dichtklappen bij een gesprek *update pag 5*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PINK

dichtklappen bij een gesprek *update pag 5*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 19:06

Donderdag heb ik een intake gesprek, mijn eerste intake gesprek daar. Gelukkig gaat me beste vriendin mee en dat maakt het wel fijner/makkelijker, maar zit er een beetje mee dat ik bang ben dat ik weer enorm dichtklap zoals altijd als ik ergens over moet praten.
Waar ik het moeilijk mee heb/waar ik liever niet over praat.
zie er ook wel tegen op..

heeft er misschien iemand tips/raad hoe ik het aan moet pakken/voor zorg dat ik misschien minder erg of snel dicht klap?
Laatst bijgewerkt door Lalidan op 24-03-11 19:54, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 19:09

Jezelf heel goed voorbereiden, en opschrijven wat je wil gaan vertellen? :) Dan ben je misschien wat minder onzeker. En als het dan echt niet lukt kun je laten zien wat je hebt opgeschreven. Heel veel succes en sterkte!

edit: Fijn dat je vriendin met je mee gaat! :j

91laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 19:10

Probeer al iets op papier te zetten nu je nog niet dichtklapt, dat kan goed helpen! En probeer te bedenken wáárom je daar zit.. Je doet het voor jezelf en jíj wilt hulp! Dus probeer er alles uit te halen, en dat kan alleen als je probeert open te zijn! Goed dat je iemand mee neemt :).
Succes meis!

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 19:10

renske_13 schreef:
Jezelf heel goed voorbereiden, en opschrijven wat je wil gaan vertellen? :) Dan ben je misschien wat minder onzeker. En als het dan echt niet lukt kun je laten zien wat je hebt opgeschreven. Heel veel succes en sterkte!

edit: Fijn dat je vriendin met je mee gaat! :j

ik weet niet goed wat ik zou moeten voorbereiden?
ja opschrijven vind ik wel een goed idee, daar ben ik ook wel beter in.
maak me gewoon ontzettend druk er over..
dankjewel. :)

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 19:12

91laura schreef:
Probeer al iets op papier te zetten nu je nog niet dichtklapt, dat kan goed helpen! En probeer te bedenken wáárom je daar zit.. Je doet het voor jezelf en jíj wilt hulp! Dus probeer er alles uit te halen, en dat kan alleen als je probeert open te zijn! Goed dat je iemand mee neemt :).
Succes meis!

ja ga ik zo maar even doen dan. Hoop dat het lukt. Ja probeer er over na te denken maar dat maakt het alleen maar moeilijker..
ja er MOET iemand mee bij het gesprek nou dan het liefste me beste vriendin :)
dankjewel!

91laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 19:12

Je kan weinig voorbereiden (behalve dan belangrijke dingen op papier zetten). Probeer het verder allemaal over je heen te laten komen..
Succes :(:)

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 19:14

91laura schreef:
Je kan weinig voorbereiden (behalve dan belangrijke dingen op papier zetten). Probeer het verder allemaal over je heen te laten komen..
Succes :(:)

ja jij weet waarvoor ik intake heb toch?
ja dat ga ik proberen.. het over me heen te laten komen.
maar ben nog al georganiseerd.. wil alles in de hand hebben dat kan daar niet.
dankjewel! :)

91laura

Re: dichtklappen bij een gesprek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 19:17

Ja ik weet het :). En ik snap je gevoel heel goed.. Ik vond het dood eng de eerste keer! Maar het valt achteraf echt altijd mee, probeer je daar maar aan vast te houden. En morgen rond deze tijd is alles al lekker achter de rug!

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 19:18

Het komt wel goed meid! :(:)
Die mensen waar mee je een gesprek hebt, hebben hier ervaring mee en praten (denk ik?) dagelijks met mensen zoals jij die dit ook lastig vinden. :) sterkte!

