wie heeft ervaringen anti depressieva?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

girlyggirl

wie heeft ervaringen anti depressieva?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 13:14

door een vervelende perioden in mijn leven ( wat sommige wel weten) zag ik na 3 maanden van intens verdriet en paniekaanvallen geen andere uitweg meer dan de beruchte a.d. sinds 10 dagen slik ik nortrilen. ik ben begonnen met 25ml en heb gister voor t eerst 50 ml geslikt ( dit moet volgens de arts opgebouwd tot 100 ml) van de eerste 10 dagen kan ik alleen maar positief zijn, had alleen klein beetje last van droge mond maar merkte ook dat mijn angst al iets minder was en verdriet minder lang duurde ( weet dat dit vrij snel is maar toch is t zo) nu ben ik vandaag al de hele dag verdrietig, huilen om alles en continue verzanden in herinneringen ;( gister was mijn dochter jarig dus dit was ook wel een heftige "confrontatie" van herinneringen maar nu vraag ik me af of de ad dus niet helpt omdat ik zo verdrietig ben ofdat t juist me verdrietiger maakt omdat ik meer geslikt heb en ik daar doorheen moet... snap je m nog?!

graag zou ik van bokkers hun ervaring horen over de ad en dan vooral graag de periodes, dus opstart, gebruik en stoppen.

ik hoop dat de mensen die mij kennen dit gewoon onder zichzelf houden, ookal is het niet iets waarvoor ik me schaam hoef ik ook geen medelijdende blikken...

kaetifeng

Re: wie heeft ervaringen anti depressieva?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 13:26

Wou dat ik je helpen kon! Ik zou zeggen: dokter bellen en vragen, daar is ie voor...

Sterkte!

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 13:27

kaetifeng schreef:
Wou dat ik je helpen kon! Ik zou zeggen: dokter bellen en vragen, daar is ie voor...

Sterkte!

ik weet dat dit een bijwerking kan zijn dus voel me dan zo'n aansteller :(

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 13:29

Ik slik al jaren a.d. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet meer precies weet hoe het aan het begin was. Ik weet wel nog dat ik helemaal high werd bij de verhoogde dosis.
Maar ook ik heb wel gewoon eens mijn slechte dagen. Dus het is niet zo vreemd dat het eens gebeurd.
En anders als je het niet vertrouwd, even de dokter bellen.

x_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 13:30

Ik heb het zelf nooit gebruikt maar weet van mijn schoonvader dat hij de eerste paar dagen na verhoging van de dosering er ook last van had, misschien even nog een paar daagjes aankijken en anders inderdaad de dokter even bellen

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 13:52

Tamadine schreef:
Ik slik al jaren a.d. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet meer precies weet hoe het aan het begin was. Ik weet wel nog dat ik helemaal high werd bij de verhoogde dosis.
Maar ook ik heb wel gewoon eens mijn slechte dagen. Dus het is niet zo vreemd dat het eens gebeurd.
En anders als je het niet vertrouwd, even de dokter bellen.

dus bij jouw is het niet een "continue stabiel" gevoel?! ook niet als je steeds hetzelfde slikt?

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 15:04

Hoe lang gebruik je al antidepressiva?

Antidepressiva gaan namelijk pas na 3 weken gebruik werken. En het staat erom bekend dat je depressieve/angstklachten in de eerste 3 weken van het gebruik kunnen toenemen. Ook het verhogen van de dosis kan hiermee te maken hebben... Maar als je, je pas sinds 1 dag zo rot voelt, zou ik me nog niet direct zorgen maken hoor... Misschien gewoon een off-day en ziet de wereld er morgen weer anders uit..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 15:10

Ik weet nog dat ik me heel beroerd voelde toen ik ermee begon, overal tintelingen en vreselijk misselijk.
Het gebruik zelf heb ik weinig van gemerkt, m'n omgeving merkte wel dat ik oppervlakkiger en ongevoeliger was geworden. Het stoppen was een hel, 2 weken gedacht dat ik gek werd en dat het nooit meer goed zou komen :+

