Keelontsteking...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Keelontsteking...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 09:33

Getver, ik dacht dat ik intussen wist wat keelpijn was maar jeetje... Al sinds vrijdag kan ik niet eens normaal slikken, eten gaat heel moeizaam, praten doet zeer... Zelfs gewoon ademen waarbij er lucht langs mijn keel loopt is al teveel. Ik heb mijn keel bekeken in de spiegel met een lampje en zie dat hij heel rood is en er witte plekken op zitten.

Mijn hals voelt ook opgezet en ik wordt gewoon gek van de pijn de hele dag. Vanmiddag ga ik naar de HA, zijn er intussen gouden tips voor wat betreft pijn bestrijden? Gorgelen met zout moet ik even niet aan denken op het moment en ik heb trachitol en strepsils die beiden niks uithalen. Als er iemand is die een goeie tip heeft, heel graag!
Of misschien meerdere bokkers die ook met keelpijn/keelontsteking zitten? Kunnen we elkaar een beetje steunen :)

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 09:35

waterijsje misschien?

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 09:35

Ik vind Taksi altijd héérlijk als ik keelonsteking heb.. Daarnaast eet ik altijd belachelijk veel ijsjes! Sterkte!!

Anoniem

Re: Keelontsteking...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 09:40

Klinkt als Angina.. Ik heb het elk jaar rond juni en november. Ik zou ook naar de HA gaan voor antibiotica.
Let er ook zeker goed op dat je voldoende vocht binnekrijgt.
Zodra dit niet het geval is kun je er zware koorts bij krijgen.

Succes ermee.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 09:43

Angina, wat is dat precies?
Oh jee, als ik maar niet iets engs heb zo vlak voor mijn afstuderen :=

Waterijs is een goeie, ik ga zo eens aan mijn mams vragen of ze die mee wil nemen uit boodschappen doen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 09:47

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 09:48

ik drink altijd heel veel lekker koel langs je keel!

waterijsjes zijn denk ook wel lekker maar ik hou niet zo vaan ijsjes dus niet geprobeert...

beterschap!

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 09:50

Wat vervelend zeg |(.. Hier ook iemand die het elk jaar wel een keer heeft.

Niet kunnen slikken, eten, drinken, praten met moeite, je hoofd zowat niet kunnen bewegen.
Heel veel beterschap! Heb je al een antibiotica?

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 09:50

Goldy schreef:
ik drink altijd heel veel lekker koel langs je keel!

waterijsjes zijn denk ook wel lekker maar ik hou niet zo vaan ijsjes dus niet geprobeert...

beterschap!

Als ik het heb, kan ik dus echt niet drinken.. :n

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 09:58

Elamor: ik heb inderdaad ook heel veel moeite met drinken, slikken is sowieso al een hele pijnlijk manouvre...
Ik heb nog geen AB, wel vanmiddag een afspraak met de HA, omdat ik het niet normaal vind om zo lang heftige keelpijn te hebben die maar niet minder wordt.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 10:22

Ik drink altijd zoethoutthee met heel veel suiker als ik keelpijn heb... helpt altijd wel vrij goed... :)

Beterschap!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 10:40

Ik dronk ook thee, al mocht dat eigenlijk niet van mijn huisarts toen ik keelontsteking had. Ik moest veel koud water drinken, maar geen thee.. (als ik het mij nog goed kan herrineren) Voor de rest was ik aardig wat kilootjes afgevallen omdat ik niks kon eten. At veel yoghurt waar ik uiteindelijk kotsmisselijk van werd.

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 10:45

Ookal doet het zeer toch proberen veel te drinken. Ik heb 4 antibiotica kuren achter elkaar gehad door Angina. Koel drinken of ijsjes werkt op den duur verkoelend. Bij mij kwamen ze er na 4 kuren achter door bloedprikken dat ik pfeiffer had. Dus als dit blijft hangen en de eerste paar antibiotica kuren niet helpen zou ik vragen om bloedprikken

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 10:46

Mas schreef:
Elamor: ik heb inderdaad ook heel veel moeite met drinken, slikken is sowieso al een hele pijnlijk manouvre...
Ik heb nog geen AB, wel vanmiddag een afspraak met de HA, omdat ik het niet normaal vind om zo lang heftige keelpijn te hebben die maar niet minder wordt.

