hoe lang haar mooi loslaten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JustLaura

hoe lang haar mooi loslaten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-11 11:55

Hey mede-bokkers,

Ik heb haar dat tot onder mijn schouderbladen komt,
en zou het graag eens mooi loslaten, maar durf niet..
Ik ben bang voor reactie's van mensen, omdat ik m'n haar meestal opsteek..
Ik denk ook niet dat het echt makkelijk zou zijn, als het voor me gaat hangen
als ik me buk ofzo of dat het helemaal begint te knopen als ik fiets..
Weet er iemand mss een leuke manier of kapsel om m'n haar volledig los te laten,
of met een speldje ofzo, dat het toch wat makkelijk is?

Vele groetjes en bedankt!

lynne_berna

Re: hoe lang haar mooi loslaten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 12:00

de 2 plukjes van voren pakken die voor je ogen gaan hangen en die samen naar achter steken, hangt er niets voor je ogen! Doe ik ook altijd

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 12:50

vlechtje erin aan de voorkant en dan met een speldje aan de zijkant van je hoofd vastmaken :j

En tegen de klitten; antiklit serum erin smeren? Van de action hebben ze voor 2 euro hele fijne!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 12:53

lynne_berna schreef:
de 2 plukjes van voren pakken die voor je ogen gaan hangen en die samen naar achter steken, hangt er niets voor je ogen! Doe ik ook altijd

Is ook leuk om daar bijv. een vlechtje van te maken,gewoon voor de spiegel je fantasie z'n gang laten gaan,komt vast wel wat leuks uit :))

Ik durfde het eerst ook niet,maar iedereen vond het leuk staan (vond ik zelf niet zo eigenlijk) maar nu wissel ik af,ene keer half los,andere keer helemaal los.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-05-11 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 12:54

Mijn haar is nog een stuk langer, wat ik doe is de voorste plukken oppakken en aan de achterkant vastzetten. Of een zijscheiding maken en dan de breedste kant iets omhoog zetten met een speld(je).
Ik moet zeggen dat met een halve dag de rek er wel uit is en ik het óf opnieuw moet doen, of vast moet zetten. Want lang haar is nu eenmaal zwaar en gaat gauw hangen en dan krijg je zo'n slap beeld. Dus gewoon proberen en altijd een elastiek meenemen voor als het niet meer lekker zit!
En een borstel mee voor de fietsknopen.
Lang haar vergt nu eenmaal meer tijd, maar lang haar altijd opbinden is eigenlijk zonde, kan je het net zo goed afknippen toch?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 13:00

Ik had hetzelfde probleem ts, ik durfde mijn haar ook nooit los te doen, ook bang voor reacties van anderen. Heb ook nog eens een afzichtelijke kruin voor op mijn kop, die ervoor zorgt dat een pluk haar stug de verkeerde kant op staat. Toch heb ik het gewoon een keer los gelaten, en kreeg leuke racties, ook over de lengte van mijn haar! Mijn advies dus: gewoon doen, en schijt hebben aan de reacties van anderen als dat negatieve reacties zijn. Ze zijn gewoon jaloers!

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 14:36

Voorheen had ik het ook altijd in een staart, tegenwoordig eigenlijk vrijwel altijd los of met een klemmetje. Ik heb heel sluik haar, maar niet heel weinig dus het ziet er niet smoezelig uit (althans, vind ik niet :P) ik heb het wel in lagen laten knippen en mijn scheiding zit links. Als ik het laat knippen laat ik m'n pony heel flauw schuin knippen van m'n scheiding af en dat valt eigenlijk altijd goed. Ik doe nauwelijks wat met me haar en het zit eigenlijk nooit slordig :P

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 15:41

Bang voor reacties van anderen?! Ben je gek meid, gewoon doen! Iedereen kijkt mij juist altijd scheef aan als ik een staart in heb! En btw, ik vind los haar veeeel mooier dan opgestoken of in een staart, en ik ben zeker niet de enige :)

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 15:49

hier nog iemand die het wel los wil maar niet durft
maar die tip van de 2 vlegjes vind ik wel heel leuk

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 15:56

Ik heb dan ook mijn haar krult heel erg en is heel droog en pluizig ik heb alle cremetje en dingen geprobeerd maar niks helpt heb dus ook mij haar altijd in een knot :(

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 15:57

Gewoon doen! Ik heb/had haar tot ongeveer mijn navel (het is pas geknipt) en ik heb het altijd los! Geen probleem hoor!

