Ik ben zo moe...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Ik ben zo moe...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 20:10

Hallo,

Ik ben de laatste tijd zo moe op school, soms gepaard met hoofdpijn, ik heb soms gewoon het gevoel dat ik niet lang op mijn benen kan staan.
Zo had ik laatst de eerste 2 uur vrij, maar na het derde uur had ik al het gevoel dat ik de hele dag op school zat.
Het is heel vervelend om in de lessen zo'n moeie kop te hebben, omdat ik me soms minder kan concentreren...

Ik heb niet echt last van slaapproblemen, hoewel ik wel erg zware slaappillen heb(5 milligram) op doktersrecept(dat is de enige manier om mij in de avond moe te krijgen). Ik slik ook concerta, omdat ik anders te druk ben op school, ik heb geen ADHD, maar iets wat erop lijkt...
Ik eet voor zover ik weet ook genoeg, in de 1e pauze eet ik meestal een Snelle Jelle, in de 2e pauze 3 volkoren boterhammen en een appel, en als ik ook de 3e pauze heb, meestal een ontbijtkoek of soms een suikerwafel.
Ik heb al 2x bloed laten prikken omdat ik zo moe was, is niets uitgekomen(laatste keer was ongeveer jaar geleden, misschien iets minder lang).

Zouden jullie weten wat er aan de hand is?
Ik vind het moeie gevoel zo vervelend....

Esmée

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 20:12

misschien je ogen eens laten testen? Ik was ook constant heel moe, vaak hoofdpijn. Toen ogen op laten meten, kleine afwijking, bril genomen, echt een wereld van verschil. Kan nu veel meer aan.

Wat voor slaappillen heb je? De naam? En hoevaak per week neem je ze?

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 20:13

Ontbijt je?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 20:16

verootjoo schreef:
misschien je ogen eens laten testen? Ik was ook constant heel moe, vaak hoofdpijn. Toen ogen op laten meten, kleine afwijking, bril genomen, echt een wereld van verschil. Kan nu veel meer aan.

Ik heb mijn ogen al eens laten testen, ik kan niet goed verzien, daarom zit ik nooit achterin de klas.
Maar hier zou het aan kunnen liggen...

Ik neem iedere avond één slaappil, ik weet de naam niet precies, maar ik krijg ze van de apotheek.

44Myrthe44 schreef:
Ontbijt je?

Ik ontbijt wel ja, 2 boterhammen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 20:18

EskeGirl schreef:
verootjoo schreef:

Ik neem iedere avond één slaappil, ik weet de naam niet precies, maar ik krijg ze van de apotheek.

dat zegt niet zoveel. Maar tussen benzo's/pammetjes en bv. melatoninepillen van 5mg zit nogal een megaverschil ;) Pammetjes kun je overdag ook goed moe van zijn, is een aanslag voor je lichaam en ook niet echt aan te raden voor jonge mensen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 20:20

Ik heb er nooit eerder last van gehad, maar ik zal vanavond eens op het potje kijken hoe ze nu precies heten.
Ik denk niet dat het pammetjes zijn, want anders had ik ze niet gekregen.
Ze zijn dus ook niet in de winkel te koop, alleen via de dokter te krijgen

PS:
Op de basisschool heb ik dit ook wel eens gehad, dit is uiteindelijk over gegaan, maar ik weet niet meer precies hoe...

verootjoo

Re: Ik ben zo moe...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 20:23

potje... zal waarschijnlijk melatonine zijn, want de anderen zitten in doosjes. Dan zijn het niet zo zware slaappillen :) Wordt je eigenlijk niet moe van overdag.

winnieloves

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 20:25

Het zullen wel melatoninepilletjes zijn, want alleen die krijg je op doktersrecept.

Drink je genoeg?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 20:27

winnieloves schreef:
Het zullen wel melatoninepilletjes zijn, want alleen die krijg je op doktersrecept.

Drink je genoeg?

huh... een dokter kan ook pammetjes voorschrijven hoor :? Kan eigenlijk alles voorschrijven.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 20:27

Ik denk wel dat ik genoeg drink...

Ik drink in de 1e pauze flesje limonade, 2e pauze een pakje drinken, 2e pauze ook, en tussendoor wat slokken water als ik naar de wc ben geweest.

winnieloves

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 20:32

verootjoo schreef:
winnieloves schreef:

Drink je genoeg?

huh... een dokter kan ook pammetjes voorschrijven hoor :? Kan eigenlijk alles voorschrijven.

