Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
InekeH87 schreef:ik ben er niet echt bang voor. Wat mij bij andere anticonceptie methoden tegenhoud is dat ze vaak vrij lang werken, zoals implanon of een spiraaltje. Bovendien heb je met geen enkele methode 100% betrouwbaarheid.
Ik test om de twee a drie maanden, zodat mocht ik zwanger ik op tijd me daarop kan richten. Abortus zou ik sowieso niet voor kiezen (tenzij het een ernstig meervoudig gehandicapt kind zou zijn). Als ik op tijd weet dat ik zwanger ben dan kan ik dingen als alcohol laten staan zodat een kind daar geen schade van ondervindt. Een zwangerschap op dit moment zou niet gepland, maar wel o zo gewenst zijn.
Storm schreef:Een (Mirena) spiraaltje werkt juist niet lang door nadat het verwijderd is.
Dat was voor mij juist dé reden om een spiraaltje te laten zetten. Zodra ik hem heb laten verwijderen, was ik direct vruchtbaar.
Storm schreef:Volgens mij is een spiraaltje juist veiliger dan de pil, dit omdat je de pil kunt vergeten of minder werkt als je bijvoorbeeld ziek bent en moet overgeven.
.