Als er witte punten op je amandelen zitten, krijg je meestal wel een antibiotica mee. Succes bij de dokter!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 11:14

Zilvermoon schreef:
Ookal doet het zeer toch proberen veel te drinken. Ik heb 4 antibiotica kuren achter elkaar gehad door Angina. Koel drinken of ijsjes werkt op den duur verkoelend. Bij mij kwamen ze er na 4 kuren achter door bloedprikken dat ik pfeiffer had. Dus als dit blijft hangen en de eerste paar antibiotica kuren niet helpen zou ik vragen om bloedprikken

Oei, daar schrik ik wel van...
Zou ik sowieso bij de HA kunnen vragen om een bloedtest? Ik ben de laatste weken namelijk ook verschrikkelijk moe bij vlagen, zodanig dat ik soms een middagdutje moet doen om weer even ergens aan toe te komen. Dat kan door mijn afstudeer stress komen of door de keelontsteking, maar het zou fijn zijn als Pfeiffer meteen uitgesloten kan worden... Als ik over Pfeiffer symptomen lees op internet herken ik ook angstig veel dingen, maar ik moet mezelf niet gek lopen maken natuurlijk.

anissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 11:20

Wat bij mij altijd helpt is een citroen persen en opdrinken( daar slinken de amandelen van) en gelijk daarna een glas warme melk met honing erin (verzacht). Is een tip van mij oma en heeft bij mij altijd geholpen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 11:24

Oei, zo een pure citroen drinken?
Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken, mijn zere keeltje en dan dat zuur erop.

Inmiddels zit ik wel aan de waterijsjes, heb ik wat vitaminepillen ter ondersteuning en ga ik zo eens proberen om een zacht broodje met smeer kaas weg te werken. Het valt me op dat alles een rare smaak heeft trouwens, ik proef die smaak ook de hele dag als ik niks eet, yuk :\

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 11:26

Je kunt het natuurlijk altijd aangeven bij je HA. Ik was helemaal niet moe toen. Had alleen zware keelontsteking heel lang. En de HA vond het na antibiotica kuur nummer 4 wel genoeg geweest en heeft toen een bloedtest gedaan waar pfeiffer uit komt. Maar pfeiffer uit zich bij iedereen anders natuurlijk. Gewoon overleggen met je HA en kijken wat hij zegt.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 11:46

Okee, dan zal ik het sowieso even aangeven bij de dokter.
Ik sluit dat soort dingen liever meteen uit, maar ik ga nu naar een vervangende huisarts, dus moet maar even afwachten hoe hij daar tegenover staat natuurlijk.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 11:48

Hete thee heeft bij altijd geholpen. En dan met honing of van die vitamine C zakjes erin.

Beterschap!

anissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:33

haha ja pure citroen klinkt raar en als je het drinkt brand het ook wel een beetje maar bij mij heeft het altijd geholpen gelijk veel minder pijn. Maar je hoeft het natuurlijk niet te drinken ;) hehe.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 15:20

Ik ben terug van de HA, hij gaf aan te denken aan een keelontsteking veroorzaakt door bacterien en ik heb dus AB meegekregen voor een week. Hij zei wel dat als het niet over ging ik moest laten testen op Pfeiffer... Brr daar gaan we maar niet van uit.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 13:52

Even een update: mijn rechter amandel is nu enorm gezwollen en pijnlijk... AB sloeg niet aan dus vanochtend naar de HA. Nieuwe kuur gehad, diclofenac voor de pijn en waterstofperoxide om te spoelen. Pfff ik ben zelden zo ziek geweest, kan niet meer praten, eten of drinken, ben zo slap als een vaatdoek met bijna 39 graden koorts.
Dokter wil me vrijdag weer zien om te kijken of het niet weer erger wordt. Getsie, ik hoop echt dat dit heel snel weg is hoor. ;(

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 10:06

Hier een medestander!! Na 7 jaar minimaal 3x pj zo ziek geweest te zijn heb ik ze dinsdag laten lazeren.. Geloof me; angina is er een pretje bij!!! (normaal moet je 3uur na de behandeling een broodje kunnen eten maar dat lukt mij nu nog steeds niet)

Wat ik heb gedaan; verf fruit in de vriezer tot het bevroren is, dan in de blender met wat lekkere dingetjes erbij en je hebt een heerlijke frozen smooty! Door de kou verdoofd het de pijn, het eet makkelijk omdat het vloeibaar is en het vult.. Verder zorgen dat je je medicijnen op tijd neemt zodat je een soort spiegel opbouwd..

Ik hoop dat je er iets mee kan! Trouwens, als dit de eerste keer is; last je testen op pfeiffer!!!!! Sterkte!

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 10:37

Oh gets TS! :(:)

Wat balen.. Hopen dat de nieuwe wel aanslaat.
Ziek zijn is poedersuiker, maar keelontsteking is echt 20 keer erger ;( .