Foutieve zwangerschapstest?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

InekeH87

Foutieve zwangerschapstest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-11 20:19

Ik heb gisteren een zwangerschapstest gedaan, gewoon om te controleren of ik niet door de pil heen zwanger ben geworden. Ik dacht dat de test niet had gewerkt want controlestreepje verscheen niet. Toen heb ik hem in mijn jaszak gestopt om later weg te gooien (als ik hem thuis in de prullenbak gooi en mijn moeder ziet het krijg ik rare vragen vandaar dat ik hem niet meteen heb weggegooit.) Nu haalde ik hem net uit mijn zak en keek tijdens het weggooien op het venstertje. Verdomme er staat een plus en een streepje in het controle venster. Zou het kunnen dat de test nu toch wel heeft gewerkt? Help ik wil echt nog even geen kind hebben, niet dat ik er niet voor kan zorgen. Maar ik moet nog een aantal jaren studeren dus dat is niet echt makkelijk met een kind.

Wat denken jullie, kan ik zwanger zijn? Ik heb de test eigenlijk gedaan omdat ik me de laatste paar weken niet heel lekker voelde, misselijk, hoofdpijn en buikpijn. Ik heb de pil wel gewoon trouw geslikt, niet precies iedere dag op dezelfde tijd, maar dat moet met deze pil niet uitmaken.

Natuurlijk ga ik morgen een nieuwe test kopen, nu zijn de winkels helaas dicht.

Ojajoh

Re: Foutieve zwangerschapstest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 20:20

hoe lang heb je gewacht voordat je besloot dat je dacht dat ie niet werkte?
hoelang heeft ie in je zak gezeten?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 20:21

Sommige testen worden na een aantal uren sowieso positief heb ik begrepen.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-11 20:22

Ik heb na een paar minuten besloten dat hij niet werkte en er verder niet meer naar gekeken. Ik heb hem gistermiddag in mijn jaszak gedaan en nu net gekeken.

@zonnebloem, ik hoop dat dat het geval is.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 20:22

De tijd na het aflezen doet ert zeker wel toe. Dit staat ook in de bijsluiter. Zou me niet 2e druk maken. Goede en gevoelige testen zijn die van kruitvat eigen merk, 2 voor 5 euro

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-11 20:23

ik lees nu net dat de clearblue testen daar berucht om zijn. Pff dat is al een opluchting.

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 20:23

Doe anders voor de zekerheid een nieuwe test.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 20:24

Zijn de duurste testen, maar geven vaak een foutief resultaat.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-11 20:27

bij de dorpsdrogist waren alleen testen van clearblue te koop, vandaar dat ik die heb gehaald. Normaal heb ik een eigen merk test.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 20:28

Morgen inderdaad bij de Kruitvat een nieuwe test kopen, 2 voor 5 euro (witte verpakking).
Dat zijn goede en betrouwbare testen en krijgen ook geen fals positief resultaat na een tijdje.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 20:29

Ik heb zelf heel veel vals positieve Clear Blue testen gehad. Ik zou dus inderdaad even een ander testje doen. (idd die van het Kruidvat)

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-11 20:29

dan doe ik dat morgen eventjes

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 20:49

Na een half uur mag je sowieso niet meer erop kijken geloof ik, dan is de uitslag niet meer geldig omdat ze dan vrijwel allemaal nog doorkleuren! Staat in de bijsluiter :)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 20:56

InekeH87 schreef:
Normaal heb ik een eigen merk test.

Compleet off topic natuurlijk, excuses daarvoor. Maar als je zo bang bent door de pil heen zwanger te raken (wat echt niet zó vaak gebeurd bij goed gebruik), zou je dan niet voor je eigen gemoedsrust overgaan op andere anticonceptie?

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-11 21:05

ik ben er niet echt bang voor. Wat mij bij andere anticonceptie methoden tegenhoud is dat ze vaak vrij lang werken, zoals implanon of een spiraaltje. Bovendien heb je met geen enkele methode 100% betrouwbaarheid.
Ik test om de twee a drie maanden, zodat mocht ik zwanger ik op tijd me daarop kan richten. Abortus zou ik sowieso niet voor kiezen (tenzij het een ernstig meervoudig gehandicapt kind zou zijn). Als ik op tijd weet dat ik zwanger ben dan kan ik dingen als alcohol laten staan zodat een kind daar geen schade van ondervindt. Een zwangerschap op dit moment zou niet gepland, maar wel o zo gewenst zijn.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 21:07

