Uit angst voor zwangerschap een zwangerschapstest.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Uit angst voor zwangerschap een zwangerschapstest.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 23:51

Na aanleiding van een meisje dat ik ken, ik noem haar even Petra ben ik wel eens benieuwd wie dat hier wel eens gedaan heeft.

Petra is een meisje die aan de pil is maar geen condoom gebruikt, iedere maand rond haar maandelijks feestje is er dan weer de spanning.
'Wordt ik 't of wordt ik 't niet?' Als er ook maar één dag over tijd is wordt een zwangerschapstest gehaald, met gelukkig tot nu toe altijd een negatieve uitkomst.

Nu ben ik niet zo'n zorgenpiet eigenlijk, ik zou me zorgen maken als ik 6 of 7 dagen te laat zou zijn. :z Dan zou ik overwegen ene te halen...

Wat mij wel zorgen baart leuke woordkeuze :7 is dat er tegenwoordig enorm veel meiden zijn die niet merken dat ze zwanger zijn en naar de eerste hulp gaan omdat ze 'misselijk' zijn, ondertussen blijken ze 6 cm ontsluiting te hebben! :+ Of dat er meiden zijn die gewoon ongesteld blijven worden tijdens hun zwangerschap en daardoor 'niks merken'. :(:)

Als laatste de Morning after pil, dat is ook zoiets. Ik persoonlijk heb m nog nooit gehaald. :9k

Dus nu is het aan jullie. Wie heeft hier al eens uit voorzorg zwangerschapstesten gehaald omdat je een voorgevoel had of het misschien wel voelde aan je water... :oo Of misschien wel een kind heeft en de zwangerschap ook niet gemerkt heeft?

Zelfde voor de Morning-after pil, wie heeft hem wel eens gehaald?

Het is niet om iemand te kwetsen, beledigen of zwart te maken. Het is écht puur uit nieuwsgierigheid!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 23:55

Ik heb wel eens een zwangerschapstest gehaald..
Ik had last van mijn rug en mijn borsten deden pijn en dan ga je je dingen inbeelden :+
Dan kun je beter maar gewoon je gedachtegang sussen door een zwangerschapstest te doen...

Ik heb trouwens een spiraaltje en wordt daardoor niet meer ongesteld, dus ik kan het daaraan ook niet zien.
Dat maakt het soms nog iets lastiger ;) Schaam me er ook niet voor, beter het zekere voor het onzekere!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 23:57

hoi nou weet ik dat de meeste testen doorgaans pas na twee weken betrouwbaar zijn.
en er zijn een hoop indianen verhalen laat je niet gekmaken.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 23:59

franka75 schreef:
hoi nou weet ik dat de meeste testen doorgaans pas na twee weken betrouwbaar zijn.
en er zijn een hoop indianen verhalen laat je niet gekmaken.

Hahahaha, ik sowieso niet. :') Ik zie 't vanzelf wel, als ik een gedachte heb ga ik wel ene halen en doen en mocht ik dan toch zwanger blijken, daar zijn oplossingen voor. :)

@Musli wat ik me nou afvraag hè? Is zo'n spiraaltje nou echt een ellende? Ik heb daar eens over nagedacht, of de prikpil. Maar de meeste mensen vinden het maar ondingen maar kunnen het niet echt beargumenteren. :7

jacqq

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 00:24

Ik deed een week geleden een zwangerschapstest uit "voorzorg" . Ook ik ben (sinds vorige week was :+) aan de pil, slik(te) hem elke dag en gebruikte hem correct. Maargoed, toen kwam de stopweek.... en nadat ik een paar dagen overtijd was haalde ik die test. Jawohl, zwanger door de pil heen. Verder heb ik hem ook 1 keer voor niets gedaan, een half jaar geleden o.i.d. omdat ik overtijd was... toen niks aan de hand :).
Heb ook 1 keer de MAP gehaald, toen zat ik echt helemaal in de stress dat ik hem zo snel mogelijk zou innemen :+. Ik denk niet dat ik zon druktemaker was als Petra.... Ik denk dat ik dat in het vervolg wel ben eerlijk gezegd, (toch best een shock als je erachter komt dat jij als 17jarige eerste jaars student juist die ene op de 1000 bent die zwanger word door correct gebruik van de pil heen :o ).

