Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

kabwan schreef:Als ik ga, dan word er eerst gevraagd hoe je eet en of je veel frisdrank drinkt enzo. Dan maakt ze je tanden paars (in mijn geval) om te zien waar je aanslag hebt zitten. Je krijgt dan een spiegel in de hand zodat je mee kan kijken. Dan gaat ze je vaak nog even uit leggen dat je hier en daar beter moet poetsen.
En dan gaat ze eigenlijk alles schoonmaken. Begint vaak met tandsteen verwijderen, dit kan wel als irritant worden ervaren, omdat het een hoog en schel geluid maakt. Dan al gauw je tanden flossen en polijsten. Daar worden je tanden glad van en haalt de laatste restjes weg.
Maar na een behandeling bloed je tandvlees wel erg vaak, omdat ze er natuurlijk een beetje onder gaat.
Ik vind het erg fijn als ik daar weer weg ga, omdat me tanden dan zo lekker glad zijn, dat je de hele dag met je tong er over heen gaat...
Chubby schreef:Ik ben een cyclus geweest ivm ontstoken tandvlees. Er werd inderdaad bekeken of ik goed poetste, kreeg daar tips voor mee, pockets werden gemeten en gereinigd en kreeg advies mee om te gaan stokeren en met zo'n plumeautje te gaan werken.
Afschuwelijk vond ik het. Het deed me zeer en ik vond het niet leuk. Ik ben echt geen mietje, maar wel op dit vlak en ik ga dus gewoon niet meer

. Daarom mag ik telkens in twee beurten komen en wordt het verdoofd, eerst links, dan rechts. De boventanden middenvoor laat ik niet verdoven, daar is de verdoving erger dan de gevoeligheid. Brrrr.... Iris82 schreef:Nou ik ga dus echt niet meer.
Als ze een uur bezig is met die peilstokjes om in je tandvlees te prikken hoe ver ze tussen je vlees en je tand kan komen. Ik vond het echt vreselijk.
Het tandsteen verwijderen en het polijsten stelt inderdaad allemaal niet zo veel voor. Soms is het wel heel gevoelig op sommige tanden, maar valt over het algemeen echt wel mee.
Maar dat geprik.
Remy schreef:Ik ga elke 3 maanden voor een volledige beurt naar de mondhygiëniste, daarna is mijn bekkie weer helemaal schoon en fris. Wil nl later absoluut geen kunstgebit als ik het nu kan voorkomen
Maar ik heb ontzettend gevoelige tandhalzen en kan het dus echt niet uitzitten. Daarom mag ik telkens in twee beurten komen en wordt het verdoofd, eerst links, dan rechts. De boventanden middenvoor laat ik niet verdoven, daar is de verdoving erger dan de gevoeligheid. Brrrr....

dressagelady schreef:Reinigen ze jouw gebit ultrasoon dan? (dat apparaatje met dat schelle geluid) Of heb je ook met handinstrumentarium nog last van die gevoeligheid? Vind het nogal wat als je iedere keer verdoofd moet worden ..

maar vaak zie je dat het ultrasoon reinigen toch een beetje de luiheid van de MH is, omdat dit veel sneller en gemakkelijker gaat. Door het ultrasoon reinigen kunnen je gevoelige tandhalzen zelfs nog gevoeliger raken dan voorheen.. 
dressagelady schreef:Oke Remy! Als je het echt zo ernstig hebt kan ik me voorstellen dat je je liever laat verdoven.maar vaak zie je dat het ultrasoon reinigen toch een beetje de luiheid van de MH is, omdat dit veel sneller en gemakkelijker gaat. Door het ultrasoon reinigen kunnen je gevoelige tandhalzen zelfs nog gevoeliger raken dan voorheen..