Elke dag je haar wassen: welke shampoo/ conditioner?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Elke dag je haar wassen: welke shampoo/ conditioner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 16:28

Ik moet wel elke dag mijn haar wassen, omdat ik er heel vaak met m'n handen door ga en het dan hartstikke snel vet is, maar waar kan ik het dan het beste mee wassen? Ik heb al zoooveel shampoo's geprobeerd, maar nog steeds geen één gevonden waar ik tevreden over ben.. en is een conditioner eigenlijk wel goed om elke dag te gebruiken? Hoop dat iemand wat weet :)

Thats_Me

Re: Elke dag je haar wassen: welke shampoo/ conditioner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 16:30

Hoe vaak was je, je haar op dit moment? Ook elke dag? Het is namelijk zo dat als je, je haar vaak vast het snel vet wordt. Het beste is 2x per week je haar te wassen als je echt dik haar hebt. Anders is zelfs 1x per week voldoende. Uiteraard kun je, je haar wel elke dag uitspoelen maar dan zonder iets van zeep of conditioner er in.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 16:31

Ik waste ook eerste iedere dag me haar het is slecht om iedere dag je haar te wassen met shampoo bij mij werd het super snel vettig als ik het s´chtens had gewassen was het s´avonds al weer vettig.
Weetje wat je kan doen het helpt niet meteen natuurlijk want je haar moet er aan wennen een dag douche en die dag er na niet en die dag erna dan sochtens weer gaan douche dan went je haar er aan dat je minder je haar wast en dan word het minder vettig

lenaatje1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 16:33

Dit volg ik even, ben er ook benieuwd naar. Ook ik zit vaak in mn haar, maar als ik het niet elke dag was is het heel erg vet heb zelf erg dun haar dus dan gaat het wel sneller. Heb ook het wondermiddel nog iet gevonden :P

Sleeper

Kan je niet een aantal keer in de week je haar wassen zonder shampoo? Ik sta elke dag met mn haren onder de douche maar gebruik niet elke dag een shampoo. (Maar ik heb geen vet haar)

Cheetahfan

Andrelon heeft een shampoo voor elke dag. :j

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 16:34

Cheetahfan schreef:
Andrelon heeft een shampoo voor elke dag. :j

Bijna elke merk heeft een elke dag shampoo :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 16:34

@ Thats_Me: Ik was het al járen elke dag := En omdat ik dat al zolang doe kom ik daar natuurlijk ook niet meer echt vanaf.. of ik moet een paar dagen met een vet hoofd lopen en daar heb ik echt geen zin in.. :\

@ Chantalliej: Dat kan ik natuurlijk wel eens proberen..

Maarja dan nog, met welke shampoo?

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 16:36

Ik was mijn haar ook elke dag, maar dat komt omdat het anders denk ik erg naar paard stinkt.
het is niet goed, maar anders voel ik me niet fris.
Ik gebruik andrelon of Syoss

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 16:37

Als je snel vettig haar hebt, kan het helpen om je haar nog maar om de dag te wassen. In het begin is dat even lastig, omdat het vet is, maar je haar went daarna eraan dat het minder vaak gewassen wordt en zal dus waarschijnelijk minder gaan vetten.

Ik was mijn haar zelf ook elke dag, maar dat komt gewoon omdat ik elke dag tussen de paarden ben en mijn haar dus elke dag stinkt. En stinkend naar school is gewoon geen optie :) verder vind ik het fijn om mijn pony elke dag in model te kunnen fohnen. Ik was mijn haar met ververschillende shampoo's. O.a. nivea straight and easy liss. Een keer in de week gebruik ik dan conditioner (zelfde merk). Ik gebruik ook vaak het huismerk van bv aldi of lidl. Heel fijn shampoo waar je heel zacht haar van krijgt!

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 16:41

Ik ken iemand die had ook erg vet haar en heeft haar haar toen een tijdje gewassen met een beetje afwasmiddel, daarna was het een stuk minder vet. Maar of het ook gezond is voor je haar dat betwijfel ik ;)

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 16:41

Juul schreef:
@ Thats_Me: Ik was het al járen elke dag := En omdat ik dat al zolang doe kom ik daar natuurlijk ook niet meer echt vanaf.. of ik moet een paar dagen met een vet hoofd lopen en daar heb ik echt geen zin in.. :\

@ Chantalliej: Dat kan ik natuurlijk wel eens proberen..

Maarja dan nog, met welke shampoo?

