Buikgriep.. wie nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Buikgriep.. wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 11:40

Vorige week heb ik 3 avonden hoofdpijn gehad en het maar afgeschoven op stress.
Toen ik dit weekend buikkrampen kreeg, begon ik toch te aarzelen..
En ja hoor, sinds maandag behoorlijke buikgriep. Ik hou zelfs geen glas water binnen.
Heb sinds maandag niet veel meer gegeten dan een crackertje, bouillon en wat thee, maar dat kwam er ook snel genoeg (via de bovenkant) weer uit.
's Nachts kan ik niet slapen door de buikkrampen, maar overdag op de bank raar genoeg wel.

Wie is er nog meer slachtoffer? Enig idee hoelang dit gaat duren?

Grapjasjes12

Re: Buikgriep.. wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 12:06

Ik heb dit aan het begin van het jaar gehad, het leken wel messteken! Heb alleen niet overgegeven.
Bij mij duurde het 12 dagen :(

Ik voelde me de laatste paar dagen ook erg misselijk als ik iets at, dus ik heb gisteravond het eten overgeslagen en vanmorgen ook. Een uurtje geleden heb ik weer voor het eerst gegeten en nu ging het wel goed :)

Beterschap :(:)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 12:09

Ben net herstellende.. Nacht van zondag op maandag zwaar beroerd geweest maar maandag nergens last van, 's nachts een kwartier zonder resultaat boven de pot gehangen en dinsdag overdag t wel 20 min uitgehouden op mn werk.. Nog niet helemaal boven Jan maar gelukkig niet over hoeven geven, wel met een emmertje naast mn bed geslapen :=

T heerst denk ik weer..Zucht. wat bij mij trouwens enorm heeft geholpen (en wat ik errug veel las als tip) is cola! Nadat ik gisteraaf aan de cola ben gegaan heb ik niet meer hoeven rennen naar de wc en ook geen krampen van gekregen oid :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 12:13

Ik weet begod niet hoe ik dit netjes moet gaan verwoorden maar eh.. :o
Het kwam bij mij van boven, beneden zat er een verstopping.
Gisteren dus ook laxeerpillen genomen en dat gaf enigszins verlichting, maar is nog niet helemaal over.

@phormicola: 12 dagen?! :oo Jeetjeminee. Inderdaad, net messteken, niet normaal.
Emmertje staat hier ook standaard naast me. Gisteren gewoon van een glas water over m'n nek gegaan, het moet niet gekker worden. :?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 12:15

Ja, ik dacht echt dat ik dood ging ofzo :') Echt de ergste buikgriep die ik ooit heb gehad. Ik hoop dat het bij jou heel snel over is!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 12:16

Cola werkt trouwens wel remmend, maar tegen dat overgeven helpt niets geloof ik. :+

Dankjulliewel!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 12:19

Ik heb sowieso mazzel geloof ik dat t een lichte is, maar ben er evengoed flink beroerd van :+

Ach... Weer eens wat anders :=

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 12:21

Domperidon (bv Kruidvat) helpt goed tegen misselijkheid...

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 12:21

Heb trouwens net heel enthousiast 2 gekookte eitjes gegeten maar was denk ik toch niet zo verstandig, ben nu weer misselijk :=

Had gisteren al ORS gedronken, das ook nog een goeie :j

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 12:23

Ik ben eigenlijk helemaal niet misselijk, alleen die buikkrampen.. en dan af en toe een vlaag misselijkheid, rennen naar de wc/emmer, en dan is de misselijkheid weer over. :+
Ik ga zo maar eens wat soep proberen te eten en een uurtje daarna yoghurt.
Hopen dat dat binnenblijft.

Gisteren om half 10 thee gedronken, om kwart over 10 wil ik een glas water drinken en was blij dat de keuken naast de wc was, dat duurde nog geen 2 minuten eer het er weer uit was. :+

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 12:27

Yoghurt schijnt niet zo wijs te zijn ivm zuren die erin zitten, vooral erg naar als dat er aan de bovenkant weer uitkomt :P

Wel apart dat t er bij jou vooral aan de bovenkant uitkomt, daar had ik dan dus weer geen last van maar was van onderen puur water, echt niet normaal..

:') Buikgriep is ook zo charmant om te bespreken eigenlijk _O-

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 12:29

Ja ik heb ook geen flauw idee hoe het beschaafd te zeggen dus let's cut the crap. :')

Ik ga straks eens kijken of ik wat droge crackertjes en/of beschuitjes naar binnen kan werken.
Ik moet morgenvroeg even naar school tot rond de middag en dan direct weer de bank op. Ik MOET zondag beter zijn want dan ga ik werken op Pinkpop.
Niet bepaald ideaal met buikgriep.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 12:29

Leuke woordspeling.. Let's cut the crap _O- :')

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 12:45

Wat bij mij altijd helpt bij buikgriep is uitzieken op de bank, harde schijf aansluiten op de tv en melige wijvenfilms kijken. Fleecedekentje erbij en slapen als ik zin heb. Emmertje naast de zetel voor de zekerheid.
Dan wachten tot het er allemaal uit is.
Dan eens warme cola met weinig tot geen prik.

