Waarom je leven zo op internet gooien ?? aandacht!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Blablabla11

Waarom je leven zo op internet gooien ?? aandacht!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 10:38

LET OP!! Is een algemeen topic omdat ik benieuwd ben hoe andere er over denken

Wat je steeds vaker tegen komt is dat mensen hun hele levens verhalen op het internet gooien..

In hun www's op bokt etc..

Van hypotheek gesprekken tot burn-outs, van niet meer willen leven tot eetstoornissen..
In hoe ver is dit serieus en niet een schreeuw om aandacht..
1 groot leugen oid..

Bedoel dat je over wat koetjes en kalfjes op bokt zet of op je http://www.. Super leuk natuurlijk..
Maar waarom je hele levens verhalen, je depressi's je eetstoornissen je leningen etc..
..
Als je ik noem maar wat een psychische iets hebt dat je het dan op het internet gooit..
Of zullen sommige het doen om aandacht te krijgen..

Net als mensen neer zetten ik zie het niet meer zitten etc..
Mijn ervaring is mensen die het het hartst roepen het niet doen..
de stille zijn het gevaarlijkst..

Hoe denken jullie er over, Ik zal het een klein beetje toelichten..

Iemand die ik kon
heeft elke dag een www met dat der hypotheek was afgewezen, waarop, bedrag etc
interne info over haar bedrijf, medische diepgaande info over haar zelf etc..

Ik heb het niet over koetjes en kalfjes maar de echt diepgaande dingen die eigenlijk heel vertrouwelijk zijn..

Ik ben gewoon benieuwd hoe andere hier over denken, dus dit niet persoonlijk opvatten dit topic s.v.p
Laatst bijgewerkt door Blablabla11 op 28-05-11 11:17, in het totaal 4 keer bewerkt

Amalarab

Re: Waarom je leven zo op internet gooien ?? aandacht!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 10:40

jep, zoals met twitteren. ik ging me er net in verdiepen maar vind het veel te ego! moet wel lachen om 'minder boeiende boeken' overigens....

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 10:40

Het lijkt mij ook niet slim om zomaar alles op internet te zetten. Als je ergens gaat soliciteren en ze gaan je 'natrekken' op internet kunnen ze alles maar meelezen.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 10:41

Dat is 1 ding wat zeker is daarom is 1 van mijn mans collega's op het matje geroepen :=

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 10:42

is het mss verveling? net zoals planking?

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 10:43

Ik ben het er wel mee eens dat mensen die heel hard roepen zelfmoord te willen plegen oid het uiteindelijk niet doen, maar verder kun je denk ik lastig oordelen over mensen.

Natuurlijk heb ik ook wel mijn vraagtekens erbij, maar sommige mensen zijn gewoon heel erg open, die schamen zich niet en voelen geen belemmering om gewoon alles met hun "internetvrienden" te delen. Nou, goed. Als ze daar blij van worden moeten ze dat maar lekker doen want de gevolgen zijn ook voor hunzelf. Als ik al bij het lezen een irritatie aan voel komen ga ik er gewoon helemaal niet op reageren! ;)

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 10:43

Ik snap daar ook totaal niets van. Ik probeer het allemaal zoveel mogelijk oppervlakkig te houden. Bij elk berichtje
die ik plaats bedenk ik me dat iedereen het zomaar zou kunnen lezen als ze willen. Ik denk dat zeker een forum
als bokt zich prima leent voor (jonge) meisjes die in het 'echte' leven weinig aandacht en erkenning krijgen :).

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 10:44

Ik denk dat mensen gewoon wat eenzaam zijn en op die manier hulp zoeken???
Ik ben er ook geen voorstander van mijn echte prive dingen op het internet te plaatsen.
Maar ik kan me wel voorstellen dat als je ergens echt niet uit komt en je niet weet waar je je info vandaan moet halen dat je het dan op deze manier probeerd.
Wellicht twijfelt iemand aan zichzelf en wil graag weten wat medemensen er van denken?
Of lucht het eventjes op

Hoe dan ook......Het is ieder voor zich om te bepalen prive op bokt te plaatsen.
En het is ook ieder voor zich om dat te gaan zitten lezen of niet.

