Altijd veel kunnen slapen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

Altijd veel kunnen slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 19:42

Ik vraag me af of het helemaal normaal is wat ik heb..

Ik kan altijd heeeel erg veel slapen.. Als ik de kans krijg, dan slaap ik zo aan 1 stuk 12 uur achter elkaar..
En dan kan ik s avonds zo weer op tijd gaan slapen..

Even een voorbeel van deze week:

Dinsdag nacht heb ik een nacht gemaakt van plusminus 12 uur.. Donderdag 8 uur? Vrijdag uurtje of 10 slaap gehad, vannacht lag ik er half 2 in, en vandaag om 12 uur eruit gegaan.. En nu ben ik alweer moe..
Morgen moet ik er om 6 uur uit, maar ik kan je nu al vertellen dat ik morgen echt moeite heb om eruit te komen..

Ik snap de mensen ook echt niet die er op hun vrije dag om 8 of 9 uur uitgaan als ze dat niet hoeven.. Ik kan dat niet..

Als ik een vrije dag heb, en ik ga bv om 10.00 uur slapen s avonds.. Dan kan ik de volgende dag gerust tot 11 in bed liggen..

Dit heb ik eigenlijk altijd al gehad.. Ik werkte eerst 5 dagen per week.. En dan om 6 uur eruit elke dag.. Eerst dacht ik dat het daar aan lag.. Nu ben ik vanaf feb dit jaar naar school gegaan, en dan moet ik op zn vroegst om 10.10 beginnen, en zelfs 2 dagen om half 1. Maar ik ben echt kapot als ik thuis ben.. Als ik naar school moet, ben ik op zn vroegst om 7 uur thuis, en dan moet ik huiswerk maken, maar ik ben dan echt om half 9 gewoon moe.. Niet lui.. Maar echt moe...

En nu dus ook.. Vandaag tot 12 in bed gelegen.. Toen huiswerk gemaakt in de zon buiten, mn huis schoongemaakt.. En ik kan nu zo gaan slapen..

Weet iemand wat ik hier aan kan doen??

Ik eet verder heel gevarieerd, en genoeg groente etc..

EngeltjeS

Re: Altijd veel kunnen slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:45

Je raakt ook moe van een onregelmatige bedtijd/rusttijd.

Je wordt veel fitter als je om 10 uur op bed ligt, en om 8 uur er uit komt. Dan lekker je dag beginnen, genieten, dingen doen etc. En om 10 uur weer op bed :)
Zo kom je aan al je rust.

Het is helemaal niet erg om een keer om half 4 op bed te liggen, en dan om 12 uur er uit te komen.
Als je de dagen er na weer op tijd op bed ligt.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 19:47

nou ik lig altijd vroeg in bed.. hooguit 1x per week dat ik laat in bed lig.. maar ook al moet ik bv half 1 beginnen.. dan lig ik uiterlijk 11 in bed..

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:51

Hoe oud ben je? :)

Pieker je over dingen? :)
Sport je genoeg?

Echt vaste tijden wil goed helpen hoor. Zet 8 uur de wekker, en ga dan ook gelijk uit bed. Als je dan denkt: ach, kan nog wel een uurtje... Dan blijf je als het ware hangen in je 'slaapstand' :)

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:52

Dat herken ik wel. Heb je je bloed al eens laten onderzoeken op Pfeiffer?

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:53

Ik ken het.. maar ik heb het ook extreem omgekeerd..

Eerst had ik hetzelfde als jij.. altijd maar lekker slapen :) Soort winterslaapstand :P

Maar nu kan ik weer totaal niet slapen.. en slaap ik maar 2 uurtjes in de nacht.. Vervelend!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 19:54

Ik ben 25, voor sporten heb ik helaas echt geen tijd meer voor.. En bloed laten onderzoeken op pfeiffer niet.. Wel laatst op allergieen enz.. Ik weet niet of er dan ook gelijk andere 'afwijkingen' zoals pfeiffer evt te zien is?

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:54

ik herken het heb het alleen zelf extremer. vandaag 18 uur achte relkaar geslapen. en dat is geen uitzondering. als ik geen wekker zet dan word ik dus pas tussen de 12/20 uur later wakker.

Ik werk in de horeca dus erg onregelmatig. maar heel vaak neem ik het me voor om de volgende dag om een uur of 9 uit me bed te komen. en dan druk ik de wekker uit en slaap weer verder.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 19:54

Oh en ik heb geen problemen ofzo waardoor ik pieker gelukkig :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:55

EngeltjeS schreef:
Je wordt veel fitter als je om 10 uur op bed ligt, en om 8 uur er uit komt. Dan lekker je dag beginnen, genieten, dingen doen etc. En om 10 uur weer op bed :)
Zo kom je aan al je rust.

