Je hoort zo veel over afvallen! En eigenlijk nooit wat over aankomen!
Het is eigenlijk zelfs zo erg, dat als ik de welbekende zoekmachine op internet gebruik en intik "ik wil niet meer afvallen" Er alsnog alleen maar dieetsites tevoorschijn komen.
Ik weet zeker dat ik niet de enige ben! Ik kan niet dagelijks sporten, omdat de kilo's er dan echt afvliegen. Ik zoek dan ook lotgenoten, zodat we elkaar misschien kunnen helpen met wat nuttige tips?
Word er tegen jou ook altijd gezegd bij het eten van wat "ongezonds" - Ach, jij kan het hebben! Of; Eet je wel genoeg? Of dat mensen zeggen, ik wil best met je ruilen?
Ik ben 22 jaar, 1.65 +/- en weeg 48kg. Inmiddels al minder dan ik op 15-jarige leeftijd woog. Ik eet 3x per dag een gezonde basismaaltijd met heus wel lekkere tussendoortjes. Vind een chipje of snoepje op zijn tijd lekker en eet minstens 1x per week ongezond.
Nu zullen jullie je wel afvragen waar mijn probleem dan ligt? Is het niet juist heerlijk om zo af te vallen? Mijn antwoord daarop is NEE! Je word er ontzettend onzeker van! Natuurlijk vind ik het fijn dat ik me nooit zorgen hoef te maken over een vetje hier of daar, maar ik heb nagenoeg geen borsten meer over. Vandaag mijn dieptepunt in de H&M, bij het passen van een cupA bikinitje die gewoon echt te groot was! Of Strapless cocktailjurkjes die gewoon geen doen zijn, omdat je geen decolleté hebt.
Super! Dat ga ik doen Vandaag was eigenlijk mijn dieptepunt, en dacht dat het misschien fijn was voor lotgenoten om dezelfde stappen te ondernemen. Bedankt voor je tip!
Parkietjee_
Geplaatst: 26-05-11 19:43
Ik herken me in jou. Vooral het gedeelte van wat mensen welniet allemaal tegen je zeggen omdat je dun bent. Altijd van; heb je geen anorexia? Is dat alles wat je eet? Neem jij nog maar wat meer, je kan het hebben! .. dat soort opmerkingen.. wordt er gek van. Terwijl ik gewoon heel normaal eet.. en ook vaak vette dingen. Ik kom er geen kilo van aan.
ik zit 2 kilo op ondergewicht, en je wil niet weten wat ik allemaal vreet kom gewoon niet aan.
mika11
Geplaatst: 26-05-11 19:49
Nu niet meer, maar tot zo'n 5 jaar geleden was ik altijd veel te mager. Veel mensen dachten dat ik een eetstoornis had maar dat was helemaal niet zo. Nu ben ik nog niet dik maar wel zwaarder dan toen gelukkig. Ik heb nog foto's van toen, vreselijk. Droeg ik een topje, zie je alle botten uitsteken. Dan is iets voller veel mooier dan te dun. Bij mij is door de leeftijd (denk ik) mijn gewicht normaal geworden. Na mijn 30e ongeveer kwam ik vanzelf aan. Maar nu nog zeggen mensen: oh jij kunt nog wel een gebakje nemen, hoor. Etc, etc. Terwijl ik er dan helemaal geen zin in heb.
Dat is wel balen zeg... Ik heb eigenlijk niet veel tips... Zelf ben ik 1.73, en 55 kg, dus volgens mij geen ondergewicht. Dat had ik wel een poos, maar ben vanzelf aangekomen.
MyLittleLove
Geplaatst: 26-05-11 19:52
Oh mag ik me melden, hier nog zo'n geval
daantjuhhh
Geplaatst: 26-05-11 19:52
Ooh, ja! Ook ik ken het!!
En als je dan eens zegt dat je wilt aankomen dan zeggen ze bijv: Dan ga je toch elke dag patat eten?? Ja hallo, ik wil dikker worden, niet vroegtijdig dood gaan!!
RoosIris
Geplaatst: 26-05-11 19:54
Ik lees even mee....
Niet voor mijzelf, maar voor mijn zus...
Zij heeft het probleem dat als ze verdriet heeft ze stopt met eten....niet met opzet, maar ze krijgt gewoon geen hap door haar keel.