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 16:02

Wat ik onlangs heb uitgevondenn, moet je wel goed voor kunnen vlechten of laten vlechten:
Haar op zijstreep, waar het meeste haar is, begin je met een vlechtje vlak naast de streep en dan neem je steeds plukjes haar erbij, maar steeds maar aan 1 kant (aan de kant tegen je huid) zodat je verder 'naar beneden' tot aan je oor ongv invlecht. Aan m'n oor werk ik het dan af met 'n gewoon vlechtje, rekkertje rond, met speldjes vastzetten op mn hoofd en dikwijls doe ik er zo'n bloemenspeldje in!
Echt superleuk! :D

En als je niet meteen je haar los durft, kan je proberen om een lage schuine staart te maken, da's iets tussen haar los & staart ;)

Annickkii87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 16:15

ben zelf kapster, los is vaak veel mooier en moet je zeker niet onzeker over zijn, weet niet hoe je eruit ziet en hoe je haar is, maar vanaf je scheiding een 'hengstenvlecht' zeg maar is vaak heel mooi of bijvoorbeeld je haar naar 1 kant opsteken met schuifspeltjes, dus dat je 1 kant los heb en de andere kant weggestoken, kijk maar eens op internet een beetje rond, kom je een hoop tegen.

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 16:18

Waarom ben je bang om je haar los te laten ?:P

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 16:24

Ik heb het juist andersom, ik durf mijn haar niet vast te doen..

Misschien even langs een vriendin gaan en dan samen aan je haar knutselen?
Laatst bijgewerkt door xdniesje op 21-05-11 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 16:25

__Astrid schreef:
Wat ik onlangs heb uitgevondenn, moet je wel goed voor kunnen vlechten of laten vlechten:
Haar op zijstreep, waar het meeste haar is, begin je met een vlechtje vlak naast de streep en dan neem je steeds plukjes haar erbij, maar steeds maar aan 1 kant (aan de kant tegen je huid) zodat je verder 'naar beneden' tot aan je oor ongv invlecht. Aan m'n oor werk ik het dan af met 'n gewoon vlechtje, rekkertje rond, met speldjes vastzetten op mn hoofd en dikwijls doe ik er zo'n bloemenspeldje in!

En als je niet meteen je haar los durft, kan je proberen om een lage schuine staart te maken, da's iets tussen haar los & staart ;)

Oeh, klinkt mooi! Heb je een foto?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 16:26

scheiding links of rechts en gewoon niks anders ermee doen ik haat het om ze op te steken

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 16:33

Mijn haar is mijn heiligdom ik wordt er dan ook wild van als iemand 't probeert af te knippen. :oo

Ik doe 't vaak vast op véél verschillende manieren, je wordt er gewoon creatief van. en als ik 't los doe dan doe ik 't altijd een beetje opkrullen met zo'n krulföhn, dan blijven ze net iets langer in volume.

Verder heb ik extreem maar dan ook extreem makkelijk haar in de omgang, knopen heb k bijna nooit last van en als ik ze heb ga ik in de douche en poef weg zijn ze! Als ik ze opsteek (als ik net uit de douche kom) kan ik dat makkelijk twee dagen zitten. Dus dan ga ik ermee slapen, sta op kijk in de spiegel doe misschien links en rechts even erover wrijven en ga weer verder. En zo kan ik nog wel even verder gaan.

