Geen zin meer..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vroli1

Geen zin meer..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 11:05

hey bokkers,

sinds 2 weken zit ik er echt doorheen, nergens zin meer in, kan wel in huilen uitbarsten, de hele tijd chagerijnig, nergens meer om kunnen lachen, erg afwezig, niets intresseert me meer en ik baal als een stekker over hoe mijn leven eruit ziet.. :\
gister in de kerk had de dominee het over gevoelens wat nou je echte diepste gevoelens waren en waar jij je door liet leiden.. nou .. mijn leven word geleid door mijn extreme onzekerheid :\ ik heb een maatje plus en ben dus onzeker hoe ik eruit zie en dit leid dus mijn leven.. maar elke keer als ik wil afvallen lukt het niet want dan grijp ik weer naar eten om die 'leegte' (dun zijn) op te vullen.. ik heb ook vele malen geprobeerd om het gewoon van me af te zetten maar toch blijft die 'leegte' -O-

verder heb ik werk waar ik niet tevreden mee ben .. ik werk in een visverwerkingsfabriek en is dus zeer saai werk en vooral als je jezelf wel voor je kop kunt slaan en je aan jezelf doodergert dat je daar werkt..
ik heb geprobeert om ander werk te zoeken maar die willen mij niet ivm mijn fibromyalgie (rheuma in weke delen) en zijn dus bang dat ze meer ziekte dagen betalen dan dat ik werk doe..

ik denk dat ik er gewoon een tijdje uit moet.. op vakantie ofzo.. maar niemand wil met me mee -O- dus had ik bedacht dat ik wel alleen kon maar dan komt dat punt onzekerheid weer naar voren.. ik durf niet alleen.. al zou mij dat wel goed doen..

ik weet het echt ff niet meer en zit er echt doorheen ;(

kzou dus een SA aanvragen bij de mod's maar ik moest dit gewoon onder ogen komen te zien onder mijn eigen nickname..
en ik moest dit gewoon ff kwijt

Areana

Re: Geen zin meer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 11:10

*hele dikke virtuele knuffel* ❤

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 11:12

thnx!

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 11:23

Een leuk idee voor jou is misschien wel een groepsreis met allemaal mensen die 'alleen' op vakantie gaan. Een vriend van mij heeft zo'n reis gedaan naar Zweden en heeft zich daar 3 weken ontzettend vermaakt! Bedenk vooral als je zo'n reis gaat doen dat jullie allemaal 'alleen' zijn en je dus niet als enige buiten de boot zal vallen. Ik zou zeggen: gewoon boeken en gaan!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 11:27

Hoi :)

Heb je een idee, waar dit gevoel vandaan komt? En welke momenten je het ergste voelt? (als je geconfronteerd word met situaties bijvoorbeeld)

Het is heel goed dat je dit onder ogen durft te zien. Ik weet niet hoe oud je bent, maar iedere dag is een reden voor een feestje.
Blijf niet hangen in de negatieve gedachten, maak er wat van. Iedere dag is een nieuwe kans.
Wil je wat anders? Doe het!

Geluk zit hem in jezelf, alleen jij kan jezelf echt gelukkig maken!

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 11:33

@engeltjes: het gevoel komt omdat ik niet tevreden met mezelf ben.. elke keer als ik in de spiegel kijk dan *zucht* :\
ook als ik anderen gelukkig zie met hun vriendje of vriendinnetje, ik heb nog nooit een vriendje gehad ook krijg ik gewoon geen aandacht van jongens dat doet me ook zeer.. :\ en dan zie ik al die mooie meisjes die dus wel aandacht krijgen.. dat wil ik dan ook en dat maakt me depri.. :\

ik heb ook al een ander topic over een groepsreis geopend en ben bijna overtuigd :j

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 11:37

Weetje, Vroli1, zo heb ik ook jaren lang gekeken naar anderen. "Zij zijn gelukkig, want zij hebben dat en dát"
Maar zo moet je niet kijken. Wat heb jij, wat jou siert? Ik zag een prachtige hond in je profiel, prachtige konijnen, en volgens mij heb je nog veel meer dingen.

Het is goed dat je kijkt naar anderen, maar probeer jezelf niet naar beneden te halen. Je bent nog jong :)
Heel veel mensen hebben een masker op, lijken heel gelukkig, terwijl ze s'nachts huilend in slaap vallen.

Enne, aandacht is een reactie van contact. Als iemand een ander leuk vind, dan zorg je voor contact. Een reactie, een simpele hoi, of handgebaar :) Alles begint met kleine dingetjes, maar ze beteken tegelijkertijd zoveel meer.

