Hoesten tot sterretjes zien etc.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fietspomp

Hoesten tot sterretjes zien etc.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 20:41

Hoi :Y).

Ik ben zins een paar dagen aan het hoesten, en zeer extreem. Ik hoest echt vanuit de bodem van mijn longen, lijkt wel. Mijn ribben doen er gewoon pijn van als ik hoest. := Nu ga ik ook sterretjes zien tijdens het hoesten, ik word helemaal licht in mijn hoofd, ga zwarte vlekken zien en krijg het er helemaal warm van (zweet breekt me eigenlijk gewoon uit dan :=).

Nou vroeg ik me af.. Is dat normaal? Ik heb het wel vaker als ik verkouden ben (ben ik nu volgens mij ook omdat ik ook als een gek tissues aan het verslinden ben), maar hoor nooit van anderen dat ze dit ook hebben. :+ En waar komt dit dan vandaan?

Ik hoest wel echt heel extreem hoor! Echt heel hard. Het is van die kriebel hoest, zo'n nare droge hoest. En soms zitten er echt van die extremen uithalen bij waarbij er letterlijk geen lucht meer in mijn lichaam overblijft. Dan moet ik gelijk even flink naar adem happen als ik uitgehoest ben :+.
Ik hoest ook gewoon de hele dag en nacht zo door. Niet fijn. Als ik in de ochtend wakker word, voel ik het kriebelen, en dan is het een hele strijd om niet te gaan hoesten.. Als ik eenmaal weer begonnen ben met hoesten, dan komt er me toch een hoestbui aan.. Net of in al die uren van slapen al dat gehoest zich heeft opgestapeld en alsof het er in de ochtend allemaal uit moet, aan een stuk door. :O

Naast de vraag of dit normaal is, en waar dit vandaan komt.. Dan ook de vraag of iemand nog een wonder middeltje heeft hiertegen.. Naast dat het heel vervelend is, kan ik nu ook niet uitzieken. Ik heb een maand lang examens (afstudeerproject) en moet dus voor de volle 100% aanwezig zijn. Ziek melden is dus niet handig. En dit gehoest is ook niet best voor mijn concentratie vermogen.. Iemand sugesties? Super bedankt alvast! :)

Oh en handig om te weten, op dit moment zijn mijn keel snoepjes al op dus houd ik het nu bij de pepermuntjes, gebruik ik van de Kruidvat de kinder-neusspray (van die voor volwassenen krijg ik een bloedneus) en verder heb ik de Thijmsiroop van Daro. Die werkt meestal wel redelijk. Alleen nu dus even niet. :+ Verder rook ik niet en heb ik voor zover ik weet ook geen Astma ;).

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:44

Mijn moeder en ik hebben precies hetzelfde! Ik krijg soms zelfs braakneigingen als ik weer zo'n hoestbui heb :=
Heb vandaag al een heel rolletje Stophoest naar binnen gewerkt, alleen dat werkt maar voor even. Verder drink ik maar heel veel.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 20:49

Ghostattack schreef:
Mijn moeder en ik hebben precies hetzelfde! Ik krijg soms zelfs braakneigingen als ik weer zo'n hoestbui heb :=
Heb vandaag al een heel rolletje Stophoest naar binnen gewerkt, alleen dat werkt maar voor even. Verder drink ik maar heel veel.

Jep ik krijg er ook braakneigingen door. Word er gewoon super misselijk van.
Bij werkt dus ook niets. Ben nu de hele tijd licht in mijn hoofd van al het hoesten. Tranen staan me echt telkens in mijn ogen.. Voel me echt verschrikkelijk k*t. -O-

Keelsnoepjes werken inderdaad ook al amper.
Wat nog een kleinb eetje wilt werken is warm water met suiker drinken. Telkens een slok nemen als het kriebelt. Maar dan is het glas dus zo op omdat het gewoon non stop kriebelt, ik hoest ook gewoon non stop..

Terwijl ik dit typ is het ook moeilijk om er geen rare typfouten in te maken omdat ik telkens dubbelvouwd oor het hoesten :+.

RoseK

Re: Hoesten tot sterretjes zien etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:55

Ik kan ook zo hoesten. Bij mij was het echt een prikkel waardoor ik het echt niet kan tegen houden. Bij de dokter heb ik daar codeïne pilletjes voor gekregen. Dat is volgens mij behoorlijk sterke pijnstiller (mag je niet mee autorijden) waardoor die prikkel onderdrukt wordt. Bij mij hielp het, dus ik zou er even naar vragen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:57

Die met codeïne zijn fijn voor de nacht. Overdag zweer ik bij wiebertjes.