Persoonlijk denk ik dat je beter het zekere voor het onzekere kunt nemen. Stel je voor dát je zwanger bent... ik ben nu 6 weken zwanger en merk er buiten wat onopvallende misselijkheid en enorme behoefte aan dropveters met pannekoek niks aan. Je buik begint pas te groeien vanaf 10 weken, tot 12 weken kun je een abortus doen. Het is dus wel van belang dat je er zo vroeg mogelijk bij bent... zodat je in ieder geval de tijd hebt om na te denken over je keuze. (gezien ik denk dat zwanger worden niet in de planning zit als je de pil/condoom/MAP gebruikt hebt. )

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 00:29

jacqq schreef:
Ik deed een week geleden een zwangerschapstest uit "voorzorg" . Ook ik ben (sinds vorige week was :+) aan de pil, slik(te) hem elke dag en gebruikte hem correct. Maargoed, toen kwam de stopweek.... en nadat ik een paar dagen overtijd was haalde ik die test. Jawohl, zwanger door de pil heen. Verder heb ik hem ook 1 keer voor niets gedaan, een half jaar geleden o.i.d. omdat ik overtijd was... toen niks aan de hand :).
Heb ook 1 keer de MAP gehaald, toen zat ik echt helemaal in de stress dat ik hem zo snel mogelijk zou innemen :+. Ik denk niet dat ik zon druktemaker was als Petra.... Ik denk dat ik dat in het vervolg wel ben eerlijk gezegd, (toch best een shock als je erachter komt dat jij als 17jarige eerste jaars student juist die ene op de 1000 bent die zwanger word door correct gebruik van de pil heen :o ).

Persoonlijk denk ik dat je beter het zekere voor het onzekere kunt nemen. Stel je voor dát je zwanger bent... ik ben nu 6 weken zwanger en merk er buiten wat onopvallende misselijkheid en enorme behoefte aan dropveters met pannekoek niks aan. Je buik begint pas te groeien vanaf 10 weken, tot 12 weken kun je een abortus doen. Het is dus wel van belang dat je er zo vroeg mogelijk bij bent... zodat je in ieder geval de tijd hebt om na te denken over je keuze. (gezien ik denk dat zwanger worden niet in de planning zit als je de pil/condoom/MAP gebruikt hebt. )

Wow dit is wel heftig zeg! :(:) En wat is jou keuze, als je daar over wilt praten natuurlijk. ;) Een vriendin van me is onbewust bewust zwanger, heel lang verhaal maar kindje is van harte welkom *D

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 00:30

ik heb wel eens een zwangerschapstest gehaald... ik had het onveilig gedaan en was al een paar dagen over tijd en liep een week lang elke ochtend alles bij elkaar te kotsen... gelukkig was de uitslag negatief :)

jacqq

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 00:32

Ik weet het nog niet...
Ik heb voor een tienermoeder wel een fijne situatie, (ouders en zussen en vrienden steunen me, de "vader" wil het kind samen met mij opvoeden als ik het houd, en die heeft wel een stabiel inkomen en een eigen huis) Dus daar ligt het niet aan. Ik weet alleen niet of ik mijn leven nu al wel zo wil veranderen. Maar ik wil het eigenlijk ook niet laten weghalen. Heb voor mezelf besloten dat ik maandag a.s. mijn beslissing ga maken. . . als het zover is kan ik dat hier wel posten als je dat wilt :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 00:33

wendy_x schreef:
ik heb wel eens een zwangerschapstest gehaald... ik had het onveilig gedaan en was al een paar dagen over tijd en liep een week lang elke ochtend alles bij elkaar te kotsen... gelukkig was de uitslag negatief :)

Dit is misschien niet helemaal gepast maar Griepje? :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 00:36

jacqq schreef:
Ik weet het nog niet...
Ik heb voor een tienermoeder wel een fijne situatie, (ouders en zussen en vrienden steunen me, de "vader" wil het kind samen met mij opvoeden als ik het houd, en die heeft wel een stabiel inkomen en een eigen huis) Dus daar ligt het niet aan. Ik weet alleen niet of ik mijn leven nu al wel zo wil veranderen. Maar ik wil het eigenlijk ook niet laten weghalen. Heb voor mezelf besloten dat ik maandag a.s. mijn beslissing ga maken. . . als het zover is kan ik dat hier wel posten als je dat wilt :)

Dit niet verkeerd opvatten maar ik vind 't inderdaad interessant om te 'volgen'. :) Ik kijk ook altijd naar Teen Mom and 16 and Pregnant. Ook daar sta ik vaak van te kijken hoe sommige zich in situaties worstelen. 8)7

Ik persoonlijk ben 19 maar zou 't laten weghalen, deze keuze heb ik gewoon nu al gemaakt. Klinkt misschien heel cru maar voor mij gewoon realistisch. :)

Ik vind 't knap van je. :) Heb je wel al aan je ouders en dergelijke verteld?