Tja, klinkt logisch, maar dat gaat echt niet altijd voor iedereen op.
Ik leef met heel veel regelmaat, rond dezelfde tijd erin, rond dezelfde tijd eruit, geen gekke uitspattingen, maar ik ben altijd moe en kan altijd slapen zoals TS beschrijft.
Daarbij slaap ik in het weekend vaak een middagje "bij" omdat ik het anders gewoon niet trek en dan nog ben ik 's avonds rond normale tijd weer moe en val ik zo in slaap hoor. Ik heb er al jaren last van, ben er inmiddels aan gewend, pas me wel aan :D

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:58

Ik slaap ook veel . Vroeg er in maar ook op tijd eruit. Maar liggen is slapen. Als ik het voor het zeggen had zou ik elke dag tussen 8 en half 9 naar bed gaan. Uitslapen kan ik niet. Vorige week een feestje en om half 3 naar bed, ik ben een week ziek geweest,helemaal van slag.

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:59

Naamloos1 schreef:
En bloed laten onderzoeken op pfeiffer niet.. Wel laatst op allergieen enz.. Ik weet niet of er dan ook gelijk andere 'afwijkingen' zoals pfeiffer evt te zien is?

Als dat door je ha niet is aangevinkt op het formulier zullen ze daar waarschijnlijk niet naar hebben gekeken.
Maar dat weet je snel genoeg als je hem/haar even belt denk ik.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:01

kohtje schreef:
Vorige week een feestje en om half 3 naar bed, ik ben een week ziek geweest,helemaal van slag.

Heb ik ook, als ik te weinig slaap word ik ook gewoon ziek.

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:03

Ik heb dit ook :j
Nu weet ik dat ik bloedarmoede heb (gehad), maar ik kan echt ieder moment van de dag slapen, en dan 's nachts ook nog gewoon aan één stuk door slapen. Zodra ik een dag vrij heb lig ik ook klokje rond in bed. Ook ik ben heel snel moe. Misschien eens je HB checken.

Areana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:12

Ik was altijd erg moe door een vitamine B12-gebrek, misschien kan het ook zoiets zijn :) .

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:12

Ik heb dit ook... Bij mij heeft het zeer grote gevolgen voor school, en de reden weet ik al... Tja, ik kan er gelukkig iets aan doen, ga binnenkort ook wel maatregelen treffen. Maar ik ben eigenlijk nooit uitgerust, ik ben altijd stroperig/moe. Ik ben vaak het meest uitgerust rond 16.00 u, dan heb ik vaak wel energie en maak ik daar goed gebruik van. In het weekend sta ik vaak om 13.00 u op. Ik weet het, veel te laat, maar er is ook een duidelijke oorzaak. Toch baal ik hier echt verschrikkelijk van. Mijn ritme is de laatste jaren echt heel erg opgeschoven en dit is niet zo handig in een maatschappij die ingesteld is op ochtendmensen. Ik ben blij dat ik pas om 10.45 u op school hoef te zijn. Wat ik echt niet snap, is hoe sommige mensen om 6.30 u kunnen opstaan. Ik zou echt niet meer terug kunnen gaan naar het ritme van om 7.30 u opstaan, wat ik vroeger deed. Ik maakte me eerst wel zorgen, maar ben nu blij te weten wat het is! Ik snap iig precies wat je bedoelt, ik kan ook nooit mijn bed uit komen...

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:38

Ook ik kan met gemak 12 uur achtereen slapen.
Ben totaal geen ochtendmens, mijn ''normaal'' ritme is dat ik om 09.00 wakker wordt (zet ook altijd de wekker op die tijd).

'S avonds wordt ik eigenlijk pas productief, maar als ik op bed ga en ik probeer altijd tussen 22-23.00 te gaan dan lig ik ook met gemak 1 uur wakker alvorens ik in slaap kom.

Eerder deed ik altijd aan paardrijden, nu ga ik 1x in de week naar aquaspinning en straks ga ik het paardrijden weer oppakken.
Ben onlangs gestopt met m'n opleiding die mij al 4 jaar lang veel stress heeft bezorgd, dat creeert toch een hoop rust.

Wel werk ik zeer onregelmatig. De middag/avonduren en overdag vanaf een uur of 9 vind ik niet erg.
Maar als ik om 06.00 moet beginnen en dan om 14.00 vrij ben dan ben ik echt gesloopt. Als ik dan thuis kom ga ik slapen. Zet de wekker om te eten en slaap dan weer gerust verder tot de volgende morgen 09.00.

