Vloeibaar voedsel, please.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Szan

Vloeibaar voedsel, please.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 14:35

Afgelopen maandag heb ik 2 verstandskiezen laten trekken, waardoor ik niet zo goed kon eten.... En dat komt erop neer dat ik nu dus al 3 dagen niets heb gegeten :n
Sinds gisteren kan ik wel kleine hapjes yoghurt/kwark eten, en wat soep, maar daar houdt het mee op. Drinken gaat wel aardig :)

Maar ik voel me dus ontzettend lusteloos en moe, en ik word er ook nog eens errug humeurig van := Ik eet niets, en krijg dus ook geen energie binnen.
Alles wat ik nu doe kost dan ook heel veel kracht, en na bijv. een stukje fietsen zweet ik al van top tot teen omdat het dat laatste beetje energie van mij vraagt wat ik nog heb.

Wat zijn dus vloeibare dingen die ik kan eten, die gezond zijn EN een beetje goed vullen? Ik kan niets kauwen, dus het moet in 1x door te slikken zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:37

Ik zou in ieder geval dingetjes als fruitontbijt, goedemorgen etc halen. Dat is in ieder geval wat voedzamer dan gewoon drinken :j Brinta kan ook nog. Appelmoes.. aardappelpuree misschien ook nog? De smoothies en shakes van Slimfast, die zijn nog best lekker en bevatten wat je nodig hebt.

Sinaasappelsap met banaan en appel in de blender, wordt ook een soort van papje.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:38

Multivitamine sap doet wonderen, veel suikers en vitamines! verder appelmoes als je daar van houdt. Ragout vind ik ook altijd fijn, eventueel met witte rijst (is licht verteerbaar en op rijst hoef je niet persee op te kauwen, is mijn favo herstelvoer!).
Soep natuurlijk, je kan er best wat brood bij eten, als je de korstjes eraf haalt en goed sopt!
Aarpappelpuree, je kan er ook bijvoorbeeld wortelen of erwtjes door stampen, dan heb je wat meer smaak en vitamines!

Als het straks wat beter gaat kan je ook wat vis proberen, dat is vrij zacht en als je dat klein snijd gaat t ook vrij handig naar binnen.

Beterschap!
Laatst bijgewerkt door jorretje op 08-06-11 14:43, in het totaal 2 keer bewerkt

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:39

smoothies
groentepap zoals voor de baby's/peuters

of bij de apotheek speciale "melkjes" gaan halen waar alles inzit. of astronautenvoeding...

danamuts

Re: Vloeibaar voedsel, please.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:40

en niks light nemen maar alles vol. Dus volle melk, en volle yoghurt etc

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:40

Heb je een blender/keukenmachine? Gewoon alles pureren :D (warm eten pureert het best denk ik :P)

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:43

AH, herkenbaar! :+

Ik heb zelf laatste een blokjesbeugel gekregen in combinatie met het trekken van 2 voortanden waardoor ik ook ruim 5 dagen niks hards heb kunnen eten. Huisgenootje had net daarvoor haar kaak gebroken dus vloeibaar voedsel..praat me er niet van :')

Sowieso kan je eten vrij makkelijk pureren. Het ziet er heel vies uit maar smaakt hetzelfde en vult goed :) Denk dan aan pasta's enzo :) pasta bologneses, pasta pesto...werkt super!

Verder werkt brood in soep soppen ook wel vond ik, krijg je tenminste wat vezels binnen. En drinkontbijt
Je moet het maar lekker vinden (ik wel!) maar weetabix is ook ideaal als ontbijt. Een soort vezel 'koeken' die je met melk opeet. Ze zuigen de melk op en worden heel papperig...en vullen heel goed :)

Lekker is anders en ik werd inderdaad ook echt strontchagerijnig maar als het goed is heb je er snel minder last van. Je moet alleen wel zorgen dat je genoeg binnen krijgt ;)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:44

Nutridrink :)

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:46

wat MoonChloe zegt, gewoon warm eten koken en dan in de blender/keukenmachine

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:48

BelgenGek schreef:
wat MoonChloe zegt, gewoon warm eten koken en dan in de blender/keukenmachine

en je boterham met pindakaas en glas melk 's morgens ook %)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:50

Melk is al vloeibaar he :D :D
Oftewel, je hoeft niet alles (tegelijk) te blenderen. Je kunt ook groente pureren/blenderen en daarna aardappels, en dan vleesje (met bouillon erbij evt).

