Zwangerschap en misselijkheid- tips gevraagd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Thirty

Zwangerschap en misselijkheid- tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 00:40

Ik ben vandaag 16 weken zwanger, en ga donderdag weer naar de gyn voor controle.

In het begin had ik wel eens last van misselijkheid, en dat hield een paar dagen aan. Maar er waren dan nog wel dingen die ik wel naar binnen kreeg, en overgeven deed ik gelukkig nooit.

Sinds een dag of twee echter dus wel. Houd niets binnen, bij de geur van welk voedsel dan ook word ik al onpasselijk. Ondertussen natuurlijk wel honger maar weet me geen raad meer.
Eerder lukte het nog met soep, bambix, yoghurt, perziken uit blik etc, maar dat krijg ik nu allemaal niet weg.

Een beschuit zou er wel weer ingaan, maar die verkopen ze hier helaas niet.
Crackers blijven zelfs niet binnen, heb de tip gehad om die voordat je 's morgens opstaat een paar te eten, maar zonder succes.
Cola en reistabletjes werken niet, of niet meer...

Iemand tips voor me? Ik ga sowieso donderdag advies of medicijnen vragen, want zo ga ik het ook niet trekken. Om nu de gyn te bellen vind ik ook wat overdreven :o

Nell_

Re: Zwangerschap en misselijkheid- tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 06:40

Je hebt al geprobeerd te eten voor je uit bed komt?

Bij mij hielp vla goed :j

En idd advies vragen. Je hebt al veel geprobeerd.

uniek2306

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 07:04

vanille vla wil wel eens helpen,ik weet helaas zelf uit ervaring hoe het is.in ieder geval donderdag melding ervan maken en kijken of de gyn nog een oplossing weet.en er niet te lang mee blijven doorlopen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 07:59

Bij mij hielp een droog beschuitje en een kopje thee.

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 08:25

Bij mij was voor elke kwaal chocolade vla de oplossing. En dat terwijl ik niet van chocola en van vla houd.

Maar ik denk dat dat voor iedereen verschilt..

itske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 08:28

Ik begon smorgens liggend op bed met theebiscuit en dan pas na een half uurtje van bed af komen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 08:36

meestal ontstaat de zwangerschapsmisselijkheid door een tekort aan koolhydraten. Het verstandigste is dan inderdaad om nog voor dat je opstaat een boterham of iets anders met koolhydraten te eten. Meestal helpt dit, maar in sommige gevallen kan het hardnekkig zijn. Als het echt heel erg is zou ik toch even bellen met je gyn. Voor de baby is het ook niet goed als je niets eet namelijk :)
Je zou ook eens op deze site kunnen kijken voor wat tips : http://www.steunpunthg.nl/

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 09:08

Als je echt veel moet overgeven en niets binnen houd:

Cola met een klontje suiker erin, roeren totdat de prik eruit is. Dan heb je in ieder geval je suikers binnen, dat is tegen mij gezegd. Ik moest bijna worden opgenomen in het ziekenhuis tenzij de cola wel goed ging, volgens de huisarts zou ik in het ziekenhuis een infuus krijgen met vocht en glucose wat eigenlijk hetzelfde zou zijn als die cola met suiker zonder prik ;)

En dan natuurlijk zodra de misselijkheid iets minder is een beschuitje of een kopje bouillon.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 09:16

in het ziekenhuis wordt er idd meestal een infuus gegeven, vaak met 1 of 2 dagen niets meer eten om het lichaam tot rust te laten komen.
Daarna langzaam opbouwen, lukt het dan nog niet, meestal een sonde.

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 09:17

Bij mij was ook vanillevla dé oplossing. 's Morgens voor ik uit bed kwam en dan niet zelf klaargemaakt/in een kommetje gedaan, want zodra ik de koelkast opendeed was het al mis. Dus manlief bracht mij 's morgens een bakkie vla en dan even laten zakken en dan kon ik er tegenaan. Dan moest ik wel zorgen dat ik de hele dag door continue bleef eten, anders kwam de misselijkheid onherroepelijk terug en begon de ellende weer van voren af aan.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 13:28

Bedankt!