Vorig jaar heb ik meegedaan met Lifelines, en daar zijn geen rare dingen uitgekomen.

Ik wil in ieder geval wel meer regelmatig gaan werken, dus meer vaste tijden, maar ben bang dat dit in het huidige bedrijf het 'm niet gaat worden.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 13:44

Herkenbaar zeg
Ik kan met gemak zo'n 12 uren doorslapen
Vannacht bijvoorbeeld heb ik van 23 tot 8.30 uur geslapen en ben gewoon een zombie.
Vanmiddag na het eten spontaan in slaap gevallen en nu vallen mijn ogen weer dicht.

Het is zelf zo erg dat ik soms letterlijk in slaap val tijdens de les (in de ochtend dan). Wat natuurlijk supervervelend is; niet alleen voor mezelf maar ook voor de leerkracht. Dus ga ik tegenwoordig niet meer naar de les.
Heb verschillende keren mijn bloed laten trekken, maar er is niks gevonden. Dus hou ik het er maar op dat ik iemand ben die heel veel slaap nodig heeft.
Mijn vriend, die wordt altijd van zichzelf wakker rond 8 uur. Daar ben ik zó jaloers op he!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 13:50

Ach.. sommige mensen hebben gewoon meer slaap 'nodig'. Je menatoline (of hoe je dat ook schrijft) 'werkt' later uit.

Ik slaap eigenlijk altijd 10 - 12 uur per nacht. (van 23:00u - 10:00u bijv.)

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 13:56

Ben je wel goed uitgerust als je hebt geslapen?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 13:59

jup ik heb het ook.. kan hele dagen slapen. kan ook eigenlijk elke nacht wel 12 uur slapen (maar heb daar gewoon geen tijd voor). heb rond een uur of 4 ook altijd erg behoefte aan even een dutje. even een uurtje slapen, voel me daarna altijd stukken beter.
als ik bijv een feestje heb ga ik smiddags ook echt even 2 of 3 uur slapen.. anders trek ik het niet zo'n avond.
merk wel dat het nu langzaam beter begint te worden nu het wat mooier weer wordt en ik meer buiten ben.

maargoed.. ik vind het ook enorm onhandig.. zo weinig energie. ik wil ook vol energie en lekker sprankelend zijn ed.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 14:03

ooh slapen!
Ik doe het graag, en veel. Ik kan ook makkelijk 12, 13 uur achter elkaar pitten, zonder drank of doorhalen de dag ervoor.
M'n wekker gaat om 6.30, en ik lig er rond 21:30 toch wel in. Ook in het weekend ben ik vroeg op, en liggen we er vroeg in...laat opblijven lukt gewoon niet, oogjes vallen toe :)

Dan zijn er nog de tukjes, de hemelse weekendse tukjes, uurtje of 2 'smiddags is perfect.
Ik voel me super, ben energiek en gezond (37), en ga er maar vanuit dat m'n lijf aangeeft wat het nodig heeft. Slaap, dus :j

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 14:05

Ik herken het wel een beetje. Ietje minder extreem dan wat ik hier zie :P Maar ik kan dan bijv. echt niet eerder in slaap vallen van 12 uur, en slaap met gemak 12 uur. Gelukkig kan ik redelijk goed uit bed komen om 6:30 (normale dag aan de uni), maar heb ook regelmatig dat ik gewoon 3 uur door de wekker heen slaap. En dan de rest van de dag doodmoe.

Wat wel helpt volgens mij is jezelf 9 uur de tijd geven om te slapen. Dus kijk hoe laat je gaat slapen en zet voor 9 uur later je wekker. En als je dit een tijdje volhoudt dan komt je ritme vanzelf terug ^^

Beccz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 14:09

Hier nog eentje herken het helemaal.
Omdat ik nu helemaal niet lekker in mn vel zit en ook niet werk slaap ik sosm zo maar 14 uur achter elkaar, het is echt niet normaal meer.
Ik sta dan gewoon op met spierpijn en buikpijn van het lange liggen.
Ik heb pfeifffer gehad, wat mogelijk een oorzaak is/is geweest.
Ik ben derpressief en denk dat dat er ook heel veel mee te maken heeft.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 14:12

He he bij mij is het wat tegenovergestelde.

Ik slaap sinds ik avonddiensten draait veel minder dan wanneer ik een vrije dag heb.

Ik slaap dan iets van 6á7 uur per nacht en ben dan wel weer klaar wakker alhoewel ik moet toegeven dat ik wel wat moeite heb met het in slaap komen.

Maar het is niet zo gek, ik kan zoals nu gewoon gaan liggen op bed en in slaap gaan vallen [als ik het wilt]

Het is deels zelfbeheersing over je slaap.