UIteindelijk zal ik toch de beslissing zelf moeten maken, maar misschien zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt en kan
ik zo een beetje kijken hoe en wat en wat slim is om te doen.
Het zit zo, ik heb al m'n leven lang 'klachten' aan m'n tanden
. Verschillende kronen, altijd gaatjes, wortelkanaal behandelingenzenuwbehandelingen en ga zo maar even door. Heb dus echt een abonnement bij de tandarts
.Nou is het zo dat mijn tandarts zei dat ik er eens over na moest denken om al m'n boventanden eruit te laten trekken en een
bovenprothese te nemen
. Ik schrok me rot, maar in m'n achterhoofd wist ik wel dat dit ooit eens zou komen omdat ik weetdat ik slechte en zwakke tanden heb. Maar ja ik ben 37 en hier zit ik nu echt niet op te wachten.
Heb nu wéér een ontsteking aan een wortel onder een kroon. En áltijd heb ik iets bij een kroon, niet normaal meer
.Maar ik zen echt zó bang om al m'n boventanden te laten trekken. Het idee alleen al maakt me zo vreselijk bang. Ik durf het gewoon niet.
Ik vind het wel eerlijk dat de tandarts hierover begon, want hij verdient goud geld aan mij
en hij zou me ook tig keer per jaar kunnen laten komen voor diverse behandelingen. Maar nee, hij vind het zonde van het geld en dit lijkt hem beter voor mij.Maar ja, wat is nu wijsheid!!! Aan de ene kant denk ik, dan heb ik aan de bovenkant in ieder geval geen klachten meer en zullen ook niet meer
komen, maar aan de andere kant, al m'n tanden worden er ff uitgetrokken en dat durf ik ( nu) gewoon nog niet.
Hij heeft wel gezegt dat eerst de kiezen/hoektanden eruit zullen gaan, dan de prothese op maat wordt gemaakt en dan ál
m'n voortanden in één keer. Doe t al in m'n broek als ik eraan denk
Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt en misschien ook gedaan hebben?
Wat is jullie ervaring hiermee? Is het erg pijnlijk, kun je eraan wennen (de prothese dus)?
Ik zie het al helemaal voor me dat ik aan t eten ben en dat ding blijft in een stuk vlees hangen
Maar tegenwoordig zal dat niet snelmeer gebeuren denk ik. Maar toch, het idee
groetjes Ingrid
Ik heb implantaten, mijn 3e of 4e gaat erin volgende maand en het scheelt zoveel pijn en gezeur en gedoe! Ik zeg, doen!
) moet de kies er zoiezo uit. Implantaat kan zeer ws niet meer omdat er door de ontsteking een gat in mn kaak zit, van de 1e operatie een gat en van de tweede operatie 2 gaten. 4 gaten dus... en hierdoor ws te weinig bot om nog een implantaat te kunnen doen.
dan maar kies eruit