droog haar, tips van bokt kappers gevraagd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

abgarxx

droog haar, tips van bokt kappers gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 19:58

Ik heb iets langer dan m'n schouders blonde krullen/flinke slag.

Maar nu is het zo droog!
Deze zon werkt ook niet echt mee
Iedere dag paardrijden en cap op en dus wassen is ook niet ideaal
Snachts slaap ik met zachte elastiek in anders is het warm maar ook al niet goed

Was nu met elvive bij droog en uitgedroogde haar, gebruik ook de cremespoeling
Heb al haarmaskers geprobeerd van
* kruidvat
* gliss kur
* tube met cocos masker (wit met groen)

Wie heeft advies?

Grapjasjes12

Re: droog haar, tips van bokt kappers gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 20:12

doe eens mayonaise in je haar en doe er plastic folie omheen. Daarna er mee gaan slapen :)

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 20:13

Ik heb hier ook ontzettend last van, dus lees even mee.

Mayonaise? :+

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 20:14

yep, eieren en olie, niets werkt beter :)

abgarxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 20:44

Wel vies...Ieuw...

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 20:45

ik ga het gewoon een keer proberen, mijn haar is zo droog als de neten, vooral met dit weer word het er niet beter op :n

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 20:47

Mijn haar is ook al droog... met levendig bruin van andrelon is het netnet te doen...
Maar het word nog wat van het zomer aan zee... en zeewater...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 20:48

yes to carrots shampoo + conditioner, ik heb hele droge haren in mijn nek.... en dit is het enige wat er goed tegen helpt... 't wordt gewoon mooi zacht en glanzend, niet vet ofzo :P Maargoed, het is mss niet 'het wondermiddel' maar wel gewoon een hele fijne goede shampoo en voor mij werkt het echt heel goed :j
't is te koop bij de tuinen 8 euro per grote fles...

En dan nog een beetje biosilk in de punten en het is perfect :D

abgarxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 20:50

Bij de tuinen kan ik wel eens informeren :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 20:53

Droog haar krijg je niet gehydrateerd. Je kan slechts zo'n 7% van de totale hoeveelheid aan vocht toevoegen, meer niet. Maskers, conditioners en shampoos zullen niet helpen. Je kan je haar alleen zachter laten voelen door alle siliconen die in deze producten zitten maar uiteindelijk krijg je door de combinatie sulfaten + siliconen alleen maar droger haar! Helaas zitten deze stoffen in 99% van de haarproducten die te koop zijn. Controleer je shampoos, conditioners etc maar eens op 'sulfates' zoals sodium laureth sulfate en siliconen (eindigen op -one/-cone, sommige niet zoals dimethiconol). Het beste wat je kunt doen is zo min mogelijk sulfaten + siliconen gebruiken (de tuinen heeft goedkope sulfaat en cone vrije shampoos en conditioners) en je haar zo min mogelijk verder beschadigen en t droge eruit laten knippen (alleen is dat alleen handig als t je punten zijn :p)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 21:00

mijn haar wordt zachter van YTC focussed, terwijl daar nou net al die zooi inzit :) ....

_Eline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 21:12

Mijn haar is ook erg droog, en inderdaad met dit weer is het helemaal een ramp!
Ik gebruik zelf de Inecto Pure Coconut Oil lijn, dit is speciaal voor droog/beschadigd haar. In deze producten zit pure kokosnoot olie, en dat is erg goed voor droog haar. Voor mij is het ideaal en werkt erg goed! Mijn haar voelt minder droog aan. :) Je kan het gewoon bij de Tuinen kopen (is nu trouwens in de aanbieding, 2e pot gratis haha) en het is ook nog eens dierproef vrij!

Ook kan ik je Kerastase aanbevelen! Dit kan je bij de kapper halen en is ook ontzettend goed voor droog haar! En het ruikt ook nog eens ontzettend lekker haha :P Het enige nadeel is dat het best prijzig is.. Voor een fles shampoo betaal je al ongeveer 20-,..

Wat je ook nog kan proberen zijn maskertjes. Die van John Frieda is erg goed, Frizz Ease, miraculous recovery geloof ik! ;) Of je gaat zelf aan de slag met bijvoorbeeld olijfolie. Olijfolie is ook erg goed voor je droge haar. :) Je moet eerst wat olijfolie opwarmen in een pannetje (let op: niet te heet!) en vervolgens in je haren smeren. Dan je haar in een (opgewarmde) handdoek inwikkelen en +/- half uurtje laten intrekken en vervolgens uitwassen met je shampoo. Bij mij werd mijn haar er heerlijk zacht van! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 21:24

inecto pure coconut werkt echt helemaal niet voor mij, zitten ook veel siliconen in ed. (in biosilk ook maar dat werkt dan weer wel, is toch iets anders dan shampoo kennelijk ) en mijn haar wordt er verschrikkelijk droog en pluizig van...

maar dat is heel persoonlijk denk ik :D !

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 21:26

Menino schreef:
inecto pure coconut werkt echt helemaal niet voor mij, zitten ook veel siliconen in ed. (in biosilk ook maar dat werkt dan weer wel, is toch iets anders dan shampoo kennelijk ) en mijn haar wordt er verschrikkelijk droog en pluizig van...

maar dat is heel persoonlijk denk ik :D !

