Het leed, dat muggenbulten heet!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SuperLiesje

Het leed, dat muggenbulten heet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 06:15

Argh :(

Ik heb de eerste alweer te pakken helaas! Vannacht is er zon leuk beest in mijn kamer geweest en ik heb nu al minstens 10 van die vervelende jeukende bulten op mijn lijf... en het meest frustrerende van alles, vriendlief heeft er niet 1! Ik heb zojuist ge-eist dat hij vandaag nog een hor voor onze 2 slaapkamerramen gaat maken, anders ben ik over een week 1 grote muggenbult!

Wie heeft hier nog meer last van? En vooral, hoe zorg je dat die beesten je niet meer lekker vinden :P ?

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 06:28

ik heb er ook altijd last van, je kunt niet fatsoenlijk buiten zitten s'avonds of ze pikken me lek.

vandaar mijn onderschrift. :D

Anne.

Re: Het leed, dat muggenbulten heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 07:49

Ik stond net op het punt een topic erover te maken :')

Ik werd vanochtend ook weer wakker van de jeuk op mijn voeten.. 6 muggenbulten, 3 op iedere voet.
Ik haaaaat muggen ;(

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 08:58

Ik heb gelukkig een hor :p maar ik had er eerder ook altijd last van
die stomme beesten te zoemen....
maaarr lang leven mijn hor.. wat toen wel altijd hielp was citroen sul, dat koop je bij de drogist doe je op je huid en dan gaan ze weg... Het stinkt wel enorm, had het een keer op schoolreisje en niemand wou naast me zitten :+

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 09:00

pff ik heb er ook al weer een aantal te pakken...en ik ben er allergisch voor, ze worden dus elke keer 5 centimeter doorsnee die bulten, op een slechte dag wel 7 cm.....Echt, als ik ergens een hekel aan heb zijn het muggen :+

SjakieXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 09:01

Ik heb er elke zomer ook weer last van, en zelfs nu ook, een maand geleden zat ik 's morgens onder 5/6 muggenbulten, ik heb mijn moeder gevraagd of ze naar de apotheek wilde gaan en iets wilde ophalen, vorig jaar zat ik aan de knoflookpillen, hielp niet bijster veel, dus wilde ik graag iets anders en toen heb ik vitamine B aangeraden gekregen, en ik moet zeggen dat ik tot nu toe veel minder last van die krengen heb gehad. Ik heb er nu laatst 1'tje gekregen, maar verder, nee, geen muggenbulten meer hier. En je kunt het evt. ook nog in combinatie met uitwendig spul gebruiken, zoals ?deet?, citronella, enz. :)

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 09:02

Bij mij zitten ze heel leuk op plekken op mijn rug waar ik net niet bij kan :')

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 09:43

Ik heb gisteren Tzatsiki op, met lekker veel knoflook.
Helpt ook érg goed :+ :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 10:38

haha echt? werkt dat?

Ik weet wel dat ze zweet lekker vinden ruiken, wat ik zelf toch ook niet 1,2,3 als lekkere geur zou beschouwen :') :')

Ik zit helaas ookal weer onder, maargoed. Hier gaan ze dan ook in de winter lekker door (alleen resulteert het dan niet in muggenbulten maar in witte vlekjes met rode puntjes :? ) . Maargoed, vrees dat het deze zomer weer een ramp wordt :\

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 11:03

Muggen en Teken moeten zo ongeveer de enige beesten zijn op deze aardbol die geen functie hebben, behalve gewoon ontzettend irritant zijn :=
Ik heb nog geen muggenbulten maar afgelopen winter (ja winter ja) had ik er wel last van!
Al wel muggen in huis gespot maar die hebben nog niet geprikt.

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 11:05

Heb ik ook aaaltijd last van en daarnaast krijg ik die bulten (waar ze gestoken hebben) minstens 2 keer zo groot als ieder ander die gestoken word :\

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 11:42

*even afkloppen*
Gelukkig ben ik nog niet gestoken, vaak als ik door die kleine mugjes word gestoken heb ik mijn enkel/knie/pols/elleboog whatever 3x zo dik als normaal..

