Ziekte van pfeiffer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DaanCats

Ziekte van pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 17:04

De titel zegt het al, de ziekte van pfeiffer.
Sinds gister weet ik dat ik de trotse eigenaar ben van Meneer of Mevrouw Pfeiffer :')

Wie hebben nog meer pfeiffer, of pfeiffer gehad?
Hadden jullie er erg veel last van?

Morgen ga ik mn werk met dit blije nieuws opzadelen ;)
Ben benieuwd hoe ze reageren.. want ik heb echt meer rust nodig.
Vanaf morgen moet ik namelijk 6 dagen achter elkaar werken.. dit trek ik echt niet!

Bloem24

Re: Ziekte van pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 17:05

Ik ben ongeveer al een miljoen keer geprikt op pheiffer en de laatste keer vonden ze wat oude restjes, bleek dat ik het een aantal jaar terug heb gekregen.

Erg vervelend.. je bent ontzettend moe en voelt je echt lusteloos.
Misschien kun je met je werk een bepaald schema maken? Qua aantal uren.. want hele dagen ga je denk ik niet trekken!

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 17:07

Bij mij is het een actieve pfeiffer zoals ze het noemen

Het igM gedeelte is aangetoond in mn bloed, joost mag weten hoe dat allemaal precies zit/betekend.

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 17:09

JoycexLynn12 schreef:
Ik ben ongeveer al een miljoen keer geprikt op pheiffer en de laatste keer vonden ze wat oude restjes, bleek dat ik het een aantal jaar terug heb gekregen.

Erg vervelend.. je bent ontzettend moe en voelt je echt lusteloos.
Misschien kun je met je werk een bepaald schema maken? Qua aantal uren.. want hele dagen ga je denk ik niet trekken!

Zoiets wil ik inderdaad doen, ik ben Verzorgende IG en mn werk is nou ook niet bepaald licht met de clienten waar ik mee werk (psychogeriatrie)

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 18:19

Ik heb nu ook pfeiffer.
Weet het een maand, maar hoogstwaarschijnlijk heb ik het al 2 maanden straks. Ik had namelijk veel van de symptomen:
De volgende symptomen komen bijna altijd voor:
gezwollen lymfeklieren
keelontsteking
vermoeidheid
Volgende symptomen kunnen gepaard gaan met de ziekte, maar dit is niet altijd het geval:
koorts
oedeem, vaak rond de ogen
hoest

Ik ben er even goed ziek van geweest, zo'n 2.5 week lang.
Ik zit nog wel op school en werk in mijn vrije tijd. Op school heb ik een aangepast rooster( ik mis maar 3 vakken per week 1 uurtje maar doordat er allemaal tussenuren tussen zitten zorgt het er wel voor dat ik heel veel kan uitslapen )
en op het werk houden ze ook rekening met me.

Ik merk vooral dat als ik één dag eventjes weinig last heb, en dus weer actief ga doen ik de 2/3 dagen daarna gewoon weinig tot niets kan doen.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 18:20

Ik ben vandaag getest op pfeiffer, uitslag komt volgende week :j

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 18:39

Ik heb er een broertje/zusje van gehad :D

Heel lang mee gezeten en nu uiteindelijk via levend bloed analyse en behandeling er vanaf gekomen!

Een kennis van mij heeft die behandeling gedaan en is er vanaf gekomen zonder uit te zieken.

Sterkte ermee!

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 18:41

ik heb het nu ongeveer vanaf oktober (toen was het actief), het begint nu gelukkig aan zijn eind te komen.
let erop dat het niet in je hoofd gaat zitten!,
want van niks doen word iedereen lusteloos

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 18:51

Bij mij uitte pfeiffer zich vooral door een hele flinke keelontsteking. Moe was ik wel heel erg, maar dat kwam vooral omdat ik niet meer dan 2 uur per nacht sliep. Na 3 weken was ik er eigenlijk wel aardig vanaf en kon ik weer naar school. Ik heb wel lange tijd gehad dat ik sneller moe was.
Het beste advies wat ik je kan geven is; Luister naar je lichaam en handel er ook daadwerkelijk naar. Ben je moe? Ga lekker liggen / slapen. Ook al moet je werken. De ziekte kan veel langer blijven sluimeren als je niet luistert naar je lijf.
Beterschap!

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 18:58

Vorig jaar april is het bij mij geconstateerd! Ik had een HELE dikke keelontsteking, kon een week niet eten. Zelfs drinken was een hel, altijd huilen, zo zeer deed het.

Ik weet niet hoe erg het bij jou is, maar n rooster maken, blijf eerst maar eens even thuis! Ik heb 2 weken op de bank/in bed gelegen!

Ik heb er nu nog steeds wel een beetje last van. Het gaat eindelijk beter. Wat _Dune_ zegt is echt waar. Ookal zit je op je werk, ga slapen! Als je dit niet doet zul je er nóg langer last van hebben. En als je er structureel niet naar luistert, kan het ook chronisch worden, en dat wil je echt niet (een vriendin van me heeft dat).

