Hij word gepest omdat hij paardrijd..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hij word gepest omdat hij paardrijd..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:10

Hee bokkers,

ik zet dit even voor een goede kennis van mij op bokt. Hij wil graag hulp van jullie, want ondanks alles word het toch allemaal teveel.

Het is een lieve jongen, voor iedereen. Zal nooit een ander zomaar kwaad doen, pesten of uitschelden. Helaas doen zijn ''vrienden'' dat bij hem wel. Hij rijd paard, nu zullen alle bokkers denken; Nouen? Helaas denken zijn vrienden daar anders over..
Als je jongen bent en je rijd paard ben je homo; duh. Teminste, dat zeggen zijn vrienden. Dat is dus niet zo!
Het fenomeen, doordenken is ook in de pubertijd heel leuk. Om iedereen mee te pesten, want je RIJD-paard. En je zal maar is op een hengst of een ruin rijden. Want dat is namelijk een jongens paard, en nu kun je wel denken wat ze daar bij gaan verzinnen.
Helaas is het nual zover dat de jongen zelf wil gaan stoppen. Niet omdat hij paardrijden niet meer leuk vind, in tegendeels zelfs.. Hij had er harstikke veel plezier in, tot nutoe. Hij had dit ook nooit tegen mij vertelt, en het doet mij enorm zeer. Als je er niet bij hoort als je paard rijd, en zeker als jongen niet.
Hij is niet gek zeker niet, maar hij wil gaan stoppen, en hij wil gaan toegeven bij zijn vrienden. Hij zou misschien wel in het het geheim nog eens willen gaan paardrijden. Maar ik heb hem al duidelijk gemaakt dat hij nooit moet gaan stoppen, helaas ziet hij dit anders.
Het is vervelend als je er niet bij hoort, of als ze je pesten met iets wat je leuk vind. En ik weet daar alles van, dus ik had hem gevraagt of ik misschien iets voor hem kon betekenen. Hij zei dat hij wel raad wilde van de bokkers, hoe hun hier over dachten. En wat hij het beste kon doen.

Hij wil wel graag anoniem blijven, dus ik respecteer dat. Hopelijk jullie ook.

Dus kunnen jullie hem helpen? Of hebben jullie tips?

Bedankt, namens de jongen en namens mij!

Edit: Ik had een stukje vergeten te vertellen dat hij geen homo is.. Maar dat dat werkelijk tegen hem gezegt word.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-05-11 13:40, in het totaal 3 keer bewerkt

_Bonte_

Re: Hij word gepest omdat hij paardrijd..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:13

Elke keer als iemand mij pestte hierover heb ik ze mee genomen , op mijn pony gezet , aan de longe en even met de zweep er achteraan ... Brave pony deed niets enkel heel snel gaan lopen ... Die hielden hun mond echt wel achteraf hoor

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:13

Flauw zeg. Heeft ie al eens gezegd dat er veel meiden op de manege zijn en hij geniet van het vrouwelijk schoon om zich heen en veel vriendinnen overhoudt aan zijn paardrijlessen? O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:15

Dergelijke problemen zitten 'm niet in de hobby an sich denk ik. Als 'ie nu stopt en van paardrijden afgaat maar besluit te gaan voetballen, pakken ze 'm wederom "want dan wil hij zonodig met andere mannen douchen".
Ik denk dat het slimmer is om aan wat weerbaarheid te werken.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:16

Ten eerste: Wat een geweldig leuke vrienden!!

Echte vrienden lachen je niet zomaar uit, noemen je niet homo (misschien eens voor de grap, maar niet dusdanig dat je zo gekwetst bent dat je stoppen wil)
Misschien kent hij deze jongens al lang hoor.. en wil hij ze niet kwijt.. maar hij moet maar eens flink voor zich opkomen en zeggen dat ze zich met hun eigen moeten bemoeien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:16

Tsja.. dat is iets wat nog steeds veel voorkomt.
Een vriend van mij zei altijd.. zoek eens de wereldranglijst op !! Even kijken hoeveel mannen daarop staan.

Hij is gelukkig altijd doorgegaan en is nu instructeur en heeft 2 hele goede paarden de hij uitbrengt.
mMijn broer is idd wel gelijk gestopt toen zijn vriendjes hem begonnen te plagen/pesten jammer genoeg.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:17

Moeilijk.
Ik heb een 15jarige lesklant, ook een jongen, die een beetje tegen hetzelfde probleem aanloopt. Inmiddels hebben 2 van zijn vrienden het geaccepteerd. Verder verteld hij het maar gewoon niemand meer.