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 15:22

Hier geen positieve ervaring..
Heb wel 5 verschillende soorten AD geprobeerd voor een langere tijd uiteraard.
Ik kreeg erg veel last van bijwerkingen, onwijs misselijk, duizelig e.d. Ook bij het afbouwen en stoppen... pfff.
Later bleek ook waarom ze niet werkten bij mij, ik bleek geen heftige depressie te hebben maar chronische vermoeidheid... daar werd ik ook wel somber van maar een heftige depressie nee... de AD hielpen dus niet maar maakte me alleen maar zieker.
Wat ik ervan geleerd heb is dat men beter eerst verder kan kijken, mijn ervaring is dat er te snel alles op een depressie wordt gegooid en er snel AD wordt voorgeschreven, terwijl het echt troep is net als slaappillen.
Sommige mensen hebben absoluut baat bij AD dit kan natuurlijk zo zijn, echter 't kan nooit kwaad verder te kijken, het lost namelijk de problemen niet op maar ze worden onderdrukt.
Ik ben zelf uit een diepe put gekropen, zonder AD, het kan dus wel.
Ik slik al heel lang geen AD meer en gelukkig maar, het zijn geen lieve snoepjes :)

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 15:34

ik heb ook nog a.d. genomen (lage dosis), echter voor iets heel anders. ik was dus niet depressief. ik mocht dus als gezonde mens ondervinden wat a.d. met je lichaam doen. Als ze zeggen da a.d. slechts werken na 3 weken, dan geloof ik het niet. ze hebben meteen effect gehad op mij. zo werden mijn emoties afgezwakt en kon ik goed relativeren (echter iets té veel in mijn geval). ik kreeg ook heel lastige bijwerkingen.
Ik zou me geen zorgen maken als ik jou was, de dosis moet ook nog verhoogd worden. en als je vragen hebt, gewoon even naar de dokter bellen. met vragen blijven zitten is nooit goed. vergeet ook niet dat a.d. slechts een hulpmiddel zijn, geen genezingspilletje!

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 15:46

Laura1589 schreef:
Hoe lang gebruik je al antidepressiva?

Antidepressiva gaan namelijk pas na 3 weken gebruik werken. En het staat erom bekend dat je depressieve/angstklachten in de eerste 3 weken van het gebruik kunnen toenemen. Ook het verhogen van de dosis kan hiermee te maken hebben... Maar als je, je pas sinds 1 dag zo rot voelt, zou ik me nog niet direct zorgen maken hoor... Misschien gewoon een off-day en ziet de wereld er morgen weer anders uit..

dat heb ik dus ook gelezen dus ik denk ook dat het daardoor komt maar omdat t zo snel al is begon ik te tweifelen.

[quote="fl0wer"]Hier geen positieve ervaring..
Heb wel 5 verschillende soorten AD geprobeerd voor een langere tijd uiteraard.
Ik kreeg erg veel last van bijwerkingen, onwijs misselijk, duizelig e.d. Ook bij het afbouwen en stoppen... pfff.
Later bleek ook waarom ze niet werkten bij mij, ik bleek geen heftige depressie te hebben maar chronische vermoeidheid... daar werd ik ook wel somber van maar een heftige depressie nee... de AD hielpen dus niet maar maakte me alleen maar zieker.
Wat ik ervan geleerd heb is dat men beter eerst verder kan kijken, mijn ervaring is dat er te snel alles op een depressie wordt gegooid en er snel AD wordt voorgeschreven, terwijl het echt troep is net als slaappillen.
Sommige mensen hebben absoluut baat bij AD dit kan natuurlijk zo zijn, echter 't kan nooit kwaad verder te kijken, het lost namelijk de problemen niet op maar ze worden onderdrukt.
Ik ben zelf uit een diepe put gekropen, zonder AD, het kan dus wel.
Ik slik al heel lang geen AD meer en gelukkig maar, het zijn geen lieve snoepjes :)[/quot

geloof mij ( en dit geld voor iedereen die het zich afvraagd :( ) ik heb alles geprobeerd, loop ook bij het ggz, dit kon zo echt niet langer! ik weet dondersgoed dat dit geen snoepjes zijn en heb ook 3 maanden lang geroepen NEEEEEEE maar op een gegeven moment moet je inzien als je t niet red dat er wat meer moet gebeuren.... dat moment was nu

