Seks gerelateerde vraag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Toveren

Seks gerelateerde vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 11:26

Hee meiden!
Even een probleem waar ik langer mee kamp; ik ben 23 en heb een vaste vriend... Dat zit dus allemaal prima ;)
We waren 17 jaar toen we verkering kregen en toen experimenteerden we natuurlijk veel en vaak. 3 keer seks op een dag was vrij normaal, soms ook achter elkaar...
Ongeveer 3 jaar geleden kreeg ik voor er eerst blaasotsteking die niet goed overging en er kwam een schimmel infectie bij; sindsdien heb ik vaker last van blaas-en nierbekken ontstekingen.
Het vervelende aan het verhaal is dat ik vooral wel last heb tijdens de seks, vaak een branderig gevoel en soms doet het gewoon echt pijn. 2 dagen achter elkaar seks kan soms niet eens, laat staan meerdere keren op dezelfde dag..

Wat kan dit zijn?
Alvast bedankt :)

Royal92

Re: Seks gerelateerde vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:27

Misschien heb je een soa ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:28

klinkt idd als een SOA .. Ik zou me maar even laten testen.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:29

SOA, schimmelinfectie, sperma-allergie, het kan vanalles zijn, even langs de dokter dus :)

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:29

Even een bezoekje aan de dokter waard denk ik..
Misschien heb je een candida infectie en dit is heel normaal en simpel te verhelpen.
Het is niets om je voor te schamen hoor..een HA zal je heel serieus behandelen..

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:30

Gevoelig voor blaasontstekingen?
Even voor de zekerheid laten onderzoeken bij uroloog en inderdaad soa test laten doen.

Bij mij ging het niet om een soa of afwijking, 'enkel' gevoeligheid.
Mocht ik dit weer terug krijgen, moet ik aan een onderhoudsantibioticakuur :7

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 11:31

Vergeten te vermelden; Heb 3 jaar terug toen mijn blaasontsteking bijna niet overging een soa test gehad... En ik ben soa vrij; heb in de tussentijd ook geen andere bedpartners gehad. Wij vrijen vrijwel altijd met condoom omdat het anders nog branderiger is.

Ik heb een keer of 3/4 een echte schimmelinfectie gehad met gruwelijke jeuk; dat heb ik nu niet!
Laatst bijgewerkt door Toveren op 29-03-11 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Katniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:32

Ik heb 1 keer een blaasontsteking gehad, en dat kwam omdat ik niet goed naar het toilet was gegaan na die tijd. Misschien heel voor de hand liggend, maar kan dat het niet zijn? Sterkte ermee in elk geval. Verschrikkelijk, blaasontstekingen!

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:33

Idd zoals er gezegd wordt, denk ik dat het verstandig is om te laten testen op een SOA.
Daarbij is hygiëne ook heel belangrijk, dus goed schoon houden, na elke seksuele activiteit naar de wc, van voor naar achter afvegen en vooral geen lactacyt oid gebruiken. En misschien minder leuk, maar even geen seks tot de klachten helemaal over zijn, kan ook verstandig zijn.

Vjestagirl

Misschien voor de zekerheid toch nog n keertje laten testen?

Anders vind ik het idd als een sperma allergie klinken

_Tara_

Misschien een erg persoonlijke vraag, maar is 't allemaal wel vochtig genoeg tijdens de seks? Anders zou ik wat glijmiddel gaan gebruiken.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:35

Denk dat de huisarts beter jou vraag kan beantwoorden als wij hier.
Ieder weet wel wat maar een huisarts weet alles en kan ook de dingen met elkaar combineren waardoor jou klachten miss ontstaan.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:35

Zeker weten dat je vriend zijn penis thuishoudt?

