Oorontsteking blijft... Wat nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Oorontsteking blijft... Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 12:39

Hallo allemaal,

Ik kreeg afgelopen woensdag erg last van mijn linkeroor. Ik dacht dat dat wel weg zou trekken, maar donderdags had ik er nog steeds erg veel last van, en het werd met het uur erger. Ik ben toen smiddags bij de dokter geweest. En toen bleek dat ik een oorontsteking te pakken had.

hier kon ik alleen pijnstillers voor slikken, tegen de pijn. En ik moest mijn oor druppelen. Het zou met drie dagen vanzelf over zijn.

Nu werd het begin deze week minder. Dus ikd acht dat gaat goed!
Gisteren lekker met paard wezen rijden.

Maar nu... Is het dus weer helemaal pijnlijk en gevoelig. Vannacht slecht in slaap kunnen komen erdoor. Nu ga ik zometeen de dokter weer bellen. (Hebben nu lunchpauze, en daar het geen spoed is moet ik wachten...).

Maar ik vraag me af. Wie heeft dit weleens gehad, en wat is er toen gedaan? Waardoor ging het bij jou over?

Ik heb donderdag mijn praktijkexamen van school. Waarop beslist word of ik mijn mbo haal of niet. Ik wil dus gewoon verdorie donderdag beter zijn ;(
Tevens hebben mijn vriend en ik zaterdag een feest... Leuk.. ;(

onley

Re: Oorontsteking blijft... Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 12:41

gelijk bellen!
ooronsteking is niks leuks en bij erger worden plus koort krijgen zelfs fataal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 12:45

Zover ik weet heb ik geen koorts.. Hm.. ben bij vriend, vriend is even weg, geen idee waar hij een thermometer heeft.. Hij is met een uurtje terug, dan vraag ik eht gelijk even :j

Ik begin er echt gek van te worden.. Is inderdaad niks neit leuk. Ik heb de hele week al een suis in mijn oor, en nu begint er zelfs een licht piep geluid bij tekomen..

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 12:50

Fataal hoe? Je bedoelt blijvend letsel?

Ik ben zelf vrij gevoelig voor ooronstekingen, dus heb het wel een paar keer gehad. Bij mij gaat het meestal in ongeveer een week/anderhalve week over. In die periode slik ik dan (zware) pijnstillers en druppel met earex (of iets soortgelijks). Als het dan nog niet over is, even langs de huisarts. Dan krijg je wellicht antibiotica.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 12:52

Fataal in de zin van dat het kan overslaan naar een hersenvliesontsteking ;)

Maar dan zijn gelukkig eerst het middenoor en dan het binnenoor aan de beurt.
Ik heb heel vaak middenooronsteking gehad toen ik klein was en wat wel lekker verzachtend was, was een wattenbolletje doordrenkt met warme olie. Die kun je in je oor stoppen en dat verzacht de pijn een beetje.

Verder zou ik gewoon afwachten wat de dokter zegt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 13:01

Lunchpauze is om twee uur over.. Is twee uur geweest, nog steeds lunchpauze.

Nog heel even wachten..

Ik hoop echt dat ik zware pijnstillers kan krijgen.. Doet zon zeer..

Had bij jullie koude lucht ook invloed? Ik merk aan mezelf dat als ik buiten ben geweest de pijn alleen maar erger word?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 13:04

Nu zet de buurjongen ook nog eens leuke muziek met harde bass aan.. Bah :+

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 13:05

Antibiotica moet je hebben als het met oordruppels niet over gaat. Ben zelf ervaringsdeskundige op dat gebied helaas, heb zelfs aan de prednison gezeten toen de antibiotica niet meer hielpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 13:06

Ik heb geen echte oordruppels gekregen. Ze zei tegen mij dat ik het met olie (Slaolie) moest druppelen.

Maar iedere keer dat ik druppel lijkt het juist erger te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 13:08

Jeej ik kan bellen! Staat in de wacht..

