Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

.
.
. Feetje24 schreef:@NoGo ja mijn vader is inderdaad een beetje afwezig in dit verhaal. Dat komt omdat ik vooral probeer om hem een beetje te ontlasten. Hij heeft het natuurlijk ook al best zwaar met alles wat er gebeurd. Daarbij werkt hij zeker 60 uur per week en is dus vrij weinig thuis. In de perioden dat mijn moeder ziek is en ik thuis ben is hij soms pas tegen half 10 thuis (hij gaat na zijn werk naar het bezoekuur in het ziekenhuis) en dan gaat hij eigenlijk meteen naar bed. 's Ochtends gaat hij al om half 8 weer naar zijn werk toe, echt thuis is hij dus bijna niet. Hij weet van een hoop dingen van vroeger niet wat er is gebeurd alhoewel hij het volgens mij nu wel in de gaten begint te krijgen. Dit door opmerkingen etc. die ik af en toe plaats.
Dat ik nog lachend in het leven kan staan is omdat ik gewoon geen idee heb hoe het anders kan. Ik moet nu eenmaal doorgaan, het kan niet anders. In een hoekje weg kruipen daar help ik niemand mee. Ik heb jaren lang therapie gehad, maar ook daar vrij weinig aan gehad. Het enige wat ik er van heb meegekregen is dat ik positief moet blijven en dat doe ik. Ik ben altijd al een optimist geweest, daardoor is het misschien voor mij ook wel makkelijker om gewoon altijd maar door te gaan. Bij de pakken neerzitten is wel het laatste dat ik zou doen.