kinkhoest?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

juline

kinkhoest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 21:00

Hallo bokkers,

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen. Vermoedelijk heb ik kinkhoest, vanochtend al bij huisarts geweest en een flinke penicilline kuur mee gekregen. Tevens ook paracetamol met codeïne.
Alleen ik merk helaas zo goed als niks van de pillen. Ik hoest mezelf helemaal wezenloos tot overgeven aan toe. Ik ben een roker en heb speciaal nog aan mijn huisarts gevraagd of mijn klachten door het roken komen maar hij ontkende dit wel heb ik besloten voorlopig even niet meer te roken om voor mezelf ook te kijken of het minder wordt. Na een beetje rond lezen op i-net en wat boeken er bij gepakt te hebben vrees ik weer voor een afschuwelijke nacht. Kinkhoest staat er namelijk om bekend voornamelijk nachtelijke hoestbuien tot overgeven aan toe te kenmerken.

Ik hoop eigenlijk dat er hier mensen zijn die wellicht een wondelmiddeltje weten om in ieder geval de nacht door te komen. Ben compleet kapot maar slapen gaat hem niet worden zodra ik ook maar denk te gaan liggen begin ik te hoesten en rechtop in bed zal ik niet voor 6 uur morgenochtend in slaap vallen.

Dus mocht iemand iets weten deel het met me zodat ik zo lekker kan gaan slapen.

amyz

Re: kinkhoest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:07

Zorg iig dat je hoog ligt.. 3 kussens op elkaar ofzo. Verder kan ik je niet erg helpen vrees ik. Zelf ook kinkhoest gehad, gelukkig iets milder dan jij want heb er niet van hoeven overgeven. Ik rookte overigens stug door (echt heeeeeeeeel slecht) maar dan wel een halve mentholsigaret per keer in combi met een anta-flu'tje. Kan je overigens nog proberen, Anta-flu. Gewoon de original, ik leef er op als ik verkouden ben oid.

Tsja, en verder.. Brace yourself... Ik heb sinds die kinkhoest veel sneller dat ik met een verkoudheid oid de longen uit mn lijf hoest. (ha deed t overigens af als bullshit, maar mn neefje van 5 heeft t laatst ook gehad en hun ha waarschuwde van tevoren al dat ie er altijd last van zou houden met verkoudheid. Bewijst wat ik al wist: mijn ha is een flapdrol). Dus wees erop voorbereid dat je altijd wel gevoeliger zal blijven voor hoesten ed. Ik ben heel eigenwijs en rook nog steeds, maar is natuurlijk veel beter om daar gewoon mee te stoppen.

Succes iig, t is rot genoeg!

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 21:39

Heb nu inderdaad al 2 kussens op me bed liggen. Zit inmiddels aan de kamille thee en het verlicht ietsjes maar blijf hoesten. Ik rook sowieso al menthol. Heb verschrikkelijk veel zin om te roken maar doe het liever voorlopig even niet. Heb verschillende hoesttabletten/siroop geprobeerd maar daar lijkt het alleen maar erger van te worden. Ben hoesten gewend heb het sowieso veel gehad maar niet zo heftig als nu.

Pff baal er zo erg van te lezen dat er eigenlijk niks aan te doen is en het een kwestie is van het uitzingen. Ben alleen zo bang dat ik me werk niet meer kan uitvoeren. Zit heel de dag aan de telefoon en mocht van de h.a vandaag al niet gaan werken.

In ieder geval bedankt voor je antwoord:P

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:44

Werken lijkt me dan idd niet zo tactisch nee := Ach, 1 voordeel, als je denkt dat je doodgaat ben je er al bijna vanaf :)

Maar probeer iig de anta-flu, werkt bij mij altijd beter dan een siroop of tablet ofzo.. En baat het niet dan schaadt het niet ;)

Maar erg veel anders dan uitzingen zit er helaas idd niet op... De komende nachten zal je wel weinig slaap hebben. Ohja, beetje honing in de thee wil nog wel eens helpen :)

toptoys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:45

IK heb het 2 jaar geleden ook gehad, ik wist niet eens dat het nog bestond! Na 2 weken maar eens naar de HA, daar een kuur gehad en was het na een paar dagen al een stuk minder. Sterkte!