Desire__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 11:37

Het feit dat jij misschien geen aandacht krijgt, komt omdat je niet blij bent met jezelf. Dat straal je dan ook uit. Als jij onzeker bent, dan laat je dat zien aan de buitenwereld. Dat betekend dat je dus aan jezelf moet werken. Maar dat snap je zelf ook wel natuurlijk.

Ik zou er zeker even tussenuit gaan en door nieuwe mensen te leren kennen kijg je ook weer een beetje zelfvertrouwen plus het feit dat je dit dan toch maar even doet, in je eentje! Daar kan je trots op zijn toch!?

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 11:53

ik krijg wel een beetje aandacht.. maar dat is alleen van mijn familie en mijn vriendinnen maar ik wil ook niet teveel de aandacht naar mij toe trekken dan denk ik dat hun gaan denken van 'daar heb je haar ook weer' :\

ik let te veel op anderen .. of hun zich wel 'goed' voelen met mij in de buurt.. als ik zie dat ze zich niet op hun gemak voelen ga ik wel weg..

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 13:16

Misschien ligt het juist wel helemaal niet aan jouw als iemand zich niet op zijn gemak voelt :)

Stiekem lees ik idd dat je zelfbeeld erg negatief is. Denk eens goed na, hoe denk je dat de mensen om je heen jouw zullen zien/ beschrijven? :)

Hbe je trouwen stiekem het gevoel dat je er in je eentje ook even geen weg in kunt vinden? Het klinkt erg drastisch, maar je kunt overwegen om dit eens met je huisarts te bespreken en vragen of dit soort ´normaal´ is wat je voelt. Grote kans dat hij je doorverwijst naar iemand die je met je eigen gedachtes ook weer op weg kan helpen :)

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 13:22

heb voor een woensdag een afspraak met de huisarts maar dat is voor een onderzoek naar lyme.. maar kan ook dit wel bespreken..

heb idd een negatief zelf beeld.. praat mezelf ook negatieve dingen aan

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 13:31

Nadine heel dikke knuffel :(:)

Waarom laat je je testen op lyme? Kan er overheen lezen, maar mag ook via pb :(:)
ik kan me heel goed vinden in hoe jij je voelt. Ik heb ook een negatief zelfbeeld, niet alleen qua uiterlijk maar ook wat ik (niet) kan. :(:)

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 13:40

vroli1 schreef:
ik krijg wel een beetje aandacht.. maar dat is alleen van mijn familie en mijn vriendinnen maar ik wil ook niet teveel de aandacht naar mij toe trekken dan denk ik dat hun gaan denken van 'daar heb je haar ook weer' :\

ik let te veel op anderen .. of hun zich wel 'goed' voelen met mij in de buurt.. als ik zie dat ze zich niet op hun gemak voelen ga ik wel weg..

Je denkt duidelijk te veel na bij je acties. Heel herkenbaar want ik ben ook zo iemand die 300 keer mijn acties achteraf ga overdenken omdat ik bang was dat ik verkeerde signalen doorgaf (was een beetje bang dat ik communicatiegestoord was zeg maar) .

Ik kan je helaas weinig tips geven. Bij mij is het vanzelf weg gegaan toen ik een relatie kreeg.

Heel veel sterkte idg en ik hoop dat je er snel uit komt.

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 13:45

@verography: idd het voelt een beetje als communicatie gestoord.. en denk ook te veel na over wat ik gedaan heb of wat ik nog ga doen..

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 13:50

Ik denk ook veel na, ook laat ik heel veel dingen hier door zo als ze zijn.
Zonde, echt waar, met meerdere woorden kan je het niet omschrijven.

Probeer te leven, maak er wat van. Denken laat je twijfelen, je weer houden, je kleiner en onzekerder voelen (en onbelangrijk..)
Haal jezelf uit deze gedachten, want ook jij, bent met een reden op deze wereld.

na denken is goed, maar niet er op door denken, of verder denken terwijl je gek word.
Er staan hele goede berichten hier bij, en mijn tip voor jou is: psycholoog.
Zij zijn er om je te helpen, om je gevoelens te kunnen verwoorden. Om het gevoel te kunnen uiten, en jezelf een stukje beter te leren kennen.

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 14:04

thnx voor de positieve reacties.. :)
ik ga een woensdag naar de dokter en dan laat ik me eens goed doorlichten..

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:11

Overigens wel een tip. Communicatie gestoordheid zit in je hoofd. (dat is iets waar ik later achter kwam) en als er iets moois op je pad komt laat het dan niet voorbij gaan. Grijp het aan, het zal je zeker helpen.

