Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Maar daar zou ik dus in een winkel wel eens advies over willen hebben. Ook of dat dan niet een te veel aan stenen wordt aangezien ik die rozenkwarts en zwarte toermalijn ook al altijd bij me heb aan m'n gsm.Vjestagirl schreef:Ik geloof er persoonlijk niet zo in. Ik denk dat het het placebo effect is: je wilt graag dat iets werkt, en daarom werkt het. Ik geloof dat een lichaam een sterk zelf-helend vermogen heeft wat aangestuurd wordt door je geest. Als edelstenen helpen om dat te activeren dan is dat mooi, maar ik denk niet dat wat stenen iets kunnen genezen.
Jibbel schreef:Ik heb een hele tijd een bergkristal bij me gedragen. Degene die mij de steen heeft gegeven zei dat de steen vanzelf zou verdwijnen als ik hem niet meer nodig zou hebben. En idd, zo is het ook gegaan. 's Avonds stopte ik hem altijd in m'n kussensloop en op een ochtend kon ik hem nergens meer vinden. Hele bed omgekieperd en alles nagezocht, maar geen steentje meer te vinden..
Wel apart eigenlijk..
waar bestaan jouw werkzaamheden zoal uit vordur?
Nu draag ik al een jaar een ketting met allemaal kleine Hematiet-buisjes. Ik heb er ook nog een ring van en nog een grovere ketting en armbanden, dus denk eigenlijk wel dat ik m'n persoonlijke steen gevonden heb 
Betteke schreef:Ik ben altijd een beetje huiverig als ik mensen hoor beweren dat ze anderen kunnen genezen en helemaal als dat dmv stenen/pendelen/hand opleggen of wat dan ook is. Je stuurt mensen toch zeker wel door naar reguliere artsen als je ook maar het geringste vermoeden hebt dat ze echt iets mankeren?
.Vjestagirl schreef:De hoeveelheden mineralen die gevangen zijn in edelstenen zijn zo gigantisch minimaal, en zitten daarbij nog IN de steen, dat de hoeveelheden die je daarvan opneemt echt niet voldoende zijn om je je beter te laten voelen. Volgens die theorie zouden mensen met een gouden of zilveren ring zich al beter voelen dan mensen zonder. Calcium zit in melkproducten, magnesium krijg je al in veel hogere doseringen binnen als je een banaan eet (en wordt twee keer genoemd). Natrium gooi je over je aardappelen. De mineralen die genoemd worden zijn dood normaal en zitten in iedere multivitamine. Dat zou betekenen dat het dagelijks slikken van een multivitamine beter werkt dan edelsteentherapie. Wat ik dan weer geen slechte conclusie vind.
De volgende allinea gaat erover dat de kleur meespeelt, en zegt dat een muur beschilderen daarbij verbleekt. Kortom: mensen voelen zich beter als ze mooie dingen zien dan als ze minder mooiere dingen zien... Ja, daar heb je geen edelsteen voor nodig, het feit dat de mens al eeuwen lang kunst maakt, zijn gebruiksvoorwerpen versiert en dat je van een simpele vork al duizenden verschillende modellen hebt lijkt me voor die theorie spreken. Again, daarin zie ik niet de toegevoegde waarde van een edelsteen.
Over die atoomtrillingen weet ik niet voldoende, maar ik denk wel dat als de trillingen van alles om ons heen, al die minieme trillingen van alles om ons heen zo veel invloed op ons zou hebben dat we er helemaal gek van zouden worden. Maar nogmaals, daar weet ik niet voldoende van.
Ik wil best geloven dat dit werkt voor sommige mensen, maar ik ben ervan overtuigt dat het placebo effect is.

_Tara_ schreef:Ineke, je hebt natuurlijk energie en energie. De energie die jij benoemt is duidelijk meetbare energie, verklaarbaar. De energie waarvan ik denk dat edelstenen daar iets mee "doen" is dezelfde energie die jij doorgeeft als je iets rots of iets liefs zegt. Een heel mooi voorbeeld daarvan is het rice experiment van Masaru Emeto. Al door een heleboel mensen op youtube nagedaan, kun je heel makkelijk vinden. Zijn onderzoek naar ijskristallen is misschien wat te vaag. Maar dat van die rijst daar kun je naar mijn mening gewoon niet omheen.
Woogy, apart is dat he! Voor mij ook wel een bewijs weer dat edelstenen dus echt geen placebo werking hebben.