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:52

ik heb het een tijdje geleden ook gehad, heb 3 weken lang bijna elke nacht zitten overgeven enzo,,
wat bij mij hielp was een hoestdrank, was btw ook de enige die hielp en je matras hoger te leggen.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 22:12

Ik ga zo een slaappilletje nemen en dan zien jullie mij hopelijk vannacht niet meer online verschijnen. Heb inderdaad het gevoel alsof ik dood ga althans echt een verstikkingsgevoel. Hoestdrank komt er even hard uit als dat het er in gaat. Anti-flu heb ik liggen zal er zo eentje pakken en proberen maar ben bang dat zodra ie op is ik juist ga hoesten. Zit nu sloten thee te drinken maar verzacht ook puur alleen even tijdens en na een slok daarna komt het even hard weer terug evenals met waterijsjes. Blijf gewoon veel drinken en hopelijk zo slapen.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 23:37

Ben je al wezen bloedprikken? Alleen in het bloed kunnen ze zien of het kinkhoest is. Maar aan je bericht te lezen lijkt mij van wel. Ik heb ook kinkhoest gehad en heb daar 3 maanden goed last van gehad. Idd vreselijk hoesten en ook overgeven. Soms stikte ik gewoon bijna. In totaal heeft het 4 maanden geduurt voor het helemaal weer over was. Wat bij mij heel erg geholpen heeft is een astma pompje. Die had ik mee gekregen van de huisarts. Geloof dat ik die 6 x op een dag mocht gebruiken als dat nodig was. Helaas kreeg ik deze een beetje laat maar heb daar ontzettend veel baat bij gehad. De hoest werd er minder heftig van en gaf ook een beetje rust. Mischien zou je je huisarts kunnen vragen om een pompje. Sterkte ermee :(:)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 23:51

hoi hoe kom je daar nou aan , ok hoe kom je dr vanaf het enige wat ik je kan aanraden is zuigen en nog eens zuigen kleine slokjes nemen van limonade niet te zoet. en misschien kan je nog om een puffer vragen wat ook benauwdheid verminderd. daarna als je moe bent snoepje tussen je tanden kauwen en met het beetje wat tussen je tanden zit slik je nog veel en hopelijk kan je dan ff slapen.
Sterkte

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 13:41

Idd ergens op zuigen helpt altijd wel :j En alles wat gekoeld is en alles met koolzuur vermijden.. Liep afgelopen zomer in Bulgarije ook stevig te hoesten en de mevrouw van de apotheek raadde me aan alleen nog maar wodka zonder ijs te drinken :') Geweldig mens was dat := De nacht nog een beetje door kunnen komen?

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 17:47

De antibiotica begint aan te slaan voel me al een stukje beter, nacht is nog wel erg moeizaam verlopen maar gelukkig niet meer hoeven overgeven. I keep my fingers crossed for tonight. Veel thee heeft geholpen bij me en inderdaad veel zuigen is zeker goed. Bedankt voor de sterkte wensen.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:00

wachten tot het overgaat. :D ik heb het ook gehad, duurde de hele zomervakantie. bij mij was het vooral 's ochtends heel erg hoesten (heerlijk, liep ik naar de paarden en kreeg ik weer zo'n aanval dat ik moest overgeven :') ). hoe lang heb je het nu al? wat ik het vervelendste vond was dat mijn borstkas op den duur pijn ging doen van het hoesten (alsof ie blauw was) en dat het nog erger werd als je hoestte.
heel veel sterkte! :(:) gewoon lekker je rust pakken en lekker veel drinken.

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:04

ik heb vorig jaar kink hoest gehad,
erg vervelend ( en ik was er nog wel voor ingeënt)
mij is verteld dat antibiotica niet helpt, alleen maar voor het principe dat je niet meer besmettelijk bent voor anderen. Aangezien je heel besmettelijk bent in het begin stadium.
Je blijft er best lang last van houden, ik heb denk ik rond half jaar echt last van gehad. 1e twee weken heel erg. Daarna vooral tijdens de nacht, of als ik ziek was.
En het rare zeehonden hoestje heb ik nog steeds.

Sterkte!

CTJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 11:52

Balen dat je kinkhoest hebt. Ik heb verder geen tips voor je, het is wachten tot het over gaat.
Lijkt me wel verstandig dat je gestopt bent met roken.
Ik heb als kind kinkhoest gehad. Duurde heel lang voordat het over was.
Ben nog steeds erg gevoelig voor hoestbuien. Als ik eenmaal hoest duurt het zo 1/2 maand voordat het helemaal over is.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 15:13

Oh my.... Ik heb vorig jaar kinkhoest gehad en moet je teleurstellen want niks helpt behalve uitzieken.

Ik hoestte zo hard dat al mijn ribben zwaar gekneusd waren en 1 bijna gebroken. Puur door de kracht van het hoesten! Ik verging van de pijn, slikte 4 diclofenac per dag. En idd, wat jij beschrijft enorme hoestaanvallen tot je gaat overgeven. Ik werd op een gegeven moment ook helemaal blauw tijdens zulke aanvallen. Ben nog nooit zo ziek geweest. Heeft bij mij ongeveer 2 á 3 maanden geduurd dat ik echt ziek was en ik heb nog zeker een half jaar een resthoest gehouden. Het irritante is dat je die manier van hoesten, zo heel diep over je longen. blijft houden bij een gewone verkoudheid.

Op een gegeven moment heb ik wel een homeopathisch middel van een kennis gekregen waarna ik vrij snel minder ging hoesten. Het ene heette ipecacuanha en de andere moet ik even opzoeken.