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 15:53

Ik heb het niet geslikt voor angstaanvallen oid, maar echt omdat ik het niet meer zag zitten. Wat een voordeel was, was dat je negatieve gevoelens afgevlakt worden, een nadeel is dat je positieve gevoelens ook afgevlakt worden.. Althans bij mij was het zo dat het altijd maar "gewoon" ging en ik niks negatiefs maar ook niks positiefs meer voelde..

Ik heb het enorm lang geslikt, vanaf m'n 13e tot vorig jaar (tot m'n 20e) en wou er al eerder vanaf, maar er vanaf komen lukte met geen mogelijkheid.. Had een niet zo'n handige HA die zei dat je gerust een week de helft kon nemen en dan kon stoppen... Had giga afkick verschijnselen en noem maar op.. Toen heb ik het nog een keer geprobeerd, wat dus ook niet lukte.. En uiteindelijk ben ik het een keer vergeten, toen ging dat over in "expres" vergeten en voor ik het wist was ik er toen vanaf..
Ik ben zelf wel enorm blij dat ik er vanaf ben. Ik snap dat het mij (en vele anderen) door een rot situatie heen kunnen helpen, maar eraf komen is wel erg moeilijk.. (tenminste vond/vind ik)
Ik zou er niet zo 1,2,3 meer aan beginnen..

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 15:55

Ik slik op dit moment ook AD, 50 mg sertraline, vrij weinig dus, en gaat redelijk goed daarop gelukkig.

Weet niet hoe lang je al slikt, maar reken maar dat de eerste 4-6 weken het ergst zullen zijn.
Zeker met opbouwen erbij.
Ik had de eerste week ook best bijwerkingen, ook in positieve zin (voelde me redelijk high en chill :D ) maar daarna heb ik wel een zware dobber gehad.

Inmiddels is het allemaal vlak en werkt het goed.
Zolang ik het maar ècht elke dag in neem, èn op dezelfde tijden.

Als je het niet meer trekt zo; bel gelijk je dokter of licht iemand anders in die je vertrouwd :)

Wil nog wel even zeggen;
Dat je AD gebruikt omdat je er op eigen kracht niet uit kon komen, geeft niet aan dat je zwakker bent dan een ander die dat wel kan.
Je bent misschien juist sterker, omdat je naar jezelf toegeeft dat het niet meer gaat.
Daar is ook kracht voor nodig :)

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 15:57

kaatje89 schreef:
Ik heb het niet geslikt voor angstaanvallen oid, maar echt omdat ik het niet meer zag zitten. Wat een voordeel was, was dat je negatieve gevoelens afgevlakt worden, een nadeel is dat je positieve gevoelens ook afgevlakt worden.. Althans bij mij was het zo dat het altijd maar "gewoon" ging en ik niks negatiefs maar ook niks positiefs meer voelde..

Ik heb het enorm lang geslikt, vanaf m'n 13e tot vorig jaar (tot m'n 20e) en wou er al eerder vanaf, maar er vanaf komen lukte met geen mogelijkheid.. Had een niet zo'n handige HA die zei dat je gerust een week de helft kon nemen en dan kon stoppen... Had giga afkick verschijnselen en noem maar op.. Toen heb ik het nog een keer geprobeerd, wat dus ook niet lukte.. En uiteindelijk ben ik het een keer vergeten, toen ging dat over in "expres" vergeten en voor ik het wist was ik er toen vanaf..
Ik ben zelf wel enorm blij dat ik er vanaf ben. Ik snap dat het mij (en vele anderen) door een rot situatie heen kunnen helpen, maar eraf komen is wel erg moeilijk.. (tenminste vond/vind ik)

jeetje zo jong al gekregen... wel goed dat je bent gestopt! ben zelf ook bang hoor voor dat stoppen daarom zok ik nu ook veel hulp zodat ik t niet alleen maar wegstop maar hopelijk ook verwerk. ik heb ook aan de ha aangegeven dat ze me niett aan me lot moet overlaten met deze medicijnen en dat ze wel moet zorgen dat ik t ook weer afbouw en er niet "ongemerkt" jaren aan vastzit. ze zij ook dat dit zeker haar bedoeling was.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 16:01

BarbaLala schreef:
Ik slik op dit moment ook AD, 50 mg sertraline, vrij weinig dus, en gaat redelijk goed daarop gelukkig.