Deze heeft echt super gewerkt voor mij!! Ik had altijd droog, statisch en pluizig haar maar door deze helemaal niet.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 08:53

Ik heb een tijd ook erg veel last gehad van erg droog haar, altijd in de klit, altijd statisch, altijd lelijk. Om een dag later alweer ontzettend vet te zijn, maar nog steeds droog en statisch.
Sinds een vorig topic hier op bokt ben ik overgestapt op Yes to Carrots en het verschil is echt heel groot! Het is zacht, soepel, klit niet, is niet statisch, niet vet.
Supermarktshampoos kan ik maar 2 of 3 keer achter elkaar gebruiken, dan moet ik weer overstappen naar een ander merk. De hoeveelheid shampoos in mijn badkamer is dan ook behoorlijk uitgebreid :Y) Maar sinds de overstap heb ik alleen nog YtC gebruikt. En voorlopig ben ik niet van plan wat anders te gaan gebruiken!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 09:25

Ik heb YTC ook een hele tijd gebruikt en toen ging mń haar heel erg slap hangen. Er was geen volume in te krijgen! ;(
Nu gebruik ik alweer maanden de goedkoopste babyshampoo die ik kan vinden en ik gebruik een leave-in conditioner van Glisskur. Perfect resultaat :)

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 09:59

Mijn haar ging helemaal kapot van YTC, dus de shampoo en conditioner liggen in de vuilbak..
Ik doe 2 keer in de week een masker voor droog en beschadigd haar en op tijd de punten laten knippen.

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 10:04

Ik had tot een paar jaar terug ook stro-droog haar. Heb een tijdje proberen aanklommelen met vochtinbrengers enz enz, Maar van niets fleurde mijn haar eigenlijk op. Maar mijn ozo dierbaar lang haar. ik heb de kapper zo lang mogelijk proberen uit te stellen.
Uiteindelijk toch maar gegaan en gezegd dat ze alle kwaad er vanaf mocht knippen. Dat is een heel stuk en dat was even verschieten, maar nu heb ik echt mooi gezond haar.
Je kan dus beter haar dat gezond is goed verzorgen zodat het niet uitdroogd, dan proberen recht te trekken wat al krom is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 13:07

phormicola schreef:
Ik heb YTC ook een hele tijd gebruikt en toen ging mń haar heel erg slap hangen. Er was geen volume in te krijgen! ;(
Nu gebruik ik alweer maanden de goedkoopste babyshampoo die ik kan vinden en ik gebruik een leave-in conditioner van Glisskur. Perfect resultaat :)

dat slap hangen herken ik wel, omdat het zo zacht ( <3 ) enzo is gaat het wel ten kostte van volume... Maargoed, daar heb ik dan weer andere zooi voor :')

Maar ik heb sowieso niet echt issues met volume over t algemeen :P
verder blijf ik er wel bij dat shampoo echt een super persoonlijk is.... Maar voor mij werkt het :D

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 13:24

Ik ben heel tevreden met Syoss/ Nivea ...

Voor de rest: probeer je haar zo min mogelijk te belasten met brushen, nat in staartjes, slapen met een staartje, stijltang, krultang, haarlak, ...

Had vorige week een trouw, haar natuurlijk bij de kapster gedaan.
Haar moest echt wel blijven, maar dat ging moeilijk zijn met het vochtige weer, dus ze heeft denk ik een kwart pul plakgel leeggespoten.
Haar bleef wel, maar doordat het zo afgesloten was van de lucht had ik maandag nog perfect haar, terwijl het donderdag het laatste gewassen was.
Tot ik dus volledig douchte en m'n haar meepakte: het viel uit in plukken, het was droog, het waren rasta's, ...
Uiteraard, haar was eigenlijk 4 dagen afgesloten geweest van licht en lucht ;)
En dat doet zowat elk product met je haar!

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 13:30

De maskers van andrelon gebruik ik nu 1 of 2x in de week en deze werken erg fijn.
Verschillende geprobeerd en geven allemaal een goed resultaat.

Ook de rode pot van elvive voor gekleurd haar vind ik erg fijn in gebruik :)

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 13:53

Ik gebruik de lijn van John Frieda voor krullend haar, wordt mijn haar mooi zacht van en het krult goed. Ik heb van mezelf heel droog, krullend haar. De YtC werkte bij mij echt niet, mijn haar is van zichzelf zo droog dat ik de siliconen echt nodig lijk te hebben om niet met een pluizebol rond te lopen. Heb trouwens ook een kappersshampoo van Swartzkopf met aminen, die werkt ook goed.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 14:34

Farjen schreef:
Mijn haar ging helemaal kapot van YTC, dus de shampoo en conditioner liggen in de vuilbak..
Ik doe 2 keer in de week een masker voor droog en beschadigd haar en op tijd de punten laten knippen.

Je wast gewoon de siliconen van je haar en dan zie je pas hoe beschadigd het is, wat normaal gemaskeerd wordt door al die siliconen ;)

Nienkeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 14:42

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 14:45

Menino schreef:
mijn haar wordt zachter van YTC focussed, terwijl daar nou net al die zooi inzit :) ....

YTC is toch vrij van siliconen, sulfaten en parabenen :o?