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 13:09

phormicola schreef:
Fataal in de zin van dat het kan overslaan naar een hersenvliesontsteking ;)

Maar dan zijn gelukkig eerst het middenoor en dan het binnenoor aan de beurt.
Ik heb heel vaak middenooronsteking gehad toen ik klein was en wat wel lekker verzachtend was, was een wattenbolletje doordrenkt met warme olie. Die kun je in je oor stoppen en dat verzacht de pijn een beetje.

Verder zou ik gewoon afwachten wat de dokter zegt :)

Ja, maar dan ben je idd al een flink aantal stappen verder. (Ik neem aan dat ts volwassen is en ws een ontsteking heeft van het uitwendige oor (voor het trommelvlies)). Het is dan ook niet de ooronsteking zelf die fataal is. Ik zou me daar niet zo'n zorgen over maken, dat gebeurt echt niet binnen een paar dagen.
Laatst bijgewerkt door Knoffer op 17-05-11 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 13:09

Als je druppen gebruikt moet je Sofradex hebben, zijn eigenlijk oogdruppels, maar werkt beter dan slaolie (desinfectie).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 13:12

Ik mag er om tien over vier heen *\o/*

Ik ga aangeven dat ik echt zware medicijnen wil hebben die ontstekingsremmend werken. Word ik wel heel erg moe van (Al vaker gehad helaas, ik ben gevoelig voor alle ontstekingen die er maar zijn? Kiezen (Al drie wortelkanaal en een kroon) Keel (ook al twee keer gehad) nu oor).

Ik wil echt donderdag aan mijn examen deel nemen.. Ik durf nu niet eens naar buiten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 13:13

@Lante, dit kun je gewoon bij de kruidvat halen?

Ik wacht de dokter maar even af, maar als die alleen pijnstillers voorschrijft dan ga ik zelf ergens beter spul halen.

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 13:49

Ik heb afgelopen december nog ooronsteking gehad. Gehoorgangontsteking dan geen middenoor. Ik ben op een maandag naar de huisarts geweest en ik kreeg druppels mee aluminium acetotartraat of zoiets. Mijn oor moest ook uitgespoten worden maar dat kon niet omdat het te onstoken was. Na een dag of vier werd de pijn wat minder. En kon ik redelijk afbouwen met pijnstillers. De maandag erop moest ik terugkomen. De pijn was voor mij toen zo goed als weg al was ik wel stokdoof. Toen heeft hij mijn oor een aantal keer uitgespoten en concludeerde dat het nog steeds ontstoken was. Moest nog een week doordruppelen (normaal had ik na de eerste week mogen stoppen) maar toen was het ook helemaal over.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 14:33

Wat vervelend, ik heb het vroeger regelmatig gehad (ben er erg gevoelig voor)
Je zal nu wel antibiotica krijgen, dan is het binnen een week wel weg. :)

Laatste keer dat ik het had was het in zo'n erge vorm dat de dokter er zelfs van schrok :P heb gelijk antibiotica gehad en het was super snel over. :j

Heel veel sterkte met je oor!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 15:50

Je hebt zeker van die zure druppels?

Die hielpen bij mij ook totaal niet.. Sofradex wel! Die heb ik nu gewoon in huis, omdat ik erg vaak oorontsteking heb en de huisarts geen zin heeft om 100 keer mij te zien voor die druppels :Y)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 06:23

Sofadrex zijn de beste oordruppels.

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 06:31

ik heb zo'n eens in de 2 maanden een oorontsteking, ik ben hier heel gevoelig voor. En het is inderdaad geen pretje. als ik echt een ontsteking heb krijg ik dan ook altijd antibiotica in combinatie met oordruppels waar antibiotica inzit. (weet de naam zo 1,2,3 niet) om daarna nog 2 a 3 weken na te druppelen met gewone zuurdruppels.

het is trouwens wel zo dat je oor erg moeilijk te bereiken is met druppels en antibiotica. dit komt omdat er niet zo heel veel doorbloeding is.

wat heb je nu gekregen voor spullen?

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 06:32

sorfadex bruist het schoon, maar helpt niet tegen de ontsteking zelf.
Heb zelf echt meer als 100 keer een ontsteking gehad, in dec weer een een operatie eraan .