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:59

klink als kinkhoest,
even laten testen.
Heb ik ook last van gehad.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 21:17

@RoseK: Had jij dan dezelfde symptomen als mij? Ik slik niet graag zware medicijnen omdat ik altijd gevoelig reageer op medicatie. :+
@Anne_GTI: Wiebertjes zijn toch van die snoepjes?
Carlijnnn: Maar als het kinkhoest is, heb ik altijd kinkhoest ipv verkoudheid. Want elke verkoudheid hoest ik minstens 3 a 4 dagen op deze manier. Alleen nu komt het gewoon echt niet uit. En ik moet zeggen dat ik elke keer als ik verkouden ben weer twijfel of het wel normaal is, zo enorm erg hoesten enzo.. :=

Ik denk dat ik morgen iig even de dokter bel, kijken wat hij aanraad.

BosscheBol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:18

Ga naar de dokter. Herken klachten... Ik heb een luchtwegomgeving en ben al dagen aan het overgeven na een hoest bij.

Heb antibiotica en codiene gekregen.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:19

Longontsteking? Kinkhoest?

Ik heb kinkhoest gehad en daar kom je niet vanaf, codeine wil idd wel helpen maar zo sterk is dat toch niet of vergis ik me nou? Lijkt wel op kinkhoest.
Laatst bijgewerkt door InezFlip op 29-05-11 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:21

Da's kinkhoest. Blijf je je leven lang last van houden (niet in deze mate, maar als je dan hoest, hoest je evengoed nog keeeeeeeeihard _O- , ervaringsdeskundige hier :')
Hoesten is idd pijnlijk en heel hard.

Even een doktersbezoekje toch.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 21:23

BosscheBol: Een luchtwegomgeving? Wat is dat? Ik geef niet over, ik word er alleen ziek van. Krijg er hoofdpijn van zelfs.
Iney: En dan wederom de vraag.. Heb ik dan altijd al kinkhoest gehad? Kan dat dan? Want ik hoest dus elke keer als ik verkouden ben, op deze manier..

Edit:
Bizzybijtje: Oh serieus? Dat wist ik dan weer niet. Fijn :+. Ik bel morgen de dokter dan..
Laatst bijgewerkt door Fietspomp op 29-05-11 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:24

Dan kan het zijn dat je het al gehad hebt. Heb je het niet gehad toen je heel erg jong was? :)

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 21:26

Bizzybijtje schreef:
Dan kan het zijn dat je het al gehad hebt. Heb je het niet gehad toen je heel erg jong was? :)

Nee, ik heb het nog nooit gehad. Ik kan me ook niet echt herinneren wanneer ik begonnen ben met extreem hoesten tijdens een verkoudheidje.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:26

Niemand kan weten of jij kinkhoest hebt of niet, of wat je wel hebt.
Je kunt hier tips krijgen over hoe je je klachten iets kunt verlichten, maar voor de rest zul je toch even naar de huisarts moeten gaan.
Ik zou dat persoonlijk wel doen als dit echt aanblijft.

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:26

meld mij ook met de zelfde klachten sinds woensdag!!

ik hoest ook enorm en t lijkt wel of t uit t diepste te komen.
de kriebelhoest is om in te stikken en af en toe moet ik dr van kokhalsen.

bij mij helpt tusssin van vsm vaak wel maar was te ziek afgelopen dagen om t te halen en een vriend bracht heel lief iets anders mee wat dus niet hielp...

voel me iets beter tussen de hoestbuien door dus morgen maar ff zelf boodschappies doen!

ondertussen hou ik de bovenburen uit hun slaap en das mijn wraak tegen hun geluidsoverlast met hun slaapkamer sportactiviteiten hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:27

Dan kan het ook gewoon zijn dat je een extreme hoestreflex hebt hoor.
Als je zeker wilt zijn kun je naar de dokter gaan, vanaf hier kunnen we dat niet echt beoordelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:27

Jullie hebben toch geen Duitse komkommer gegeten he :') ?

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 21:27

TurdusMerula schreef:
Niemand kan weten of jij kinkhoest hebt of niet, of wat je wel hebt.
Je kunt hier tips krijgen over hoe je je klachten iets kunt verlichten, maar voor de rest zul je toch even naar de huisarts moeten gaan.
Ik zou dat persoonlijk wel doen als dit echt aanblijft.

Dat staat toch in mijn OP? Daar staat of dit normaal is, ik vroeg me af of anderen dit herkennen, en of iemand sugesties heeft om de klachten te verlichten (naast de hoestdrank die ik al gebruik). Ik ga nu alleen in op de reacties van mensen.

Elmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:31

Ga maar naar de dokter. Ik zat ook met zo'n hoest, wel nog niet zo erg als die van jou, maar dat gaat echt niet zo maar over. Ik ben naar de dokter geweest nadat mijn collega ook was geweest. Die zat er al langer mee en raadde mij dan ook aan om maar meteen te gaan.
Het hoesten is nu bijna gedaan. Toch al véél minder en nu komen er dan ook slijmen mee. Wel zit mijn neus nog steeds dicht en ruik of proef ik helemaal niets :n . Ik hoop dat dat maar heel snel terugkomt, want dan pas merk je hoe erg je dat mist.
Verder weet ik geen middeltjes die je nu meteen kan toepassen. De hoestsiroop werkte bij mij iig ook niet. Veel beterschap en hopelijk kun je wat slapen deze nacht...

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:32

Ik heb de huisarts nergens zien staan in je op, maar aangezien ik schrijf dat ik naar de ha zou gaan als dit aanblijft, vind ik dit dus niet normaal. ;)

Als het aanblijft dus. Bij een flinke verkoudheid of iets dergelijk is het niet raar dat je moet kokhalzen of je echt rot voelt van het hoesten, maar als dat langer zo blijft (lees je eigen woorden: extreem, heel hard, zwarte vlekken, enz.) en je zo scherp moet zijn dan zou ik die klachten zeker niet gewoon vinden.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:36

Bizzybijtje schreef:
Jullie hebben toch geen Duitse komkommer gegeten he :') ?

Haha, mijn vader heeft net alle komkommers weggegooid :')

Ik heb mooi een flesje water naast mijn bed staan.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 21:41

TurdusMerula schreef:
Ik heb de huisarts nergens zien staan in je op, maar aangezien ik schrijf dat ik naar de ha zou gaan als dit aanblijft, vind ik dit dus niet normaal. ;)

Als het aanblijft dus. Bij een flinke verkoudheid of iets dergelijk is het niet raar dat je moet kokhalzen of je echt rot voelt van het hoesten, maar als dat langer zo blijft (lees je eigen woorden: extreem, heel hard, zwarte vlekken, enz.) en je zo scherp moet zijn dan zou ik die klachten zeker niet gewoon vinden.

Ik maak dit topic aan, omdat ik niet beter weet. Ik hoest altijd zo. Voor mij is dit 'normaal'. Maar ik begon het me dus de laatste tijd af te vragen of dit wel zo normaal is. Ik hoor nooit van anderen dat ze zo hoesten. Ik vraag het wel rond, maar krijg er meestal een 'stel-je-niet-aan' reactie op dus vandaar dat ik het hier nog navraag.

Ik ren niet bij alles direct naar de dokter, zeker de dingen die in mijn ogen dus niet zo erg zijn ;). En in mijn ogen valt dit nog mee, puur omdat ik dit altijd al zo gehad heb.

Bizzybijtje: Ik dacht dus even dat ik je vraag met nee kon beantwoorden, maar bedacht me net dat er in mijn kant en klaar salade van Vrijdag hele kleine stukjes komkommer zaten. :P Verder eet ik voorlopig geen komkommer meer :=.

Ik heb ook water, hoestsiroop en pepermunt naast mijn bed staan nu :+.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:43

_O- Was maar een grapje. De media heeft gewoon weer lekker een reden om mensen bang te maken _O-

Maar beterschap iniedergeval :)) Ik hoest iig zo vanwege het feit dat ik kinkhoest heb gehad, weet niet beter.

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:47

hahaha nee geen komkommer voor mij nooit niet dus nu al helemaal niet!!!

hier een sappie omdat ik van water altijd al een slijmerig gevoel krijg en moet hoesten...
verder nog een mentosje ofzoiets maar daar heb ik niet echt behoefte aan wel drinken en veel hahaha

en ik loop ook niet gelijk naar de dokter met een hoestje vaak is t wel over of stuk minder in een weekje dus daar ga ik nu ook van uit en anders bel ik wel ff vorige keer ook gedaan toen moest ik voor iets anders ab hebben kreeg ik een iets sterkere zodat dit ook minder werd en dat klopte als een bus de dag erna was al zo goed als weg.
maar om gelijk met die troep te beginnen nee dank je eerst kijken of t vanzelf overgaat!

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:49

Ik ben 4 weken geleden flink ziek geweest. Daarbij moest ik ook heel erg hoesten met braken erbij, voornamelijk was dit 's nachts. Dat was alles behalve prettig. Ik heb overigens wel een AB kuur gehad tegen de zware keelontsteking + verkoudheid.