Eten help

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

Eten help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 16:52

Hallo bokkers!
Nee geen ''Ik wil afvallen'' topic of zoiets.

Ik eet om het eten..

Uitleg: ik heb niet eens echt honger ,maar ik eet om het eten.
Het begint met dat ik wel honger heb (nouja.. honger , trek sorry!) dan eet ik bijvoorbeeld 2 boterhammen ,maar daarna blijf ik aan het eten!
2 beschuitjes , Hageslag , paar kopen thee, nog wat te drinken , Koekjes , weer boterham..

Nu ook.. heb al 2 beschuitjes , Paar kopen thee, 2 boterhammen ,maar het helpt niet! Nu heb ik alweer een bakje met hagelslag.

Het is echt vervelend en ik weet niet ''hoe ik ervanaf kom'' (klinkt zo dramatisch)
Het is dus niet echt heel ernstig ,maar wel vervelend.

Macs

Re: Eten help

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 16:55

Herkenbaar!! Ik deed het ook. Maar nu zit ik met buikklachten dus dat is nu over. Hoewel ik het nog wel in gedachte ''eet'' . :')
Gaat vanzelf over!

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 16:57

Oké! Ja het duurt nu langer en me moeder vraagt al elke keer wat ik wil tussendoor .. dus toen ben ik maar begonnen met de ''gezonde snoepjes'' dus ben begonnen met een paar van die kleine tomaatjes :')

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 17:10

Als je ze maar goed wast. :P
Ik ben niet van de snoep, af en toe een lolly maar geef mij ook maar tomaat oid. :9

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 17:10

hahah nou ik deed het alleen om de tandarts te vermijden :') ik heb liever snoep namelijk XD

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 17:13

Ik herken het, maar doe het vooral uit verveling.
Als ik de hele dag aan het werk ben, ben ik helemaal niet bezig met eten, ja rond lunchtijd krijg ik wel honger en ga ik eten, maar verder niet.

Maar in het weekend, of als ik vrij ben, en ik ben thuis. Dan kan ik echt steeds iets lekkers uit te keuken pakken. Dan denk ik wel eens, als ik een boterham pak heb ik daarna geen honger meer, maar dan heb ik daarna toch zin in dat ene koekje dat in de kast ligt, of ik die smaak chips die mam gisteren heeft gekocht.

Mijn tip is dus: bezig blijven, weg gaan. (naar vrienden,werk,paarden etc.)

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 17:46

Ik herken dit!
Helaas heb ik het ook als ik bezig ben (school enz) er zit standaard wel eten in m'n tas.
Of lege papiertjes, als het op is :D

Kauwgummen hielp, maar daar krijg je weer zo'n honger van.
Bovendien zijn die tegenwoordig allemaal suikervrij, en daar ben ik allergisch aan.

Nu sja, probeer ik het te beperken (Nee, je hebt nog maar net gegeten. Wacht tot ...u. En dan wanneer dat moment er is, spurtje naar de kast) maar laat ik het zo.
Ik voel met ook niet schuldig, ik sport het er allemaal af.
En als ik niet een hele dag door eet maar blijf sporten, vermager ik.
En toen ik even niet meer in m'n 34 kon dacht ik "Whatever, 36 is nog altijd een mooi maatje"
Kan er nu weer in, moest in m'n kleedjes kunnen :j en deftige broek voor m'n mondeling examen.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 18:00

hahahha meer mensen herkennen het :P

@Optiwolk
aankomen maakt ook niet echt uit hoor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:01

IPV. een hoop koekjes etc, een appeltje, of een liga-koek, of een granenbiscuitje.
Een handje (ongezoutte/zoette) popcorn mag ook!

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 18:02

Ja dat dou ik al ,maar het is wel vervelend aangezien ik dan alsnog blijf eten MAAR als er niets in huis is .. het ook behoorlijk vervelend is en aan me ''knaagt'' terwijl ik liever aan een koekje knaag :P

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:06

Als je eet, probeer dan van de hele schijf van 5 iets te eten.
Nu eet je niet gevarieerd genoeg en blijft je lijf vragen om hetgeen wat je nog niet hebt binnen gehad.
Dus eet meer gevarieerd en je zult minder last hebben van het over-eten.

