Avond mens?? Ik wordt niet moe!!! Nog meer mensen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dhani

Avond mens?? Ik wordt niet moe!!! Nog meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 00:18

Tja zoals de titel al zegt.

Ik ben een avond mens! dat is duidelijk. maar ik wordt niet moe! ;(
Ik moet mezelf er toe zetten om naar bed te gaan, en dan lig ik nog uren wakker te loeren. en wordt vaak wakker.
Ik kan rustig tot een uur of 4 in de kamer zitten zonder moe te worden ;( Ik gaap wel, maar voel me heel hyper, en kan dan echt niet slapen.

S`morgens kan ik moeilijk op gang komen ( Lees: opstaan gaat gewoon normaal ) .
Ik sta s`morgens gewoon normaal op zo rond half 9.
En dan heb ik echt uren nodig om op gang te komen, en dan ben ik eindelijk op gang en dan is het s`avonds weer een kriem om naar bed te gaan.

Hebben meer mensen dit?

LaUrOssssss

Re: Avond mens?? Ik wordt niet moe!!! Nog meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 00:20

ja ik :j heel vervelend ! ik kan echt nooit slapen

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 00:23

Ik heb het momenteel heel erg. Ga nu pas op zijn vroegst om half 2 slapen.
Meestal word ik dan wakker om een uur of 11. Ik probeer de wekker wel eerder te zetten, maar die zet ik dan vaak een uur of 2 later als hij voor de eerste keer af gaat :+

Ik wijt het aan gewoon geen ritme hebben in mijn dag. Thuis heb ik het bijvoorbeeld veel minder. Dan heb ik een echt ritme en ben ik gewoon om 11 uur moe :j

Edit; Lauros, studeer je aan de Karel de Grote? Grappig, daar ben ik een keer geweest :D

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 00:34

Ohw ja, ik werk wel gewoon. een paar uur per dag... en meestal moet ik daarna nog een heleboel in huis doen. en boodschappen doen. en dan moet de hond nog uit. eigenlijk ben ik altijd wel druk.

Maar ik ben ook druk als persoonlijkheid, niet in dingen doen en zo. maar ik kan heel druk praten.
Dat heeft er waarschijnlijk mee te maken dat ik druk in mijn hoofd ben. en dat ik daarom niet kan slapen.

maar het gekke is. ik zit nergens mee of zo. tenminste niet dat ik weet, misschien in mijn onbewust zijn?
Ik weet het niet. ;)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 00:48

Ik ben ook wel meer een avondmens, meestal ga ik niet voor 24.00 uur naar bed.
Ook al moet ik vroeg op, dan heeft het geen zin als ik vroeg naar bed ga, dan slaap ik helemaal niet.
Maar nu ben ik nog op omdat ik in de nachtdienst zit, moet 3 nachten werken :(

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 00:59

Nou hier nog 1! Ik zit in de ziektewet en kan niet meer slapen! Ik ben klaarwakker nu! Smorgens ben ik niet uit bed te slaaaaaan!

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 03:51

hier precies hetzelfde probleem, gelukkig heb ik werk wat in de nacht gedaan kan worden, rij asfalt...heerlijk om nu thuis te komen maar zelfs nu, moet ik me zo echt toe zetten, om me bed in te gaan.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 04:06

Maar ik ga straks naar bed, en blijf tot vier uur vanmiddag slapen :)

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 04:08

Hier van ellende nog wakker met verschrikkelijke kiespijn, wachten tot 8 uur morgenochtend duurt lang!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 06:27

mika11 schreef:

Ja, dan is het logisch dat je pas laat moe bent. Heeft verder niets te maken met een avondmens zijn, maar met een verkeerd ritme.
En wat zonde van je dag om tot 4 uur in je bed te blijven liggen!
Ik ga altijd standaard rond 22:00 naar bed en slaap dan rond half 12.
En dan om 6 uur weer wakker. Heerlijk!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 08:11

Ik had het ook, totdat ik ging stage lopen en 's morgens om half8 begin. Dus dat is om 5.15/5.30 op staan. Van een dag hard werken, wordt je ook sneller moe en dus ga ik 's avonds makkelijker naar bed. Alleen als ik geen stage gehad heb, kan ik zo tot een uur of 3 zitten zonder er erge in te hebben.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 10:23

EerlIjk gezegd had ik iets anders vewacht van de titel
Dat is geen avondmens zijn maar je ritme om zeep helpen
Misschien eens vroeg naar bed gaan en er weer vroeg uit??