Weet niet hoe lang je al slikt, maar reken maar dat de eerste 4-6 weken het ergst zullen zijn.
Zeker met opbouwen erbij.
Ik had de eerste week ook best bijwerkingen, ook in positieve zin (voelde me redelijk high en chill :D ) maar daarna heb ik wel een zware dobber gehad.

Inmiddels is het allemaal vlak en werkt het goed.
Zolang ik het maar ècht elke dag in neem, èn op dezelfde tijden.

Als je het niet meer trekt zo; bel gelijk je dokter of licht iemand anders in die je vertrouwd :)

Wil nog wel even zeggen;
Dat je AD gebruikt omdat je er op eigen kracht niet uit kon komen, geeft niet aan dat je zwakker bent dan een ander die dat wel kan.
Je bent misschien juist sterker, omdat je naar jezelf toegeeft dat het niet meer gaat.
Daar is ook kracht voor nodig :)

pfff 4 tot 6 weken.... ben ik ook wel beetje vanuit gegaan hoor, lastige is wel dat ik op dit moment in heel veel situaties terecht moet komen waar ik graag iets minder bij gevoeld zou hebben. het is nog niet zo erg dat ik t niet meer trek maar voel me gewoon erg down na me een week iets beter te hebben gevoeld, dit is echter al 3 maanden zo hoor dus ben nog niet in paniek :)

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 16:03

Hier ook een AD gebruiker, al jaren eigenlijk met periodes van niet gebruiken. Ik slik momenteel 40 mg citalopram, dit is sinds gister opgehoogd.

Ik heb van deze tot nu toe het minste bijwerkingen, wat last van trillen en hoofdpijn maar dat is in ongeveer een week a 2 weken weg.

Je depri gevoel kan wel eerst erger worden, dit kan even duren. Staat ook in de bijsluiter. Je moet goed in de gaten houden dat het gevoel niet te erg wordt. Ik had namelijk een middel (Remeron) en maar kreeg ik suïciale gedachtes van, dat was het dus niet.

Wat barbalala ook zegt, je bent juist krachtig omdat je hulp hebt gevraagd, je bent een sterke vrouw al voelt dat soms niet zo.

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 16:08

@girlyggirl Je moet het niet persoonlijk opvatten want zo is het niet bedoelt. Je titel zegt: wie heeft ervaringen anti depressieva?!

Ik heb er zelf slechte ervaringen mee? Ik heb ook diepe dalen gekend, dat ik het zonder AD heb gered betekend niet dat mijn problemen minder erg zijn geweest.
Er zullen genoeg mensen zijn met goede ervaringen en die er echt baat bij hebben AD te gebruiken.
Zie het zelf alleen meer als een middel voor als je al wat meer onderzoeken hebt gehad.
Die onderzoeken heb je kennelijk ook gehad je weet wat je klachten zijn e.d. mijn stukje is niet naar jou persoonlijk gericht, 't is alleen mijn eigen ervaring.

