Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
)
Heb jaren lenzen gehad maar deze weer geruild voor een bril ivm migraine.. (en daar best een beetje spijt van
)
Dan laseren ze volgens de arts maar tot een sterkte van 2.00/2.50. Je zit dan inderdaad snel vast aan een lensimplantaat. 
!!

noviceh schreef:@Anne_GTI: Thnx! Dat is inderdaad ook een goeie tip!
Zat het net beroepshalve al voor je te bekijken maar da's echt wel het vergelijken waard. Verschilt per pakket aanvullend van 0 tot 750 euro met daarnaast 10% korting bij Vision Clinics. (anderzorg = 0, Achmea kwam op die hoge vergoeding uit de hoogste aanvullende verzekering) smurffie schreef:Oogartsen hier raden laseren met zo'n sterkte af.
Verdiep je ook eens in implantaatlenzen, wat lastiger maar word hier positiever beoordeeld.
Focussed schreef:smurffie schreef:Oogartsen hier raden laseren met zo'n sterkte af.
Verdiep je ook eens in implantaatlenzen, wat lastiger maar word hier positiever beoordeeld.
Ik ga ook zeker voor implantlenzen... Kost wat meer, heb je ook wat...
Laseren mij niet gezien... Staat imo nog teveel in de kinderschoenen en zeker bij serieuze sterktes is de kans op een eindsterkte van 0,0 mij te klein... Als ik het laat doen wil ik wel TOTAAL van een bril af, en niet nog met een van -1 rondlopen (heb nu -8). En dat kan sowieso met implantlenzen, en niet gegarandeerd bij laseren.
Plus de napijn die sommigen hebben met laseren lijkt mij ook niets. Dan liever implantlenzen. Ook wel lekker dat dat onder een roesje kan, blehh oogklemmen en dat soort dingen zijn niet aan mij besteed![]()
Plus het idee dat ze bij laseren daadwerkelijk iets kapot branden... En kapot is kapot helaas. Implantlenzen kunnen er zo in en uit gehaald worden mocht je er niet blij mee zijn of een andere sterkte nodig hebben.
Ze weten dus nog niet wat het op lange termijn met je ogen doet... implantlenzen al zeker 30 jaar... Dat is dus wel even een verschil
Focussed schreef:Bij implant lens hoeft er alleen een snee gemaakt te worden, bij laseren moet er een heel flapje worden gesneden, een soort deurtje dus: Nog meer kans op littekenvorming, zeker als je misschien later nog achteruit gaat en het opnieuw moet laten doen.
Laseren is nu 10 jaar, en dat vind jij langZe weten dus nog niet wat het op lange termijn met je ogen doet... implantlenzen al zeker 30 jaar... Dat is dus wel even een verschil
Famke160301 schreef:Focussed schreef:Bij implant lens hoeft er alleen een snee gemaakt te worden, bij laseren moet er een heel flapje worden gesneden, een soort deurtje dus: Nog meer kans op littekenvorming, zeker als je misschien later nog achteruit gaat en het opnieuw moet laten doen.
Laseren is nu 10 jaar, en dat vind jij langZe weten dus nog niet wat het op lange termijn met je ogen doet... implantlenzen al zeker 30 jaar... Dat is dus wel even een verschil
Flapje is Lasik. Bij Lasek wordt niet gesneden, dus ook geen flapje.
Heb hier al ergens een link geplaatst. Daar wordt heel duidelijk t verschil tussen Lasik en lasek uitgelegd.
Ja hoor 10 jaar vind ik best lang. Maar miss is t nog wat langer? Ik weet alleen dat er al zeker 10 jaar gelaserd word. Kan ook al wel 15 jaar of zo zijn.
In vergelijking tot andere medische behandelingen die ook relatief nieuw zijn, kan een arts die lasert veel clienten per jaar behandelen en heeft dus slechts na een paar jaar al heel veel ervaring. Als je dat vergelijkt met bv een harttransplantatie, duurt t veel langer voordat een transplantatie arts heel veel ervaring heeft. Gewoon weg omdat er op jaarbasis veel minder harttransplantaties zijn dan dat er ogen gelaserd worden.
Ben wel met je eens dat t nog niet bekend is hoe t gaat met gelaserde clienten na bv 30 jaar. Maaaar dat geldt voor heel veel medische ingrepen.
Dat vind ik persoonlijk een fijn idee.
, wauw ....ik zou het zo weer doen .