En dan word je toch wel een beetje bang...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lovelygirly

En dan word je toch wel een beetje bang...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 07:40

Zal ik namelijk wel of niet allergisch zijn voor paarden/paardenroos?

Jaren lang heb ik rondgelopen met het gevoel dat ik hooikoorts had.
(Elke keer verkouden,jeuk aan de ogen en noem allemaal maar op.)
Maar elke keer zei de huisarts weer dat het geen allergie was.
Toch elke keer maar weer aan blijven bellen bij de huisarts over het feit
dat ik die symtomen steeds meer kreeg.
En na een lange tijd van langs komen bij de huisarts(Denk aan 1 , 2 jaar?)
heeft deze toch bij mij maar bloed geprikt.
En daaruit blijkt dus wel degelijk dat ik hooikoorts had.Ik had een lijst van 6 dingen waarvoor ik allergisch ben.
Een redelijke lijst dus.
Ik had het nieuws via de telefoon gekregen. De huisarts zei wel dat ik goed allergisch was, maar nu blijkt dat waarvoor
ik allergisch ben hoog in de lijst staat kwa niveau's.
Dit heb ik namelijk mede gedeeld gekregen van onze nieuwe huisarts.( Oude is met pensioen.)

Afgelopen week moest ik helaas weer naar de huisarts, want de symptomen van allergie werd steeds erger en hoger.
Het begon nu ook op de longen te slaan. ( te weinig longinhoud.)
Nu heeft deze huisarts me doorgestuurd voor het bloedprikken op allergie voor paarden.
En net een kwartier geleden ben ik er dus voorgeprikt.
Nu is het wachten tot donderdag/vrijdag voor de uitslag.

En eerlijk is eerlijk.
Ik ben best wel een beetje bang.
Tuurlijk zijn er middeltjes om er voor te zorgen dat je er niet zoveel last van zult hebben.
Maar allergisch voor je hobby, een deel van je leven?
Nog een ding aan een reeks van allergieen toevoegen?
nee. Dat zie ik toch echt niet zitten. ;(

_lieff_

Re: En dan word je toch wel een beetje bang...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 07:42

Dat lijkt me zo vreselijk!
Ik leef met je mee, ik hoop dat je niet allergisch voor paarden bent, maar aan de andere kant heb je dan wel meteen de oplossing van je probleem :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 07:47

Ik ben ook allergisch voor paarden, heb hooikoorts, huisstofmijtallergie en kattenallergie. Ik heb gewoon een aantal dingen aangepast zodat ik gewoon op een fijne manier door kan gaan met mijn hobby. Ook mijn katten wonen nog gewoon bij ons. Je moet er even je weg in vinden. Het is gewoon fijn als je weet waar je precies allergisch voor bent, dan kun je je weg er in vinden en kijken waar je rekening mee moet houden. Zou zeker niet het einde van de wereld (en van je hobby) hoeven zijn hoor!! :)

Maar ik snap wel dat je liever ander nieuws krijgt als uitslag.
Laatst bijgewerkt door Muronia op 16-05-11 07:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 07:48

Wat naar zeg!! :(:)
Ik hoop ook voor je dat je niet allergisch bent voor paarden..

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 07:55

Ik zal jou eens snel een beter gevoel geven se :D

Ik ben allergisch aan:

- gras
- hooi
- stro
- paarden
- huisstofmijt
- bomen
- insecten
En ik heb dus hooikoorts (dus flinke last van de pollen elk jaar weer!)

En mijn 4 paarden staan gestald op een weiland, met stallen aan dus ik kom élke dag in contact
met meerdere paarden, baaltjes hooi, plakken stro, gras, insecten en bomen, want er staan er aardig wat in de buurt.

Ik krijg hiervan:

- jeukende tranende ogen
- verstopte neus, ik snuit ongeveer een halve doos zakdoekjes op per dag
- netelroos (vervelende jeukende brandende rode plekjes van mijn klene teen tot onder mijn navel en op mijn armen)

Ik neem voor de hooikoortssymptomen deze pilletjes: http://www.google.be/imgres?imgurl=http ... 29,r:5,s:0
Als het op mijn longen slaat neem ik deze: http://www.google.be/imgres?imgurl=http ... 29,r:4,s:0

Hopelijk zie je nu een beetje meer rooskleurig aan tegen de uitslag :D

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 07:56

Ik ben allergisch voor alles wat ademt en een vachtje heeft, bomen etc etc etc...En er is echt niets wat mij bij mijn paard of het bos weghoudt.

Er zijn genoeg middeltjes om je daarbij te helpen, alleen de extreme droogte van de afgelopen tijd zorgt ervoor dat er van alles in de lucht rondpluist en dat is niet prettig. Volgens mijn ha zijn mensen die al wat allergisch zijn en/of longpatienten nu extra de klos.