De AD heeft mij destijds alleen maar zieker gemaakt en daarom kan ik er weinigs positiefs over melden, 't is net als slechte service in een restaurant.
Ik ben zelf uit een diep dal gekropen weet echt wel wat het is, maar vind AD gewoon rommel en dat kan je beter alleen slikken als het niet anders is en ook zekerheid hebt in je klachten e.d.
Verder was het niet aanvallend bedoelt zoals ik al schreef ;)
Zo heeft ieder zijn eigen ervaring met AD... Ik hoop dat je er baat bij gaat krijgen, het duurt meestal 6 tot 8 weken voordat je een positief effect krijg.
Daarvoor kunnen bepaalde klachten heviger worden of last krijgen van bijwerkingen etc.
Sterkte i.i.g. :)

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 16:12

girlyggirl schreef:
kaatje89 schreef:

jeetje zo jong al gekregen... wel goed dat je bent gestopt! ben zelf ook bang hoor voor dat stoppen daarom zok ik nu ook veel hulp zodat ik t niet alleen maar wegstop maar hopelijk ook verwerk. ik heb ook aan de ha aangegeven dat ze me niett aan me lot moet overlaten met deze medicijnen en dat ze wel moet zorgen dat ik t ook weer afbouw en er niet "ongemerkt" jaren aan vastzit. ze zij ook dat dit zeker haar bedoeling was.

Nou mijn HA die ik destijds had was er nogal makkelijk in en schreef het me voor.. Tja toen had ik er ook geen verstand of iets van, dus ben ermee akkoord gegaan... Uiteindelijk ook hulp bij GGz gezocht. Want alleen met de AD kom je ook nergens... Ik denk dat de AD je echt wel kan helpen/ondersteunen, maar daarnaast moet je idd echt naar een psycholoog of psychiater.

Ik ben idd blij dat ik er zelf vanaf ben gekomen. Want de HA die ik destijds had en die me het ook voorgeschreven had, had er echt geen verstand van...

Ik vind het heel knap van mensen dat als ze er niet meer uit komen ze er voor kiezen om hulp te hebben uit AD, maar kijk idd uit dat je niet ongemerkt jaren verder gaat.. Want op den duur word het echt heel moeilijk om er vanaf te komen... Ik voelde me ook echt een junkie :o Maar goed, in feite is het gewoon ontzettend verslavend, en als je dan iets al 7 jaar slikt, dan word het wel lastig..

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 16:16

@kaatje89 ik had precies dezelfde ervaring bij m'n vorige HA destijds.
Echt vervelend is dat..

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 16:21

Ja en aangezien je je HA dan vertrouwd op zijn "oordeel" ga je daar gewoon in mee... Nu weet ik wel beter en begin er echt niet meer aan.. Tenminste, dan zou ik me wel zoooooo verschrikkelijk moeten voelen en er zonder alleen een psycholoog/psychiater niet uit kunnen komen.. Dan zou ik het misschien in overweging nemen...

Het is alleen zo zonde dat ook je positieve gevoelens enorm worden afgevlakt...

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 16:30

fl0wer schreef:
@girlyggirl Je moet het niet persoonlijk opvatten want zo is het niet bedoelt. Je titel zegt: wie heeft ervaringen anti depressieva?!

Ik heb er zelf slechte ervaringen mee? Ik heb ook diepe dalen gekend, dat ik het zonder AD heb gered betekend niet dat mijn problemen minder erg zijn geweest.
Er zullen genoeg mensen zijn met goede ervaringen en die er echt baat bij hebben AD te gebruiken.
Zie het zelf alleen meer als een middel voor als je al wat meer onderzoeken hebt gehad.
Die onderzoeken heb je kennelijk ook gehad je weet wat je klachten zijn e.d. mijn stukje is niet naar jou persoonlijk gericht, 't is alleen mijn eigen ervaring.

De AD heeft mij destijds alleen maar zieker gemaakt en daarom kan ik er weinigs positiefs over melden, 't is net als slechte service in een restaurant.
Ik ben zelf uit een diep dal gekropen weet echt wel wat het is, maar vind AD gewoon rommel en dat kan je beter alleen slikken als het niet anders is en ook zekerheid hebt in je klachten e.d.
Verder was het niet aanvallend bedoelt zoals ik al schreef ;)
Zo heeft ieder zijn eigen ervaring met AD... Ik hoop dat je er baat bij gaat krijgen, het duurt meestal 6 tot 8 weken voordat je een positief effect krijg.
Daarvoor kunnen bepaalde klachten heviger worden of last krijgen van bijwerkingen etc.
Sterkte i.i.g. :)

had het niet als aanvallend opgepakt hoor sorry als dat zo overkwam :o heb ook wat moeite met die paarden smilies :) dacht dat dat rode paard blozen was maar zie nu dat het boos is... ;) soooorrrryyy was gewoon meer in het algemeen bedoeld

