We denken dat meisje zich zelf snijdt..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SaBiNa_S

We denken dat meisje zich zelf snijdt..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 16:18

Hey,

In mijn klas zit een meisje en wij denken bijna allemaal dat ze in zich zelf snijdt.
Ik weet het bijna zeker, maar ik kan het niet uitsluiten.
Vandaag zei een vriend het tegen mij, dus ik zeg echt niet! En ik pak haar arm.
En het zat helemaal vol met littekens dus ik schrok best wel.
Ik vroeg dus snijd jij in je zelf?
[size=7]eigenlijk best dom dat ik dat zo vroeg maar ik was nogal verbaasd. [/size]
Ze ze nee en liep best boos weg.

Maar eigenlijk geloof ik het niet... ik denk echt dat ze dat doet. En het is geen onzeker meisje voor zo ver ik weet.
Meerdere klasgenoten zeggen dat ze emo is ?? en dat ze emo`s dat vaker doen??Ze heeft best een aparte kleding stijl en gekleurde lokken in haar haar.

Maar mijn vraag is nu, moet ik het tegen mijn mentor zeggen?
Ik weet niet wat mijn mentor er aan kan doen, het zijn mijn zaken niet en ik weet het niet 100% zeker.
Maar ik wil haar graag helpen (als het zo is)
Wat zouden jullie doen?

stoer

Re: We denken dat meisje zich zelf snijdt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:21

jeetje dat was inderdaad niet al te tactisch van je.. Maar gebeurd is gebeurd.
weet niet hoe goed je haar kent, maar misschien kun je haar als ze alleen is eens aanspreken en vragen of je haar kunt helpen? Ik zou ook wel je mentor inlichten, misschien kunnen jullie samen iets bij haar bereiken?

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 16:22

stoer schreef:
jeetje dat was inderdaad niet al te tactisch van je.. Maar gebeurd is gebeurd.
weet niet hoe goed je haar kent, maar misschien kun je haar als ze alleen is eens aanspreken en vragen of je haar kunt helpen? Ik zou ook wel je mentor inlichten, misschien kunnen jullie samen iets bij haar bereiken?

Nee idd, had er ook wel spijt van dat ik dat zei.
Ze zit bij mij in de klas ken er wel redelijk goed. Maar ze is niet echt een vriendin van mij..
Ik zou dat idd kunnen vragen ja!

Anoniem

Re: We denken dat meisje zich zelf snijdt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:25

Nou niet naar je mentor gaan. Daar zitten ze echt niet op te wachten. Laat gewoon merken dat ze haar verhaal bij je kwijt kan.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:25

Ik zou het melden bij de leraar, zij kunnen eventueel ook contact opnemen met haar ouders en/of een vertrouwens persoon inschakelen.

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 16:26

Rebeccaa schreef:
Nou niet naar je mentor gaan. Daar zitten ze echt niet op te wachten. Laat gewoon merken dat ze haar verhaal bij je kwijt kan.

Maar ik denk dat ze dan echt boos word..
Daarom vind ik het ook zo ``verdacht ``
Als t niet waar was, zou je toch niet zo heftig reageren?

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:28

Ik zou ook NIET maar de mentor gaan. Je kan beter alleen naar haar toe gaan en het dan rustig vragen.
En dat emo's zit doen!? tsja. meestal doen ze dat niet zomaar, zichzelf pijn doen. Dus ze zal vastwel ergens mee zitten.
Of ze nou emo is of niet, dat slaat nergens op met dat snijden.
Sommige mensen doen dit nou eenmaal, om van hun pijn af te komen....

Anoniem

Ze reageert zo heftig omdat ze er niet over wilt praten.
Maar geloof me, ze wordt pas echt heel erg boos als je naar je mentor toegaat..

SuzanLarissa

uit ervaring weet ik dat als iemand echt problemen heeft en zich snijdt ze niet zomaar het gaat vertellen en het al helemaal niet waardeert als je het aan mentor gaat vertellen.
Enige optie is als je wat closer met haar wordt dat ze je gaat vertrouwen maar geloof me is erg moeilijk voor haar dan.

Overigens hoeft iemand geen emo te zijn om zich te snijden :S ? Dat vind ik echt een rottige opmerking

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:29

Als ze het doet, doet ze het niet voor niks ;)

Ik zou er niet mee naar je mentor gaan, dat is haar in haar ogen voor het blok zetten. Ik zou het eerder aan haarzelf vragen en als ze er niets over los wil laten, niet op doorgaan. Het is wss al moeilijk genoeg voor haar zonder dat je haar tot antwoorden dwingt.

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 16:29

Rebeccaa schreef:
Ze reageert zo heftig omdat ze er niet over wilt praten.
Maar geloof me, ze wordt pas echt heel erg boos als je naar je mentor toegaat..

Ja dat is ook weer zo...

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:30

@ bromfiets inderdaad, als ze er niet over wil praten ook niet over doorgaan daar wordt het alleen maar moeilijker voor iemand om erover te praten

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:31

Rebeccaa schreef:

Dit. Tenzij je denkt dat ze eerdaags zelfmoord zou plegen...