Ik bedoelde dat je die pilletjes alleen van de dokter kan krijgen en niet in de kruidvat ofzo!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 20:34

ah ok :D Dan staan de woorden in je zin in de verkeerde volgorde :D

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 23:00

winnieloves schreef:

Drink je genoeg?

Melatoninepilletjes kun je gewoon in de winkel kopen. Dat hoeft niet op doktersrecept. Ook zit er geen verschil in de melotonine die je op doktersrecept krijgt en die je in de winkel kunt kopen.

Wat zegt de dokter van je vermoeidheidklachten? Is je b12 en schildklier ook mee geprikt? Zoja wat is je b12 waarde? Als ik jou was zou ik gewoon nog een keer laten bloedprikken. Mischien dat een jaar geleden niets te vinden was en nu wel.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 23:02

Glossi schreef:
winnieloves schreef:

Drink je genoeg?

Melatoninepilletjes kun je gewoon in de winkel kopen. Dat hoeft niet op doktersrecept. Ook zit er geen verschil in de melotonine die je op doktersrecept krijgt en die je in de winkel kunt kopen.

Wat zegt de dokter van je vermoeidheidklachten? Is je b12 en schildklier ook mee geprikt? Zoja wat is je b12 waarde? Als ik jou was zou ik gewoon nog een keer laten bloedprikken. Mischien dat een jaar geleden niets te vinden was en nu wel.

zit wel degelijk verschil in... TS gebruikt nl. 5mg. Deze zijn absoluut niet in een winkel te kopen. Die gaan max tot 0,5 mg. geloof ik.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 23:06

Gewoon even met je huisarts over leggen. Dikke kans dat je overdag nog de effecten van je slaapmedicatie merkt ( die je overigens in principe helemaal niet tijden achtereen moet gebruiken: de meeste slaapmedicatie ( de "pammetjes") is hartstikke verslavend!

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 23:07

Ah verkeert gelezen. Die van 5 mg zijn idd alleen via doktersrecept te krijgen. Heb ze zelf ook gehad (koop nu gewoon in de winkel scheelt behoorlijk wat geld, je moet alleen wat meer in nemen)

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 23:08

B12 laten testen er loopt hier ook al n forum over

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 23:09

Tip:
Langs de dokter gaan.. hier zijn geen dokters ..
Misschien heb je wel de ziekte van pfeifer

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 08:24

Glossi schreef:
Ah verkeert gelezen. Die van 5 mg zijn idd alleen via doktersrecept te krijgen. Heb ze zelf ook gehad (koop nu gewoon in de winkel scheelt behoorlijk wat geld, je moet alleen wat meer in nemen)

Als ik ze in de winkel moest kopen moest ik een doosje per avond aan melatonine eten volgens mij.. ik slik 10 tot 15mg om te slapen..

@ TS, laat je idd ook eens testen op je B12??

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-11 08:34

PintoNatal schreef:
Glossi schreef:

Als ik ze in de winkel moest kopen moest ik een doosje per avond aan melatonine eten volgens mij.. ik slik 10 tot 15mg om te slapen..

@ TS, laat je idd ook eens testen op je B12??

Ik zal het eens met mijn moeder overleggen, B12 was toch iets met vitaminen?

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 08:38

Ja dat zijn vitaminen. Kun je heel moe van worden als je B12 te laag is

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 09:13

Gewoon terug naar de huisarts, wij kunnen vanuit hier niet zien wat er mis is ;)

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 09:20

laat zeker je b12 eens testen (bloedarmoede)
ik heb zelf ook zwaare bloedarmoede en daar word je heeeeeeeeeeeel moe van

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 09:31

Tip over het drinken. Probeer op school al zeker 1,5 liter te drinken. Regelmatig flesje vullen en op je tafel zetten. Ben je sneller geneigd om meer te drinken.

Verder zou ik ook eens naar de dokter gaan, opnieuw bloedprikken. Is je schildklier al getest? Van een niet goed werkende schildklier kan je ook heel moe worden. B12 laten testen en ijzergrhalte.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 09:33

Is het niet te zoeken in de medicijnen voor je soort van adhd gebruikt? Medicijnen kunnen zulke gekke dingen doen. Misschien is de dosis niet meer goed.