Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

?

Chatelaine schreef:Vind het altijd lastig nog te accepteren dat al die medicatie nodig is! Vooral in tijden dat ik het niet heel erg merk,maar even niet nemen is helaas weer last.
).
Cayenne schreef:Verder op dit moment eigenlijk weinig klachten, behalve wanneer er dus rokers/veel stof in de omgeving zijn en de temperatuursverschillen, maar ik mag niet klagen. Het is weleens veel erger geweest. Ooit heb ik zo hard moeten hoesten dat de bloedvaatjes in mijn ogen waren geknapt en ik midden in de winter met een zonnebril over straat moest
(OF de directeur van je school die tussen de lessen door een briefje in je handen komt drukken, met de boodschap "jij gaat NU naar huis vertrekken en gaat meteen naar de dokter"). Ik heb astma, maar kan het perfect onder controle houden zonder medicatie. Heb ook vooral klachten (hoesten, hoesten en nog eens hoesten) in rokerige ruimtes, stoffige omgeving, smoglucht, temperatuursverschillen, parfum/deo in de lucht,... zolang ik dat vermijd, ca va
. Ik merk wel dat ik beduidend achteruit ga als mijn conditie niet meer op punt staat. In de winter heb ik een tijdje (maand of drie) stilgelegen met sporten (hooguit een keer of drie per week 20minuutjes fietsen), en een deftige inspanning (bergje opfietsen) was dan al genoeg om het komend half uur/uur benauwd te zijn en constant te hoesten. Nu zit ik terug op 4/5keer sporten per week en heb ik helemaal geen last meer. 
).
Daarmee gaat het allemaal veel beter om te inhaleren. Nemen jullie die toeter het vliegtuig mee in? urselin schreef:Ik moet ook mijn symbicort in blijven nemen, ook al heb ik geen klachten
Het is nu redelijk stabiel de afgelopen jaar, maar de laatste maanden ben ik weer veel ziek (zoals nu, een weekje voor mijn vakantie).