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:32

Nee maar wat moet je dan doen? toe kijken hoe iemand zich zelf aan het vernielen is? ik zou eerst haar hulp aanbieden, als ze het niet aanneemt zal ik toch naar de mentor gaan

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 16:32

SuzanLarissa schreef:
@ bromfiets inderdaad, als ze er niet over wil praten ook niet over doorgaan daar wordt het alleen maar moeilijker voor iemand om erover te praten

Oke, dus ik moet gewoon vragen of alles wel goed gaat en of ik kan helpen?

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:32

het kan natuurlijk ook zijn dat ze zichzelf gesneden heeft en dat ze zich daarover schaamt?
De TS heeft het over littekens en niet over verse wonden?

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 16:33

MightyJoe schreef:
Nee maar wat moet je dan doen? toe kijken hoe iemand zich zelf aan het vernielen is? ik zou eerst haar hulp aanbieden, als ze het niet aanneemt zal ik toch naar de mentor gaan

Zo iets heb ik ook..
Maar het lijkt wel ``verraad `` om naar mijn mentor te gaan..

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 16:33

tessyke schreef:
het kan natuurlijk ook zijn dat ze zichzelf gesneden heeft en dat ze zich daarover schaamt?
De TS heeft het over littekens en niet over verse wonden?

ik geloof dat het littekens zijn, maar niet van zo lang geleden geloof ik..

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:34

Waarschijnlijk weet de mentor dit al wel, als hij zijn baan goed uitoefent heeft hij of zij al meerdere signalen opgevangen. Ik zou het niet extra moeilijk voor haar maken, eerder proberen om vriendinnen met haar te worden.

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 16:35

bromfiets schreef:
Waarschijnlijk weet de mentor dit al wel, als hij zijn baan goed uitoefent heeft hij of zij al meerdere signalen opgevangen. Ik zou het niet extra moeilijk voor haar maken, eerder proberen om vriendinnen met haar te worden.

Maar eigenlijk is ze niet heel ``depri`` in de klas ofzo..
Ik heb het alleen gezien door vanochtend ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:36

IK zou er wel een melding van maken op school, dan kunnen hun haar ouders inlichten, en die kunnen het dan ook beter in de gaten houden. Als ouderzijnde wil je dit wel weten van je kind, en je kind zal het zo goed mogelijk voor je proberen te verbergen. Mn broer heeft ook een periode gehad van zichzelf verminken. Het begon met krassen met een paperclip, maar werd uiteindelijk wel echt snijden met scheermesjes e.d.. Ook hij was ''emo'' qua kledingstijl, en dan alleen en vooral omdat bij die stijl rijen armbanden en kousen om je armen/ polsen heel normaal gevonden worden, en je het dus makkelijk kunt verbergen.

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:37

Ik zou eerst naar haar toe gaan om je excuses aan te bieden voor die opmerking. Dan kun je ook zeggen dat als er iets is waar ze over wil praten dat ze jou kan vertrouwen. Als je het wil kun je haar bijvoorbeeld ook jou telefoonnummer of emailadres geven. En verder zou ik niks doen. Af en toe een gewoon praatje met haar maken over dingen op school ofzo. Verder het gewoon aan haar laten om naar je toe te komen. Ga ook af en toe eens naast haar zitten in de les. Maar pas wel op dat je niet te opdringerig wordt, het enige wat je kunt doen is er voor haar zijn. Heel veel succes!

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 16:39

renske_13 schreef:
Ik zou eerst naar haar toe gaan om je excuses aan te bieden voor die opmerking. Dan kun je ook zeggen dat als er iets is waar ze over wil praten dat ze jou kan vertrouwen. Als je het wil kun je haar bijvoorbeeld ook jou telefoonnummer of emailadres geven. En verder zou ik niks doen. Af en toe een gewoon praatje met haar maken over dingen op school ofzo. Verder het gewoon aan haar laten om naar je toe te komen. Ga ook af en toe eens naast haar zitten in de les. Maar pas wel op dat je niet te opdringerig wordt, het enige wat je kunt doen is er voor haar zijn. Heel veel succes!

Oke ja ik ga morgen igg mijn excuses aanbieden! :j
Ik heb haar op hyves en msn dus dat gaat wel lukken ;)

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:40

sabina1998 schreef:
renske_13 schreef:

Oke ja ik ga morgen igg mijn excuses aanbieden! :j
Ik heb haar op hyves en msn dus dat gaat wel lukken ;)

Heel goed van je :) Pas als ze jou gaat vertrouwen kan je haar heel misschien helpen.

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:41

Ik zou dit zeker melden bij je mentor :j. Wel discreet, gewoon je vermoedens uitspreken en zeggen dat je het niet zeker weet. En dat je niet wilt dat ze weet dat het van jou komt. Een beetje mentor kan daar een goede draai aangeven. En anders niet, dan is ze maar boos... Het gaat er om dat het meisje hulp krijgt, en een luisterend oor van een medescholier zal daar niet aan voldoen. Bovendien denk ik dat mensen die dit gedrag vertonen zich zullen afzetten tegen alle vormen van hulp, en dus bij elke poging boos worden.
Je kunt natuurlijk beide doen, het melden bij je mentor en haar een luisterend oor bieden, maar kijk uit dat het jezelf niet teveel wordt. Er zullen best wat redenen achter zitten, die erg zwaar op je schouders kunnen drukken als je er zelf ook met niemand over kunt praten, zoals je ouders of eventueel dan je mentor.