Shampoo van Andrelon ? ik gebruik nu zelf shampoo van zwitsal die gele vles

Natasja_ygor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 16:44

Nienke89 schreef:
Ik ken iemand die had ook erg vet haar en heeft haar haar toen een tijdje gewassen met een beetje afwasmiddel, daarna was het een stuk minder vet. Maar of het ook gezond is voor je haar dat betwijfel ik ;)

Daar krijg je echt 'touw haar' van, vriendin heeft het geprobeerd ;)

Lalee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 16:47

Ik heb ook heel erg dun haar en het wordt heel snel vettig, maar als ik het 1 keer per 2 dagen was dan is dat voldoende :j conditioner gebruik ik niet, wordt het alleen maar sneller vet van. En als ik tussendoor nog douche zonder shampoo te gebruiken dan kan ik 3 dagen zonder mn haar te wassen :)

Ilova

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 17:07

Of wat babypoeder of droogshampo gebruiken als je het een paar dagen niet wast, dan ziet het er niet vettig uit en op de duur kan je langer en langer zonder dat je haar vet wordt. ;)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 17:11

Nioxin, is wel een kappers product dus wat duurder. Ik heb het zelf jaren lang verkocht en gebruik het zelf nog steeds. Ik heb fijn haar wat ook snel vet is moet het zeker om de dag wassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 17:47

@ __Nathalie__ Ja, kappersproducten zijn natuurlijk ook wel het beste, mijn kapper gebruikt de Sebastian-lijn, ook heel fijn :j Maar daar heb ik als arme student echt geen geld voor helaas..

Ik ga een poging wagen om het om de dag te wassen. Alleen wil ik nog steeds graag wel horen wat nou echt een goede shampoo (van maximaal zo'n 5/6 euro) is. Ik heb trouwens vooral het probleem dat m'n haar snel pluist en slap en statisch is...

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 17:47

Ik was mijn haar ook iedere dag, en ben al een tijdje erg tevreden over Herbal Essences :). Ik was het iedere dag omdat ik er dagelijks mousse, wax en haarlak in smeer om het in model te brengen, dus dan moet het 's ochtends gewoon weer gewassen worden.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 17:51

Juul schreef:
@ __Nathalie__ Ja, kappersproducten zijn natuurlijk ook wel het beste, mijn kapper gebruikt de Sebastian-lijn, ook heel fijn :j Maar daar heb ik als arme student echt geen geld voor helaas..

Ik ga een poging wagen om het om de dag te wassen. Alleen wil ik nog steeds graag wel horen wat nou echt een goede shampoo (van maximaal zo'n 5/6 euro) is. Ik heb trouwens vooral het probleem dat m'n haar snel pluist en slap en statisch is...

Hoeft niet helemaal zo te zijn, het is veel geconcetreerder dus je gebruikt de helft van wat je normaal gebruikt en bespaard daardoor dus ook de helft omdat je het eens zo lang gebruikt ;)

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 17:53

k heb precies het zelfe ik douche 2x per dag het laastte jaar en daarvoor altij 1x per dag,
dus nu 2x perdag me haar aan het wassen en dat moet wel want het is nu even goed zo vet als iwk eet niet hoe

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 17:57

Ik was mijn haar dagelijks met shampoo en crèmespoeling van Palmolive. Ik heb de 'glans shampoo' en gewone crèmespoeling ervan. Als ik m'n haar een dag niet was, wat eigenlijk nooit voorkomt, is het niet direct vet. Leuke bijkomer is dat 't ook nog eens ontzettend lekker ruikt!

Unseen

Ik was mijn haar zo'n 4-5 keer in de week, waarvan 2x in de week met een lekkere dikke vette John Frieda + conditioner, omdat het zo heerlijk is. :') En de andere drie keer, om mijn haar te sparen, was ik het met neutral normaal. :) En dan gebruik ik geen conditioner.

Anoniem

__Nathalie__ schreef:
[naam] schreef:

Hoeft niet helemaal zo te zijn, het is veel geconcetreerder dus je gebruikt de helft van wat je normaal gebruikt en bespaard daardoor dus ook de helft omdat je het eens zo lang gebruikt ;)

Hmm tja daar zit dan ook wel weer wat in....

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 17:59

Ik gebruik sinds kort die nieuwe shampoo van Wella, waar je nu steeds reclame van ziet op tv. Erg blij mee! Ik was mijn haar iedere dag en af en toe om de dag, maar net hoe het uitkomt. Vind het zo vies als het naar paard ruikt, en daar kom ik meestal 's avonds...
En omdat het van Wella zo'n grote fles is, doe je er langer mee en kan ik het eigenlijk altijd in de aanbieding kopen als het 1+1 gratis is en dan ben je voor 2 flessen iets van 6 euro kwijt. Ik heb shampoo en conditioner omdat mijn haar van zichzelf best wel droog is.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 18:22

Ik was mijn haar om de dag, soms elke dag. Ligt er maar net aan wat ik die dag gedaan heb.

Ik was mijn haar met shampoo van de Lush, de Seanik gevolgd door een cremespoeling/conditioner van Lush, de Veganese. Daar krijg ik geen futloos zwaar haar van maar juist glans en volume :j Was mijn haar daar nou al jaren mee, ben er erg tevreden over. Kapper vind mijn haar ook in goede conditie :D