Ik heb een periode gehad dat ik om 4u ging slapen en om 8u weer mijn bed uit ging
Dit zo een maand lang, was niet moe en wat vond ik dat heerlijk!
Aan zoiets dacht ik toen ik de titel las

LaUrOssssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 10:30

Martine schreef:
Edit; Lauros, studeer je aan de Karel de Grote? Grappig, daar ben ik een keer geweest :D

ja daar studeer ik :j haha grappig dat je er bent geweest ;)

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 10:33

Ik heb het ook, al ga ik niet tot 4 uur door :') Als ik om 11 uur naar bed ga ben ik om 1 uur nog wakker, uitslapen lukt dan weer wel érg goed :P

Evaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 10:36

Hier nog een avondmens!

S'ochtends ontzettend veel moeite met opstaan, en kom heel moeilijk op gang.
Eind van de middag en de rest van de avond ben ik op m'n best, en ik kom dan ook weer lastig in slaap..
Verder kan ik echt heeeeel lang slapen, kan zo elke nacht meer dan 12 u maken! Ik ben dan ook echt heel goed in uitslapen!

Ik vind het echt lastig, ik heb liever dat ik s'ochtends ook wat meer mens ben...:j

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 10:37

Hier ook een avondmens!
Als het aan mij ligt ga ik slapen rond 2 uur 's nachts en sta ik dan op rond 12.00/13.00 's ochtends (sinds ik Pfeiffer heb gehad slaap ik met gemak 12 uur op een nacht dus vandaar).

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 10:41

Hier ook een avondmens :j Ik moet mezelf echt naar bed trekken, want anders zit ik tot diep in de nacht nog in de woonkamer :D Ik moet er altijd rond 05.45u uit s'ochtends, dus probeer wel voor 23.30u naar bed te gaan. Soms wordt dat wel ietsje later. Op de vrijdagen stort ik dan wel zo langzamerhand in en dan slaap ik altijd even een uurtje op de bank. Op de zondagen slaap ik ook heerlijk uit!

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 10:54

Cayenne schreef:
mika11 schreef:

Ja, dan is het logisch dat je pas laat moe bent. Heeft verder niets te maken met een avondmens zijn, maar met een verkeerd ritme.
En wat zonde van je dag om tot 4 uur in je bed te blijven liggen!
Ik ga altijd standaard rond 22:00 naar bed en slaap dan rond half 12.
En dan om 6 uur weer wakker. Heerlijk!

Waarom is dat zonde? Ik vind het zonde om de hele dag moe te zijn, dan slaap ik liever wat langer uit en ben ik tot diep in de nacht bezig met werken of wat dan ook. Weet je wat pas zonde is? Om tegen je eigen biologische ritme in te gaan waardoor je nooit optimaal kunt presteren, omdat je altijd moe bent.
Als je het aan mijn ritme vraagt, ga ik rond 2-3 uur slapen en word ik om 10 uur weer wakker. Helaas is de maatschappij het daar niet mee eens en loop ik nu al op m'n tandvlees en de week is nog niet eens echt begonnen...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 10:58

Je creeert op deze manier je eigen ritme omdat je steeds later naar bed gaat.
Heeft verder niets met je natuurlijke ritme te maken, maar alles met timing.
Daar zijn echt ontzettend veel onderzoeken naar gedaan.
Ik had er eerst ook last van, maar het is echt een kwestie van discipline en gewoon op tijd naar bed gaan.
Op die manier volhouden en dan kom je vanzelf weer in een gezond ritme :)
Mensen met een baan van 9 tot 5 bijvoorbeeld, moeten hun ritme ook wel aanpassen, anders kun je niet meedraaien.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:41

Ik probeer m'n ritme nu al 3 jaar aan te passen aan een baan van 9 tot 5, maar het werkt gewoon níet. Er zijn ook tal van onderzoeken die bewijzen dat er wel degelijk avondmensen en ochtendmensen zijn, en dat met name de avondmensen gebaat zijn bij het wat meer werken richting hun natuurlijke ritme.