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 12:39

Blegh ik zit ook al onder :(

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 12:41

Ik ook, had het niet door maar toen ik 's avonds van mn paard afkwam was ik al helemaal lek gestoken :(

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 13:04

Ik had er een op mijn gezicht vorige week. _O-

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 14:56

Gelukkig gaat het tot nu toe goed, maar heb dan ook horren. Voordat ik horren had heb ik in 1 nacht eens 13!!! muggen vermoord ~~}> . Ze moeten bij mij ook eerst dood voor ik weer kan slapen, er is niks irritanter dan het gezoem van een mug! Dit jaar nog niet gestoken, maar als ik gestoken ben word de plek altijd heel dik. Was een keer gestoken in mn wenkbrauw, dachten ze op mn werk dat ik geslagen was := , zo dik was het.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 15:15

Gelukkig hier nog niet geprikt, maar als ik met verschillende mensen in een kamer lig, ben ik ook altijd de pineut :=

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 15:39

Ik ben ook nog niet geprikt. Wordt weinig geprikt, terwijl ik juist vaak wel warm ben :j Warmer dan manlief die lek gestoken wordt :=

meart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 15:44

ik kan iedereen ten zeerste een klamboe aanraden...kun je 's nachts tenminste heerlijk slapen... :Z

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 15:52

Die jeuk, daar word je gek van! Vooral als je lekker met je benen in de zon zit :( wat ik meestal doe is openkrabben, en dan afterbite erop, prikt even heel erg, maar daarna wel bijna geen last meer! Wat ze mij in Thailand adviseerden was tijgerbalsem, dat helpt ook wel moet ik zeggen!

lesleygjof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 15:58

AA muggen.
Gisteren nog, zat buiten, presteerd een mug om op mn voorhoofd te steken!!!
GVD.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 16:15

lisasander schreef:
pff ik heb er ook al weer een aantal te pakken...en ik ben er allergisch voor, ze worden dus elke keer 5 centimeter doorsnee die bulten, op een slechte dag wel 7 cm.....Echt, als ik ergens een hekel aan heb zijn het muggen :+

Hier nog 1, ik hbe het nooit laten testen bij de arts maar ik weet voor 99% zeker dat ik allergisch ben voor dat gif.

Gigantische bulten/zwellingen en keiharde plekken die idd met gemak een doorsnede krijgen van minimaal 5 cm en soms wel 8 a 9 cm...
Dit blijft ongeveer een week zo, en daarna slinkt het meestal weer aardig.

Jeuk heb ik er bijna niet aan maar dat komt omdat de pijn erger is dan de jeuk bij zo'n bult...
Vitamine B slik ik al heel lang maar echt effect heeft het niet -O-

Iemand nog een goede tip behalve horren voor de ramen, en 's avonds niet meer buiten zitten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 19:53

anti-insectenspray met DEET, en wij hebben een professionele anti-muggen/vliegenlamp (je weet wel, die ook vaak op stal hangen) en dat scheelt ook wel :j

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 20:50

Meeste dingen helpen niet afdoende bij mij... ik heb blijkbaar érg lekker bloed ofzo.

Heb ook nog geen middel gevonden wat goed helpt om de zwelling en jeuk/pijn te verlichten...
Zit nu ook weer met een giga bult op mn bovenbeen, kan door de zwelling nu niet normaal lopen en niks helpt. Heb er nu maar ijs op ter verkoeling maar dat kan je ook niet de hele dag doen.

Misschien toch maar eens de dokter vragen of er speciale middeltjes zijn :)

bassistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 21:06

Ik reageer er ook superallergisch op met mega grote schijven.
Maar vorig jaar was het zo erg dat ik zelfs ermee naar de HA kon gaan omdat ik mn knie niet meer kon buigen :(
Die vertelde dat ik gewoon een antihistaminetabletje bij de drogist kon halen, en dat zou goed helpen tegen de zwellingen.
En wonder boven wonder het werkte *\o/* *\o/*
Bij de lidl hebben ze nu ook die tabletjes, kosten nog geen euro, maar werken super!!
Heb er deze week ook alweer 2 moeten nemen en ben gezegend met 2 schijven op mn been maar jeuk of pijn heb ik er niet aan en de zwelling neemt al goed af nu