Sterkte!!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 15:29

Bij kinkhoest heb je toch ook heel veel taai slijm wat je heel moeilijk kan ophoesten?
Ik heb een baby mee gemaakt met kinkhoest,die zat echt helemaal vol slijm en was zó benauwd daardoor,soms leek het wel of hij stikte.
Ik dacht eigenlijk dat kinkhoest niet meer voor kwam? én dat je het niet krijgt als je ervor bent geënt?

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 16:03

gohya schreef:
Bij kinkhoest heb je toch ook heel veel taai slijm wat je heel moeilijk kan ophoesten?
Ik heb een baby mee gemaakt met kinkhoest,die zat echt helemaal vol slijm en was zó benauwd daardoor,soms leek het wel of hij stikte.
Ik dacht eigenlijk dat kinkhoest niet meer voor kwam? én dat je het niet krijgt als je ervor bent geënt?

dat zei mijn dokter ook, dat het niet meer voorkwam dus ik kon het ook niet hebben volgens hem. toen was ineens mijn nichtje (nog baby toen) in zwitserland waar ik toen geweest was toen ik al zoveel moest hoesten ook helemaal ziek, slijm ophoesten enzo ze konden er gewoon draden slijm uittrekken, en die bleek toen kinkhoest te hebben. is bij mij nooit gezegd door een dokter dat ik het had, maar ik weet zeker dat ik het had want meerdere mensen uit mijn omgeving heb ik er ook mee aangestoken (en mijn zus mij). en het lijkt me niet een gewoon verkoudheidje als je weken je ribben eruit hoest en slijm opkotst enzo. :D dus het komt nog wel voor.. ookal ben je geënt die enting werkt maar een bepaald aantal jaren.

MarielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 16:18

hmmm ik wil je niet teleurstellen, maar van kinkhoest ben je niet zomaar af. Ik heb zelf een hele zware vorm gehad en het heeft een jaar geduurd. Ik had ook 's nachts van die hoestbuien dat we menig keer naar de eerste hulp moesten rijden omdat ik erin stikte. Ik kreeg medicatie die gegeven wordt aan cara en zware astma patiënten (van die pufjes) of het iets heeft geholpen was moeilijk te zeggen, maar die medicijnen zorgen ervoor dat je spiertjes in je longen wat ontspannen en je dus in principe meer lucht zou moeten kunnen opnemen. verder kan ik je geen advies geven, het duurt soms lang maar dan groei je er als het ware overheen..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:09

Als je geënt bent tegen kinkhoest ben je tussen de 7 en 12 jaar beschermt,las ik net.
Ook is kinkhoest besmettelijk! weet je dat ook TS?

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:39

Als je eenmaal je ingewanden eruit hoest ben je al niet meer besmettelijk. Alleen in de fase voordat je daadwerkelijk begint te hoesten ben je besmettelijk.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 18:42

Ik ben ook gewoon ingeënt maar idd ook alsnog gekregen. Gelukkig wel iets mildere variant dan :)

Mij is idd ook verteld toen dat je alleen de eerste periode besmettelijk bent en als je idd pas denkt dat je doodgaat ben je al lang en breed niet meer besmettelijk :)

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 20:10

oeehh jeetje wat vervelend zeg! Mijn broertje en ik hebben het ook gehad, allebei wel een half jaar schat ik zo ongeveer! Op een gegeven moment sliepen we zelf wel door, maar onze ouders werden op een gegeven moment zó gek van al die hoestbuien dat m'n vader codeïne heeft geëist bij de huisarts, dat hielp echt enorm tegen die hoestprikkel zeg maar! Je blijft de kinkhoest houden, maar het hoesten wordt véél minder!Beterschap..!!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 21:52

Darolan hoest tabletten werken geweldig goed.
Zit in een rood doosje,is wel prijzig,maar goed.

FantasyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 10:37

Ik heb kinkhoest gehad. Huisarts deed het af als een griepje en kwam daar 4 maanden later op terug toen ik van het hoesten meer aan het overgeven dan aan het slapen was 's nachts. Heb er 9 maanden mee rondgelopen omdat ik geen antibiotica meer kon nemen en heb er nu na meer dan 2 jaar nog steeds last van. Iemand heeft mij Juglagina aangeraden toen. Kan je kopen bij de Etos. Het heeft mij toen echt geholpen en het zorgt 's nachts ook dat je rustiger slaapt. Je mag het nemen in combinatie met andere medicijnen omdat het homeopatisch is en heeft verder nergens effect op. Superspul! Neem het nu nog steeds als ik mijn stem weer kwijt ben of als ik weer een paar dagen hoest heb.
(dit dus: http://www.drogisterijshopxl.nl/gezondheid-algemeen/overig-gezondheid-algemeen/juglagina-2?referer=adcore-v4

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 20:05

gohya schreef:

De effectiviteit van de enting was afgenomen. Sinds een paar jaar worden kinderen of 2x geent of krijgen ze een vernieuwd vaccin.
Weet even niet uit mijn hoofd wat het nou precies was..