Vage klachten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sherlock1

Vage klachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 21:16

Hoi,

Ik heb sinds een aantal maanden ''vage klachten'' ik moet er wel bij vertellen dat ik in de Horeca werk dus veel dienbladen sjouw.
Het begon eigenlijk met een soort groeipijn in mn scheenbeen , in het onderste stuk dus aan de voorkant.

Daarna begon het in mijn linkerschouder ( dus ook de draaghand) en breidde zich uit tot mijn elleboog pols en vingers.
Inmiddels is het ook in mijn nek gaan zitten in mn schouders knieen enkels en beginnen mn vingers en tenen blauw te kleuren. ( mn grote teennagels zijn zwart)
Zodra er regen aankomt of het word kouder dan voel ik het al aan mn gewrichten.
Vaak ook als ik ga slapen dat of ik nou om 7 8 of 12 uur naar bed ga, ik word gewoon net zo moe wakker.
nu heb ik het vooral in mijn duimen en vingers omdat ik aan het typen ben.
Mn voeten daarintegen zijn ook ijs en ijs en ijskoud.

hebben jullie tips ? komt het door de Horeca of moet ik toch ergens anders aan gaan denken.
Ik weet dat jullie geen dokters zijn, maar om nou meteen naar de dokter te rennen vind ik ook zo wat.

Bedankt voor het lezen !

Kelly

kraakte

Re: Vage klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:19

ik vind dit zeer serieuze klachten en raad je aan om morgen gelijk de huisartsenpost op te bellen om een afspraak te maken.

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 21:20

voor de kou in mn handen en blauwe vingers en tenen ben ik al geweest een tijd terug. toen werd ik naar huis gestuurd met mee leren leven of emigreren naar een warm land.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:20

Inderdaad, daar ben ik het roerend mee eens :j Waarom ben je nog niet naar de HA geweest?!

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 21:21

omdat ik denk dat hij me toch niet serieus neemt. en me naar huis stuurt met dat het wel aan me werk zal liggen.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:23

bang bent dat hij je naar huis stuurt? ja nou dan ga je daarna nog een keer, tot hij je wel serieus neemt.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:25

Dat risico zou ik liever lopen dan het risico om een of andere enge ziekte te hebben, eerlijk gezegd := Sorry dat ik een beetje bot klink, maar ik vind vooral de blauwe/zwarte nagels echt niet goed klinken :n

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 21:26

als ik bijvoorbeeld de hele avond heb gelopen met dienbladen dan heb ik het gevoel alsof in die arm messen steken. in mn nek zitten ook 2 keiharde tennisballen. waar ik al een x voor behandeld ben en diegene vertelde me dat het niet los te krijgen is hoe ze ook wrikken.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:29

het lijkt wel of er een zenuw bekneld zit ofzo, met je zwarte nagels, dit klinkt alsof er ergens zuurstofgebrek optreed in je rug/arm/nel. echt geloof me, ga er nog maar eens snel mee naar de huisarts!!!! misschien kan hij je doorverwijzen naar een bottenkraker, al kun je daar ook zelf een afspraak bij maken natuurlijk. die kan t misschien wel los "kraken"

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:30

Misschien is het iets met je wervels? Als die niet goed zitten kunnen ze masseren wat ze willen, maar als die wervels de rest van de dag zitten te vervelen, dan is het effect zo weer weg en hou je last..
Een wervel die niet goed zit in je rug, zou ook de andere klachten kunnen verklaren doordat er misschien een zenuw een beetje bekneld zit ofzo?

Maar nogmaals: ga naar de HA! Die heeft ervoor gestudeerd, wat wij doen is gissen (en wat je zelf doet uiteindelijk ook)

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:31

Heb je dit ook kenbaar gemaakt aan je baas? Wellicht kan je werkgever meekijken of je misschien te verkrampt loopt of iets dergelijks. Verder zou ik inderdaad wel naar de huisarts gaan.

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 21:31

ohja dat van me nagels en vingers en tenen Eerst worden ze helemaal wit dan worden ze blauw inmiddels zijn me teennagels al een maand of 10 zwart. en doe ik ze onder warm water dan gloei ik gewoon helemaal. dit was de ziekte van raybound ? zoiets? maar daar kon die niks aan doen behalve dat ik zou moeten emigreren. En bedankt !

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 21:32

sjaslique schreef:
Heb je dit ook kenbaar gemaakt aan je baas? Wellicht kan je werkgever meekijken of je misschien te verkrampt loopt of iets dergelijks. Verder zou ik inderdaad wel naar de huisarts gaan.

Ja mijn baas weet ervan af. die heeft peperduren schoenen voor me betaald zodat ik in ieder geval lekker loop. mocht ik het echt niet trekken mag ik altijd gaan zitten. en heb ik een slechte dag dan sta ik bar en niet in de bediening.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:05

Jeetje meid, dit klinkt echt niet goed hoor! Ga desnoods naar een andere HA!

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 22:26

zit nu dus weer met een pijn aanval. ondanks dat ik 2 dagen vrij ben geweest. ik ben 19 maar voel me op het moment even 70 haha. ik heb besloten zsm naar de ha te gaan dat zal woensdag worden op zn vroegst.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 08:17

Goed zo :j Heb je al wel een afspraak gemaakt?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 08:54

Ik zou naar de fysio gaan. Heb je geen verwijzing voor nodig, en in jouw verhaal zitten wel degelijk indicaties voor fysiotherapie. De fysio zal dan bekijken of hij je gelijk kan behandelen, of dat het niet helemaal in zijn vakgebied ligt en kan dan zelf je HA bellen met wat hij gevonden heeft :)* Dan neemt je HA je vast wel serieus :j

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 11:31

Ik zou ook maar snel naar je HA gaan. Als je tenen blauw en zelfs zwart worden kunnen ze afsterven.

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 17:34

ik mag morgen ochtend om half 10 naar de HA ! mocht ineens binnen een dag komen. ( heb ook vreemde blauwe plekken ineens die zeer doen op mn kuiten schenen )

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 17:38

word nu wel een beetje zenuwachtig..

- ontzettend moe
- pijn in gewrichten en botten
- ene week 2 kilo afvallen om ze er 2 weken later 4 erbij te hebben
- onverklaarbare blauwe plekken

blegh was ik maar eerder gegaan..word nu zenuwachtig van mezelf.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 17:38

oei, dat zijn wel serieuze klachten. Goed dat je nu wel mag komen! :) Wordt hoog tijd.

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 17:43

vind iik ook vrij heftig klachten hoor..
Goed dat je een afspraak bij de huisarts hebt gemaakt!
Hou je ons op de hoogte?
Sterkte hoor!

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 17:45

ja ik hou jullie op de hoogte ! denk dat het morgen bloedprikken word. en dan een week wachten op de uitslag pff..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 18:03

Mijn moeder die had ook een hele koude voet en het gevoel alsof er messen in haar voet staken! Verkleurde ook helemaal nou haar voet had er bijna afgemoeten.. En de dokter maar zeggen dat ze zich aanstelde, nou ik zou mooi terug gaan naar de dokter hoor. heeft mijn moeder d'r voet bespaard..

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 19:20

Ik ben blij als ik er morgen ben hoor. mn klieren in mn keel liezen en oksels zijn weer hevig opgezet, dit zou toch moeten betekenen dat er ergens een virusje rondheerst denk ik.
Veel keelpijn moeite met slikken. nou alles bij elkaar dus een hele waslijst.