waar oordopjes kopen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mlc

waar oordopjes kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 18:46

ik weet niet precies waar ik dit moet zetten eigenlijk, dus als het verkeerd staat sorry.

Weet iemand waar ik oordopjes zou kunnen kopen? Van die 'simpele' gele dingen (of kan iemand mij andere aanraden?) Ik zou het zelf eigenlijk niet weten.
Ik ga morgen naar een metal concert en zal ze dus hard nodig hebben. Ik heb geen zin mijn gehoor te beschadigen.

en hoeveel kosten die dingen eigenlijk?
Als iemand het weet, mijn gehoor is je dankbaar. :j

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 18:46

Kruidvat. Kost niet veel... weet niet de precieze prijs, maar onder de 3 euro dacht ik. Wss zul je ze dan ook wel bij de Etos oid kunnen halen.

Dat zijn de simpele dingen - die gele, al heb je ze in meer kleurtjes -, vind ze zelf niet zo geweldig. Ik heb dan ook duurdere, maar ik ga vaker naar concerten.

NdV74

Re: waar oordopjes kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 18:48

Bij de drogist zullen ze wel hebben. Bij Hans Anders heb ik ze ook zien liggen.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 18:49

@fiffill Ik ga ook regelmatig naar concerten, voorheen altijd zonder oordopjes maar dat begin ik nu toch wel te merken aan mijn oren zegmaar.
Welke zou jij aanraden?
Laatst bijgewerkt door mlc op 29-03-11 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

MiSsY_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 18:49

Actionnnn :p

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 18:57

mlc schreef:
@fiffill Ik ga ook regelmatig naar concerten, voorheen altijd zonder oordopjes maar dat begin ik nu toch wel te merken aan mijn oren zegmaar.
Welke zou jij aanraden?

De beste zijn nog wel die dingen die je op maat laat maken, maar die zijn prijzig (boven de 100 euro). Heb even voor je op internet gekeken voor de naam, Alpine (Alpine MusicSafe Classic) gebruik ik zelf alweer een tijdje. Die kun je ook vaker gebruiken. Ik vind die gele schuimdingen vreselijk zitten (ze blijven niet zitten in mijn oor) en het is fijn als oordoppen dempen, maar je er toch nog de juiste tonen mee hoort. Dat heb je met die gele dingen dus absoluut niet...
Ik zou best van die custom made dingen willen hebben, maar die zijn me toch iets te duur helaas.

Testje (waarbij bovenstaande oordopjes op de 3e plaats staan, onder 2 custom made)
http://www.consumentenbond.nl/test/voed ... geschikt1/

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 18:59

Als je van die gele grote geluidsdempers bedoelt; die kun je als het goed is bij alle concertzalen gratis krijgen bij de garderobe/aan de bar. Maar houd er dan wel rekening mee dat die inderdaad alles dempen en dat komt je concert niet ten goede denk ik. Als je vaker naar concerten gaat zou ik toch investeren in kwalitatief goede oordoppen met filters. :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 19:02

Fiffill schreef:
Testje (waarbij bovenstaande oordopjes op de 3e plaats staan, onder 2 custom made)
http://www.consumentenbond.nl/test/voed ... geschikt1/

Ah, handig die test :D Ik heb zowel de Alpine MusicSafe Classic gehad als Alpine Plug & Go en qua prijs/kwaliteitverhouding vind ik de Plug & Go toch een stuk fijner. Bij de Alpine MusicSafe Classic krijg je er maar 2 en dat vind ik voor dat geld toch wel erg weinig.
En in vergelijking met de Plug & Go waren ze helemaal niet zoveel beter. Bij die laatste krijg je ook 5 paar en dat vind ik een stuk handiger, en voor die 7 euro maakt het ook niet zoveel uit wanneer je er eens eentje kwijt raakt. Ze werken bij mij prima!
Ik heb ze allebei bij de plaatselijke drogist gekocht :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 19:04

Ik vind die Plug & Go niet fijn, en je merkt toch duidelijk het verschil in geluid omdat er geen filter in zit. Je mist toch meer tonen. Plus dat dat soort oordoppen gewoon niet lekker in mijn oor zitten, en je kunt ze minder vaak gebruiken (dus verschilt het qua prijs uiteindelijk misschien weer wat minder?)

Die van mij zitten trouwens in een soort pakje met een ritsje, ben ze nog nooit kwijtgeraakt.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 19:06

Dat had ik juist met de Alpine MusicSafe Classic, maar ik wilde er ook mee kunnen slapen.
Die staken erg ver uit en dan lig je niet lekker. Bij de Plug & Go had ik daar totaal geen last van.
Het is ook maar net waar je ze voor wilt gebruiken natuurlijk :D
Ik vind 19 euro voor 2 oordopjes gewoon erg veel geld. Tijdens een concert heb je met het springen etc wel veel kans dat je er eentje kwijt raakt. Dan is het met die goedkopere Plug & Go minder zonde.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 19:06

Oh ja voor slapen zijn ze zeker niet geschikt, maar dat is natuurlijk ook wel wat anders. Bij concerten gaat het om geluid en dan wil je juist niet alleen een dempende werking, maar ook de verschillende tonen blijven horen. Voor slapen zou ik ook eerder voor de Plug & Go gaan inderdaad.