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 00:42

MuSLi schreef:
Ik heb wel eens een zwangerschapstest gehaald..
Ik had last van mijn rug en mijn borsten deden pijn en dan ga je je dingen inbeelden :+
Dan kun je beter maar gewoon je gedachtegang sussen door een zwangerschapstest te doen...

Ik heb trouwens een spiraaltje en wordt daardoor niet meer ongesteld, dus ik kan het daaraan ook niet zien.
Dat maakt het soms nog iets lastiger ;) Schaam me er ook niet voor, beter het zekere voor het onzekere!

precies zo bij mij! Alsof ik het zelf geschreven heb.

btw Hier zou een kindje hardstikke welkom zijn maar het is gewoon handiger al wacht ik nog n jaartje!

Jesjepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 00:42

Ik heb eerlijk gezegd ook wel eens een zwangerschapstest gedaan.. ook omdat ik het gevoel had dat er iets mis zat... Krampen, misselijk etc.. De uitslag was gelukkig negatief, dus naar de dokter geweest, bleek dat mn darmen verstopt waren... Ik zit aan de pil, en als ik een paar dagen over tyd ben raak ik wel vreselijk in de stress, maar k heb me voorgenomen dat als het uitblijft ik een test ga doen, tenzij ik weer zo misselijk enzo word. Heb wel weer last van verschrikkelijke krampen, zo erg dat ik het soms uitgil van de pijn.. Binnenkort maar weer rondje HA doen...:(

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 00:45

denk toch dat het anders is als het je in eens overkomt, ik kan nu ook wel zeggen ik laat het echt weg halen, maar als je dan die test ziet... tja ik weet het niet :) persoonlijk denk ik niet dat je van te voren kunt zeggen ik ga het absoluut weghalen! als ik nu onverwacht zwanger zou zijn tja ik heb echt geen flauw idee wat ik zal doen :+

@jacqq ik vind het ontzettend knap van je dat je er zo op het eerste gezicht "cool" onder blijft, ik hoop ook voor jezelf dat je verstandige beslissing kunt maken :), heel cliche, gewoon doen wat je hart je verteld, zoals ik het lees heb je veel steun aan je ouders, vriend en vrienden en een stabiele omgevening dat zal het wss ook wel wat makelijker maken :) zou het ook fijn vinden om te weten wat jou uiteindelijke keuze is! enne laat je niks aan praten door anderen! doen waar jij je goed bij voelt :)

jacqq

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 00:45

Ik dacht een dag voor ik het wist ook zeker te weten dat ik het weg zou laten halen. Maar dan krijg je ineens moeder gevoelens, en ga je beseffen dat abortus ook heel heftig is. (Althans ik had dat, wil natuurlijk niet zeggen dat anderen dat ook zouden hebben :) ).
Ik snap je wel hoor, vind het zelf ook altijd interessant om dit soort dingen te volgen haha. (nu maak ik het een keer van dichtbij mee :+)
Ik heb er geen geheim van gemaakt, dus ook niet voor mijn ouders. Doordat ik er niks aan kon doen vond ik het ook niet zo moeilijk om het te vertellen denk ik. Bovendien heb ik een goede band met mijn ouders en had ik geen andere reactie verwacht dan steun en liefde voor me, met wat mijn beslissing ook is. Dat maakt het ook makkelijker om te vertellen denk ik.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 00:53

jacqq schreef:
Ik dacht een dag voor ik het wist ook zeker te weten dat ik het weg zou laten halen. Maar dan krijg je ineens moeder gevoelens, en ga je beseffen dat abortus ook heel heftig is. (Althans ik had dat, wil natuurlijk niet zeggen dat anderen dat ook zouden hebben :) ).
Ik snap je wel hoor, vind het zelf ook altijd interessant om dit soort dingen te volgen haha. (nu maak ik het een keer van dichtbij mee :+)
Ik heb er geen geheim van gemaakt, dus ook niet voor mijn ouders. Doordat ik er niks aan kon doen vond ik het ook niet zo moeilijk om het te vertellen denk ik. Bovendien heb ik een goede band met mijn ouders en had ik geen andere reactie verwacht dan steun en liefde voor me, met wat mijn beslissing ook is. Dat maakt het ook makkelijker om te vertellen denk ik.