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 08:06

Ik ben allergish voor:

Graspollen
Huisstofmijt
kruidpollen
Honden/katten een klein beetje.
Bomen

En nog 1 maar die weet ik zo even niet.

En ik heb ongeveer de zelfde symtomen als chipieke

Hooikoorts blijf echt vervelend....

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 08:09

Ik ben ook allergisch voor paarden.
En voor elk dier wat haar heeft. We hebben pasgeleden een hondje aangeschaft die niet verhaard en ik heb er amper last van.
Hoewel paarden er wel uit komt heb ik er toch niet veel last van. Maar als ik met hooi enzo ga lopen tutten wel. Ik had ook vijf konijnen en na het verschonen waren de tissues mijn beste vriend!
Ik heb ook hooikoorts denk ik zo maar. De huisarts denkt van niet maar schrijft toch hooikoorts pilletjes voor...
Maar goed allebei mijn ouders hebben er last van en bij mij word het elk jaar erger en die blauwe pilletjes werken niet echt. Ik gebruik gewoon maar oogdruppels en neusspray bij de kruitvat vandaan.

Ik hoop voor je dat je er niet allerisch voor bent!

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 08:14

Tja, heel vervelend.
Ook ik ben o.a. allergisch voor paarden. Er valt best mee te leven, hoor. De ene dag gaat het beter als de andere en zeker in de 'pollentijd' gaat het niet lekker. Maar voor geen goud geef ik mijn paarden er voor op.
Ik heb ze thuis staan en ben dus de hele dag met hun en hun hooi ( ook lekker :Y) ) in de weer, maar neem het gesnotter, gejeuk en tranenden, brandende ogen maar voor lief. En als het te erg wordt dan slik, spuit en snuif ik maar weer.
Maar sterkte gewenst in ieder geval.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 09:23

Toen ik 18/19 was, was ik ook zwaar allergisch voor paarden. Als ik er 1 had gepoetst liep ik de rest van de dag te niesen en te piepen van benauwdheid. Ik heb op een gegeven moment een stofmasker op gedaan, dan was het niet zo erg, en waren de symptomen sneller weg. Nu, 20 jaar later heb ik nergens meer last van *\o/* . Dus troost je, als je het hebt, kan je er nog heel makkelijk overheen groeien :) .

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 09:30

8 jaar geleden liep ik met dezelfde problemen als jou rond. Uiteindelijk na 4 testen ( prikken en krassen op je rug ) kwam het eruit, allergisch voor paarden en hoe !
Ik ben nooit gestopt met de paarden en nu 8 jaar verder heb ik nog steeds last ervan maar een stuk minder. Hopelijk gaat het nog helemaal weg en anders maar niet ;) Je leert er mee omgaan , echt waar !

Kalien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 11:25

Ben een jaar geleden door rugklachten gestopt met rijden.
Sindsdien veel minder last van m'n huid/verkouden ed.

Blijkt dat ik dus écht wel allergisch was.. als ik nu ook maar even in de buurt van een paard ben word ik gek van de jeuk (veel erger als toen ik zelf nog paarden had)

Dus voor mij geen paarden weer.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 11:27

Je allergie is voor jou een reden om niet weer "aan de paarden" te gaan? Ik kan me dat helemaal niet voorstellen...mijn liefde voor paarden is veel sterker dan een niesbui of jeuk of rode ogen... Niet beschuldigend bedoeld hoor, gewoon een gevoelsvraag.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:00

Joh, ik ben ook voor heel veel dingen allergisch maar ik laat er niks voor. Mijn paardenallergie is gelukkig wel over gegaan, maar daar staat tegenover dat mijn pollenallergie veel erger is als een paar jaar terug. Ik trek er gewoon op uit en doe waar ik zin in heb. Pilletjes en neusspray helpen daar goed bij ;)

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 13:58

Knap vervelend..en herkenbaar..zo herkenbaar dat ik in 2009 zelfs in het ziekenhuis heb gelegen met infuus prednison tegen allerlei allergieen..vervelend, maar is meestal in het voorjaar met een piek en afnemend, tot zo eind jun/begin juli..wat de hooikoorst betreft dan he.
Mijn wimpers vallen uit, jeukende, tranende ogen en enorm benauwd. Dit jaar overheersd de benauwdheid vooral..
Ik heb neusspray bij opstaan en slapen gaan..pilletjes en een inhaler voor al st echt niet meer gaat. En toch woon ik buiten, paarden aan huis, pollen die mn kamer inkomen als de ramen openstaan. Je bent alleen veel tijd kwijt aan schoonmaken en veel dweilen.
Je leven kan je er zo op aanpassen, dat de narigheid ervan zodanig afneemt, dat je toch de dingen kan doen die je zo graag doet, de paarden, het buiten zijn.
Dus kop op meis, komt vanzelf in orde..je vind vast een weg om er goed mee om te gaan :)

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 14:10

LZP -> MW

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 14:46

Ik ben ook zo'n beetje overal allergisch voor :+
Ik heb een neusspray en in erge gevallen een pilletje.

