Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Sassol schreef:Ik denk dat iedereen opgegeven moment zijn partner wel achter het behang kan plakken.
Heb je het boek mannen komen van Mars, vrouwen van Venus wel eens gelezen? Ik vond het leuk geschreven (soms wordt er iets teveel herhaald maar dan blader ik gewoon verder) en er zijn mij toch wel een paar dingen duidelijk geworden over communicatie met mijn vriend.
Zo houden mannen niet van kritiek en willen graag het idee hebben dat ze nodig zijn.
Bijv:
Jij zegt: Dat kun je toch wel zelf als ik dat vergeten ben?!
Wat je had kunnen zeggen: Zou jij me misschien willen helpen (door het even te melden en dan zelf drank er in te zetten) als ik het vergeten ben?
In het eerste voorbeeld geef je kritiek, dus man word boos en loopt weg.
In het tweede voorbeeld geef je aan zijn hulp nodig te hebben, als het goed is zou vriendlief dan meegaander zijn en gewoon de drank in de kast zetten.
Het is natuurlijk geen wereldwonder waarbij al je problemen ineens van de baan zijn, maar als je er mee aan de slag gaat zul je merken dat je minder vaak ruzie hebt omdat je weet hoe je dingen kunt formuleren en hoe je het beste met je eigen irritaties en emoties om kunt gaan ipv die met een snauw naar je vriend toe te sturen (ook al snauwde hij misschien als eerst).
Hoop dat je er wat aan hebt!

We staat volgens personeel in verschillende winkels bijna op trouwen!
)
alles wordt netjes aan de kant gezet.

. Ik ben ook gisteren ongesteld geworden, wat ook verklaart waarom mijn humeur beneden alle peil was en ik kregelig was
. In elk geval is het zeker geen slechte jongen, we zijn dan ook al 12 jaar samen en daar komen hopelijk nog heel wat jaartjes bij! Lien2 schreef:Mannencursus?? Even gejat uit een ander topic.
Mannen cursus:
Let op: vanwege de complexiteit en moeilijkheidsgraad van de lessen zal elke cursus maximaal 8 cursisten accepteren. De cursus is verdeeld over 2 dagen en zal de volgende onderwerpen omvatten:
DAG 1
HOE GEEF IK DE PLANTEN WATER
Stappenplan en diavoorstelling
TOILETROLLEN- GROEIEN ZE ZELF WEER AAN?
Groepsdiscussie
VERSCHILLEN TUSSEN DE WASMAND EN DE VLOER
Oefenen met verschillende soorten
wasmanden (visualisatietraining)
DE AFSTANDSBEDIENING
De afstandsbediening loslaten: telefonische hulplijn en diverse praatgroepen
HOE KAN JE DINGEN VINDEN
Training in het zoeken op de goede plek in plaats van schreeuwend het hele
huis overhoop te halen.
Open forum
DAG 2
LEGE MELKPAKKEN: KOELKAST OF PRULLENBAK?
Groepsdiscussie en rollenspel
BLOEMEN MEEBRENGEN VOOR HAAR IS NIET SCHADELIJK VOOR JE
PowerPoint presentatie
ECHTE MANNEN VRAGEN DE WEG ALS ZE VERDWAALD ZIJN
Waargebeurd verhaal van de man die het eens probeerde
DE VAAT/ SERVIESGOED: VLIEGEN ZE ZELF NAAR HET AANRECHT/ AFWASMACHINE? Debat met enkele experts
BASISVERSCHILLEN TUSSEN JE MOEDER EN JE PARTNER
Praktijkles en rollenspel
HET IDEALE WINKELMAATJE ZIJN
Ontspanningsoefeningen, meditatie en
ademhalingstechnieken
BELANGRIJKE DATA ONTHOUDEN & BELLEN ALS JE LATER THUIS KOMT
Neem agenda / PDA mee naar de cursus
LOSLATEN: ERMEE LEREN LEVEN DAT JE TOCH NOOIT GELIJK HEBT
Persoonlijke begeleiding mogelijk

.
.