Wat op ontzettend verbrande (vervelde huid) smeren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kaitlyn

Wat op ontzettend verbrande (vervelde huid) smeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 14:03

Afgelopen donderdag hielp ik weer mee op het hemelvaartsconcours in Bennekom. Mijn voorkeursplek al aangegeven (in de tent met uitzicht op de ring) en van die plek was ik zeker. Althans, dat dacht ik :+

Kwart over 8 's morgens was het nog best fris, dus over m'n t-shirtje trok ik een vest aan. Komen we aan op het terrein kregen we een andere plek toegewezen. Maar waar het veel drukker was en ook met goed uitzicht.

Met anderhalf uur was het al zo warm dat het vest uitkon en was het heerlijk vertoeven buiten. Mensen helpen met de muntverkoop, uitzicht op de ring, lekker briesje.

Ja voor m'n gevoel een lekker briesje want door de warmte was het zo nog uit te houden. Ondertussen geen idee hebbende dat ik ontzettend aan het verbranden was. :x

Ergens in de middag voelde ik het pas, m'n gezicht, decollete en armen ontzettend verbrand. Naar het secretariaat gelopen of er misschien iemand was met zonnebrand. Nee, helaas niet.. Dus ik door naar de EHBO, denkende: die moeten het zeker hebben!

Dat was dus niet het geval, 1 iemand van het secretariaat en 1 van die dames bij de EHBO het hele terrein voor me afgeweest want er scheen 1 meisje te lopen die ze regelmatig zagen smeren met zonnebrandcreme. Ondertussen ging ik verder met de muntverkoop in de volle middagzon, zonder kans om ergens in de schaduw of overdekt te gaan zitten.

Uiteindelijk nam een vriendin zonnebrand mee en kwamen de 2 dames aan met zonnebrandcreme _/-\o_

Maar helaas was het kwaad toen al geschiedt. Vanaf het begin dat ik thuiskwam als een gek begonnen met smeren met aftersun en het zal vast wat geholpen hebben..

Probleem is nu: Mijn neus, voorhoofd, haargrens, armen en decollete waren ontzettend verbrand. Van het meeste heb ik nu geen last meer maar mijn neus en decollete blijven ontzettend pijnlijk.

Neus werd bruin maar is nu vuurrood door het vervellen (en gruwelijk pijnlijk) en mijn decollete is er nog het ergste aan toe. De hele huid is zo ontzettend beschadigd, barsten staan erin, ik kan er echt niets over/op/tegen etc. hebben. Het jeukt ontzettend maar eraan krabben haal ik niet in mijn hoofd want dan ga ik nog veel verder van huis zijn..

Wie heeft het wondermiddel dat de strakheid van die huid afgaat?

Ik weet dat ik niet slim ben geweest om geen zonnebrand mee te nemen, maar om kwart over 8 was het nog fris en dan denk ik daar niet aan. Ik heb m'n lesje voor de komende jaren wel geleerd denk ik. :=

Truf

Re: Wat op ontzettend verbrande (vervelde huid) smeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 14:11

Als ik verbrand ben, smeer ik meestal gewoon bodylotion en een simpele gezichtscreme. Voor de bodylotion kan je misschien nog iets met komkommer doen, dat schijnt nog wat beter te zijn. Maar vooral wel blijven smeren, dat het niet te droog kan worden!

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 14:15

Ik heb het donderdag gemerkt inderdaad. Het leek alsof ik neit verbrand zou zijn, wel dus, vooral mn neus :=
Maar echt een oplossing is er niet voor. Vooral vaak met een handdoek oid de losse velletjes er af halen. Niet trekken ofzo, gewoon een beetje losscrubben zeg maar :') Gaat het wel zo snel mogelijk over, ik heb nu nergens last meer van :)

jibberjabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 14:15

Er is bij een goede drogist wel after sun te koop. Koop iets met aloe vera. Dat verzacht en neemt ook de pijn (behoorlijk) weg.
Als je koorts krijgt of zelfs blaren dan zou ik toch even naar je HA gaan.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 14:20

Om de brand eruit te halen doe ik er weleens yoghurt op. Zo uit de koelkast. Even erop laten liggen en dat verkoeld enorm. Komkommers trouwens ook, en die zijn er nu in overvloed :+ In schijfjes op de brandende huid leggen.