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 18:59

Ik heb 3 jaar geleden ook zwaar pfeifer gehad, dit ging gepaard met een (later bleek, goedaardig) gezwel, dus heb denk half jaar uit de running gelegen. Alles wat kon onsteken, ging ook ontsteken. wat een ramp was dat zeg!

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 19:18

er zijn verschillende varianten pfeiffer:

je hoeft niet ziek te worden, alleen moe kan er zijn.
ander krijgen echt keel ontsteeking en koorts, maar daar had ik totaal geen last van.
wel duidelijke opgezette lympfe klieren enzo (stuk of 12 grote bobbels in nek)

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 19:21

ik heb het ook gehad;)
had het vanaf november en ben der net een maandje vanaf,
denk goed om het rusten!
ik had er nogal lak aan, en dan heb je echt van die periodes dat je compleet ins tort,
vooral met ADHD samen is pfijfer geeen goede combi;)

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 19:24

Ik heb het wel gehad, op mijn 21st. Enige "kwaal" waar ik last van had was moe zijn, maar was er gelukkig wel snel vanaf. Heb 2 weken ziekmelding, 2 weken halve dagen gewerkt, en daarna 2 weken vakantie gehad en mijn rust genomen. Was er gelukkig snel vanaf, maar daar ben ik dan denk ik wel gelukkig in, zijn genoeg die veel langer last hebben.

nataly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 08:29

Ik ben gisteren geprikt op pfeiffer, de huisarts vertelde mij dat ik 99% kans heb of pfeiffer. Maar wat een ramp is dat.
Vorige week ben ik ziek geworden, voorhoofdholte ontsteking, keelontsteking en flink opgezette klieren. Hiervoor hebik een kuur gekregen wat eigenlijk niets heeft geholpen.
Gisteren maar weer naar de huisarts geweest, het ging maar niet over en lig al meer dan een week plat.
De huisarts vertelde mij dat ze me wilde bloedprikken in het ziekenhuis op pfeiffer, want ik had alle symptomen. Echt een hel, ik word vanochtend wakker met een keel als een tennisbal, en komt geen woord uit.. au au au! Morgen krijg ik de eerste uitslag, en woensdag waarschijnlijk de pfieffer uitslag.. Nog even afwachten dus..

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 08:38

@ nataly: Wat jij beschrijft heb ik ook :j. Voorhoofdsholte onsteking heb ik begin dit jaar gehad, maar de klachten daarvan blijven terug komen. Alleen duurt het dan iets minder lang voordat het over is.

Ik heb net de uitslag gekregen van mn pfeiffer test, maar ze weten het in t ziekenhuis ook niet. :+ Want ik heb de helft positief en de helft negatief getest, dus nu weten we eigenlijk nog niks..

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 08:44

Ik ben dinsdag ook geprikt op pfeiffer en op suikerziekte.. Ik heb nog geen uitslag, zou ik daar vandaag al voor kunnen bellen?
Als ik die verhalen zo hoor, hoop ik echt niet dat ik het heb!

nataly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 08:54

De uitslag van de pfeiffer hebben ze pas over een week, dus je bent dinsdag geprikt, dan kan je dinsdag even beter bellen naar je huisarts. Maar je kan altijd vandaag of morgen even bellen of ze al wat binnen hebben.
Ik ben gisteren geprikt, en ik kan morgen alvast even bellen, maar over een week weten ze de echte pfeiffer uitslag pas..

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 08:55

Ok, ja ze hebben er niet echt bij gezegd hoe lang het zou duren. En ik wil ook niet ongeduldig overkomen ofzo, maar ik voel me echt niet goed..

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 09:05

Ik kon na een dag bellen voor uitslagen van allergieën en na 5 werkdagen voor pfeiffer. :j

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 09:23

Pff dan moet ik dus eigenlijk echt tot dinsdag wachten! En van suiker, weten jullie hoe lang dat duurt?

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 09:29

Ik kon na 3 werkdagen al bellen voor de uitslag :-)

Hier gaat redelijk, moe moe moe..
Maar ik werk nog steeds volledig.. pittig hoor.
Mn ogen zijn continue rood van de moeheid, ziet er echt niet uit haha!

Ik blijf ook nog steeds afvallen.. ben nu al bijna 10 kilo kwijt..

einde van de maand moet ik weer bloedprikken, en naar de huisarts.
En 3 mei moet ik naar de internist.

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 09:41

Pff dat klinkt niet goed DaanCats!
Denken ze dat er meer aan de hand is, als je naar de internist moet?

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 10:47

Ik heb het ook gehad. Neem echt de tijd voor herstel, want anders loop je t risico er heel lang aan vast te zitten. Ik ben er de eerste maand echt goed slecht aan toe geweest, mede door een enorme keelontsteking.
Succes!

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 10:52

mijn zusje heeft het gehad. heeft er nu nog wel wat last van. Pfeiffer kan je weerstand aantasten. dit is bij haar ook het geval. Echt een rotziekte