Misschien iets duurder, maar ik heb liever beter geluid. Is me nog nooit gebeurd dat ze eruit vlogen en ik sta echt niet stil. :D

Edit: het ligt er misschien ook aan hoe vaak je ze gebruikt. Ik gebruik ze ong. 1x per week (bij concerten/uitgaan) dus dan is het imo wel een goede investering. Die custom made dingen zijn me dan weer net wat te duur... meer dan 100 euro gaat me toch iets te ver.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 29-03-11 19:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 19:07

Koop niet die gele of soort gelijke, die houden geluid tegen maar je oren worden er ook vochtig van (je sluit namelijk je oor letterlijk af).

Welke wel goed zijn weet ik niet, maar koop niet van die hele simpele, koop oordopjes die ademen :)

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 19:09

Voor concerten is vereiste nummer één voor mij ook wel dat de oordoppen een filter hebben, gehoorbescherming is fijn, maar het moet ook goed blijven klinken. :D

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 19:13

Oordoppen met filters klinkt idd goed, maar aangezien het morgen al is was ik van plan even snel na school oordopjes te halen.
Waar kan je die Alpine Plug & Go halen?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 19:14

Gewoon bij de drogist als het kruidvat of etos.

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 19:16

Die wegwerpdingen worden inderdaad bij vrijwel elke drogist verkocht. :j

Ik gebruik zelf ook Alpine Musicsafe, ik heb ze nog niet zo lang maar ben er tot nu toe erg tevreden over. De muziek klinkt er toch beter mee dan met die schuimdingen. :P Ik heb ze besteld via de website van Alpine, maar ze worden ook in muziekwinkels verkocht.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 19:16

De Alpine Musicsafe verkochten ze hier ook bij de drogist, maar dat was wel vorig jaar zomer.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 19:30

Cayenne schreef:
Ik vind 19 euro voor 2 oordopjes gewoon erg veel geld. Tijdens een concert heb je met het springen etc wel veel kans dat je er eentje kwijt raakt. Dan is het met die goedkopere Plug & Go minder zonde.

Ik heb ook die Alpines maar met springen en wild doen ben ik ze nog nooit kwijt geraakt, daar zitten ze veel te stevig voor. Ben er wel al 2 kwijt geraakt, maar dat kwam door m'n eigen lompheid :')

Zelf heb ik op maat gemaakte oordoppen gehad, die kostten 150 euro per paar. Ze zitten natuurlijk als gegoten en ze zijn hun geld echt wel waard. Alleen ben ik er toen één kwijt geraakt en tja... Ging niet weer 75 euro betalen met het risico dat ik 'm dan na een tijd weer kwijt raakte.

Had laatst wel gelezen dat die Alpines het helemaal niet goed doen op testen van Test Aankoop. Die zeiden dat alleen die wegwerp gele dingen of op maat gemaakte oordoppen goed werken. Voor mij werken die herriestoppers ook perfect, eerlijk gezegd.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 19:33

Ik ga morgen wel even snel na school zoeken in de drogist.
Staan ze achter de toonbank of ergens in de schappen?

inge1968

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 19:36

mlc schreef:
ik weet niet precies waar ik dit moet zetten eigenlijk, dus als het verkeerd staat sorry.

Weet iemand waar ik oordopjes zou kunnen kopen? Van die 'simpele' gele dingen (of kan iemand mij andere aanraden?) Ik zou het zelf eigenlijk niet weten.
Ik ga morgen naar een metal concert en zal ze dus hard nodig hebben. Ik heb geen zin mijn gehoor te beschadigen.

en hoeveel kosten die dingen eigenlijk?
Als iemand het weet, mijn gehoor is je dankbaar. :j

ik had ze ook bij de brillenwinkel gezien weet alleen niet wat ze daar kosten

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 19:37

Ik heb de mijne in een muziekwinkel (dus waar ze instrumenten verkopen) gehaald.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 19:38

@Yasmine
Een muziekwinkel hebben we hier niet meer. Die gaan steeds failliet, haha. Dus daar kan ik ze niet halen.

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 19:43

Je kunt ze hier bestellen, de code alpine.nl geeft 15% korting. Ze leverden de mijne snel, maar morgen al gaat natuurlijk niet lukken. :P

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 11:20

Ik heb vanmiddag bij de hans anders de Alpine party plugs gekocht. Ik was eigenlijk opzoek naar Music safe, maar die hadden ze niet. En aangezien deze van hetzelfde merk zijn, heb ik deze maar gekocht. (anders kwam ik namelijk uit op 2 euro dingen van de etos oid)
Ik heb in ieder geval wat bescherming voor mijn oren en daar ben ik blij mee. Hopen dat ze doen wat ze horen te doen en daar ga ik vanavond als het goed is achter komen.

In ieder geval bedankt voor alle tips enzo.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 16:35

Die plug&go lijken wel erg veel op de euro-oordopjes die ik momenteel ook gebruik. Dus wat is het verschil daarin dan?