Dus stel ik voor.....als jij je daar zo aan ergerd......het gewoon niet meer te lezen????

corientjuhh

Ik ga helemaal met je mee
Je weet gewoon niet meer wat wel en niet serieus is dat is wel jammer
Zo worden de mensen die niks serieus hebben gelooft en mensen die serieus zijn niet gelooft (naja uiteindelijk kun je wel zulke situaties krijgen) je weet dan gewoon niet meer wat je wel en niet moet geloven

@ amalarab
planking is grappig hebben we gisteren nog gedaan bij iemand in de schuur op de steunbalken (ik niet ik heb foto's gemaakt)

Tendance

Sommige mensen maken anderen ook zwart omtrent relatie of zakelijke problemen. Met naam en toenaam...
Dat is ook zo dom! Het heet regelrechte smaad.

En iedereen kan het lezen en vinden op internet en het kan dus ook tegen je gebruikt worden!

Annemeik

Ik denk dat mensen niet helemaal doorhebben dat álles wat je op internet zet, op het internet blijft...

Zelfs al zou je alles goed verwijderen, dan kan een slim iemand het nog terughalen.

Ook denken mensen dat ze niet worden nagelezen. Ik heb ook al eens gestaan dat ik een priveblogje bijhield, waar niemand het adres van had. Werd ik er toch op aan gesproken op een cc! Dat het zo leuk was, en waarom ik geen verslag van de vorige wedstrijd had gepost... slik, ik wist niet eens dat iemand dat kon lezen, ik hield het meer voor mezelf bij en via internet kon ik er altijd bij.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 10:45

Misschien willen die mensen hun verhaal een keer kwijt. Ik kan me best voorstellen dat mensen het liever 'anoniem' op het internet iets vertellen waar ze zich over schamen..

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 10:45

Nou er zij mensen met echte problemen, niet iedereen schreeuwt om aandacht. Voor sommige mensen kan het ontzettend belangrijk zijn om ervaringen te delen, of gewoon met iemand te kunnen praten. Als dit iemand kan helpen, waarom dan niet? Ik maak me daar totaal niet druk om hoor.

En ja, er zijn er die het voor de aandacht doen, maar daar schenk ik dan gewoon ook geen aandacht aan.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 10:46

Ik hou er ook niet heel erg van. Ik heb dan ook bewust mijn hyves verwijderd, en heb ook geen facebook of twitter ofzo. Ik werd op mijn hyves nagelezen, en sommige mensen vroegen me naar dingen die ik ze niet verteld had, hadden ze dan weer uit krabbels gehaald. Nou is dat allemaal niet zo'n groot geheim, maar ik vind het vooral onfatsoenlijk.

Opzich kan ik best begrijpen als je ergens veel moeite mee hebt, ergens mee zit.. en je hebt bijvoorbeeld niemand in je omgeving om dat bij te uiten, dat je daar dan bokt of een ander forum voor kiest. Even lekker je verhaal kwijt aan een stel onbekenden. Kan ik best snappen.

Ik zelf zal het niet zo snel doen, ik leg dat liever bij goede vriendinnen neer. Ieder zijn ding, ik wil er ook niemand mee veroordelen, maar ik zal het zelf niet zo snel doen.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 10:48

Maar als je het dan anoniem wil doen, doe het dan ook anoniem....
Ze denken misschien anoniem te zijn, maar zijn dit echt niet. Als je het anoniem wil doen ga dan hulp zoeken van iemand met een geheimhoudingsplicht.
Natuurlijk bepaald iedereen zelf of hij of zij iets op internet zet en erger ik me daar niet aan, maar of het slim is, dat is een 2e.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 10:48

Ik weet niet eens meer welke bokker, maar zij had haar hele levensverhaal in haar profiel staan, en het was alles behalve een vrolijk levensverhaal. :+ Dat vond ik pas raar. :=

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 10:49

Dus omdat jij zelf zoiets niet zou doen is het dan maar een schreeuw om aandacht?

Simpele belevingswereld heb jij TS...

Spytgnieskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 10:50

Maar TS, Jij heb foto's van je dochtertje op internet staan. Ze is natuurlijk super schattig maar ik denk niet dat ze er zelf voor kiest om op internet te staan. Kinderen zijn super kwetsbaar. Dat zou ik dan niet zo snel doen.

