm door automutilatie. Ik ben van plan om hier iets aan te laten doen, ofwel laserbehandeling ofwel plastische chirurgie. Om dat mogelijk te maken mag ik echter niet met de littekens in de zon, anders worden deze bruin en dat zou de behandeling niet ten goede komen.
Ik zoek dus een soort verband om ze uit de zon te houden, maar zo min mogelijk zichtbaar.
Ik zoek eigenlijk iets wat enkel de onderkant van mijn arm bedekt, want op de bovenkant heb ik niet gesneden. Plakkers heb ik geprobeerd maar dat gaat meteen lossen aan de zijkant door zweet e.d. Een verband rond m'n arm heb ik ook geprobeerd, dat is uiteraard wel goed, maar bedekt heel de arm en is dus ook heel erg opvallend.
Wat ik in m'n hoofd heb (ik weet enkel niet of het bestaat :+) is een soort zelfklevend verband dat aan de huid plakt, zoals een plakker, maar dat je kan afknippen oid, dat ik gewoon dan op de binnenkant van mijn arm kan 'plakken' zodat het toch bedekt is, maar niet m'n ganse arm.

Wie oh wie kan mij helpen? *\o/*

Groetjes, Amber

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:24

waarom doe je niet gewoon een luchtig bloesje aan, dan vraagt ook niemand wat je hebt :D

en goed van je dat je er iets aan laat doen :j

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:25

dat bestaat vast wel :j gewoon een grote pleister bedoel je?

_Bonte_

Re: Hopeloos op zoek naar een soort verband..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:26

doe een sleevy met tattoo's ?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:26

ja! dat bestaat! het is een soort gaas wat helemaal plakt en is ook een beetje rekbaar. Ik weet alleen niet of het te koop is in een drogisterij ofzoiets. Ik wil wel even een poging wagen om te zien of ik een voorbeeld heb.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:27

vibabu schreef:
ja! dat bestaat! het is een soort gaas wat helemaal plakt en is ook een beetje rekbaar. Ik weet alleen niet of het te koop is in een drogisterij ofzoiets. Ik wil wel even een poging wagen om te zien of ik een voorbeeld heb.

jaa dit bedoel ik!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:27

Ik denk dat je dan toch bij luchtige kleding met lange mouwen uitkomt. Als je het af gaat plakken lijkt het me dat je er alleen maar veel vragen over krijgt.

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 19:31

bromfiets en anderen die de vraag eventueel ook gaan stellen:
Ik verberg het niet. Ik ben er klaar mee, heb er redenen voor (gehad) en ik schaam me er wel voor, maar mensen die commentaar hebben weten er gewoon niets over. :) Ik trek gewoon aan wat ik leuk vind, dus topjes en t-shirts. Als ik ze niet uit de zon hoef te houden toon ik ze ook gewoon. Mensen die me gaande mijn weg niet hebben laten vallen accepteren me ook gewoon, met of zonder die littekens.

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 19:31

vibabu schreef:

Ik ben jou eeeeeeeeeeuwig dankbaar als je een voorbeeld vindt ja, want dat is exact wat ik zoek! *\o/*

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:32

Ook een optie: van die vingerloze handschoenen :) Zijn in allerlei lengtes/kleuren/diktes/designs te vinden en zien er dus nog leuk uit ook :)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:34

Ik reageer ook vooral op het uit de zon houden ;) Knap dat je jezelf en je littekens accepteert, maar ik denk toch dat lange mouwen de makkelijkste oplossing is.

Anders zou je ook eens kunnen kijken naar van dat rekverband dat zelf kleeft, je hebt het ook voor paarden. Bestaat in verschillende kleurtjes.

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 19:34

TE5: Ja, weet wat je bedoelt, heb dat een tijdje in het ziekenhuis gedragen, van die soort 'armwarmers' bedoel je? Vind dat er alleen erg 'gothic' uitzien (niet de juiste benaming maar weet even niet hoe het te benoemen) en aangezien ik me voor de rest heel vrouwelijk kleed past dat er niet echt bij. Ik verkies echt een verband. :)

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 19:35

bromfiets schreef:
Ik reageer ook vooral op het uit de zon houden ;) Knap dat je jezelf en je littekens accepteert, maar ik denk toch dat lange mouwen de makkelijkste oplossing is.

Anders zou je ook eens kunnen kijken naar van dat rekverband dat zelf kleeft, je hebt het ook voor paarden. Bestaat in verschillende kleurtjes.

Ik accepteer ze niet bromfiets, wil ze erg graag weg of minder zichtbaar, ga er ook iets aan laten doen :) Maar het verbergen doe ik niet meer. :)
Dat rekverband zoek ik inderdaad! Heb je een voorbeeld, foto, naam? Ik vind het nergens!

edit: plakt het ook op je huid zelf?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:35

dat wat vibabu bedoeld bestaat idd en het is ook op rol te krijgen net als pleisters, het is volgens mij van hansaplast. het is er ook in vellen van 10x10 en andere afmetingen . wordt veel in ziekenhuizen gebruikt om de grotere wonden na operatie mee af te plakken

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:36

Vriendin van mij heeft een heel klein stukje laten proef laseren en heeft het daar ook bij gelaten. Je mag er nooit meer mee in de zon komen en nooit is een erg lange tijd... Zelfs in de winter moet je met (ik meen) factor 60 of hoger smeren. Het is een enorm gedoe en het stukje dat ze had laten laseren was niet eens zoveel mooier geworden en het deed enorm pijn bij haar... Zou er heel goed over nadenken of je dit wel wilt.

scoobydoo

zoiets bestaat helemaal zelf klevend in ieder geval in het wit verder weet ik niet.
ik ga aan mijn moeder vragen hoe het heet die heeft het liggen
bij interesse graag even een pb

vibabu

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 19:37

knollentuin: Fijn! Dat zoek ik idd! Maar kleeft het ook op de huid zelf?
Heb je een voorbeeldfoto ervan, of de naam? Googlen levert mij niks op hier..

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:38

Nee, het plakt niet op je huid, maar aan elkaar. Ik koop het zelf altijd bij de ruitershop, maar hoe het precies heet weet ik niet, ik dacht iets van hechtverband/zelfklevend verband. De dierenarts kan je er ook aan helpen, maar misschien heeft de huisarts het ook wel voor je?

Enige nadeel daaraan is dat je er een laag watten onder moet doen, omdat het anders je bloedbaan afknelt. Maar de pro is dat het er uit ziet alsof je in het gips zit en er komt geen zon door.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:40

Ik heb hier in mijn sportverzorgingskoffer elastisch kleefpleister liggen.
Is eigenlijk bedoeld om gewrichten mee te tapen maar zou ook prima voor jouw doeleinde gebruikt kunnen worden. Is huidskleurig, dus niet wit of iets dergelijks.
Volgens mij kun je hem bij de drogist ook kopen, weet ik niet zeker. Ik heb toen via mijn opleiding aangeschaft.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:40

nee bromfiets dat rekverband plakt niet aan je huid, dat waar vibabu en ik het overhebben wel. het is een soort katoenachtig stofje,met rek en geheel plakkend

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:41

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 19:42

vibabu: ja dat tweede zoek ik :)
bromfiets: maar als het niet aan je huid kleeft, blijft dat dan goed zitten?

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 19:42

knollentuin schreef:
nee bromfiets dat rekverband plakt niet aan je huid, dat waar vibabu en ik het overhebben wel. het is een soort katoenachtig stofje,met rek en geheel plakkend

Idd :j Heb jij ook een naam/foto van hetgeen wat jij bedoelt?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:44

nee en ik zit op dit moment druk te googlen voor je!