Mannelijke psycholoog, wie nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Mannelijke psycholoog, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 18:16

Ik heb 30 maart mijn eerste gesprek met mijn psycholoog. Maar dat is wel een man. En het andere geslacht is wel één van de problemen waar ik mee zit. En nu vraag ik mij heel erg af of ik wel kan praten bij een man. Heb een tijd geleden een gesprek gehad met een vrouw en dat was wel moeilijk maar ik voelde mij wel heel erg op mijn gemak bij haar. (nee, ik kan niet bij haar verder) De psycholoog die ik belde zei dat ik beter naar haar collega kon gaan want hij was meer geschikt voor mijn problemen. Prima natuurlijk maarja, ik weet dus gewoon niet of ik wel alles durf te zeggen tegen hem. :\ Ze zei wel dat als het niet klikt of ik kan niet praten dat we dan naar een andere oplossing gaan zoeken.

Wie van jullie heeft ook een mannelijk psycholoog en wat zijn jullie ervaringen daarmee?

Chocopasta

Re: Mannelijke psycholoog, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 18:18

Ik heb er geen ervaring mee, dat voorop.
Lijkt me wel heel moeilijk om daarmee te praten als dat juist onderdeel van je probleem is..
Persoonlijk lijkt het mij juist prettiger om met een man te praten, weet niet waarom eigenlijk..
Succes en sterkte!!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 18:20

Ik loop dan wel niet bij een psych, maar ik denk dat je gewoon moet kijken hoe je jezelf er bij voelt. :) Dat is tenslotte het belangrijkste. Je hebt 'm nog nooit gezien neem ik aan? Wie weet is het wel een hele prettige man om mee te praten. En misschien dat hij je juist kan helpen met je probleem, omdat hij een man is? Als dat een onderdeel van je probleem is (mannen) is het misschien juist wel goed om met een man te praten. Ik denk dat je van te voren nooit kunt weten of het klikt en of je er wat uit krijgt, of het nu een man is of een vrouw. Hopelijk voel je je gewoon op je gemak bij hem, ik zou er gewoon heen gaan en kijken hoe het gaat.

Mijn HA is mannelijk, maar bij hem voel ik me echt op m'n gemak. Zelfs als ik in m'n nakie sta ;) als is hij in de 50 en 'n man.

Iig vind ik het al heel goed dat je naar de psych gaat. :j En hopelijk levert het ook wat op.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 16-03-11 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Ik heb heel wat therapie achter de rug ( :D ) en de persoon die mij uiteindelijk het best geholpen heeft was een man. :) Terwijl ik dat nooit wilde en er in eerste instantie ook veel moeite mee had. Misschien kan je even afwachten wat voor persoon het is. :) Een fijne klik/energie is echt belangrijker dan het geslacht.

RTM

Ik zou aanraden om naar het gesprek te gaan en dit te bespreken met de psycholoog in kwestie. Dit zijn problemen die ze vaker tegenkomen en als het voor jou echt niet te doen is om jouw kwesties met een man te bespreken hebben ze hier meestal wel een oplossing voor.
Je moet in je achterhoofd houden dat die man daar zit om jou te helpen met je problemen, hij is er geen onderdeel van. Hij heeft ervoor geleerd en zal zijn best doen om jou op je gemak te laten voelen. Misschien is het juist een hele prettige eerste drempel om te overwinnen :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 18:24

Ja, ik ga ook gewoon want ik wil ook graag aan mijn problemen werken. :j Ik heb de beste man idd nog niet gezien maar ik moet zeggen dat hij aan de telefoon prettig klinkt. Hij is al met pensioen en hij doet het al wat jaartjes. Hij heeft dus veel ervaring.

Een klik is idd belangrijker dan het geslacht, ben ik met je eens, alleen heb ik gewoon erg veel moeite met mannen. :')

@RTM: ja, hij is geen onderdeel van mijn probleem maar zijn geslacht wel. _O-

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 18:25

Haha, ik snap het wel hoor :') :+ Denk dat ding maar even weg dan :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 18:26

Ik snap het wel. :j Ik dacht ook echt dat het bij mij niet zou werken maar sommige mensen hebben een uitstraling en energie die meteen goed is en dan vallen je twijfels ook weg. En zo niet, dan kan je alsnog meteen naar een andere therapeut vragen, een vrouw.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 18:26

Ik bedoel mannen in het algemeen...niet specifiek dat ding. _O-

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 18:30

Ik heb alleen maar mannelijke psychologen gehad (nouja niet enorm veel hoor maar 3 in totaal. 1 vaste, 1 van jeugdzorg (gaap zucht kreun steun) en een tijdelijke)
Die vaste was wel fijn, die van jeugdzorg niks en die tijdelijke was leuke vent maja dan ga je niet vrijuit praten natuurlijk ;)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 18:31

Haha nee. :=

Maar ik denk dat als je problemen niets met mannen te maken hebben je makkelijker kan praten tegen een mannelijk psycholoog...

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 18:36

Misschien is het juist wel goed om met een mannelijke psycholoog te praten als je problemen met mannen hebt? :)

Snap wel dat je het moeilijk vind hoor..