Helaas heb ik hier nog geen enkele soorten vla kunnen vinden, en geen beschuit...

Eten voor het opstaan werkt niet...wordt er een beetje moedeloos van!
Ik zal in ieder geval de cola met suiker proberen! Klinkt goed! (Nou ja, eigenlijk niet zo haha).

Ik heb over 24 uur een afspraak met de gyn, ik hoop dat ze me iets verder kunnen helpen. Hoopte dat er nog andere huismiddeltjes waren die ik kon proberen, maar volgens mij ben ik er redelijk doorheen! Heb alles meerdere malen geprobeerd, ben de hele zwangerschap al misselijk maar nog niet zo erg als de laatste paar dagen.
Het is me wel gelukt om gisteravond een banaan en een magnetron maaltijd binnen te houden, dus dat was al iets beter. Magnetron omdat koken op het moment vrij lastig is (al die geuren, vooral rauw vlees), en dze vrij neutraal van smaak zijn.

DeandyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 13:33

iets eten terwijl je nog in bed ligt wil weleens helpen.....
dus echt voor het opstaan ( savonds al klaarzetten of de wederhelft laten brengen )

en wbt de beshuiten . kunnen we die niet naar je opsturen?
doe ik met alle liefde ( mama van 2 weet wat je doormaakt haha) dan pb je me maar!

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 13:36

Ik kon ook niets eten/drinken tijdens mijn zwangerschappen (ook geen water). Ben ook regelmatig opgenomen geweest ivm uitdroging. Uiteindelijk ook een verbrande slokdarm gehad van het spugen.

Ik moest cola drinken om alles weer wat tot rust te brengen. Dat van het suikerklontje ken ik nog niet.

Ik heb toen ook van alles geprobeerd (huismiddeltjes) maar niets heeft geholpen. Ze zeggen dat je pas bent uitgedroogt als je een stukje huid vast neemt en deze blijft staan. Dit hoeft niet pas er dus mee op. Liever een keer extra langs de arts dan te laat.

De baby groeit wel daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Ik ben overgevoelig voor zwangerschapshormonen.

inge1968

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 13:37

gebruik Vanilla custard powder.
dan kun je de vla of pudding ook zelf maken volgens mij is dat in de usa ook wel te krijgen

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 10:32

Oh vreselijk die misselijkheid he in de zwangerschap. Iets heel stom wat bij mij hielp. Ik kreeg die tip en ik dacht: Ik probeer het gewoon!
Sea bands! Dat zijn polsbandjes met een dikke 'knobbel' in die je aan de onderkant van je pols doet (binnenkant arm).
Moeilijk uit te leggen, ze zouden op een 'lijn duwen' die inwerkt op de maag. Bij mij hielp het!
Helpt naar het schijnt ook bij wagenziekte...
Je krijgt ze bij etos! Verder mag je primperan nemen. Bij mij hielp dit allemaal niet...

http://www.sea-band.nl/informatie-over-sea-bands/

http://www.seaband.be/?content=detailinfo&itemid=64

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 11:19

Ik heb heel veel cola gedronken, dit was het enige dat echt hielp bij mij tegen de misselijkheid.
Later in de zwangerschap kreeg ik veel last van maagzuur (vanaf 20 weken) en toen hielp vanillevla zolang ik het at of kleine slokjes warme melk.

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 11:26

Gemberthee werkt ook goed zegt mijn moeder

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 11:29

Quellian schreef:
Ik heb heel veel cola gedronken, dit was het enige dat echt hielp bij mij tegen de misselijkheid.
Later in de zwangerschap kreeg ik veel last van maagzuur (vanaf 20 weken) en toen hielp vanillevla zolang ik het at of kleine slokjes warme melk.

Ik dacht ook altijd dat ik maagzuur had maar achteraf waren het maagzweren.
Ik ben heel voorzichtig geworden, laat het liever een keer extra nakijken (maagzweren kunnen ze ook in het bloed terug zien) en blijf niet te lang doorlopen.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 12:08

Bedankt voor alle tips! Inmiddels is het een beetje verdwenen, het eten gaat iets beter. Bij de 16 weken controle was ik wel iets afgevallen, maar niets om me zorgen over te maken zeiden ze.
Dus maar zien hoe het over drie weken erbij staat :)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 06:51

En hoe gaat het nu met je?