Los vergt meestal wel wat meer werk maar is wel mooi. :)

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 16:33

Enyaa schreef:
__Astrid schreef:

Oeh, klinkt mooi! Heb je een foto?

daar ben ik toch ook wel benieuwd naar, klinkt erg leuk!

Verder heb ik het gewoon altijd los, evt met zo'n speldje achterin dat je de voorste plukken vast kan zetten.
Ik heb nu een zijscheiding en een lok laten knippen, hang het in ieder geval niet meer voor je gezicht, heb je alleen een lok.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 16:39

Volumeshampootje + conditioner zodat het mooier valt, en antipluis/klit serum erin. En dan idd 1 of 2 plukjes (al dan niet gedraaid/ vlechtjes) met een knipje naar achteren :)

diana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 21:09

ik vind los ook mooier,maar na een tijdje zit het niet meer mooi he.
ik doe meestal ook bovenste en voorste pluk naar achter,en zet ik vast met 2 speldjes

elisatjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 22:19

snissje schreef:
Ik heb dan ook mijn haar krult heel erg en is heel droog en pluizig ik heb alle cremetje en dingen geprobeerd maar niks helpt heb dus ook mij haar altijd in een knot :(

Kokosvet van DAX!! echt waar kan je wel bij de toko halen, of bij etos en kruidvat hebben ze ook wel kokosvet maar die vind ik zelf niet zo goed.
Gebruik ik ook altijd en ik heb echt extreem droog warrig verdwaalde krullen haar, maar als ik gelijk na het douchen dat vet erindoe (terwijl mijn haar nog nat is) en het gewoon op laat drogen (dus niet met de fohn of difuser ofzo) zit het echt perfect!

TS ik weet niet of jij een beetje slag in je haar heb? want dan kan je het ook proberen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 22:25

KBTP schreef:
Mijn haar is mijn heiligdom ik wordt er dan ook wild van als iemand 't probeert af te knippen. :oo

Ik doe 't vaak vast op véél verschillende manieren, je wordt er gewoon creatief van. en als ik 't los doe dan doe ik 't altijd een beetje opkrullen met zo'n krulföhn, dan blijven ze net iets langer in volume.

Verder heb ik extreem maar dan ook extreem makkelijk haar in de omgang, knopen heb k bijna nooit last van en als ik ze heb ga ik in de douche en poef weg zijn ze! Als ik ze opsteek (als ik net uit de douche kom) kan ik dat makkelijk twee dagen zitten. Dus dan ga ik ermee slapen, sta op kijk in de spiegel doe misschien links en rechts even erover wrijven en ga weer verder. En zo kan ik nog wel even verder gaan.

Los vergt meestal wel wat meer werk maar is wel mooi. :)

:wow:
Hoe slaap jij? Beweeg je wel? :')

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 08:50

Gewoon los doen! Ik heb nog nooit iemand gezien waarvan ik los haar niet mooi vind! Sterker nog, ik vind los haar altijd mooier!
En als je er onzeker over bent, dan kan je misschien wel langs de kapper om het in een leuk model te laten knippen waardoor je zekerder wordt over je haren los laten hangen?

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 11:10

Je kan 't ook in een vlecht opzij achteraan doen, een die dan vooraan over je schouder hangt zeg maar.
Zo wen je aan 'los' haar, naar beneden, maar valt het nog niet in je gezicht.

Mijn haar is schouderblad-lang, in laagjes en scheiding rechts (voor mij)
Wat ik ook durf doen:
Het haar op m'n kruin in een vlechtje doen (nat, niet teveel doen, zo 'stik' je je haar) en wat achteraan overblijft, loslaten. Dit evt krullen als je stijl haar hebt of omgekeerd. Staat best chique :D Wat haarlak erover en ik ben zoet voor een dag.
Of ik zet het vast met twee (gekruiste) schuifspeldjes. Kan je ook enkel met je 'frou' doen als je een zijscheiding hebt.