Dat klopt, ik zou 't denk ik ook 'makkelijk' aan mijn ouders kunnen vertellen. :o En toch ook van de andere kant moeilijk omdat mijn ouders 11 jaar over één kind hebben moeten doen (Lucky me! :+ )

Maar nee ik ben er wel zeker van, ik heb nog zoveel kansen om kinderen te krijgen. Het is wel een anders verhaal als ik zwanger zou zijn en 't is al echt een kindje en geen klompje cellen meer. :)

jacqq

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 01:00

kirri schreef:
denk toch dat het anders is als het je in eens overkomt, ik kan nu ook wel zeggen ik laat het echt weg halen, maar als je dan die test ziet... tja ik weet het niet :) persoonlijk denk ik niet dat je van te voren kunt zeggen ik ga het absoluut weghalen! als ik nu onverwacht zwanger zou zijn tja ik heb echt geen flauw idee wat ik zal doen :+

@jacqq ik vind het ontzettend knap van je dat je er zo op het eerste gezicht "cool" onder blijft, ik hoop ook voor jezelf dat je verstandige beslissing kunt maken :), heel cliche, gewoon doen wat je hart je verteld, zoals ik het lees heb je veel steun aan je ouders, vriend en vrienden en een stabiele omgevening dat zal het wss ook wel wat makelijker maken :) zou het ook fijn vinden om te weten wat jou uiteindelijke keuze is! enne laat je niks aan praten door anderen! doen waar jij je goed bij voelt :)

Dankjewel, over het algemeen kan ik er inderdaad wel rustig onder blijven. Dat komt denk ik doordat ik aan mijn omgeving veel steun heb, en omdat ik het gelijk aan iedereen verteld heb. Hierdoor kan ik er met iedereen over praten en hoef ik niks op te kroppen:). Al zijn er ook momenten dat ik helemaal in paniek raak hoor :o . Ik zal mijn beslissing, met de redenen waardoor ik die keuze heb ik gemaakt hier posten als ik eruit ben. Verder bedankt voor je lieve reactie, en ik probeer inderdaad mijn hart te volgen, al is mijn hart er nog niet helemaal over uit haha.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 01:08

jacqq schreef:
Ik weet het nog niet...

ik weet niet of het je gerust stelt,
maar kan je vertellen dat ik een zoontje van 1,5 heb.
ik was 18 toen ik zwanger raakte 19 toen ik beviel.

mijn situatie was ongeveer het zelfde.
ik en mijn vriend (inmiddels man) waren al 3 jaar samen
we woonden allebei nog wel bij onze eigen ouders.
maar me ouders zus (die 3 kinderen heeft) en me broers steunden ons heel goed.
me schoon moeder vond het meteen leuk en stond achter ons.
me schoon vader heeft er minder op gereageerd.
die zei dood leuk je komt niet hier woonen met de klein dan woon je er maar mee in de auto.
dit was pure schrik reactie hoor nu is hij heel blij met milan.
we hebben net geen jaar met zijn 3 tjes bij me ouders gewoond en hebben nu ons eigen huisje.
het is soms wel zwaar om dat het geen keus was.
maar we zijn heel blij met milan en hij zal er ook nooit de dupe van worden dat hij ongepland kwam.

om op de vraag van ts antwoord te geven.
we hebben inmiddels wel meerdere testen gedaan omdat ik niet meer ongsteld werd.
maar dit kwam door de spiraal 8)7

bij milan hebben we dat niet gedaan
ik ben ongesteld gebleven slikt altijd trouw om de zelfde tijd de pil
slikte hem ook nooit door.
en gebruite altijd een condoom.

hoe zijn we achter de zwangerschap gekomen?
ik werd wakker op een maandag met heel veeel buik pijn en enorme toeter van een buik.
dit kwam omdat milan heel lang tegen me rug aan heeft gelegen en toen hij draaide heeft hij dus de hiud flink opgerekt.
dat deed ook zo een pijn omdat dit normaal rustig aan gebeurt.
ook was ik toen flink aan de diaree omdat me darmen het niet meer grappig vonden al dat gedraai en getrap %) .
mijn moeder heeft de huis arts gebeld met de gedachte dat ik mijn glute weer terug had,
dan krijg je dus een water buik en diaree.
ik kon dinsdag al langs komen.
nee dan is ze jarig dat gaan we niet doen.
oke woensdag om 09;30 prima wij daarheen woensdag.
toen kwam het hoge woord er uit je bent zwanger.
ik heb me huisarts voor gek verklaard want dat kon niet.
ze ging een aperaatje halen waar mee je naar de hartslag kon horen.
en ik zeg nog heel leuk ach dat is me eigen hart :o?
maar nee dat kon niet want die gaat 10x rustiger. :=
huisarts heeft voor die vrijdag een afspraak in het ziekenhuis gemaakt voor de echo en de controlles.
was al 28 weken en 2 dagen :wow:
we hebben gevraagt of ze kon zien wat het word dus ze ging kijk en ja hoor
meneer lach met de beentjes wijd en het brandblussertje hing er mooi tussen dat ging dus op de *-:)
10 weken nadat ik hoorde dat ik zwanger was lag ik op woensdag 26 augustus 2009 op de verlos kamer :o