Ik ben vanaf dag 1 t/m de bevalling misselijk geweest en gaf elke dag wel over....
Ik had zetpillen (cyclizine hcl) die redelijk hielpen. At 's ochtends in bed een mueslireep, maar een uur later kwam alles er weer uit. Op een gegeven moment at ik de hele dag door hele kleine beetjes en veel water. Cola hielp niet.
Erg die geuren van vlees :(:)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 08:07

Ik ben dan wel niet zwanger, maar heb heel mijn leven al last van ochtendmisselijkheid. Wat bij mij ontzettend goed helpt, is noodles eten.. hoe vroeg het ook is.. Het liefst de noodles van IndoMie..

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 08:38

Wat grappig Tulandro, ik heb dat ook een hele tijd gehad! Die van indomie waren neit aan te slepen (ik at alleen de chicken curry flavour) en ik heb echt mazzel gehad dat mijn zwager hele pallets van die troep bij een leverancier moest halen, want hij mocht vaak een doosje voor me meenemen :)
Nu ben ik wel van mijn ochtendmisselijkheid af gelukkig.

Jeetje Sancha, ik volg veel zwangerschapstopics omdat ik vermoed dat het er ooit (in de nabije toekomst) voor mij ook wel in zit, maar als ik deze verhalen lees :o ik wens je heel veel sterkte en ik ben blij voor je dat het eten nu wel weer gaat.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 13:21

AmyII schreef:
Jeetje Sancha, ik volg veel zwangerschapstopics omdat ik vermoed dat het er ooit (in de nabije toekomst) voor mij ook wel in zit, maar als ik deze verhalen lees :o ik wens je heel veel sterkte en ik ben blij voor je dat het eten nu wel weer gaat.

Haha inderdaad. Ik vraag me nu regelmatig af waar ik aan begonnen ben :+ Ik ken mezelf niet meer terug, zit vooral mezelf in de weg, voel me ontzettend snel aangevallen etc :+ Mijn man wordt ook helemaal stapelgek van me, en loopt momenteel op zijn tenen. Waar ik me heel schuldig over voel, doe mijn best voor hem maar soms lukt het ff niet!
Hier dus echt geen grote roze (of blauwe) wolk hoor :D

Hoe het verder gaat...ben nu ruim 18 weken en het gaat elke week iets beter. Vooral de hele goedkope kant en klaar maaltijden gaan er in als lunch en avondeten. Die zijn simpel, goedkoop ( :D ) en er zit bijna geen smaak aan. En ze zijn zo klaar in de magnetron wat me geen tijd geeft om misselijk te worden *\o/*
Echt gezond zijn ze ook niet, maar anders is het drie keer per dag brood en dat wordt m ook niet.

Maar zo nu en dan eet ik weer avondeten mee, dus het gaat langzaam beter *\o/*
Verder drink ik heeeeel veel cola inderdaad (al is caffeine ook niet goed nu, maar je moet toch wat), vruchtensappen, en zorg ik dat ik een keer of 7/8 per dag iets kleins eet. Mja en als een 'maaltijd' dan eens uit 3 KitKats bestaat doe ik ook ff niet zo moeilijk over :+ Want het stomme is dat ik de meeste zoetigheid wel goed weg kan krijgen. Donuts, chocola, ijsjes :Y)

Rauw vlees klaarmaken is nog steeds lastig hoor, maar kan me er nu wel weer overheen zetten.

Als ik over 2 weken weer afgevallen ben, ga ik wel doorvragen over wat te doen, eventueel medicijnen oid. Maar heb goede hoop dit keer!

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 16:16

Heb je nu niet ook ineens dat je dingen gaat eten die je anders noooit at? Dat had mijn moeder :D

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 16:17

Niet echt :D Ik eet alleen dingen waarvan ik altijd al te veel at, nu nog meer :D