Het ik ga nu echt afkicken van Cola Light topic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

InekeH87

Het ik ga nu echt afkicken van Cola Light topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 13:08

Ja ik geef het nu eindelijk toe, ik heb een Coca Cola Light verslaving. Vandaag hadden ze het niet meer in mijn supermarkt en ben ik speciaal een half uur omgereisd naar de andere kant van de stad waar ze het nog wel hadden. Alleen voor Cola een half uur op de fiets, het wordt nou toch echt te erg :p.

Ik drink zeker twee liter van dit goddelijke zoete spul per dag en kan echt niet zonder. 's Ochtends om half 9 in de collegezaal mag ik mijn eerste blikje openen, ik kijk daar echt naar uit. Het openen van het blikje, het condens aan de randen dat zo lekker koud aanvoelt en de heerlijke cola die nog boordevol prik zit bij de eerste slokken. Na drie kwartier college is er pauze en wordt het tweede blikje geopend, rond 12 uur het derde blikje. Soms als ik de hele dag les heb wil ik 's middags ook nog wel een 4e blikje kopen. Dan ga ik naar huis en heb ik dus al bijna een liter op. Thuis loop ik de rest van de dag met een grote 1,5 liter fles te leuren en die gaat echt wel op. Maar nu is het genoeg, geen Cola Light meer voor mij!

Heb net limonade in de cola light fles gedaan zodat ik mezelf toch nog iets kan foppen :P.

Wie gaat er ook mee afkicken? Samen staan we immers sterker! :P *\o/* .

Ik weet hoe slecht Cola Light voor je is. Dat is ook één van de redenen waarom ik wil stoppen. Mijn grootste probleem is alleen wel dat ik niet weet wat ik anders moet drinken. Water is saai, thee de hele dag is ook geen succes en in alle andere dingen zitten caloriën. Dus ja dan blijft er niet veel over naast Cola Light. Iemand nog ideeën voor iets wat ik kan drinken naast water en thee en waar geen caloriën of zoetstoffen inzitten?

annebe

Re: Het ik ga nu echt afkicken van Cola Light topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:10

Kijk eens naar de sapjes en heerlijke ijsthee van healty people, dit zijn die vrieknate pakken bij de zuivel.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:10

Ik doe met je mee maar dan stap ik af van de echte cola. Light lust ik niet :)
Ik heb nog 1 blikje cola en gelukkig nog geen nieuwe flessen gehaald.

farahmunda

Re: Het ik ga nu echt afkicken van Cola Light topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:11

Ik drink Ranja :D is dat wat voor jou?

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:11

Jeetje, dat is wel erg veel! Ben zelf een waterdrinker, maar ook gek op vruchtensappen. Dat een idee? Appelsap of sinaasappelsap?

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:12

Hahah dit had ik zelf kunnen schrijven :D Maar voor mij geen Cola Light, maar Cola Zero .. Op mijn tafeltje hier naast mij staan al 4 lege blikjes.. := Maar alle andere drankjes bevatten zo veel calorieen (fruitsap bv) en de andere light drankjes zijn niet te drinken..

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 13:12

@annebe Ja maar daar zitten echt superveel caloriën in, als ik daar veel meer van ga drinken dan ga ik echt niet gelukkig worden (mijn portomonee trouwens ook niet :P)

Aaron mooi dat je mee doet, dan heb ik iig al 1 medestander :D

Faramunda, ja ik heb nu ranja in een colafles :P

Nathaliefje, precies mijn probleem, die stomme caloriën. Drink nu ranja, maar ja durf niet eens te kijken hoeveel daar in zit :P. En andere dingen smaken gewoon nooit zo lekker als de cola.
Laatst bijgewerkt door InekeH87 op 11-05-11 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:13

IK doe mee, had mijn broer net lief aangekeken of hij een fles voor mij kon halen.. Heeft hij die cafeine vrije gehaald, die ik dus echt niet te zuipen vind. :')
Drink al snel 0,5 a 1 liter per dag, is wel eens erger geweest.. En ik ook moet met heel wat zoetstoffen minderen.. :\
Maar,goed. Ik doe met je mee!

Wat trouwens best lekker is, water met een uitgeperste lemoen / citroen. Niet zo saai als normaal water, maar toch best lekker!
Crystal Clear (sommige daarvan) is trouwens toch ook best verantwoord? Er zitten wel zoetstoffen in, maar volgensmij geen aspartaam. Het zijn minder agressieve zoetstoffen dacht ik.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 13:14

Ik weet niet of die zoetstoffen in crystal clear minder schadelijk zijn, volgens mij is geen van die zoetstoffen goed voor je. Maar ja Aspartaam is toch wel heel schadelijk, als je daar soms studies over leest, brr, het is eigenlijk gewoon gif. En dat drinken we massaal weg :P
Laatst bijgewerkt door InekeH87 op 11-05-11 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:15

Ja toch, beter samen dan alleen. ik wil het al een tijdje maar de verslaving heeft me toch gedwongen de blikjes te kopen :) Nu nog eentje en dan koop ik geen nieuwe meer. Maar idd wat dan wel? Coolbest zit veel suiker in.. zou het niet weten.
Voor op het werk heb ik een fles cevitam gekocht, dat is ook beter dan thee met suiker