Verder ben ik het met je eens dat iedereen alles maar op internet gooit. (on)bewust doe ik het zelf ook. Ik heb alleen hyves en alleen vrienden kunnen mijn foto's en www's zien. Maar in mijn achterhoofd weet ik dat als ik een foto op m'n hyves zet, dat die dan voor altijd op internet blijft zweven.

En over sollicitaties gesproken.. Als je normale foto's op je hyves hebt waar je niet dronken op staat (bijv.) en je hebt normaal taalgebruik in je krabbels dan is er toch niks mis? Je kan het zo gek maken als je zelf wil en meestal heb je alleen je zelf er mee te pakken.

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 10:50

Farjen schreef:
Misschien willen die mensen hun verhaal een keer kwijt. Ik kan me best voorstellen dat mensen het liever 'anoniem' op het internet iets vertellen waar ze zich over schamen..

Mijn gedachte!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 10:51

BraveSpots schreef:
Dus omdat jij zelf zoiets niet zou doen is het dan maar een schreeuw om aandacht?

Simpele belevingswereld heb jij TS...

Amen!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 10:52

Enyaa schreef:
Farjen schreef:

Mijn gedachte!

Helaas is het alleen niet anoniem.

meelanor

Ik vind het niet slim om je leven op het internet te gooien, maar als je dat redelijk anoniem doet denk ik dat het wel een uitkomst kan bieden voor je probleem.

Als jullie een probleem hebben... met wie praat je daar dan over? Een vriend of vriendin of familie?
Bij sommige mensen is het zo dat ze die niet dusdanig vertrouwen of ze willen anderen niet opzadelen met hun probleem. Dus houden ze het probleem maar voor zichzelf en drukt dan constant op hun leven. Op een gegeven moment kan dit te veel worden en willen sommige mensen dat toch even kwijt. Al is het maar dat iemand even een luisterend oor bied.

Op het internet kun je lekker anoniem toch je verhaal kwijt. Mogelijk wordt het daardoor minder zwaar en krijg je misschien nog wel tips. Dat is toch fijn voor die mensen?

Nu ben ik het ook wel eens dat er soms mensen tussen zitten die gewoon aandacht zoeken...
Maar vraag jezelf dan eens af waarom ze dat doen? Dat is ook niet zomaar denk ik dan.
Als je er aan irriteerd gewoon die verhalen niet meer lezen en ook niet meer reageren.
Iedereen blij :)

Ojajoh

tja....mensen moeten het zelf weten toch? als hun dat nou willen? lekker laten doen.......
dat jij dat niet goed vindt.....nou ja , zelf niet schuldig aan maken is het eerste, er niet op reageren is een tweede en als je er echt aan stoort is er nog een delete knop.........

ik zet zelf elke dag koetjes en kalfjes in m'n www's en hou mensen ook een beetje op de hoogte hoe ik mij voel (kan iedere moment bevallen vandaar) en heb veel mensen die mij dagelijks daarin volgen op een leuke manier weliswaar....
en wat je niet kwijt wilt aan de wereld,dat zet je er niet op.........

en ja die mensen die het wel doen, die willen het blijkbaar toch kwijt.......

leven en laten leven hoor.......dat er mensen hier andere gedachtes over hebben,maakt het een ander toch niet gelijk raar :?

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 10:53

quartel schreef:
Ik denk dat mensen gewoon wat eenzaam zijn en op die manier hulp zoeken???
Ik ben er ook geen voorstander van mijn echte prive dingen op het internet te plaatsen.
Maar ik kan me wel voorstellen dat als je ergens echt niet uit komt en je niet weet waar je je info vandaan moet halen dat je het dan op deze manier probeerd.
Wellicht twijfelt iemand aan zichzelf en wil graag weten wat medemensen er van denken?
Of lucht het eventjes op

Hoe dan ook......Het is ieder voor zich om te bepalen prive op bokt te plaatsen.
En het is ook ieder voor zich om dat te gaan zitten lezen of niet.

Dus stel ik voor.....als jij je daar zo aan ergerd......het gewoon niet meer te lezen????

het is niet zo zeer dat ik mij er aan erger maar.. sja vind het meer dom dan..

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 10:53

imo valt het openen van dit topic ook onder het vragen om aandacht.

en ben ik weer zo stom dat ik het lees :')