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 01:12

@ jacqq dat is heel erg fijn als je je ei kwijt kan! als je een keer daar niet terrecht kan mijn pb box is altijd open :) kan me ook goed voorstellen dat er moment zijn waarvan je denkt help! wat bij altijd helpt is dat even gaan zitten tot 10 tellen en overdenken waarom ik nou om hulp riep. Vaak kom ik er dan wel uit, tuurlijk is dit voor iedereen anders, maar niet geschoten altijd mis! je hart zal nog wel alle kanten opvliegen, maak ik de juiste beslissing? hoe ga ik dit allemaal doen? denk ook nadat je een keuze hebt gemaakt dat je dat nog wel gaat krijgen :). Maar zo als ik het al zei, je komt over als een heel "cool" persoon en je zult vast de juiste beslissing voor jezelf maken!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 01:13

hanny_jelke schreef:
ik weet niet of het je gerust stelt,
maar kan je vertellen dat ik een zoontje van 1,5 heb.
ik was 18 toen ik zwanger raakte 19 toen ik beviel.

mijn situatie was ongeveer het zelfde.
ik en mijn vriend (inmiddels man) waren al 3 jaar samen
we woonden allebei nog wel bij onze eigen ouders.
maar me ouders zus (die 3 kinderen heeft) en me broers steunden ons heel goed.
me schoon moeder vond het meteen leuk en stond achter ons.
me schoon vader heeft er minder op gereageerd.
die zei dood leuk je komt niet hier woonen met de klein dan woon je er maar mee in de auto.
dit was pure schrik reactie hoor nu is hij heel blij met milan.
we hebben net geen jaar met zijn 3 tjes bij me ouders gewoond en hebben nu ons eigen huisje.
het is soms wel zwaar om dat het geen keus was.
maar we zijn heel blij met milan en hij zal er ook nooit de dupe van worden dat hij ongepland kwam.

om op de vraag van ts antwoord te geven.
we hebben inmiddels wel meerdere testen gedaan omdat ik niet meer ongsteld werd.
maar dit kwam door de spiraal 8)7

bij milan hebben we dat niet gedaan
ik ben ongesteld gebleven slikt altijd trouw om de zelfde tijd de pil
slikte hem ook nooit door.
en gebruite altijd een condoom.

hoe zijn we achter de zwangerschap gekomen?
ik werd wakker op een maandag met heel veeel buik pijn en enorme toeter van een buik.
dit kwam omdat milan heel lang tegen me rug aan heeft gelegen en toen hij draaide heeft hij dus de hiud flink opgerekt.
dat deed ook zo een pijn omdat dit normaal rustig aan gebeurt.
ook was ik toen flink aan de diaree omdat me darmen het niet meer grappig vonden al dat gedraai en getrap %) .
mijn moeder heeft de huis arts gebeld met de gedachte dat ik mijn glute weer terug had,
dan krijg je dus een water buik en diaree.
ik kon dinsdag al langs komen.
nee dan is ze jarig dat gaan we niet doen.
oke woensdag om 09;30 prima wij daarheen woensdag.
toen kwam het hoge woord er uit je bent zwanger.
ik heb me huisarts voor gek verklaard want dat kon niet.
ze ging een aperaatje halen waar mee je naar de hartslag kon horen.
en ik zeg nog heel leuk ach dat is me eigen hart :o?
maar nee dat kon niet want die gaat 10x rustiger. :=
huisarts heeft voor die vrijdag een afspraak in het ziekenhuis gemaakt voor de echo en de controlles.
was al 28 weken en 2 dagen :wow:
we hebben gevraagt of ze kon zien wat het word dus ze ging kijk en ja hoor
meneer lach met de beentjes wijd en het brandblussertje hing er mooi tussen dat ging dus op de *-:)
10 weken nadat ik hoorde dat ik zwanger was lag ik op woensdag 26 augustus 2009 op de verlos kamer :o

