Vanochtend heb ik via de dermatoloog te horen gekregen dat ik (in heftige vorm) chromaat allergie heb. Ik heb een uitgebreide allergietest laten doen. Nu wordt chromaat verschroeid met leder, dus dat betekent dat dit in hoofdstellen/zadels/laarzen etc zit. Dit in combinatie met zweten en aanraking hiermee krijg ik een soort exceemreactie op handen en voeten. Zo erg dat ik soms 3 a 4 weken mijn laarzen of schoenen niet aan kan vanwege de wonden op mijn voet.
Nu bestaat (zoals de meeste mensen hier) mijn hele sport uit leer en zweet
. En zit ik op het moment best in een dipje. Nu is mijn vraag of meer mensen dit hebben en hoe ze dit in grote lijnen combineren met het paardrijden. (er is hier geen recent topic over)Ik ben al enige dingen aan het opvragen: rijlaarzen zonder chromaat etc, maar er zijn veel meer dingen wat ik moet veranderen.
Groetjes Stephanie
...
haha.
. Sterkte iig!
. Ja de kloven en groeven zijn zeer pijnlijk (weet er alles van). Dermatoloog heeft inderdaad een hoop papier/folders meegegeven voor schoeisel (mooie wolky schoenen haha). En mocht ik er zelf niet uitkomen kon ik altijd contact opnemen maar mijn dermatoloog had geen tips in combinatie met het rijden. (ja geen leer meer) maar dat is voor zulke mensen makkelijk zeggen
. .jpg)