Ik was heel bang voor relaties en zodra iemand me leuk vond werd ik heel kattig. Mijn vriend heeft ook tegen me gezegd dat als ik hem nog 1 maand had laten wachten hij niet meer voor mij gegaan zou zijn (na een jaar proberen me voor zich te winnen). Dat was echt een klap in het gezicht en ben heel blij dat ik net op tijd in zag dat ik toch een relatie met hem wilde. Heb door dit stomme gedrag dus bijna een mooie relatie aan me voorbij laten gaan en mijn eigen geluk kapot gemaakt.

En dan heb ik het soms nog steeds hoor dat als mijn vriend 1 inieminie communicatie fout maak ik alles op mezelf betrek en uiteindelijk 1 grote bom opbouw en diep ongelukkig word tot die bom dan barst. Alleen maar door onzekerheid.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:22

Ik weet niet hoe oud je bent, maar heb je al eens nagedacht over een maagring? Als het diëten écht niet wil lukken...

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 14:50

@uniconrn_kiss: maag ring heb ik ook al aan gedacht.. maar lijkt me nu nog onnodig.. ik ben 21 :)

@verography: als iemand te dicht bij komt qua gevoelens stoot ik hem af en dan bedoel ik dat ik hem uit de weg ga.. ben ook daadwerkelijk verlieft op en een jongen geweest ging allemaal leuk en aardig maar zodra ik er achter kwam dat hij mij ook wel leuk vond durfde ik niet meer.. dit is overigens al 3 jaar geleden hij heeft intussen een vriendin..

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:11

Dan komt mijn tip dus te laat en heb je het op de harde manier moeten leren. Jammer, dat zal vast heel veel emotionele schade achtergelaten hebben en dat verdient niemand niet :n . Het is toch weer verbazend hoe destructief de mens ook geestelijk wel niet kan zijn. Ik moet zeggen dat we daarin veel gemeen hebben. Heel veel succes idg toegewenst in de toekomst!

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 15:44

thnx vero :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:49

De eerste stap heb je al gemaakt door het hier neer te zetten, heb je al eens aan alternatief gedacht? Bv acupunctuur of bloesem therapie, om weer wat beter in je vel te zitten.Klopt het dat je ook vaak droomt?

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 15:52

nog geen acupuntuur of bloesem therapie gehad.. (of telt lavendel douchegel ook? :o )
ik droom niet echt vaak .. wel een keer in de week maar dat is niet echt denderend veel..

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:16

Ik herken heel veel in jou post.
Ik wil er niet teveel op ingaan (mag wel via pb) omdat ik vind dat het prive is.

Wat ik je wel wil zeggen is : Ga die vakantie boeken!
Kun je een beetje paardrijden? Boek een paardrijvakantie. Hier gaan best vaak mensen alleen en omdat je dezelfde hobby deelt maak je echt heel snel contact. Mijn moeder heeft mij 10 jaar geleden overgehaald om het ook te doen. Ik wou ontzettend graag naar Ijsland en ben toen in mijn uppie gegaan....super onzeker of alles wel goed zou gaan enzo(komt die taxi wel etc etc) maar ik heb een geweldige vakantie gehad en ben daarna heel veel alleen op vakantie gegaan.

Wil je geen paardrij vakantie ga dan eens kijken bij bv shoestring deze organiseren speciale single reizen en volgen een vriendin ontzettend leuk.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:26

he meis

ik herken wel e.a. wat je zegt, ik ben bijna 29 en heb nooit een relatie gehad. Wil het wel graag en er speelt wel wat om moment maar dat is eigenlijk ook alleen maar moeilijk.

Wat je misschien eens kan overwegen is om eens met iemand erover te gaan praten, over je zelfbeeld. De stap naar een proffesioneel hulpverlener is best groot dat weet ik (ben zelf drie jaar in hulp verlening geweest ivb met depressie) maar het kan heel hulpvol zijn. Wat ook fijn kan zijn, vraag in je kerk eens hulp bij het pastoraat, vaak zitten hier ook mensen die je heel graag willen helpen, naar je willen luisteren etc.

Ik heb nog steeds wel eens moeite met mijzelf maar heb wel geleerd dat ik er mag zijn zoals ik ben. En dat lieve meid geld ook voor jou. Daarnaast ben je mooi zoals je bent, niet alleen uiterijk maar ook innerlijk. Je mag er zijn!

God houd van je, klinkt zo cliche maar tis wel zo. Zal voor je bidden meis