Ik heb ook een tijdlang een mannelijke psycholoog gehad en voelde me erg bij hem op m'n gemak.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 18:39

Ik denk dat je even moet aankijken hoe het gaat... Ik heb zowel heel goede als eehm, minder goede mannelijke én vrouwelijke psychologen gekend. Het zal van deze meneer in kwestie afhangen en van de klik die je wel of niet met hem hebt of zijn man-zijn een belemmering gaat vormen of je juist kan helpen. Ik zou zeggen, geef het een kans, maar voel ook zeker zelf goed aan of het oké is voor jou of toch echt niet :) En voel je dan ook niet bezwaard om een deur verder te gaan.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 18:40

Ja, ik ga het ook een kans geven...eerste gesprek is toch meer een soort kennismakingsgesprek?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 18:42

Ik praat juist makkelijker met een mannelijke psycholoog, de psychologen waar ik onder behandeling zijn geweest waren eigenlijk allemaal mannen nu ik erover nadenk. Alleen, de laatste kon mij (en mijn zus, vertelde ze achteraf) te weinig ondersteuning bieden in de therapie. Mijn zus heeft toen om een andere psycholoog gevraagd. Dus het ligt ook maar net aan hoe de persoonlijkheid van de psych is.

Ben eigenlijk wel erg benieuwd waar je de afspraak hebt Marlies. PB?

Milouloux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 18:43

@Justy: Inderdaad, het ligt aan de psycholoog zelf!!
Iedereen is anders, zelfs psychologen :)) haha
Ik had een vrouwelijke waar ik het niet mee kon vinden, en sinds kort
hb ik een mannelijke en daar voel ik me wel op mijn gemak!!

Voel jij je niet op je gemak, gewoon eerlijk zijn en zoeken naar een andere oplossing!! :o
veel succes!! :)

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 18:43

Kennismaking, waarom ben jij daar/wat is je probleem, wat verwacht je van een eventuele behandeling, en wat kan hij je bieden :j Je kunt in zo'n gesprek ook heel goed aangeven dat je mogelijk een probleem met zijn man-zijn zult hebben, en kijken hoe hij daarop reageert. Misschien heeft hij zelf wel een goede suggestie.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 18:45

Bedankt voor de reacties. :)

Sanna, ik ga dat zeker aangeven. :j In het uiterste geval zou ik naar een andere praktijk moeten want ik geloof dat alleen hij en zijn vrouwelijke collega in die praktijk werken...maar dat weet ik niet zeker...

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 18:46

Dat kun je dan altijd bekijken :j Goed voelen wat voor jou oké is!

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 20:27

die van mij is ook een aardige en rustige meneer, en dat gaat prima. Nu is de ene man de andere natuurlijk niet. Ik zou het gewoon afwachten en kijken of de click er is of kan zijn. Geef hem wel de kans natuurlijk. als hij goed voor jouw probleem kan zijn, dan moet je hem helemaal de kans geven natuurlijk. ieder zijn specialiteit!

vidya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 21:14

Ben ook bij een mannelijke psycholoog geweest, vond het wel prettig, zijn over t algemeen wat daadkrachtiger. Als het nu echt niet lukt, dan is overstappen niet zo lastig, maar ik zou het een kans geven. Wie weet verrast hij je.

Ulrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 21:18

Ik heb ook bij een mannelijke psycholoog gelopen...ik vond hem echt heel rustig en hij heeft me goed geholpen...ik keek er ook tegen op naar een man te gaan maar is me prima bevallen...gewoon proberen dus ;) en als het niet bevalt mag je dat toch altijd zeggen...tenminste als je bij hun de klik niet had werd je naar een van de collega's doorgestuurd

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 21:28

Op dit moment loop ik bij twee verschillende dingen, een hulp die thuis komt en een psycholoog. Allebei mannelijk. Wat mij vooral moeilijk leek is dat de psycholoog ook nog erg jong is. Toen ik ze beide voor het eerst had gezien raakte ik helemaal in paniek, want ze zijn allebei niet ehmz, verkeerd om te zien, heel fijn zelfs :+ . Nouja, toen dacht ik natuurlijk helemaal dat dit gedoemd was te mislukken, twee knappe mannen waarmee ik moest praten, terwijl ik helemaal geen prater ben.. En, niet te geloven, met allebei kan ik heel goed praten! Veel beter dan de vrouwelijke psychologen/hulpen die ik voorheen heb gehad. Het ligt sowieso aan de persoon zelf, maar bij mij is gebleken dat geslacht niet zo veel uitmaakt.

Heel veel succes, ga er gewoon open in en het komt dan heus wel goed!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 21:56

Heel herkenbaar. Zo heb ik een hele tijd gehad dat ik enorm bang was voor mannen en tijdens mijn eerste intake bleek mijn psycholoog dus mannelijk te zijn :+
Uiteindelijk wel een heel aardige vent maar dat was wel heel erg de koe bij de horens vatten haha.
Later heb ik wel veel met hem gesproken en hij was wel erg goed :)

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:09

ik moet/zit zelf ook bij een pshygoloog (niet op de spellings/typ fouten letten) maar wilde echt geen man wegens redenen.
je kan het gewoon aangeven als je dat liever niet wilt!