Ik moet eerlijk toegeven dat ik even smakelijk moest lachen om je verhaal. :') Erg leuk geschreven! Ik maak daar dan een visueel beeld bij, en dat vind ik dan weer grappig. Ik zie je al zitten bij de HA en die echo-foto! _/-\o_

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 01:20

achteraf was het ook heel grappig
nu lachen we er ook smakelijk om.
wist niet dat ik zo blond kan doen
zal even kijken of ik die echo foto kan vinden
Afbeelding
heb er een rode cirkel om heen gezet kan niet missen :')
edit: gevonden en toegevoegt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 01:25

hanny_jelke schreef:
achteraf was het ook heel grappig
nu lachen we er ook smakelijk om.
wist niet dat ik zo blond kan doen
zal even kijken of ik die echo foto kan vinden
Afbeelding
heb er een rode cirkel om heen gezet kan niet missen :')
edit: gevonden en toegevoegt

HAHAHAHAHAHAHA, Nou mij heeft ie :') Dat is inderdaad echt niet te missen! :7
Agja, chillen laten we maar zeggen! *\o/*

jacqq

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 01:26

@Hanny: Wat een heftig verhaal zeg! Bedankt dat je het hier neer hebt gezet. Ik vind het erg fijn om van mensen te horen die in een zelfde situatie als mij hebben gezeten, dat het uiteindelijk allemaal wel goedkomt. . . en ik denk dat dat bij mij ook zo zal zijn, wat ik ook doe. Al lijkt het nu soms alsof ik hier nooit meer uitkom haha.

@Kirri: Meestal als ik die momenten heb zit ik het gewoon even uit en probeer ik mezelf rustig te houden haha. Ook schrijf ik af en toe een soort brief aan mijn visje (het is nu een kikkervisje... vandaar). Ik heb het gevoel dat dit me helpt, al kan ik me voorstellen dat het bij anderen zo zou zijn dat ze er dan nog meer aan gehecht raken.

KimD

Re: Uit angst voor zwangerschap een zwangerschapstest.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 01:32

@jacqq
Ik denk dat alle begin moeilijk is, een kind krijgen is niet niks ;) Ik bedoel er zijn zeker mensen die je steunen en helpen etc maar uiteindelijk zul je 't toch zelf moeten doen het blijft toch jou kindje. :) Jij beslist wat er gebeurt of hij of zij naar die of die school gaat, om maar een stom voorbeeld te noemen dan. Ik denk dat als je eenmaal op gang gekomen bent in het moederschap en indd in contact komt met andere (tiener)moeders 't allemaal op rolletjes gaat. :)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 01:37

jacqq schreef:
@Hanny: Wat een heftig verhaal zeg! Bedankt dat je het hier neer hebt gezet. Ik vind het erg fijn om van mensen te horen die in een zelfde situatie als mij hebben gezeten, dat het uiteindelijk allemaal wel goedkomt. . . en ik denk dat dat bij mij ook zo zal zijn, wat ik ook doe. Al lijkt het nu soms alsof ik hier nooit meer uitkom haha.

geloof me zo heb ik me de eerste 5 weken ook gevoeld.
ik zat maar te kniezen en tedenken hanny je kunt 2 dingen doen of je gaat je laatste 7 weken ook nog zo zitten en als hij er is wordt het een ramp.
of je slaat je zelf een keer voor je kop en gaat er van genieten om nog 7 weken op de rose wolk te zitten.
dat werden er maar 5 |(
maar genoten heb ik.
heb mezelf heerlijk in de watten laten leggen. :j
als je vragen hebt vraag ze maar hoor en doe je het liever over de PB mag het ook

hanny_jelke

Re: Uit angst voor zwangerschap een zwangerschapstest.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 01:48

@jacqq:
welke keus je ook maakt,
doe dat alleen voor je zelf.
denk na wat je zelf wilt voel je niet schuldig.
want wil je dit echt nog niet wordt je kind er de dupe van.
en ja een abortus is zwaar en meschien oneerlijk tegen over je kindje.
maar het is nog veel oneerlijker als hij/zij er de dupe van wordt.

ik bedoel hier niet mee dat je het weg moet halen maar dat je er goed overna moet denken.
en dat je achter je keus moet kunnen staan