Tips weet ik niet echt, maar het is naar dat het zo moet gaan!
Stomme pubers! :(

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:18

Hmmm, zou als ik hem was ook een punt zetten achter de vriendschap met die jongens. Denk dat hij als jongen juist voordeel
heeft, zeker op de manege met alle vrouwelijke fans *D

lejo

Sonja,
ik denk dat je hier de spijker op de kop slaat.
Hij moet gewoon lekker blijven rijden en aan een paar goede bijdehante antwoorden gaan werken.
Een hoop leuke meiden ontmoeten en gewoon eens toevallig die pestkoppen tegenkomen terwijl hij met 4meiden op stap is en zij met alleen mannen. Moet je ze dan eens zien kijken.... 8-)
Laatst bijgewerkt door lejo op 31-05-11 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

tinkergirl89

bekende discussie, en al vaker voorbij zien komen...
Ik vind het jammer dat dit helaas een bekend en terugkerend "probleem" is...
Tips heb ik helaas niet

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:22

Zielig zulke figuren en heel jammer dat je vriend daarom met paardrijden wil stoppen. Ik denk dat Sonja een hele goede opmerking heeft gemaakt.

En anders mss een keer je vriend met een groep knappe meiden te paard langs zijn vrienden laten rijden. Mss is ie dan opeens de bink omdat hij van alle meiden aandacht krijgt :D Al zou dat ook weer tegen kunnen werken, omdat homo's vaak veel vriendinnen hebben. Lastig probleem dus.

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:23

Vervelend dit.
Het enige wat ik zo kan bedenken is dat hij ze gewoon negeert, dan is de lol er snel af.
Ik ken een jongen die met dressuur gestopt is en hij is heel goed, en nu springt. Mede door het stomme gepest.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:24

Sonja schreef:
Dergelijke problemen zitten 'm niet in de hobby an sich denk ik. Als 'ie nu stopt en van paardrijden afgaat maar besluit te gaan voetballen, pakken ze 'm wederom "want dan wil hij zonodig met andere mannen douchen".

Dit was ook het eerste wat ik dacht. Dit heeft niets te maken met het paardrijden, dit heeft te maken met de persoonlijkheid van de jongen in kwestie.... Mensen (jongens) die stevig in hun schoenen staan, zelfzeker zijn en durven antwoorden gaan hiervoor niet gepest worden.... Pesters vinden altijd wel iets (te dun, te dik, te groot, te klein, te ros, hobby, accent, punten op school,...).

ManOee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:24

Wat ontzettend sneu dat hij zo erg gepest wordt omdat hij rijdt..
Stoppen zou enorm zonde zijn, omdat hij er wel heel veel plezier in heeft!

Mijn zus is vroeger ook gepest en toen is mijn moeder 1 keer naar de betreffende pesters gelopen en heeft ze heel duidelijk gemaakt dat ze er maar beter mee konden stoppen & daarna was het wel klaar, dus misschien is het een idee om iemand een keer met hem mee te laten gaan en ook proberen duidelijk te maken dat het pesten moet stoppen en helemaal om zulke domme redenen..
En negeren werkt uiteindelijk ook, alleen is dat wel heel moeilijk!

@ Imre; dat is inderdaad ook een goede oplossing! Willen ze straks zelf allemaal paardrijden, haha!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:27

Ja, maar je kunt toch niet van mensen verwachten dat ze ineens enorm voor zichzelf opkomen?
Neem mijn lesklant, 15jaar, lang zwart haar, heeft te kampen gehad met heel, heel ernstige gezondheidsziekten en is dus "zwak" . Zo ook in zijn gedrag. Het is gewoon een heel kwetsbare jongen, waar men gebruik van maakt. Ik kan hem niet harder maken. Toch?

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:28

Naar mijn mening kan hij wel stoppen maar lost dat het daadwerkelijke probleem niet op! Werk daaraan ipv te stoppen met iets wat ie heel leuk vind want zijn "vrienden" verzinnen wel iets anders om hem mee te plagen

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:28

Vrienden accepteren je om wie je bent. Niet om welke sport je doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:29

tantjeuh schreef:
Sonja schreef:

Dit was ook het eerste wat ik dacht. Dit heeft niets te maken met het paardrijden, dit heeft te maken met de persoonlijkheid van de jongen in kwestie.... Mensen (jongens) die stevig in hun schoenen staan, zelfzeker zijn en durven antwoorden gaan hiervoor niet gepest worden.... Pesters vinden altijd wel iets (te dun, te dik, te groot, te klein, te ros, hobby, accent, punten op school,...).