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 16:34

kaatje89 schreef:
Ja en aangezien je je HA dan vertrouwd op zijn "oordeel" ga je daar gewoon in mee... Nu weet ik wel beter en begin er echt niet meer aan.. Tenminste, dan zou ik me wel zoooooo verschrikkelijk moeten voelen en er zonder alleen een psycholoog/psychiater niet uit kunnen komen.. Dan zou ik het misschien in overweging nemen...

Het is alleen zo zonde dat ook je positieve gevoelens enorm worden afgevlakt...

na de vorige keer ( waar ik dus zo van ben geschrokken dat ik binnen 3 weken alweer was gestopt in 1 x op eigen houtje) heb ik ook al die jaren volgehouden noooooooooooooooooooooooooit meer!!! wat een troep! maar ja dan kom je in een situatie waar je ipv uitkomt alleen maar dieper inzinkt, je niet meer je kind een leuk leven kunt bieden, tja dan moet je wat... en dus na 3 maanden vechten heb ik het opgegeven of ms moet ik zeggen toegegeven.

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 16:43

Ik heb er ook ervaring mee en zoals al eerder gezegd is duurt het vaak zeker 3 weken voordat je er echt iets van merkt en pas na 6 tot 8 weken kun je bepalen of het 'werkt'. Mocht je er dan nog niks van merken zal een arts je meestal adviseren om er nog wat langer mee door te gaan, omdat de werking en snelheid daarvan per persoon verschilt. Wat ik heb gemerkt in het begin was dat al mijn emoties afgevlakt werden. Ik voelde eigenlijk niets meer, in zoverre dat ik niet meer echt blij of echt verdrietig kon zijn. Ik voelde me mat en moe en dat heeft heel lang aangehouden. Uiteindelijk ben ik er wel (na een jaar) achter gekomen dat de AD die ik toen slikte niet werkte bij mij. Toen ben ik gewisseld en nu functioneer ik al een tijdje heel goed op mijn huidige AD.

Wat ik nog wel even wil zeggen is dat het echt niet raar is dat je het slikt. Vaak is het namelijk zo dat mensen die depressief zijn een stofje missen of teveel hebben in hun hersenen. Dit heet serotonine. De AD kan dit helpen te reguleren, waardoor je sombere stemming vermindert of verdwijnt.

Het is wel belangrijk dat je even doorzet, ook al heb je in het begin het gevoel dat het niet werkt. Langzamerhand zal dit verdwijnen en anders zul je een ander middel moeten proberen. Bij de meeste mensen is het zo dat het eerste middel niet direct het juiste is. Zorg ook dat je er niet zomaar opeens mee stopt, omdat je hierdoor een hele erge terugval kunt krijgen!
Probeer ook wel gesprekken te blijven voeren met een hulpverlener, want met medicatie alleen kom je er vaak niet.

Sterkte ermee.

Apacheshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 16:45

Ik ben momenteel aan het stoppen met a.d. Ik heb een half jaar lang 20 mg Citalopram geslikt.
Dit is een zeer lage dosis. In het begin had ik natuurlijk veel bijwerkingen zoals misselijk, hoofdpijn en meeer somberheid. De keuze om te stoppen was om er achter te komen of ik de dingen nu zelf doe oplossen en of het uberhaupt nog werk. Maar ik moet zeggen de ontwenningsverschijnselen zijn even heftig als de gewenningsverschijnselen. Dus je hoeft je absoluut geen zorgen te maken. Dit soort bijwerkingen zijn nogmaal. Maar houden ze langer aan dan drie weken dan zou ik toch maar contact opnemen met de huisarts. Misschien is dan deze a.d. niet geschikt voor jou.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 17:33

bedankt allemaal "goed" om eens andere hun verhaal te horen