Daarnaast adviseer ik je Calendulan zalf of lotion. Is homeopatisch en kun je bij de drogist halen.
Ik verbrand regelmatig helaas dus heb er veel ervaring mee ;)

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 14:28

Je bent niet de enige die zich flink heeft verkeken op de zon.. Zelf heb ik 1,5 uur onbeschermd in de zon gezeten.. Normaal heb ik factor 50 op en dan verbrand ik nog.. Flink verbrand op decolleté en buik dus.

De brand is er bij mij gelukkig nu uit. Ik heb een pak yoghurt in de douche staan en telkens als ik ging douchen eerst een laag yoghurt in laten trekken. Dat heeft bij mij heel veel geholpen om de brand er uit te halen.
Echter is mijn huid ook aan het vervellen geslagen en is het net zo rood en gevoelig als eerst.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 14:30

Het enige dat helpt, is vochtig houden, ben ik bang. Als het pijn doet en jeukt, wil een bad met botermelk helpen. Vochtig houden kan trouwens gewoon met after sun of bodylotion, drie keer per dag.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 14:42

jibberjabber schreef:
Er is bij een goede drogist wel after sun te koop. Koop iets met aloe vera. Dat verzacht en neemt ook de pijn (behoorlijk) weg.
Als je koorts krijgt of zelfs blaren dan zou ik toch even naar je HA gaan.

After Sun heb ik vanaf het begin gesmeerd :j Zaterdagochtend heb ik er 1 met Aloe Vera gekocht..

Ik smeer wel vaker dan 3x per dag maar het brand als de pest als ik er after sun op doe :=
Chrissie schreef:
Je bent niet de enige die zich flink heeft verkeken op de zon.. Zelf heb ik 1,5 uur onbeschermd in de zon gezeten.. Normaal heb ik factor 50 op en dan verbrand ik nog.. Flink verbrand op decolleté en buik dus.

De brand is er bij mij gelukkig nu uit. Ik heb een pak yoghurt in de douche staan en telkens als ik ging douchen eerst een laag yoghurt in laten trekken. Dat heeft bij mij heel veel geholpen om de brand er uit te halen.
Echter is mijn huid ook aan het vervellen geslagen en is het net zo rood en gevoelig als eerst.

Ik heb vanaf voor 10 uur (toen werd het warm) tot half 5 in de volle zon gezeten.. Met anderhalf uur zou er bij mij nog niets aan de hand zijn.. Bij mij werd het in eerste instantie bruin en nu is het aan het vervellen en inderdaad net zo rood en gevoelig als eerst..

Calendulan is inderdaad ook nog een idee! Bij m'n vorige werk (horeca) verbrande ik nog weleens fiks aan ovenplaten/frituurvet en smeerde dat er altijd op na goed koelen.. Even lotion halen straks, vind ik zelf prettiger dan de zalf..

Ik werk op een uitzendbureau en iedereen kijkt naar m'n decollete omdat het er zo raar en eng uitziet := Heb bijna de neiging om iets heel hoogs aan te trekken maar het is hierbinnen 25 graden dus dat gaat 'm ook niet worden. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 14:43

Ik smeer altijd zo puur mogelijk aloe vera van het kruidvat !! Super spul , koelt en verzacht.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 14:46

Zo heb ik me ooit eens lelijk vergist in een zonnebank, er stonden net nieuwe lampen op :oo
Ik was zo verbrand dat ik zelf een paar 'scheurtjes' in mijn billen had :wow: !

Maar goed, dat doet dus enorm veel pijn én het ziet er nog eens niet uit ook... Mijn vriend kwam af met een gróte pot koude yoghurt, en heeft die gewoon omgekeerd op mijn rug en zo helemaal verspreid. Dan gewoon blijven liggen totdat het min of meer droog is, en het hielp echt! Een aanradertje, veel succes... :j

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 14:50

Aloe Vera Gel en dan hoe puurder (ik heb 99,9% puur) hoe beter. Helpt zelfs als de blaren er op staan van't verbranden. Verkoelt maar geneest ook echt de huid en helpt het herstel.
Het was het enige wat mijn broertje aan paar jaar terug hielp toen hij echt dagen met koorts op bed heeft gelegen omdat hij in de zon in slaap was gevallen (zeer bleke huid van zichzelf) en zijn rug bijna 1 grote blaar was...
(helpt bijv. ook goed bij schrale huid na scheren, schaven of gebruik van irriterende chemicaliën)

Verder kunnen bij nood inderdaad yoghurt of schijfjes komkommer 'de brand' er uit trekken, maar meestal werkt dat toch maar tijdelijk.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 14:52

Kun je die Aloe Vera Gel bij kruidvat halen? Of moet je daar echt voor naar De Tuinen ofzo?

