Ze zei wel dat als het niet klikt of ik kan niet praten dat we dan naar een andere oplossing gaan zoeken.Wie van jullie heeft ook een mannelijk psycholoog en wat zijn jullie ervaringen daarmee?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ze zei wel dat als het niet klikt of ik kan niet praten dat we dan naar een andere oplossing gaan zoeken.
Dat is tenslotte het belangrijkste. Je hebt 'm nog nooit gezien neem ik aan? Wie weet is het wel een hele prettige man om mee te praten. En misschien dat hij je juist kan helpen met je probleem, omdat hij een man is? Als dat een onderdeel van je probleem is (mannen) is het misschien juist wel goed om met een man te praten. Ik denk dat je van te voren nooit kunt weten of het klikt en of je er wat uit krijgt, of het nu een man is of een vrouw. Hopelijk voel je je gewoon op je gemak bij hem, ik zou er gewoon heen gaan en kijken hoe het gaat.
als is hij in de 50 en 'n man.
En hopelijk levert het ook wat op.
) en de persoon die mij uiteindelijk het best geholpen heeft was een man.
Terwijl ik dat nooit wilde en er in eerste instantie ook veel moeite mee had. Misschien kan je even afwachten wat voor persoon het is.
Een fijne klik/energie is echt belangrijker dan het geslacht.
Ik heb de beste man idd nog niet gezien maar ik moet zeggen dat hij aan de telefoon prettig klinkt. Hij is al met pensioen en hij doet het al wat jaartjes. Hij heeft dus veel ervaring. 
Denk dat ding maar even weg dan

En voel je dan ook niet bezwaard om een deur verder te gaan.
haha
Je kunt in zo'n gesprek ook heel goed aangeven dat je mogelijk een probleem met zijn man-zijn zult hebben, en kijken hoe hij daarop reageert. Misschien heeft hij zelf wel een goede suggestie. 
In het uiterste geval zou ik naar een andere praktijk moeten want ik geloof dat alleen hij en zijn vrouwelijke collega in die praktijk werken...maar dat weet ik niet zeker...
Goed voelen wat voor jou oké is!
en als het niet bevalt mag je dat toch altijd zeggen...tenminste als je bij hun de klik niet had werd je naar een van de collega's doorgestuurd
. Nouja, toen dacht ik natuurlijk helemaal dat dit gedoemd was te mislukken, twee knappe mannen waarmee ik moest praten, terwijl ik helemaal geen prater ben.. En, niet te geloven, met allebei kan ik heel goed praten! Veel beter dan de vrouwelijke psychologen/hulpen die ik voorheen heb gehad. Het ligt sowieso aan de persoon zelf, maar bij mij is gebleken dat geslacht niet zo veel uitmaakt.