En ze is nogal emotioneel...extreem eigenlijk
Nou is het een paar maand geleden uitgegaan met haar ex, en heeft ze dus weer een periode van niet eten achter de rug.
Haar BMI gaat nu dus richting ondergewicht. En ze vindt zichzelf te mager(valt nog best mee hoor). Ze eet (bijna) altijd gezond, 3 maaltijden per dag en fiets 10 km per dag voor haar werk. Haar conditie is niet erg goed, en hier wil ze graag aan gaan werken. Het probleem is echter, dat ze dan alleen maar meer gaat afvallen.
Zij wil dus ook graag aankomen, maar wel op een gezonde manier.
kan ze niet veel fris en vitaminedrankjes drinken als ze toch niets meer eet? dan krijg je in ieder geval wat binnen...
Myrthe92
Geplaatst: 26-05-11 19:56
*meld zich*
Laatst bijgewerkt door Myrthe92 op 26-05-11 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt
DreamUp
Geplaatst: 26-05-11 19:58
Ik ken het ook, ik kom zelfs in situaties dat wild vreemde me heel bezorgd aankijken en vervolgens een heel gesprek beginnen over overgewicht en dat ik dat niet heb enzo? Af en toe heel raar, dan heb ik echt het idee dat ze denken dat ik een eetstoornis heb ofzo en daar word ik best wel onzeker van. En inderdaad als ik aan de chips zit is het eerste wat ze zeggen ja jij kan het hebben. En net als bij daantjuhh meld je aan iemand dat je iets aan wilt komen: ooh dan ga je toch heel veel chips, patat, en allemaal andere vette dingen eten. euuuuhm nee ik wil gezond eten ooh en verder komen er ook nog mensen naar mij toe wat ik doe om af te vallen want hun willen ook zo dun worden?
Same problem, ik snap het probleem maar al te goed.. Heb ook een topic over aangemaakt dat mensen niet 2x nadenken voordat ze zeuren over anorexia enz.. Tis gewoon vervelend dit..
Macs
Geplaatst: 26-05-11 20:00
Ik heb hier ook heel veel last van gehad. Ik woog 47 kg met 16 jaar. Ik at de hele dag gezond en ongezond (van appels tot chips), maar kwam geen gram aan. Diëtiste heeft niks geholpen, moest 2x per dag bruin brood met liefst roomboter en beleg, volle melk, goed avondeten, 2 stuks fruit en daarbij iets van chips oid, en tussendoortjes. Doordat ik de ziekte van Crohn heb gekregen moest ik aan de prednison en ben daar in een paar weken tijd 6 kg mee aangekomen. (ben nu nog 16 jaar). Resultaat: Behalve mijn gezicht vond ik mezelf er wel beter uitzien! Alleen nu heb ik overal lelijke striemen , vanaf boven mijn heupen tot aan mijn bovenbenen. Dus zorg dat je niet te hard aankomt.
RoosIris
Geplaatst: 26-05-11 20:04
Ik heb er zelf vroeger trouwens ook last van gehad hoor....1.70 en 45 kilo....vrat als een slootgraver, maar kwam niks aan. Als ik foto's van mijzelf zie krijg ik spontaan de kriebels....brr zo mager. Mijn moeder kreeg ook vaak te horen dat ik meer gevoerd moest worden MAAR
Ik kreeg medicijnen voor migraine, en daar ben ik 20 kilo van aangekomen. Gestopt met roken, nog eens 10 de bij.... Inmiddels gestopt met de medicijnen, en weer begonnen met roken. En nog zit ik rond de 57-63 kilo.