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 19:18

91laura schreef:
Ja ik weet het :). En ik snap je gevoel heel goed.. Ik vond het dood eng de eerste keer! Maar het valt achteraf echt altijd mee, probeer je daar maar aan vast te houden. En morgen rond deze tijd is alles al lekker achter de rug!

ja vind het echt moeilijk/dood eng. Bang dat ze me niet serieus nemen enz.
ik ben benieuwd of ik het mee vind vallen daarna. Ja zal het proberen.
was een foutje er stond morgen maar moest donderdag zijn. :o

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 19:19

renske_13 schreef:
Het komt wel goed meid! :(:)
Die mensen waar mee je een gesprek hebt, hebben hier ervaring mee en praten (denk ik?) dagelijks met mensen zoals jij die dit ook lastig vinden. :) sterkte!

dat denk ik ook maar/probeer ik te denken.
vind het al heel fijn dat me beste vriendin mee wil. :)
ja die hebben er volgens mij zat / meer dan genoeg ervaring mee.
ben altijd bang dat ik niet serieus wordt genomen ofzo, zal wel aan mij liggen.
bedankt!

Eva_Jameson

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 20:18

Inderdaad opschrijven wat je wil zeggen. Dan heb je dat altijd nog als back up en kan je desnoods die mensen waar je een gesprek het laten lezen.
Scheelt wel dat je vriendin mee gaat want zij weet ook hoe dit is en je hebt een vertrouwd iemand om je heen. Misschien kan je dag daarvoor wat vragen stellen over hoe het er aan toe gaat en wat ze bij haar hebben gevraagd dan kan je daar alvast wat antwoorden op bedenken.
En die mensen begrijpen vast wel dat het lastig is om te vertellen wat zij willen weten zeg maar.. Ze hebben dit al vaker meegemaakt en zullen je echt wel serieus nemen.
Succes meis en probeer je je er niet al te druk over te maken het komt vast wel goed!

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 20:28

Eva_Jameson schreef:
Inderdaad opschrijven wat je wil zeggen. Dan heb je dat altijd nog als back up en kan je desnoods die mensen waar je een gesprek het laten lezen.
Scheelt wel dat je vriendin mee gaat want zij weet ook hoe dit is en je hebt een vertrouwd iemand om je heen. Misschien kan je dag daarvoor wat vragen stellen over hoe het er aan toe gaat en wat ze bij haar hebben gevraagd dan kan je daar alvast wat antwoorden op bedenken.
En die mensen begrijpen vast wel dat het lastig is om te vertellen wat zij willen weten zeg maar.. Ze hebben dit al vaker meegemaakt en zullen je echt wel serieus nemen.
Succes meis en probeer je je er niet al te druk over te maken het komt vast wel goed!

ja ik ga dat ook proberen, het op te schrijven.
ja scheelt voor mij dat ze mee gaat, ja ga ik zeker even vragen aan d'r :)
ik hoop dat ze me serieus nemen..
dankjewel meis! ik doe me best niet druk te maken maar is wel moeilijk.

Eva_Jameson

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 20:43

Tuurlijk is het moeilijk het is ook niet niks waar je voor op gesprek moet he! Ik vind je echt ontzettend dapper en ben trots op je!
Als je ergens hulp bij nodig hebt dan moet je het gewoon vragen hoor. Mij val je er echt niet mee lastig!

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 20:45

Eva_Jameson schreef:
Tuurlijk is het moeilijk het is ook niet niks waar je voor op gesprek moet he! Ik vind je echt ontzettend dapper en ben trots op je!
Als je ergens hulp bij nodig hebt dan moet je het gewoon vragen hoor. Mij val je er echt niet mee lastig!

dat is ook weer waar, naja je weet wat ik er zelf allemaal over denk.
weet ik, geld ook voor jou he! en jij mij ook niet hihi.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 20:48

Ik weet niet precies waarvoor je op intake moet, maar als ik de berichten zo lees is het niet niks :(:)

Inderdaad nu al opschrijven wat je wilt zeggen, dan kun je gewoon het papier overhandigen als je dichtklapt. En heel goed dat je je vriendin meeneemt, maar probeer zelf zo veel mogelijk te vertellen. Dat zij het gesprek niet overneemt zeg maar. Het gaat tenslotte om jou! En hulpverleners hebben wel vaker te maken met mensen die dichtklappen, die zullen je echt wel helpen om er doorheen te komen :)

Heel veel sterkte met je intake!

