Flauwvallen tijdens 's ochtends douchen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes

Flauwvallen tijdens 's ochtends douchen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 15:44

Oke, een beetje raar, maar het is wel zo :=
Als ik 's ochtends wil gaan douchen val ik flauw, vaak al binnen 5 minuten. Ik kan het wel proberen te voorkomen door met mn hoofd tussen mn knieën te gaan zitten en wachten totdat het voorbij is, maar als ik dan weer onder de douche stap begint hetzelfde verhaaltje weer.
Ik heb al vanalles geprobeerd, eerst eten voordat ik onder de douche stap, een half uurtje rustig aan wakker worden, kouder douchen enz. Maar het helpt allemaal niet.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben, en misschien iemand met dé tip?

Groetjes Marloes

Paardenmeis1

Re: Flauwvallen tijdens 's ochtends douchen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 15:45

Heb je dit allang?

Ik heb wel een tip: de dokter bellen!

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 15:46

heb er wel eens last van en dan ligt het bij mij aan de ventilatie/frisse lucht. heb je dat genoeg?

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 15:46

Ik heb het wanneer ik bijv. shampoo v/d grond pak en daarna weer omhoog ga, dan wordt het licht in
mijn hoofd en moet ik mij vasthouden om niet te vallen.
Ik denk dat je hier even de HA voor moet bellen :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 15:50

Ik heb dit nu al een keer of 10 gehad. Bij mij is het niet ontbijten icm de warmte en stoom. Inmiddels voel ik het aankomen en draai dan de kraan op koud en ga zitten.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 15:50

Heb ik ook een tijd gehad.
Op zo'n moment (dus onder de douche) even zitten of liggen (voor zover dat lukt). Of je benen 1 voor 1 omhoog trekken. Dat bevordert de terugvoering van bloed vanuit je benen.

Drink je genoeg?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 15:51

Ik zou je bloed eens laten controleren en je bloeddruk.

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 15:52

Ik heb een tijdje gehad dat ik geregeld flauw viel, hiervoor ben ik naar de HA gegaan en bloedgeprikt, een waarde was wat laag (volgensmij ijzer?), hier heb ik toen wat voor gehad en heb helemaal nergens last meer van, alleen als ik ziek of extreem moe ben. Maar met het douchen 's ochtends blijft het aanhouden. Ik ben al naar de HA geweest, die kan er niks aan doen zegt ze.
Het raampje wat verder open zetten kan ik wel eens proberen inderdaad, klinkt logisch :)

Edit: Misschien toch nog maar een keer bloed laten prikken (is al een jaar of 3 geleden). Ik drink volgensmij wel genoeg, drink op school sowieso anderhalf tot 2 van die Spa-flesjes met water, thuis ook nog best wat, dus ik denk niet dat het daar aan kan liggen. 's Ochtends voor het douchen genoeg drinken zou ook nog wel een optie kunnen zijn.
Laatst bijgewerkt door Marloes op 21-04-11 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 15:53

Lekker dan, afschuiven van je HA! Als het zo blijft, even de vuist of tafel daar.

Heb je geen lage bloeddruk? Dropjes eten werkt..

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 16:00

Hier had ik vroeger meer last van dan tegenwoordig.. Bij mij lag het aan m'n bloedsuikers die 's ochtends te laag waren - kon dan ook niet douchen voordat ik ontbeten had (inclusief thee met suiker) en een half uurtje op de bank had gezeten.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 16:02

Mitchall schreef:
Ik heb het wanneer ik bijv. shampoo v/d grond pak en daarna weer omhoog ga, dan wordt het licht in
mijn hoofd en moet ik mij vasthouden om niet te vallen.
Ik denk dat je hier even de HA voor moet bellen :)

Dit heb ik ook.

Vervelend probleem, TS. Gewoon naar de HA gaan, straks val je een keertje verkeerd.

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 16:06

MacavityL, ik hoop ook een beetje dat ik 'er over heen ga groeien'. Nog maar een keer een poging doen met ontbijten en inderdaad een kop thee met suiker voor het douchen, even kijken of dat gaat werken :)
Miseria, goed excuus om dropjes te eten, haha :D

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 16:14

ik heb er ook last van. daarom douche ik niet meer in de ochtend. nou weet ik van mijzelf dat mijn ijzerwaardes altijd al wat aan de lage kant zijn en wss heeft het bij mij daarmee te maken. ik ben er sowieso wel gevoelig voor.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 16:16

Typisch geval bloeddruk dipje. Sommige mensen hebben snachts een hele lage bloedruk. Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je ook nog tussen de 15-20 bent en relatief slank bent dan is dat geen raar verschijnsel. Laat voor de zekerheid je ijzer meten.