Je zou eventueel je bloed kunnen laten controleren of je ergens een tekort in hebt, als dat zo is dan blijft je lichaam om voedsel vragen maar omdat je zelf niet weet wat je precies mist, blijf je dus dooreten.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:18

Nee hoor storm
Ik eet gevarieerd, ouders letten daarop.
Ben vorige week m'n bloed gecontroleerd op klierkoors (liep héél erg moe) en m'n bloed stond zo perfect als het maar kon zijn.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:29

Ik doe het als ik me verveel :P Dan blijf ik naar de keuken lopen.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:38

Oh en ik maar denken dat ik de enige was. Heb het ook alleen als ik een dagje vrij ben en dus thuis zit. Als ik werk heb ik er helemaal geen last, op school een beetje. Gelukkig alleen zondag vrij en maandag en dinsdag naar school.

Ik wil ook wel graag weten wat je er tegen kan doen, zelfs niks in huis hebben werkt niet. Helemaal niet met een AHXL om de hoek die tot 22.00 open is. :oo

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:41

Herkenbaar. :D
Koekjes zijn kant en klaar.. een appel moet je dan weer schillen enzo.. :o

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:43

Heel herkenbaar. Voor ik begon met afvallen was dit dagelijkse kost voor mij. Tot ik er dus 20 kilo bij aan had
gegeten, en ik eindelijk in zag dat ik zwaarder was geworden. De spiegel was echt een poos kapot bij ons
geloof ik ;).

Sinds het afvallen heb ik het niet meer. Zelfs het zondigen gaat gecontroleerd voor zover dat kan. Maar ik
weet wel dat ik het ontzettend frustrerend vond om er geen grip op te hebben. Ik kon echt de hele dag door
eten als ik alleen thuis was. Als ik er nu aan terug denk krijg ik bijna medelijden met mezelf :=.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:44

Het leuke is is dat de computer in de voorraadkast vol met lekkere dingen staat. O:)

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:45

Als we nu eens een eet-topic openen? Kunnen we opschrijven wat we allemaal eten :P
En dan een tabel met ons gewicht erbij, om echt wel eens te zien of we niet aankomen :')

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:47

Optiwolk schreef:
Als we nu eens een eet-topic openen? Kunnen we opschrijven wat we allemaal eten :P
En dan een tabel met ons gewicht erbij, om echt wel eens te zien of we niet aankomen :')

[HK] [HK]Verstandig afvallen voor Jo-jo'ers deel VI

Hier klets ik al mee sinds ik begon met afvallen. Niet iedereen die deze eetbuien heeft zal overgewicht hebben,
maar lijstjes opschrijven en een stok achter de deur hebben mij inderdaad veel geholpen ;).

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:55

Koop zoethout. :+ Dan heb je iets om te kauwen.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:57

Ik heb geen overgewicht en ben ook niet te dik, maar er mogen wel wat kg's af. Scheelt dat ik fysiek zwaar werk doe. Dus zal ook niet snel te dik worden, maar van die vreetbuien wil ik toch wel graag af!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:47

Ik kan ook heel de dag eten. En als ik eenmaal begin, dan krijg ik alleen maar meer trek. Probeer gezonde dingen in huis te hebben. Op het moment heb ik vaak wel iets van meloen in huis. Zoet en toch niet zo verkeerd.
En goed ontbijten helpt ook.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 21:05

Siets schreef:
Optiwolk schreef:

[HK] [HK]Verstandig afvallen voor Jo-jo'ers deel VI

Hier klets ik al mee sinds ik begon met afvallen. Niet iedereen die deze eetbuien heeft zal overgewicht hebben,
maar lijstjes opschrijven en een stok achter de deur hebben mij inderdaad veel geholpen ;).

Nee dat is niet helemaal wat we bedoelen (of iig wat ik bedoel)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 21:14

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 23:59

Ik herken dit ook, en idd vooral als ik me verveel. Ik heb dit opgelost door steeds een grote fles spa blauw met me rond te dragen (dus van pc naar kamer enz, dat ie altijd in de buurt was), en zo gauw ik zin kreeg om wat in mn mond te stoppen, een grote slok water. Zo hou ik mezelf tegen van steeds naar de keuken te gaan lopen. Nadeel is wel dat je continu naar het toilet moet lopen. :+