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 15:04

Ooh bedankt voor alle tips! Ben ik echt heel blij mee :)
Helaas heb ik geen blender/mixer oid, maar zal vragen of een van mijn huisgenoten die misschien heeft...

Ga zo naar de supermarkt om wat drankjes te halen die hier genoemd worden. Krijg gewoon weer zin in drinken, dat heb ik al een tijdje niet gehad :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:06

Verschillende soorten soep?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 15:07

Ayasha schreef:
Verschillende soorten soep?

Soep eet ik best veel, maar het vult nauwelijks... Na het eten rommelt m'n maag nog steeds, behalve bij champignonsoep..
Ga het vanavond proberen met een broodje erin gedoopt, hopelijk vult dat wat meer :)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:11

dikke soep, dus veel groenten (ook een aardappel, dat dikt), weinig water en dan mixen...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:12

En als je roomsoepen neemt? Die zijn vaak wat zwaarder en dan krijg je iig al voedingsstoffen binnen... 3 dagen amper eten is nl echt niet goed... :) Fruitpapje kopen kan ook...
Ben aan't denken op dingen die goed vullen.... Eventueel koekjes oid die je "zacht" kan zuige en dan met je tong klein genoeg maken om door te slikken? (klinkt een beetje ranzig maar je moet toch wat..)

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:23

Babyvoeding, uit die potjes?
De fruithapjes zijn vaak nog wel te doen. :D

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:38

pap :+

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:59

Mijn oma maakte vroeger altijd een lekker drankje wat goed vult :)
Je hebt er yoghurt voor nodig, wat suiker en multivitamine sap (die oranje).

Je doet de yoghurt in een groot glas tot ongeveer de helft à 3kwart, daarna wat suiker erin (hoeveel je zelf wilt) en daarop de multivitaminesap. Roeren en opdrinken met een rietje :j
Echt heel lekker vind ik! :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 16:00

Milkshakes vullen ook :j

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 16:11

@ petitparis/ayasha: dikke soepen zal ik onthouden :) Heb tot nu toe alleen maar cup-a-soupjes genomen en andere dunne soepen, maar dikkere en romige soepen vullen natuurlijk meer.. Oeh, milkshakes had ik niet aan gedacht! Goed excuus om die dingen weer te gaan eten :)
@ ghostattack: dat sapje klinkt goed.. Heb net multivitaminesap in huis gehaald, op aanraden van een andere bokker in een van de reacties hierboven, dus ga het vanavond meteen uitproberen :j

Heb net wat lasagne gegeten.. Niet de kaasbladen en de groente, maar wel wat saus met kleine stukjes gehakt die ertussen zit die je in 1x door kan slikken.. Zomaar een paar hapjes, maar klein beginnen werkt ook :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 16:18

Vooral nog geen rijst gaan eten, dat blijft in je gaten zitten _O-

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 16:22

rijst mixt mijn grootmoeder ook soms door de soep om ze te dikken...
vleesbouillon bij erin geeft ook een voller gevoel

minuutsoepjes zijn in mijn ogen alleen water met een smaakje (en veel te veel calorieën en zout :+ )

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 16:23

Herkenbaar :D

- brinta
- yoghurt
- aardappelpuree
- spinazie

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 16:24

Indd ik zat ook al te denken aan iets van Brinta, of goedenmorgen drinkontbijt van Campina. Of iets van cruesli of muesli met wat yoghurt. En wat ik ook altijd heel lekker vindt, is dat Olvarit (?) baby potjes voeding. Alleen dan wel de appelmoes viarant, want die andere krijg ik mijn keel echt niet door met dat vieze gestampte eten! :=