Heb straks maar heel eventjes om naar winkels te gaan dus dat is wel makkelijk om te weten..

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 14:52

brandwonden zalf helpt ook erg goed

Passowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 14:55

idd brandwondenzalf :j werkt super
flammazine, flamigel,...

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 14:56

Yoghurt!! Dat heeft bij mij echt geholpen toen ik blaren op mij schouders had staan van het verbrandden!!

Hopelijk gaat het snel over :(:)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 14:57

Kruidvat heeft het vast ook, tegenwoordig kun je't overal wel krijgen. Probeer zo puur mogelijk maar ook als't maar 95% puur is doet het prima z'n werk. Ook op internet kun je't bij diverse webshops bestellen. Sommigen zeggen 100% zuiver te zijn maar ik heb me laten vertellen dat dat technisch niet mogelijk is (een paar jaar terug in ieder geval nog niet ;) )

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 14:59

Ik smeer bij zo'n verbrande huid altijd met body lotion van Vaseline.
Dat is met komkommer en aloe vera. Verkoelt en verzorgt. Gewoon meerdere keren per dag smeren.
Werkt beter dan after sun. Bij mij dan tenminste :D
Is gewoon bij de drogist te koop, lichtgroene fles, bij de huidverzorging/body lotions.

woollieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:00

Aloe Vera helpt inderdaad. Er is ook een lijn van merk Aloe Vera (bijna helemaal puur, maar volgens mij wordt dit alleen op party's verkocht/ op de site bestellen :D) en die helpt echt heel erg goed. Zelf verbrand ik ook snel en blijf er ook lang last van houden, maar deze verlicht de pijn en het geneest ook goed.

Deze bedoel ik:
http://www.aloeveraproduct.nl/aloeverap ... -veragelly

Een echte aanrader! :j

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:10

Ik ben vorige week ook redelijk verbrand en ik heb er na aftersun (wat overigens niks uithaalde :P) een flinke laag Sudocreme op gesmeerd. Moet zeggen dat ik dat ook wel goed vind helpen! :)) Maar iets in de vorm van Calendulan of Aloë Vera zal nog wel beter zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:39

Als je zo erg verbrandt bent dat de barsten er in gaan zu ik echt voor brandwondengel gaan.. die is er speciaal voor gemaakt. Gescheurde zonbrand is namelijk gewoon net aan tweedegraads. Goed vet houden met de wondgel zodat het niet verder kan scheuren.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:07

Ik heb een keer meerdere dagen met yoghurt op mijn rug gelegen.
Heerlijk verkoelend, of inderdaad komkommer.
Ik denk dat de tip van Jans ook goed is, brandwondengel is er tenslotte voor gemaakt om de wonden te genezen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:09

*lieve vriendin met (glitter)zonnebrand meld zich

Yoghurt of karnemelk idd :j
Hoewel yoghurt makkelijk gaat denk ik.

Marloes, Kait heeft dus echt een hele rode 'hoedenrand' op dr voorhoofd :=

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:47

Ilona, oeps :=
Nou weet ik ook niet of jou glitterzonnebrand nog heel erg goed werkt. Zonnebrand is na een jaar of wat toch gewoon "uitgewerkt" om het maar even zo te zeggen? Je zei dat je hem al een tijdje had.
Ik heb trouwens nog twee dagen flink nageglitterd, vooral mn decolleté :')

Linsey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 18:26

Heb je ook echt wondjes van het verbranden? Vogel heeft een creme, weet zo niet hoe die heet, geel/oranje verpakking meen ik, en helpt super tegen dat soort wondjes :j

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 18:32

:j M'n huid is gebarsten..

Heb nu iets gekocht met 89/99% Aloe Vera en dat verkoelt goed :j

Staat ook op: tegen verbrande huid van de zon, tegen dorge huid, tegen littekens..

Alleen het blijft niet vet aanvoelen :=