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 20:50

bromfiets schreef:
Ik weet niet precies waarvoor je op intake moet, maar als ik de berichten zo lees is het niet niks :(:)

Inderdaad nu al opschrijven wat je wilt zeggen, dan kun je gewoon het papier overhandigen als je dichtklapt. En heel goed dat je je vriendin meeneemt, maar probeer zelf zo veel mogelijk te vertellen. Dat zij het gesprek niet overneemt zeg maar. Het gaat tenslotte om jou! En hulpverleners hebben wel vaker te maken met mensen die dichtklappen, die zullen je echt wel helpen om er doorheen te komen :)

Heel veel sterkte met je intake!

klopt is niet niks, zet het zo 123 alleen liever niet hier neer. - misschien als ik het echt volledig inzien/accepteer dat ik er open over durf te zijn maar nu nog niet denk ik.
wil je wel even pb sturen?

ja ga ik ook doen inderdaad. Ja ga zoveel mogelijk proberen zelf te vertellen. Nee dat mag ook niet hoor, ze gaan ook een gesprek met haar hebben om over mij te praten, denk over hoe zij dingen ziet enz.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 20:52

Dat snap ik, internet is vrij open... PB is welkom hoor :j

Gaat goed komen, go with the flow en dan komt het helemaal op zijn pootjes terecht :)

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 20:57

bromfiets schreef:
Dat snap ik, internet is vrij open... PB is welkom hoor :j

Gaat goed komen, go with the flow en dan komt het helemaal op zijn pootjes terecht :)

ik pb je dan zo eventjes. :)
ik hoop dat het goed komt/ga iig even alles op papier zetten.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 21:01

al zet je maar steekwoorden op papier, kan je al veel helpen :j

PB gehad en beantwoord :)

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 21:03

bromfiets schreef:
al zet je maar steekwoorden op papier, kan je al veel helpen :j

PB gehad en beantwoord :)

inderdaad, ga er zo maar is even aanwerken.
en anders morgen. :j

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 21:07

succes +:)+

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 21:07

bromfiets schreef:
succes +:)+

bedankt! :)

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 11:21

Ach meis :(:) Probeer je niet druk te maken!

Ik weet niet 100% wat voor intake het is maar aan de overige berichten kan ik wel ongeveer bedenken wat voor intake.

Mijn eigen ervaring is dat de intake is om in grove lijnen je verhaal kwijt te kunnen en te bekijken of de hulpverlener waarbij je het intake gesprek hebt jou het vertrouwens gevoel geeft zodat ze jou het maximale kunnen helpen.

In de intake hoef je echt niet ineen keer alles eruit te gooien (mag wel) maar ik neem aan dat je gevolg gesprekken gaat krijgen wanneer je je vertrouwd voelt. In die gesprekken zal vanzelf wanneer jij het aan kan de rest volgen.

Dat je dicht kan klappen moet je vooral niet bang voor zijn, ik denk dat de betreffende hulpverlener niet beter weet en zal dus ook rustig er mee omgaan. Daarnaast zijn ze ook heel goed in bepaalde woord gebruik en vragen stellen waardoor je gaat nadenken en je verder gaat praten.

Super dat je vriendin mee gaat voor de steun :)

Wat de rest al zegt schrijf steek woorden op wat je wil gaan vertellen/ heel graag kwijt wilt. Voor jou een geheugen steuntje wanneer je dichtklapt. Ga nu niet te diep graven naar die steekwoorden maar houd het er op wat er nu in je op komt anders ga je je alleen maar erg druk maken.

Heel veel sterkte je kan het! :)

Edit: wanneer je wilt PB-en, hij staat open voor je

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 11:26

Gewoon zeggen dat je daar bang voor bent.
Dan helpen je ze met vragen stellen over moeilijke momenten heen, en hoef je je niet bezwaard te voelen.