Eens ik dat binnenhoud droog koekje/ boterham.
Daarna warme soep.

Buikgriep is bij mij gelukkig altijd overgeven, geen zoefpoep, gelukkig.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 12:52

Tv heeft hier idd ook steeds aangestaan :j

Ik ga denk ik maar eens heul dapper naar de super (gelukkig aan de overkant van de flat). Volgens mij heb ik toch weer koorts maar aangezien ik vandaag nog niet heb hoeven rennen naar de wc durf ik t aan := Heb zo'n zin in broodje parmaham met roomkaas.. Tsja, dan moet dat er dus maar komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 12:57

Ik heb 't de afgelopen 3 dagen gehad....
Hele erge buikpijn, krampen, vloeibare kak :P

En dat terwijl ik vorige week net hersteld was van een zware voedselvergiftiging.
Dus m'n lichaam kon er nog wel een schepje bovenop hebben.
Voel me zwaar zwakjes nu :(

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 13:40

Ik heb al sinds 1,5 week dat ik misselijk word na het eten. Heb dagen gehad dat ik nergens last van heb gehad en dus dacht weer beter te zijn maar daarna kwam het weer. Heb niet hoeven overgeven maar heb wel vaak de drang. Ben niet echt een liefhebber van overgeven. Niemand denk ik maar oke.. ik heb 10x liever dat het er aan de onderkant uitkomt dan van boven. Zit nu weer met een misselijk gevoel en ben ook al 3 keer eerder naar huis gegaan van het werk deze week. Zit eraan de te denken om morgen een bezoekje te brengen aan de huisarts maar zou niet weten wat hij voor me kan betekenen eigenlijk. Maar het duurt me nu wel wat te lang.

kaat21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 13:43

Ja hoor hier nog iemand met de buikgriep!! zit al weer een aantal dagen thuis met verschrikkelijke buikkrampen!

radicalM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 13:43

Vriendlief, die nooit ziek is, is afgelopen weekend aan de beurt geweest....Hij bleef lopen naar de wc...
Ben wel even wat katterig geweest...so far so good...hopen dat het verder mijn deur voorbij schuift!

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 14:57

Hier ook het hele huis buikgriep gehad en nog steeds wel een beetje.
Niet overgeven, maar de sluizen staan beneden wel open :')

Zijn aan het voorbereiden voor Egypte _O-

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 15:24

Nou, had ik lekker broodje.. Kwam t er net weer van onderen uit ^)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 19:45

amyz schreef:
Leuke woordspeling.. Let's cut the crap _O- :')

:)) :D

radicalM schreef:
Vriendlief, die nooit ziek is, is afgelopen weekend aan de beurt geweest....Hij bleef lopen naar de wc...
Ben wel even wat katterig geweest...so far so good...hopen dat het verder mijn deur voorbij schuift!

Katterig?

Hier blijft het tot nu toe wonderbaarlijk goed gaan.
Heb 2 beschuitjes op, wat droge koekjes en cola.
Boven blijft het rustig, beneden gaat het redelijk. :')
*klopt af

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 19:54

Nou hier is t weer slechter.. Stond na t boodschapje al met t zweet op mn rug dus teken aan de wand dat t niet best ging maar verder viel t mee, op de broodjes die er linea recta weer uitkwamen na dan.. Maar ben nu al de hele avond echt om de zoveel minuten aan het rennen naar de wc.. En dan ook echt alleen maar water, durf geeneens een scheet meer te laten :=

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 19:57

Heerlijk topic - recht voor z'n raap. :')

Balen zeg, je lichaam geeft bankrust aan dus.
Cola in huis?

Ik ga morgen proberen naar school te gaan een paar uurtjes. Afgelopen dagen niet de deur uit geweest dus ben wel bang voor wat jij zegt 'zweet op de rug' enzo.
Daarna ook direct de bank op en kom daar niet af voor zaterdagavond denk ik.
Zondag moet ik werken op Pinkpop en maandag ga ik er voor m'n plezier heen, dus ik MOET en ik ZAL beter zijn.
Maag voelt toch wat rustiger aan.

Alleen die nachten zijn een ellende. Continue druk op de buik, woelen, naar de wc lopen, op m'n telefoon kijken hoe laat het is en een kwartier later hetzelfde ritueel.
Terwijl ik, als ik overdag op de bank lig, dat probleem niet heb en gewoon mijn rust kan nemen.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 20:01

Cola heb ik paps gisteren al voor op pad gestuurd, dat heeft gister wel zn werk gedaan maar vandaag weinig nut helaas..

Oei, rennen wordt steeds krapper := Hoop dat mn lijf t enigszins op tijd aan blijft geven anders wordt t wel errug een zooitje :=

Pfoe ik vind je dapper dat je naar school gaat morgen! Ik heb al besloten morgen de kroeg niet in te gaan (ga serieus elke week, ben ik ziek geweest drink ik gewoon niet). Durf t niet aan.. Veel te druk, als ik dan ineens moet is t een heel eind naar de wc, door een drukke kroeg, en dan maar bidden dat de standaard enorme rij er niet staat :') Nee, doe ik maar niet :=