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 16:33

Lianne125, ik douche ook bijna niet meer 's ochtends, maar ik wordt zo moeilijk wakker 's ochtends. Met een douche ben ik vaak weer lekker wakker, is ook een stuk plezieriger voor mn huisgenoten zeg maar :')
Sizzle, ik ben 16, dus dat kan kloppen, maar relatief slank dan weer niet, ik zou wel willen := Niet dat ik dik ben ofzo, maar wel stevig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 16:36

ik heb dit ook, heb sowieso een lage bloeddruk en mijn hartslag (weet eigenlijk geen eens zeker of dit er meete maken heeft :') ) is 's ochtends onwijs laag.

Ik kan niet 's ochtends douchen, soms wel hoor... Maar ik doe het gewoon niet :) Als ik iedere dag 's ochtends zou douchen, zouden ik geregeld naast de douchebak liggen :))
Relatief slank ben ik absoluut niet :')

Dus ik douche gewoon 's avonds :Y)

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 16:37

zonnebloem18 schreef:

mee eens misschien heb je een lage bloeddruk?

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 16:40

JudArthos schreef:
zonnebloem18 schreef:

mee eens misschien heb je een lage bloeddruk?

Niet dat ik weet, maar de laatste keer dat het gemeten is kan ik me ook niet meer herinneren eigenlijk...

Menino, ik douche hierdoor ook nooit meer 's ochtends, maar ik zou wel willen, daarom is hier misschien iemand met de gouden tip, haha :D

Kimmess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 16:59

Ik blijf dit topic even volgen!
Ik douche s' ochtends ook altijd, en eens in de zoveel tijd dat word ik helemaal duizelig, misselijk, zwart voor mn ogen, trillen etc.
Dan ga ik onder de douche weg, dan ga ik zitten op de wc (waar anders :Y) ) met mn hoofd naar beneden, dan is het na een kwartiertje weer over..
Zo raar!

Hoop voor je dat je snel een goede oplossing vind, en daarbij toch niet smorgens kan douchen. :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:35

Ik had dit extreem sterk en weet ook dat ik een bloeddruk daling heb snachts. Het was zo erg dat ik niet eens gewoon kon gaan zitten als de wekker ging. Je leert er mee omgaan maar handig is het niet todat ik de wake-up light gevonden had. Door het licht dat dan aangaat heeft mijn lichaam duidelijk geleerd om vast wat meer te gaan pompen of zo, want nu heb ik bijna geen duizelingen meer.
Laat hoe dan ook ook naar je ijzerwaarden kijken, je zal niet de eerste tiener zijn met bloedarmoede.

sMieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:39

misschien een vorm van hyperventilatie? klinkt echt mutserig maar ik heb t ook en het is best vervelend.
let eens op je ademhaling is het een borst of buik ademhaling? vaak heb je dit zelf niet eens in de hand. maar de gewoonte sluipt erin zoals bij het douchen. Deze manier van ademhalen gebruiken ze ook bij yoga enzo. dus even je hand op je buik en testen ;) succes! hoop dat het beter wordt!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:51

ik heb dit een tijd terug ook een keer gehad, stond al iets van dik 5 min onder de douche ofzo, op gegeven moment voelde ik mij duizelig worden en wit voor de ogen, als ik dan gehurkt oid ging zitten werd het even beter maar zodra ik weer ging staan begon het weer.
kon mij toen doormiddel van wat koud water telkens in mijn gezicht te doen een beetje op de been houden, snel afgedroogd badjas aan gedaan en was net op tijd bij m'n bed, toen werd het ook al snel weer beter, daarna niks meer aan de hand...

van't winter heb ik het ook een keertje gehad(dat was de 1e keer), maar dan buiten, ook heel raar... was buiten aan het foto's maken van iemand, stond midden in de bak en ineens werd het wazig en steeds waziger voor mijn ogen, tot ik op een gegeven moment echt niets meer zag alleen wat rare 'schimmen' zegmaar.
kon toen nog naar de kant lopen, en nog net tegen diegene zeggen dat ik mij niet goed voelde en toen zakte ik ook in mekaar werd helemaal licht voor de ogen, diegene schrok zich rot natuurlijk :=
even rustig laten zitten, toen maar naar huis in gestrompeld en daar even beetje bijgekomen.

vond het maar een heel vaag iets eigenlijk, heb het nu (gelukkig) maar 2x gehad, ik voelde het dan wel aankomen doordat ik zegmaar duizelig/licht voor de ogen werd, maar tegenhouden kon ik het niet echt.

ga even topic doorlezen :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:56

40% van de vrouwen onder de 21 is wel eens of herhaaldelijk flauwgevallen.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 21-04-11 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:59

als ik op me hurken ga zitten is het zeker weten bingo als ik op ga staan, hoe langzaam ook.
Ik heb het wel eens gehad dat ik op mn hurken zat, op wilde staan, weer bijna neer viel, weer ging zitten... Toen ging ik staan en toen was het echt gewoon in één keer patsboem, zwart.

Echt irritant hmpf :P

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 20:00

Is je Hb gecontroleerd? Ik had het toen ik bloedarmoede had.
Daarnaast is het verstandig te ontbijten voordat je gaat douchen. :j