Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

llindaaa schreef:Zelfs de geleerden weten het niet --'
Dus daarom vraag ik hier om praktijkervaring..
Google is ook geen optie, ik kan het tenminste niet vinden..

ThreeFingers schreef:Alcohol werkt bloed verdunnend. Maar ik ga er vanuit dat jij medicijnen krijgt. Daar mag je zo wie zo geen alcohol bij drinken.
En waarom wil je het eigenlijk weten?
2 glazen schijnt juist het risico op een bloeding te verminderen maar teveel kan juist voor een bloeding zorgen. en dat is bij gezonde mensen. er staan wel een aantal amerikaanse onderzoeken op internet waarbij ze zeggen dat 2 glazen na een hersenbloeding juist een volgende bloeding kan voorkomen. maar de zekerheid hebben ze nog steeds niet. lijkt me dat als je al een bloeding hebt gehad, je extra goed uit moet kijken. ik zou het er dus gewoon zowiezo niet op wagen als je geen zekerheid hebt. in zoverre je die in het leven kan krijgen dan. Electra63 schreef:Alcohol op je 15e lijkt me sowieso niet goed, dus zeker niet voor TS.
En wat betreft je bloeding, ligt het (denk ik) ook aan de oorzaak van je bloeding.
Maar er moet nog heel wat verbeteren wat betreft de voorlichting aan patiënten.

Rebel_Jits schreef:Alcohol verdunt je bloed. Zeker omdat je een hersenbloeding heb gehad, is de kans groot dat je zo opnieuw een hersenbloeding kan krijgen. Ik weet niet welke gevolgen je er nu van hebt, maar die kunnen GROOT zijn. Te denken aan verlammingen in arm en been, waardoor je niet meer kan lopen of bijv je broek en trui aandoen. Niet meer kunnen praten of mensen niet meer snappen als ze praten, problemen met lezen.. Die waslijst in oneindig. Als je dat jezelf wilt aandoen, moet je vooral alcohol drinken en in de achtbaan gaan.
Daarbij; heb je nogsteeds een drain? Dan mag je niet in de achtbaan. Ik twijfel zelfs of je er überhaupt nog in mag, omdat het toch een andere druk op je bloedvaten geeft dan als je gewoon staat. Dan kunnen ze dus knappen en krijg je wat ik hierboven heb geschreven.
)
llindaaa schreef:Zelfs de geleerden weten het niet --'
Dus daarom vraag ik hier om praktijkervaring..
Google is ook geen optie, ik kan het tenminste niet vinden..