Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Al zou dat ook weer tegen kunnen werken, omdat homo's vaak veel vriendinnen hebben. Lastig probleem dus. Sonja schreef:Dergelijke problemen zitten 'm niet in de hobby an sich denk ik. Als 'ie nu stopt en van paardrijden afgaat maar besluit te gaan voetballen, pakken ze 'm wederom "want dan wil hij zonodig met andere mannen douchen".
Ik denk dat het slimmer is om aan wat weerbaarheid te werken.
tantjeuh schreef:Sonja schreef:Dergelijke problemen zitten 'm niet in de hobby an sich denk ik. Als 'ie nu stopt en van paardrijden afgaat maar besluit te gaan voetballen, pakken ze 'm wederom "want dan wil hij zonodig met andere mannen douchen".
Ik denk dat het slimmer is om aan wat weerbaarheid te werken.
Dit was ook het eerste wat ik dacht. Dit heeft niets te maken met het paardrijden, dit heeft te maken met de persoonlijkheid van de jongen in kwestie.... Mensen (jongens) die stevig in hun schoenen staan, zelfzeker zijn en durven antwoorden gaan hiervoor niet gepest worden.... Pesters vinden altijd wel iets (te dun, te dik, te groot, te klein, te ros, hobby, accent, punten op school,...).
Stoppen heeft geen zin, het is een Wie een hond wil slaan, vindt licht een stok verhaal. Hij zal zelf moeten veranderen, maarja, makkelijker gezegd dan gedaan voor een onzeker persoon. Chaos schreef:Ja, maar je kunt toch niet van mensen verwachten dat ze ineens enorm voor zichzelf opkomen?
Neem mijn lesklant, 15jaar, lang zwart haar, heeft te kampen gehad met heel, heel ernstige gezondheidsziekten en is dus "zwak" . Zo ook in zijn gedrag. Het is gewoon een heel kwetsbare jongen, waar men gebruik van maakt. Ik kan hem niet harder maken. Toch?

) en kan zó leuk rijden. Voor hem is het een verademing omdat door kanker veel niet mogelijk is.