MarrieLeen

Jeetje mina, zoveel cola. :wow:

Wellicht is Crystal Clear een goede vervanging? Is water met een lekker smaakje, met of zonder prik, en vrij weinig calorieën.
En anders Dubbel Fris ofzo, of andere fruitsappen? En verder gewoon ter afwisseling wel thee of water.
Je hoeft immers niet de hele dag hetzelfde te drinken. :+

Brittol

Nou zijn sommige artikelen over aspartaam wel heel erg overdreven hoor, het is echt niet zo 'dodelijk', maar goed.. Gezond is het niet, krijg er ook hele erg last van mijn maag van. :=

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:16

De zoetstoffen zijn niet zo slecht als wordt beweerd, iedereen houdt het aan één onderzoek waar veel gaten in zitten. En de onderzoeken die veel gunstiger uitkomen worden niet bekeken.

Maar dat daar gelaten ben ik ook te verslaafd! ik wil ook afkicken en alleen water drinken :P

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:16

Groene ijsthee van Pickwick zitten minder caloriën in. Maar daar moet je net van houden ;)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:17

Brittol schreef:
Nou zijn sommige artikelen over aspartaam wel heel erg overdreven hoor, het is echt niet zo 'dodelijk', maar goed.. Gezond is het niet, krijg er ook hele erg last van mijn maag van. :=

Inderdaad, ik heb er nog een seminar over gekregen van een voedingsdeskundige van het universitair ziekenhuis.
Moeten we zoveel aspertaam drinken als de ratten gekregen hebben dan komen we met een krat cola nog niet toe

Amiigo

_O- Gadver-de-jakkie :')
Ik hou écht niet van cola _O-

Muronia

Mag ik me hiervoor aanmelden, alleen dan geen cola maar red bull voor mij? Ik ben toevallig afgelopen week begonnen met het afkicken hiervan. Ik dronk gemiddeld 8 blikjes per dag (ik weet, veel te veel) en mag nu van mezelf nog 1 per dag. Al een hele vooruitgang en ik heb dan ook een aantal dagen barstende hoofdpijn achter de rug van het caffeïnegebrek, maar dat is nu geweest en ik hoop dat ik straks op 0 blikjes per dag zit!

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 13:17

Tuurlijk je bent welkom!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:18

Als ik jou was zou ik verder alle zoetstoffen proberen te vermijden. Super ongezond en ze houden je lichaam ook echt voor gek. (dus ook Cristal Clear e.d)
Ook zou ik proberen vruchtsappen en koolzuur te vermijden, ontzettend funest voor je tanden (daarom mag ik ook zeer beperkt vruchtsappen/frisdrank etc drinken.)

Ik zou toch proberen over te stappen naar water. Is eigenlijk wel heel erg lekker, zeker als het koud is. Nadeel hiervan is wel, je moet enorm wennen aan water als je eeuwen zoete dingen hebt gedronken. Wat je ook kan doen is Roosvicee (siroop) en/of diksap gebruiken.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:19

*\o/* *\o/* *\o/* dan ben ik erbij *\o/* *\o/* *\o/*

Ik herken je probleem.. dat je niet weet wat anders te drinken. Daar zit ik ook mee, maar voor mij is het nu groene thee, veel water en voor de afwisseling af en toe een vruchtensapje of een glaasje cassis (niet elke dag)

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:20

Misschien is het een steuntje in de rug om te weten dat je van al die zoetstoffen ook aankomt. := Daarbij werken veel zoetstoffen verslavend, waardoor je die drang blijft houden naar de frisdrank met alle gevolgen vandien..

Ik zit op kamers, en als ik thuiskom bij mijn ouders val ik ook meteen de colafles aan, zo'n 2literfles in 2 dagen vliegt er zo doorheen, moet ik ook maar eens mee stoppen.. O:)

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 13:21

Water vind ik zo saai en smaakloos :P. Ja ik weet heel slecht, maar ik ben gewoon zo verslaafd aan zoet (eet me ook helemaal ongans aan zoete snoepjes etc.) Hoe ik het voor elkaar krijg om zo dun te blijven is voor iedereen een raadsel :P

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:21

Ik heb hetzelfde met Coca Cola, ik kan gewoon niets vinden wat ik net zo lekker vind.. Gelukkig gaat het nu al een stuk beter..

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:21

Ik drink tegenwoordig eigenlijk alleen maar water, thee, roosvicee (1 glas per dag) en af en toe koffie. En dat vind ik nu ook veel lekkerder dan al die zoete dingen (frisdranken, vruchtsappen etc).

Misschien heb je wel een suikerverslaving?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:22

Ik las laatst dat ze aspartaam tegenwoordig niet meer gebruiken, maar een andere zoetstof. Of dat ook in Europa is weet ik niet, en ik ben ook vergeten hoe dat andere spul heette. Neemt niet weg dat Cola in die hoeveelheden inderdaad niet het beste is :+.