O ja, mijn zus eet alweer een poosje hoor maar ze krijgt het er maar niet weer aan. Zal ook komen omdat ze nou 5 dagen werkt, waarvoor ze 10 km(en soms nog meer) moet fietsen, en veel loopt.
meisje2000
Geplaatst: 26-05-11 20:04
hier nog een wat ik ook eet hoeveel ik ook eet ik kom niet aan. Als ik een dag niets eet omdat ik ziek ben of zo dan ben ik zo tussen de twee a vier kilo kwijt. Ik ben 168 en weeg nu 58 kilo wat mede te danken is aan mijn zwangerschappen. Ik moet dus elke dag eten en best veel ook want anders val ik af. Ik zeg wel eens voor de gein tegen mensen om me heen die willen afvallen oh geef mij maar tien kilo want binnen een week ben ik het wel weer kwijt. Het heeft zijn voordelen zo snel afvallen maar zeer zeker ook zijn nadelen. Ik kan in een week (als ik ziek ben en niets binnen kan houden) makkelijk tien kilo kwijtraken met als gevolg dat ik dus zo duizelig en draaierig als een gek ben. En met het gevolg dat ik regelmatig flauw val dan. Dus nee afvallen is geen pretje maar aan willen komen en het niet kunnen ook. Mijn remedie eten eten eten en nog eens eten.
Urko
Geplaatst: 26-05-11 20:07
Ik zat altijd met hetzelfde dilemma als jij (en geloof me, ik ben 1.80 en weeg 53 kilo, dus ik ben echt dun, kan zoveel eten als ik wil maar ik kom echt niet aan) totdat een kennis van me tegen me zei: "Luister eens, vroeger waren mensen ook niet zo stevig als nu en iedereen die er opmerkingen over maakt heeft waarschijnlijk zelf maatje 38+ dus daar kun je je conclusie wel uit trekken. Die kilos komen vanzelf als je ouder word. Lekker gezond blijven eten, dan heb jij als je 40 bent maatje 38 en die bemoeiers maatje 42+"
En als ik dan nu mijn moeder zie (die overigs 50 word dit jaar) die had vroeger presies hetzelfde probleem: Altijd zeggen dat ze te dun is enz. Maar december 2010 waren we in londen, vroeg iemand in de kroeg of we zussen waren, met carnaval weer hier in nederland en zelfs mijn cursisten van de hondenschool dachten dat ze een vriendin van me was of mijn oudere zus. Nou en als ze dat ook over mij zeggen over 30 jaar vind ik het prima!
En inderdaad die opmerkingen die mensen maken, "neem nog wat meer" "eet je wel genoeg???"
Genoeg om een minderwaardigheidscomplex van te krijgen..
Ik heb zelfs een keer in een hotel gezeten in spanje, waar ik gewoon het zwembad uitgepraat ben omdat ik anorexia zou hebben...!!
@meisje 2000: vind je jezelf mager? Je weegt juist precies genoeg voor je lengte! je lengte - 110 = je ideale gewicht!!
180 - 110 = 70 kg zou dat dus voor mij zijn, nou hiphoi kom er 17 te kort aangezien ik maar 53 kg weeg.
Laatst bijgewerkt door Urko op 26-05-11 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik heb precies hetzelfde! Ik ben 1.80 en weeg nog geen 50kg. Ikkan alles eten wat ik wil en het komt maar niet aan. Ik val alleen maar af. Zelf ben ik al naar een diëtiste geweest, maar er was niks mis met mijn voedingspatroon. Ik val alleen maar af en volgens mij weeg ik iets van 45 kilo!
@desire_: Ja, een lotgenoot!!! Ik ben ook naar een dieetiste geweest, en die vond ook niks mis met mijn voedingspatroon. Tot overmaat van ramp ben ik ook nog gestopt met de pil en nu ben ik in 2 maanden tijd van 56 kg naar 53 kg gegaan en heb geen tieten meer over. Echt vreselijk.
Wat betreft de pil, ik ook! Ik vergeet hem heel de tijd.. Ik ben van D naar B gegaan. Kan wel janken!
Spelt
Geplaatst: 26-05-11 20:16
Het is net of ik mezelf lees Ik ben 1.63m en ik weeg nu 43 kilo. Het is idd echt heel vervelend. Ik doe me best om aan te komen. Maar maakt niet uit wat ik doe, ik kom niks aan en meestal val ik nog af ook
En bijna elke dag te horen krijgen dat je zo dun bent, en elke keer het verhaal uit te moeten leggen dat je echt genoeg eet..
mika11
Geplaatst: 26-05-11 20:19
En 's winters vroegen mensen altijd: (omdat je dan ook witter bent natuurlijk) " Ben je moe, ben je ziek, voel je je wel goed, slaap je wel goed, eet je wet goed etc etc." Leek wel of mensen mij gewoon ziek wilden praten.