Wat kan het zijn? Vage klachten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Leonyr

Wat kan het zijn? Vage klachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 18:27

Hoi hoi,
Ik loop nu al bijna twee maanden rond met een keelontsteking dat niet weggaat met antibiotica. Daarbij ben ik ook erg moe, heb een watterig en wazig gevoel in mijn hoofd, heb ik traanogen en heb ik veel last van een behoorlijk stekende hoofdpijn bij mijn slapen.
We hebben in totaal 7 bloedtesten gedaan, die allemaal goed waren. De huisarts en ik weten het echt niet meer. We gaan nu kijken bij een psycholoog, maar ik vraag me af of het echt wel geestelijk is.

Dus misschien dat Bokt nog ideeën heeft?
Ik hoor het graag!

Liefs,

_Tara_

Re: Wat kan het zijn? Vage klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 18:30

Ik denk dan direct aan een ontsteking aan je voorhoofdholtes. Word de hoofdpijn erger als je bukt?

Tja en ik roep 't in ieder topic met mensen met vage klachten, heb je er al eens aan gedacht om 't meer in 't "alternatieve" circuit te zoeken? Baadt 't niet, dan schaadt 't niet ;)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 18:31

Alternatieve arts al aan gedacht, mijn dochter maar ook ik zelf zijn er erg van op geknapt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 18:39

heb je ook een oogtest laten doen? :+
wel vervelend zeg! :oo :(:)

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 18:44

Hooikoorts?

Escalutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 18:47

Mijn hoofdpijn kon van die heerlijke zon, altijd fijn.

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 19:01

Wij zijn zelf ook al bezig geweest met alternatieve genezing, maar dat heeft tot nu toe nog niets uitgehaald.

Ik ben getest op hooikoorts en dat was negatief, gelukkig. :)

Ik heb al een bril, maar misschien dat mijn ogen weer achteruit zijn gegaan, bedankt voor de tip. :D

Ik heb het constant, dus ook in goed/slecht weer.

Toch allemaal bedankt voor de suggesties! :)

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 19:02

Extreme allergie van bepaald eten?

inge1968

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 19:06

ben je al op ziekte van pfeiffer getest? http://ziektevanpfeiffer.nl/
vriendin van mijn dochter heeft het ook, begon ook met griep keelpijn klachten en vermoeidheid.
pas na een paar bloedtesten kwam er uit dat het dat was.

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 19:14

Op Pfeiffer ben ik al getest, inderdaad. Laatst nog. Dat was gelukkig ook negatief. Toch bedankt. :)

Dat is een goede, maar wat voor eten? Dan zou het iets moeten zijn wat ik iedere dag binnen krijg, sinds 2/3 maanden geleden.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 19:15

Leonyr schreef:
Wij zijn zelf ook al bezig geweest met alternatieve genezing, maar dat heeft tot nu toe nog niets uitgehaald.

Ik ben getest op hooikoorts en dat was negatief, gelukkig. :)

Ik heb al een bril, maar misschien dat mijn ogen weer achteruit zijn gegaan, bedankt voor de tip. :D

Ik heb het constant, dus ook in goed/slecht weer.

Toch allemaal bedankt voor de suggesties! :)

Ik zou toch eens vragen of er geen foto gemaakt kan worden van je voorhoofdholtes. Wat jij beschrijft is namelijk precies wat mijn huisarts laatst aan mij vroeg om erachter te komen wat voor hoofdpijn ik heb en dit zou dan passen bij voorhoofdsholteontsteking hoofdpijn.

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 19:18

Ik heb weleens een neusholteontsteking gehad, voelt de hoofdpijn van een voorhoofdsolteontsteking hetzelfde aan?

In ieder geval wil ik jullie hartelijk bedanken voor de snelle reactie's. :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 19:19

Dat durf ik echt niet te zeggen.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 19:19

In die richting zat ik ook te denken, is het niet handig om gewoon eens in consult te gaan bij een KNO-arts? Snap ook niet zo goed dat je huisarts je daar al niet naar toe heeft verwezen na al die tijd....

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 19:21

Ben je ook getest op CMV, cytomegalievirus? Een kennis van mij had vergelijkbare klachten, heeft bakken met antibiotica en prednison op en bleek uiteindelijk CMV te hebben!

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 19:21

Een allergie kan ook gewoon op latere leeftijd opkomen hoor, het komt niet altijd door een verandering van eetgewoonten.. Kan je ook altijd eens laten testen?

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 19:24

Ik heb gegoogeld op voorhoofdsholteontsteking en de klachten komen bijna geheel overeen. Dit ga ik sowieso even aankaarten bij de huisarts.

We zaten te denken aan de kno-arts, maar hij zag me liever eerst bij een psycholoog. Toch even aandringen op een bezoek aan de kno-arts.

Ik ga eens zoeken op internet. :)

Aan wat voor allergie zat je te denken? Het is natuurlijk zoeken naar een naald in een hooiberg, aangezien ik al een algemene allergietest heb gedaan. Dan zou je dus moeten zoeken naar speciafieke allergieën.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 19:42

Ik zou dus idd maar een test bij de oogarts doen :P want ik had precies hetzelfde :P nu nog steeds :') maar iig zie ik weer scherp :') en mijn hoofdpijn is veel minder.

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 20:53

We hebben besloten als eerste een afspraak bij de dokter te maken om voorhoofdsholte ontsteking te laten onderzoeken, als dat het niet is gaan we naar de KNO-arts, is het dat ook niet; dan mijn ogen laten testen en als laatste optie hebben we testen voor cvs. Daarna zien we wel weer verder.

Eventuele andere optie's mogen altijd nog gegeven worden, heel graag zelfs.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 20:58

Ogen laten testen kun je gewoon gratis bij een opticien laten doen. Tenminste, toch? Ik wel in ieder geval :P Dus dat zou je sowieso al kunnen doen.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 21:16

Zou niet weten wat het nog zou kunnen zijn, al mijn ideeen zijn door de andere bokkers al gebruikt :+

Maar wat ik wel even kwijt wil is dat antibiotica alleen hebt tegen bacterien en dus niet tegen virussen. Keelpijn word juist vaak door een virus veroorzaakt, en daar helpt antibiotica niet tegen. Grote kans dat je een virus bij je draagt ;)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 06:07

Allergie bij de huisarts zegt niks, mijn dochter is 6 jaar ziek geweest test bij huisarts wees niks uit.Ze is meerdere keren getest, en bij alternatief arts kwam er na 2 minuten heel veel uit.Wazig gevoel in je hoofd kan ook van een suiker allergie komen.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 06:10

omdat het van de laatste 2/3 maand is, toevallig nieuwe deo/parfum/waspoeder/wasverzachter? Of nieuw schoonmaakmiddel wat erg sterk is?

verder zou ik idd ook eerst naar een kno arts gaan, als die niets vind kan je naar alternatief/psycholoog.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 07:10

Leonyr schreef:
en als laatste optie hebben we testen voor cvs.

Neem aan dat je CMV bedoelt, CVS (chronisch vermoeidheidssyndroom) kan pas na 6 maanden worden vastgesteld. ;)

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 14:18

Uit jouw verhaal kan ik niet duidelijk maken waarom de huisarts jou naar een psycholoog wilt sturen. Een keelontsteking wordt toch niet opgelost door te praten? Je merkt toch wel of je geestelijk een beetje in je vel zit?