Ik ben er wel achter dat, hoe meer je bij de dieren enz. wegblijft, des te erger de allergie wordt als je weer eens in contact
komt met dieren.

Sterkte :(:)

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-11 17:54

Ik heb vandaag de uitslag gekregen...
En helaas maar waar.
Ik ben allergisch voor paarden.
En op een schaal van 6 niveau's een 4. ;(

xDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 18:44

He wat naar voor je meid!

Ik hoop in iedergeval dat ik je door dit verhaaltje een beetje kan stimuleren!
Toen ik een jaar of 1/2 was ben ik in het ziekenhuis opgenomen met ernstige long problemen, hier zijn toen de beginverschijnselen gevonden van al mijn ellende.
-astma
-voedingsallergieen
-hooikoorts
-huisstofmeitallergie

Toen ik 4 jaar was een keer bij mijn buurvrouw heeerlijk met de katten en honden aan het knuffelen was kwam ik heel kort ademig thuis met rode ogen (ik had geen eens ogen meer :Y)) en overal jeuk en niezen.
Toen is er bij geconstanteerd dat ik ook een dieren alergie had.

Ik ben nu 20 jaar en rijd ondaks alles al 14 jaar paard, mijn papa en mama hebben me hier heel vrij in gelaten! In de zomer is het altijd draaama, en in de winter gaat het prima.
Vorrig jaar weer naar de huisarts geweest want ik was vaak erg moe toen is mijn bloed weer getest.
Op een schaal van 6 heb ik zo gescoord

-berkenboom 6
-katten 6
-pollen 5
-paarden 4
(en nog wel meer dingen)

Met mijn 4 op de schaal van 5/6 gaat het met mij des ondaks prima, misschien kan ik je een tip geven?
Als je klaar bent met je paard meteen je handen wassen en als je thuis bent lekker de warme douche aan en even staan, gaat lekker stomen! Verder heb ik voor mijn hooikoorts medicijnen die ook prima helpen bij mijn allergie met de paarden! Normaal had ik met borstelen al voor een hele week mooi weer voorspeld, maar nu heb ik dat maar voor een dag! Weet niet of je die naam van de medicijnen wilt hebben, anders ga ik zo even voor je op het doosje kijken!

Het komt allemaal wel goed :)!!

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 06:27

Poeehh...
Dat is niet mis zeg. :=

als je wilt zal ik inderdaad wel graag de naam van het medicijn willen weten,
want ik ga nu opzoek naar het ideale medicijn.
Want ik kan niet stoppen met paarden. Moet er niet aan denken zelfs...

Bedankt voor je fijne tips! :D

xDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 09:39

Geen probleem hoor :)
Ik zal thuis eens even kijken, het heeft nogal een naam!
Heb hem wel via de dokter uitgeschreven gekregen voor mijn hooikoorts, maar helpt ook tegen de paarden!
Slik het van feb/maart tot oktober :Y) Ik laat het je nog wel weten!

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 13:23

Aerius helpt bij mij. Niet altijd even goed, het komt er gerust wel eens doorheen, maar er valt nu mee te leven.

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 13:28

chipieke schreef:
Ik zal jou eens snel een beter gevoel geven se :D

Ik ben allergisch aan:

- gras
- hooi
- stro
- paarden
- huisstofmijt
- bomen
- insecten
En ik heb dus hooikoorts (dus flinke last van de pollen elk jaar weer!)

Dit lijkt op mijn allergieën, alleen ben ik volgens mij niet allergisch voor insecten. Wel voor honden :+
Zo erg hoeft het helemaal niet te zijn om allergisch te zijn voor paarden, ik moet zeggen dat ik er eigenlijk bijna nooit last van heb!

xDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 20:26

Nou komt die het medicijn dat ik slik heet: Levocetirizine diHCL Sandoz. :)

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 14:22

Ik ben allergishe voor paarden. Maar gek genoeg lijkt het of ik niet op mijn eigen paard reageer.
Als ik een ander paard poets en vooral als die gezweet heeft krijg ik jeuk en nies aanvallen.
Bij mijn eigen paard is dit niet. eigenlijk heb ik er in spanje bij de paarden ook totaal geen last van.

Ik ken mensen die allergish zijn voor katten behalve voor die van hun zelf. Je lichaam gaat zich eroverheen zetten uit eindelijk.