Eelt / harde huid onder de voeten, hoe wegwerken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Eelt / harde huid onder de voeten, hoe wegwerken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 13:43

De titel geeft het al aan, met dank aan een aantal blaren heb ik inmiddels op beide voeten een naar laagje harde huid / eelt ontwikkeld. Ik heb dit nooit eerder gehad, maar wil er graag vanaf omdat het heel ongemakkelijk is.. ik heb de neiging er aan te gaan pulken en dat lijkt me niet goed.

Hebben jullie tips?

E_Nalanta

Re: Eelt / harde huid onder de voeten, hoe wegwerken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 13:44

Een vriendin van mij vijlt het eraf, maar je kunt ook de Pad-egg ofzo kopen (zag ik toevallig net op de reclame) :)) Schijnt dat dit dingetje alle harde eelt-stukken er zo af'haalt'.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 13:52

Ik vijl ze er idd af.

Vergelijkbaar met deze: Afbeelding

Freckles

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 13:53

padd- egg werkt prima

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 13:53

Ik heb hele dikke eeltlagen omdat ik holvoeten heb. Ik heb van een of andere website een scalpeltje gekocht en daarmee snij ik het weg als het te erg wordt :)

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 13:54

Dat ei is fijn, heb ik ook. Waarom maak je niet een afspraak bij een pedicure?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 14:03

Ik laat het altijd bij de pedicure doen, ben veelste bang dat ik mn voeten tot bloedens toe open snijd en schuur haha :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 14:05

Pedicure kan altijd nog, ik wil eerst weten wat ik er zelf aan kan doen :) ik heb momenteel namelijk met mijn baan de tijd niet voor een uitgebreide afspraak.

Momenteel smeer ik klovencreme, omdat er ook kloofjes in mijn hiel zijn. Dat moet met een weekje resultaat geven. Een pedegg ga ik eens naar kijken. Waar zijn die allemaal te koop behalve veel te duur op tellsell?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 14:06

Hier bij de pedicure hebben ze "mini" behandelingen. Duurt 10 min en al je eelt is weg en je voetjes zijn weer heerlijk zacht, ideaal :) En kost ook niet veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 14:09

Probleem is dat de pedicure hier in de omgeving alleen doordeweeks zitten, en ik ben dan gewoon niet binnen werktijden thuis om er heen te gaan. :)

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 14:10

Ik heb een pad-egg en die werken echt. Ik heb hem voor een tientje bij de marskramer gehaald.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 17:18

Padd-egg :j werkt echt goed, ik heb ook altijd van die eeltvoeten := . Te koop bij marskramer, blokker en kijkshop. En mijn moeder gebruikt ook gehwol crème voor mooie voetjes, ze zei wel dat je even goed moet kijken welke crème je moet gebruiken uit het assortiment.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 17:36

Ik heb creme van de etos :j

Ik zag ook van die "sokjes" waardoor alle harde huid op je voeten loslaat na een paar weken. Ik vond ze behoorlijk duur, iemand die weet of dat werkt?

Paddegg ga ik naar op zoek :j

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 17:53

De hema heeft een soort van kaasschaaf, daarmee schaaf je het er na een warm voetenbadje of douche zo af. Werkt bij mij super!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 18:00

Jans schreef:

Ik zag ook van die "sokjes" waardoor alle harde huid op je voeten loslaat na een paar weken. Ik vond ze behoorlijk duur, iemand die weet of dat werkt?

Daar gaat het heel erg van vervellen, de normale huid voelt dan wel zacht maar het eelt blijft nogal zitten. Is eerder fijn als je al je eelt al hebt weggehaald en een "finishing touch" wilt, niet als je nog eelt hebt zeg maar.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 18:51

Jans schreef:

Die sokjes heb ik geprobeerd, die helpen niet bij mij en deden alleen maar zeer omdat ik een wondje had op me voet en daar niet aangedacht.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:21

Ik heb een heel simpel voetvijltje van de Hema. Ik vijl na het douchen zodat de huid lekker zacht is. De vijl een beetje vochtig maken en dan wrijven maar! Tip: doe het boven de badkuip of boven een handdoek die je ergens kan uitkloppen, die 'sneeuw' wil je niet op je vloer hebben ;).

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 17:45

Monster_tos schreef:
De hema heeft een soort van kaasschaaf, daarmee schaaf je het er na een warm voetenbadje of douche zo af. Werkt bij mij super!

Fijne omschrijving, kaasschaaf. :+

Maar het werkt idd super, aanrader! :j

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 17:49

Ik zet mijn voeten eerst in een warm badje, totdat het zacht wordt, en dan ga ik het vijlen. En inderdaad wat Plien zegt, leg er wel iets onder, want er komt bizar veel af! Ik leg meestal gewoon zo'n reclamefolder onder mijn voeten wat ik vervolgens weg gooi.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 17:52

ik heb ook de padd-egg, gekocht bij de blokker (10euro).
action heeft ook zoiets,hoe die is en wat hij kost weet ik niet (zal gerust goedkoper zijn).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 17:59

Het is dat ik gewoon geen tijd heb om zo'n ding te gaan halen, of er moet er eentje op Utrecht CS te krijgen zijn, maar dat is geloof ik niet zo :D

Ik ga zaterdag maar even op jacht, tot die tijd smeer ik braaf een voetcreme :j en na het douchen haal ik er even een vijl van de bodyshop overheen.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 18:09

Ik vijl mijn voeten juist als ze droog zijn, dus voor het douchen. Dan krijg je het er mooi af. Daar na smeer ik altijd met hielklovencreme en harde huid verwijderaar van Scholl, vind ik heel erg goed helpen. Die Ped-egg, daar hoor ik meer mensen over. Misschien is die wel het proberen waard :) Spullen van Scholl kan ik in ieder geval aanraden, vind het veel beter werken dan spullen van B-merken of huismerk.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 16:11

Door mijn werkschoenen heb ik ook hier en daar wat eelt op mijn voeten, maar die knip ik gewoon weg met een nagelschaartje. Niet iets wat pedicures graag zien, maar ik vind het prima! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 21:15

Ik heb een pedegg op de kop getikt bij blokker. Het werkt nog ook :D

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 11:41

eeltcreme(hebt heel vel soorten)
van gewohl echt superspul ik smeer het een x en heb de volgende dag al zachtere voeten!!