InekeH87 schreef:
ik ben er niet echt bang voor. Wat mij bij andere anticonceptie methoden tegenhoud is dat ze vaak vrij lang werken, zoals implanon of een spiraaltje. Bovendien heb je met geen enkele methode 100% betrouwbaarheid.
Ik test om de twee a drie maanden, zodat mocht ik zwanger ik op tijd me daarop kan richten. Abortus zou ik sowieso niet voor kiezen (tenzij het een ernstig meervoudig gehandicapt kind zou zijn). Als ik op tijd weet dat ik zwanger ben dan kan ik dingen als alcohol laten staan zodat een kind daar geen schade van ondervindt. Een zwangerschap op dit moment zou niet gepland, maar wel o zo gewenst zijn.

Maar je merkt het toch wel als je zwanger bent? Sowieso wordt je ontrekkingsbloeding tot het minimum beperkt, dus als je in je stopweek minder ongesteld wordt dan zou ik pas gaan testen, niet als je nog normaal ongesteld wordt. Of slik je hem door?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 21:08

Het hormoon in een (Mirena) spiraaltje werkt juist niet door nadat het verwijderd is.
Dat was voor mij juist dé reden om een spiraaltje te laten zetten. Zodra ik hem heb laten verwijderen, was ik direct vruchtbaar.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 21:09

Storm schreef:
Een (Mirena) spiraaltje werkt juist niet lang door nadat het verwijderd is.
Dat was voor mij juist dé reden om een spiraaltje te laten zetten. Zodra ik hem heb laten verwijderen, was ik direct vruchtbaar.

Maar een spiraaltje is toch minder veilig dan de pil? Iig ik hoorde meerdere verhalen van Mirena dat mensen toch zwanger werden, en dan moet je het spiraaltje laten verwijderen en komt eigenlijk altijd ook de vrucht mee.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 21:11

Volgens mij is een spiraaltje juist veiliger dan de pil, dit omdat je de pil kunt vergeten of minder werkt als je bijvoorbeeld ziek bent en moet overgeven.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-11 21:11

@storm Als je stopt met de pil ben je ook direct vruchtbaar. Spiraaltje laten zetten schijnt nogal pijnlijk te zijn, ik kan goed tegen pijn, maar daar zie ik best tegenop. Bovendien is mijn moeder tot twee keer toe ondanks een spiraaltje zwanger geworden, weet niet of ik dan ook meer kans heb om door een spiraaltje heen zwanger te worden.

Als ik een keer ziek ben en moet overgeven ga ik er van uit dat de pil voor die maand niet geheel veilig meer is (tenzij ik natuurlijk 's avonds pas ziek werd en 's ochtends de pil al had ingenomen)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 21:13

Storm schreef:
Volgens mij is een spiraaltje juist veiliger dan de pil, dit omdat je de pil kunt vergeten of minder werkt als je bijvoorbeeld ziek bent en moet overgeven.

Ik vergelijk veiligheid als je de pil goed inneemt, dan is de pil volgens mij veiliger. Dus het verschilt per persoon (of je consequent bent in slikken en goed op verandering let) dan of het een of het ander veiliger is.
Maar aangezien de TS een zwangerschap niet een probleem zou vinden lijkt het mij voor haar niet fijn als de vrucht meekomt bij het verwijderen van de spiraal. Dus zou ik dan niet kiezen voor een spiraal omdat áls je dan zwanger bent de vrucht weggehaald wordt.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-11 21:15

Ik ben trouwens wel heel consequent met slikken. Iedere ochtend tussen 7 en half 9 neem ik hem in.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 21:15

Heb het even opgezocht, maar de pil is de op 2 na meeste betrouwbare anticonceptie.
Op 1 staat geen sex en op 2 staat sterilisatie van de man.

Het zetten is inderdaad even vervelend, maar daar tegenover staat dat je 5 jaar nergens aan hoeft te denken. En Ineke, ik neem aan dat je moeder al vele jaren geleden zwanger is geraakt, het percentage dat tegenwoordig toch zwanger wordt ondanks een spiraaltje, is kleiner dan 0.2%

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-11 21:18

tien jaar geleden was de laatste keer dat ze erdoorheen zwanger raakte.

5 jaar vind ik best lang. Studie is over 3 of 4 jaar afgelopen en dan wil ik toch wel graag proberen of er een kind kan komen. Tuurlijk kan je hem dan laten verwijderen, maar daar zie ik nu ook al tegenop :P.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 21:19

Verwijderen is een fluitje van een cent. Voelt alsof je een tampon uittrekt ;)