Ik ga bijvoorbeeld helemaal niet steeds later naar bed, ik ga consequent laat naar bed, dat is wat anders. Doe ik al vanaf dat ik héél klein ben. Leg mij dan maar uit dat dat níet in mijn natuurlijke ritme zit.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 12:23

Misschien een tabletje melatonine proberen?
Is een lichaamseigen stof die helpt met het in slaap vallen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Melatonine
Het zoontje van mijn buurvrouw lag altijd uren wakker in bed
maar met zo'n pilletje nog maar een half uurtje of zo.
Hij zit nu op school ook niet meer zo te gapen. :O

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 12:27

Heel herkenbaar. Ik spook ook rustig tot 3 a 4 uur in de nacht rond, maar sta wel op 8 uur naast m'n bed. De ochtenden zijn altijd een beetje lastig om op gang te komen, maar verder gaat 't prima. Zo af en toe in het weekeinde even lekker uitslapen en dan kan ik er weer een week tegen.

Krijg altijd van die enorme oplevingen na 10 uur 's avonds :')

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 13:02

Woow wat een reacties ineens ;)

Ik heb wel een normaal ritme, tenminste! ik ga smorgens om half 9 uit bed. Want ik moet werken om half 10.
Ik kan dan ook wel redelijk normaal op staan, maar ik kom moeilijk op gang.
En dan ben ik pas op gang tegen de avond en dan begin ik hyper te worden.

Meestal ga ik naar bed rond 0:00 uur. soms iets eerder. soms iets later..
Maar dan lig in bed te koekeloeren. gister me foon maar gepakt en een topic aan gemaakt.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 13:09

Jacimatho schreef:
Heel herkenbaar. Ik spook ook rustig tot 3 a 4 uur in de nacht rond, maar sta wel op 8 uur naast m'n bed. De ochtenden zijn altijd een beetje lastig om op gang te komen, maar verder gaat 't prima. Zo af en toe in het weekeinde even lekker uitslapen en dan kan ik er weer een week tegen.

Krijg altijd van die enorme oplevingen na 10 uur 's avonds :')

haha en dat heb ik dus ook altijd! ik krijg dan vaak zin om het hele huis op zn kop te zetten en de boel te veranderen en zo. :')

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 13:12

ik heb het ook een hele tijd gehad, zit momenteel ook thuis... Niemand die mij verteld hoe laat ik naar bed ga of hoe laat ik op moet staan.. zet eigenlijk altijd mijn wekker, maar als ik TE moe ben dan val ik zo weer in slaap. Ik word dan meestal pas om 11 of 12 uur wakker...

Ik heb sinds de klok weer verzet is ook echt een flut ritme, ik kom snachts niet in slaap, en sochtends niet uit mijn bed. Nu ben ik gisteren begonnen met extreem vroeg naar bed gaan, om daar nog wat tv te kijken.. Ik hoop dat het volgende week wat beter gaat. Gisteren ging ik om half 10 naar bed, en sliep om half 1, dat is toch zeker 2 uur eerder dan dat ik beneden blijf zitten..
Dit ga ik proberen een weekje vol te houden, en hoop dat weer terug te zijn in mijn oude ritme..

Bij mij is het meestal ook zo, als ik 'sochtends een afspraak plan, bijvoorbeeld op visite gaan bij iemand, dan kan ik wel op tijd opstaan... dus bij mij is het echt een kwestie van ritme..
Ik heb ook een periode gehad dat ik stukken minder fijn in mijn vel zat, en daardoor echt dagen in bed zou willen blijven, dat heb ik nu gelukkig niet meer. dat is echt vervelend, dan komt er helemaal niets meer uit mijn handen...