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 11:37

Ik zou me nog een keer kunnen laten testen maar verwacht dat ik geen soa heb, of m'n vriend in vreemd gegaan ;)
Met de vochtigheid zit het eigenlijk altijd wel goed... Dus het glijdt prima! Sperma allergie kan bijna niet, ook met condoom heb ik er last van.. Zonder heb ik nog meer last, maar dat gebeurt niet vaak!
Ik plas altijd na de seks, en gebruik geen lactacyd of dergelijke middelen.
Echt vaak seks hebben we niet eens, want we zien elkaar alleen in de weekenden, dus rust genoeg lijkt me? ;)

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:38

Ik zit te denken aan schimmel zo te lezen. Dan heb je ook dat je last hebt tijdens het vrijen e.d. Hiervoor kan je even langs de h.a.. En een soatest kan je ook het beste even laten doen, dan weet je het in ieder geval zeker! Sterkte!

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 11:38

Dav schreef:
Denk dat de huisarts beter jou vraag kan beantwoorden als wij hier.
Ieder weet wel wat maar een huisarts weet alles en kan ook de dingen met elkaar combineren waardoor jou klachten miss ontstaan.

Klopt, ik ga ook wel naar de huisarts maar ik wilde gewoon alvast kijken of iemand ervaring heeft.
Het is echt zeer onwaarschijnlijk dat m'n vriend vreemdgaat, maar zeg nooit nooit.
Overigens ben ik wel heel nauw. Wellicht dat het een rol speelt?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:39

Lijkt net of je zuurtegraad niet goed is? Kan ook he... dat het vocht anders van samenstelling is..? Gewoon eens een tijdje geen seks misschien is het van binnen zwaar geirriteerd en moet het even allemaal herstellen...? misschien helpt dat wel of inderdaad glijmiddel.

Als ik het had zou het schimmel zijn...

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:40

Kan zijn dat je bekkenbodemspieren iets te gespannen zijn, dat kan ook een rotgevoel geven dat op blaasontsteking lijkt.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:41

Laat je je urine ook controleren bij de huisarts, als je zo'n branderig gevoel hebt?

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:41

Ik heb ook zoiets gehad en ik ben al schimmel gevoelig. Dit bleek ook weer schimmel.
Even zalven of een pil en dan gaat het weg :)

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:44

Inderdaad eerst goed laten helen. :P
En vaak ligt het aan de hygiene van je kerel, dat hoeft echt niet te betekenen dat ie niet elke dag zijn bacteriestaaf wast, bij sommige mannen heb je er gewoon sneller last van dan bij anderen. Dan is het eigenlijk het beste als ie zijn zaakje goed bijgeknipt/kaal houdt, en ook hij na de seks zijn bacteriestaaf schoonmaakt. Vooral als je het meer dan eens per dag doet. :P

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 11:44

Ik kan idd ook meteen urine wel weg brengen; normaal breng ik alleen urine weg als ik zeker weet dat ik blaasontsteking heb. Dat branderige gevoel is er zo vaak dat ik dan iedere maand bij de dokter m'n urine in kan leveren.
Maar een schimmelinfectie, dan zou dat betekenen dat ik er bijna altijd last van heb?

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 11:45

Lepeltje schreef:
Inderdaad eerst goed laten helen. :P
En vaak ligt het aan de hygiene van je kerel, dat hoeft echt niet te betekenen dat ie niet elke dag zijn bacteriestaaf wast, bij sommige mannen heb je er gewoon sneller last van dan bij anderen. Dan is het eigenlijk het beste als ie zijn zaakje goed bijgeknipt/kaal houdt, en ook hij na de seks zijn bacteriestaaf schoonmaakt. Vooral als je het meer dan eens per dag doet. :P

We gebruiken bijna altijd een condoom hè, dan zou ik daar dus geen last van moeten hebben?

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:46

Ja, maar als je die infectie niet behandeld (schimmel) gaat het dus ook niet weg.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:47

Ben je niet allergisch voor het condoom?
Je hebt ook latexcondooms, misschien kan je die eens uitproberen?