Precies.
Ken de blikken en 'grappige' opmerkingen ook als ik vertel dat ik in de paardenwereld zit, nota bene de dressuur wereld nog. Het is hoe je er mee om gaat, meeste maken bij mij geen 2de opmerkingen :) Stoppen heeft geen zin, het is een Wie een hond wil slaan, vindt licht een stok verhaal. Hij zal zelf moeten veranderen, maarja, makkelijker gezegd dan gedaan voor een onzeker persoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:30

Chaos schreef:
Ja, maar je kunt toch niet van mensen verwachten dat ze ineens enorm voor zichzelf opkomen?
Neem mijn lesklant, 15jaar, lang zwart haar, heeft te kampen gehad met heel, heel ernstige gezondheidsziekten en is dus "zwak" . Zo ook in zijn gedrag. Het is gewoon een heel kwetsbare jongen, waar men gebruik van maakt. Ik kan hem niet harder maken. Toch?

Klopt, jij kunt niets doen om hem "harder" te maken. Maar wel om zelfverzekerder te worden, door hem steeds bevestiging te geven maar ook door hem uit te dagen om zijn vragen te stellen, zich een mening te vormen, en bv een eigen rijstijl te ontwikkelen. Daar help je hem ook mee om een sterkere persoonlijkheid te worden :)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:31

Imre maakt een goede opmerking, gewoon tegen zijn "vrienden" zeggen dat hij wél mooi de keuze heeft uit een stuk op 100 meisjes, die een vent op een paard allemaal zien als een prins op het witte paard, en voor die 'leuke' doordenkers: 100 reasons to date a horseback rider. hier op de manege zijn de jongens ontzéttend populair onder de vrouwelijke leeftijdsgenootjes hoor! ze hebben keuze te over :')
Verder zal hij moeten proberen het pesten te negeren, en vrienden zoeken die niet zulke gemene opmerkingen maken, want zeg nou zelf, goede vrienden doen dit niet..

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:32

Sonja: Ja, ik weet zeker dat hij niet zal stoppen hoor, maar hij komt bijv. echt niet op de fiets in rijbroek hier naartoe, dan komt hij liever niet, zo bang is hij voor reacties van de buitenwereld. Van het rijden an sich geniet hij enorm, hij is mijn grootste talent (dat weet ie ook. :o ) en kan zó leuk rijden. Voor hem is het een verademing omdat door kanker veel niet mogelijk is.

Maar het is zo zonde dat hij niet tegen zijn klasgenoten kan zeggen: Oh wat heb ik lekker paardgereden. Voetballen zal hij nooit kunnen doen, dat is natuurlijk een sport die altijd geaccepteerd wordt door de mannen. Verder heb ik wel het idee dat hij zich begint af te zetten nu tegen de rest, dat doet hij nu door kleding en kapsel. Als hij dan ook nog de woorden eens kan vinden om van zich af te bijten.. Dat zou zo mooi zijn.

Ik vindt het echt zonde dat er blijkbaar zo moeilijk gedaan wordt voor die jongens. :(:)
Laatst bijgewerkt door Chaos op 31-05-11 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:33

Ik zou als ik de jongen was ze eens meenemen naar stal of beter nog, meenemen op concours.
Of samen gaan kijken. Onder het mom van "jullie zijn mijn vrienden dus 1 keer moeten jullie mee" .

Je zal zien dat dit helpt, de vrienden zullen gaan inzien dat ze het best wel "stoer" vinden......
En welke mannen zien nu niet graag zoveel vrouwen op 1 plek in strakke broeken?

Het is maar net hoe je er zelf mee omgaat!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:39

Die "vrienden" zijn gewoon stik jaloers, zat meiden om je heen en geen concurrentie, maar zelf durven ze nog niet op 100 meter van een paard te komen dus is het stom, etc. Grote bek maskeerd lafaard.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:40

Dat is het ook. Het gros van de jongens durft niet te aaien, laat staan opstappen. :j
Maar dat verandert voor de gepeste jongeren niks natuurlijk. Die krijgen nog steeds een lading oliebol over zich heen.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:44

Misschien helpt het om zijn "vrienden" eens een les mee te laten hobbelen? Als ze zo stoer zijn en alles durven dan moet dat geen probleem zijn toch? ~~}>

Waarschijnlijk is het al afgelopen op het moment dat ze bij de manege in de buurt komen. En verder, toch maar een wat grotere mond tegen z'n vrienden geven. Want opgeven waar je blij van wordt, dat moet je voor niemand doen!