Ze doen niet snel wat aan oorontsteking, het beste is als het knapt....kan de troep weg en is de druk eraf .
sterkte ermee, ik weet hoeveel pijn het doet .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 19:47

Ik ben gisteren bij de dokter geweest. Conclussie was dat er heel veel vuil zat. Zat nog steeds een prop in. Ze wilde het uit laten spuiten. Gelukkig viel me dit honderd procent mee!
Alleen het vuil kwam er niet uit.. Ik moest gisteren met slaolie blijven druppelen, en dan vandaag smiddags terugkomen. Ik had al wel een oorduppel middel meegekregen. Maar dit mag ik niet gebruiken..

Vandaag dus terug geweest. Ze zijn een drie kwartier bezig geweest (Met twee kleine pauzes). In totaal een half uur gespoten. Conslusie het komt niet los.. Ondertussen wel gehele gehoorgang rood, opgezet en geirriteerd. (Zeiden ze toen ze klaar waren. jeej, na gisteren deed het al enorm veel zeer :+ ).

Pijnstillers kreeg ik niet. Ik moest het op ibuprofen doen. Ondanks dat ik vannacht wel 4 uurtjes geslapen heb en morgen mijn examen heb...
Ik heb al een week lang snacht maar een paar uurtjes slaap. En ik kan me amper concentreren om te leren.. Niet echt plezierig..

Nu heb ik een spuitje meegekregen (2 ml). Daar moet ik slaolie indoen, en dan geheel in mijn oor doen. Zodat het losweekt. Vrijdag moet ik weer terug. Als het dan niet loskomt, moet ik door naar het ziekenhuis, en dan gaan ze het eruit zuigen? (Waar in hemelsnaam moet ik dan aan denken? := :\ )

Ik kan dus nog niks... Ik heb gruwelijk veel pijn. Ibuprofen werkt maar half. Snachts kan ik niet slapen. Druppelen mag ik niet. (Komt er niet bij omdat er een prop voor zit). En morgen moet ik buiten mijn praktijkexamen mbo doen.. (Jeej buitenlucht tegen mijn oor :+ Auw :+ ).

Voel me helemaal geweldig na vandaag _O-

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 21:18

klinkt heel stom maar zet een muts op, en dan het liefst een met oorflapjes. ik loop hier van half september tot maart mee rond en dat is echt het enige wat werkt :P (als ik ga zeilen zet ik hem ook op ook als is het hoog zomer)

vermijdt zo veel mogelijk dat er water in komt en ga desnoods naar een andere dokter. dit heb ik ook gedaan en deze schrok echt dat ik niks kreeg. ging vervolgens naar huis met antibiotica (druppels en pillen) en zuurdruppels en versterkte neusdruppels. terwijl ik bij de eerste alleen zuurdruppels kreeg.

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 06:57

uitzuigen voel je niks van , oke misschien iets omdat het ontstoken is .

Ze hebben mij laatst een dikke korst van me trommelvlies gepeutert, heb echt niks gevoeld .

sterkte ermee verder

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 07:34

Ga aub naar de KNO arts en niet meer naar de huisarts,ik ben een oren mens en mijn dochter ook.Dus weet er veel van,huisarts maakt meer kapot zeg maar.Een tante van mij is jaren geleden helaas te laat naar de KNO arts gegaan,huisarts had te veel gepruts en ze zag er niet uit.Iedere stap die ze zette was een hel,uitzuigen stelt niks voor is gewoon mini stofzuigertje.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 08:08

Ga inderdaad naar de KNO arts, hij zal je verder kunnen helpen :).
Ik heb ook vaak oorontstekingen gehad (vooral vroeger) toen hebben ze bij mij buisjes gezet (gaatje in beide trommelvliezen, die worden er na verloop van tijd uitgehaald/komen eruit) hierdoor verminderd de druk op je trommelvlies en dus de pijn. Echter is bij mij 1 gaatje (rechter oor) nooit dichtgegroeid, dus heb daar veel minder gehoor, zit er al tijdje over om het dicht te laten naaien zal ik maar zeggen maar soms komt er nog vuil uit dus of het helemaal slim is ....