Paardrijden na het eten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Margreetje

Paardrijden na het eten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 11:23

Ik moet echt de conclusie trekken dat ik niet meer ga paardrijden als ik net een maaltijd heb gegeten.
Gisteren na het avondeten nog even gereden, maar zodra ik een tijdje aan het draven ben krijg ik last steken in m'n zij en van oprispingen.
Als ik alleen een broodje eet heb ik er geen last van, maar een volle maaltijd kan ik echt niet hebben.

Ben ik de enige die daar last van heeft of komt dit jullie bekend voor? :?

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:27

Is het niet een algemeen feit dat je niet direct na het eten moet sporten?! Denk dat bijna iedereen daar last van heeft, ik doe het ook niet.. meestal twee uurtjes later ofzo.

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:34

Het is volgens mij inderdaad algemeen bekend dat je niet vlak voor 't sporten moet eten. Ik doe het altijd ruim van te voren of daarna :)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:39

ik heb er geen last van :)

Maar ik ga niet eten na het rijden, want ik werk full-time en moet s'avonds nog 2 paarden rijden,
dus dat zou betekenen dat ik pas rond 9 uur mijn bordje voer binnen krijg....nee dank je :P

Miekemuis_

Re: Paardrijden na het eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:41

Oooo nee, dat doe ik ook nooit :p Meestal eet ik na het rijden, of een uur ervoor. Anders komt het niet goed

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 11:47

Voordat ik op m'n paard zit is het al snel een uur verder.
Ik kan ook niet 2 uur wachten ivm daglicht, we hebben geen licht bij de bak/paddock.
Als ik laat ga eten dan moet ik eerst 2 uur wachten voordat ik kan slapen :P Wat een dilemma.....

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 12:08

Ik ken dit bij frietjes en spaghetti.
Raar maar waar, van het eerste krijg ik hoofdpijn en het tweede oprispingen waarvan ik soms echt denk: oké, nu halthouden en het eruit smijten. Maar dat wil het niet ...

Heb je zoveel last van slapen met een volle maag? Ik niet, dus meestal eet ik iets kleins voor ik ga rijden, zodat ik wel energie heb, en dan nog eens als ik terug ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 12:11

Ik eet gewoon niet te zwaar en niet te veel, dan heb ik nergens last van. Met een fulltime baan en meerdere paarden kan het ook niet anders.

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 12:56

Ik ga ook niet direct na het eten naar mijn paard. Ik wacht meestal even een half uurtje/uurtje en ga dan daarna rustig die kant op, rustig poetsen opzadelen e.d. anders gaat het ook fout. :D

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 12:58

Ik noem dat klotsen :))

Ik probeer ook niet te veel te eten voordat ik ga rijden en dan heb ik nergens last van :D

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 13:00

ik vind het ook moeilijk, ik moet na het werken echt eerst gaan eten!
Maar ik wil ook optijd naar het paardje gaan.. en niet daarna dus gaan eten want dan kiep ik ook van het paard af :P
ik noem dat idd ook klotsen :P

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 13:57

Wij eten vaak om 5 uur, dan kids in bad en naar bed. Dan is het al gauw 8uur voordat ik op mijn paard(en) zit. Dan ben ik tegen half 10, 10 uur klaar als ik ze allebei rijd.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 14:16

Als ik 's avonds ga rijden ga ik meestal een uur nadat ik gegeten heb rijden, en dan heb ik nergens last van. :)

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 09:41

Dan is mijn lichaam blijkbaar wat trager met verwerken ;)
Heeft iemand enig idee hoe het dan komt dat je steken in je zij krijgt?

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 09:59

Is dat niet je milt?
Kan ook door verkeerde ademhaling komen hoor.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:02

Ik zorg dat er altijd 2 uur tussen mijn avondeten en het paardrijden zit. Op donderdag heb ik les en dan haal ik dat niet, dus dan eet ik een broodje of wat sla.

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:05

Mijn zus heeft dat ook. Die heeft aan een uur van te voren nog niet genoeg. Ik ga wel gewoon normaal avond eten en dan gaan rijden.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:07

Ja dat heb ik ook. Gezien ik vaak savonds rij, eet ik niet zoveel bij het avondeten, en eet ik na het rijden de rest op.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:08

Ik ga meestal eten, dan 30-45 minuten in mijn koektrommel tuffen richting de manege, en eer ik in de bak sta ben ik anderhalf uur verder :P Dus ik heb op zich nergens last van.

Elsjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:12

ik heb daar ook last van alleen heb ik het niet alleen in mijn zij maar altijd op verschillende plekken

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:16

Dat heb ik ook, heel vervelend... Zelfs soms tot 2 uur na de maaltijd, daarom rijd ik het liefst 's ochtends of 's middags als ik nog niet zo veel op heb. Ik heb er voornamelijk last van na het avondeten.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:04

Vorige week toevallig opgevangen van een fitness-instructeur dat je het best pas na 3 kwartier of een uur kan gaan sporten.. Half uur was toch vrij krap ;)

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 13:55

Had al even gespeurd op internet waarom je dan steken in je zij krijgt:

De oorzaak van steken in de zij is niet precies bekend, maar men vermoedt dat het te maken heeft met een zuurstof tekort in de ademhalingsspieren van het middenrif. Een goede opwarming zou de steken in de zij kunnen voorkomen. Voor een wedstrijd of training enkele keren diep en traag in-en uitademen vanuit de buik doet het diafragma ontspannen. Als je geregeld last hebt van steken in de zij, vermijd dan om vlak voor het sporten te eten en te drinken. De combinatie van onvolledige spijsvertering en hevig ademhalen zou de pijn veroorzaken.
Sterke buikspieren doen de gevoeligheid voor steken in de zij afnemen.
Als je tijdens het sporten toch last krijgt, probeer dan vanuit je buik te ademen inplaats vanuit je borst. Pas je ademhalingspatroon ook aan, m.a.w. bij steken aan de rechterkant adem je uit als de linkervoet de grond raakt en omgekeerd.
Als dit allemaal niet lukt, zul je moeten vertragen en dieper gaan ademhalen, of zelfs stoppen. De pijn zal vrijwel onmiddelijk verdwijnen als je op de rug gaat liggen met de benen en het bekken hoger dan de romp.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:59

Zie je :j
'de milt' hebben komt van verkeerd ademhalen
Wij kregen tijdens duurloop altijd de tip, gelijk ademen met je passen.
En zoek iemand om mee te praten, dan adem je ook correct.
Gaat op zich tijdens paardrijden moeilijk, want knollletjelief praat niet terug natuurlijk :')

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 14:00

Ik heb het een paar keer gedaan maar echt.. Tijdens het rijden valt het mee. Maar daarna! Echt vreselijk D:!

Dus dat doe ik niet meer en eet ik wat licht voordat ik ga rijden (bakje vla ofzo).