Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
renske_13 schreef:Jezelf heel goed voorbereiden, en opschrijven wat je wil gaan vertellen?Dan ben je misschien wat minder onzeker. En als het dan echt niet lukt kun je laten zien wat je hebt opgeschreven. Heel veel succes en sterkte!
edit: Fijn dat je vriendin met je mee gaat!
91laura schreef:Probeer al iets op papier te zetten nu je nog niet dichtklapt, dat kan goed helpen! En probeer te bedenken wáárom je daar zit.. Je doet het voor jezelf en jíj wilt hulp! Dus probeer er alles uit te halen, en dat kan alleen als je probeert open te zijn! Goed dat je iemand mee neemt.
Succes meis!

91laura schreef:Je kan weinig voorbereiden (behalve dan belangrijke dingen op papier zetten). Probeer het verder allemaal over je heen te laten komen..
Succes
. En ik snap je gevoel heel goed.. Ik vond het dood eng de eerste keer! Maar het valt achteraf echt altijd mee, probeer je daar maar aan vast te houden. En morgen rond deze tijd is alles al lekker achter de rug! 91laura schreef:Ja ik weet het. En ik snap je gevoel heel goed.. Ik vond het dood eng de eerste keer! Maar het valt achteraf echt altijd mee, probeer je daar maar aan vast te houden. En morgen rond deze tijd is alles al lekker achter de rug!
renske_13 schreef:Het komt wel goed meid!![]()
Die mensen waar mee je een gesprek hebt, hebben hier ervaring mee en praten (denk ik?) dagelijks met mensen zoals jij die dit ook lastig vinden.sterkte!

Eva_Jameson schreef:Inderdaad opschrijven wat je wil zeggen. Dan heb je dat altijd nog als back up en kan je desnoods die mensen waar je een gesprek het laten lezen.
Scheelt wel dat je vriendin mee gaat want zij weet ook hoe dit is en je hebt een vertrouwd iemand om je heen. Misschien kan je dag daarvoor wat vragen stellen over hoe het er aan toe gaat en wat ze bij haar hebben gevraagd dan kan je daar alvast wat antwoorden op bedenken.
En die mensen begrijpen vast wel dat het lastig is om te vertellen wat zij willen weten zeg maar.. Ze hebben dit al vaker meegemaakt en zullen je echt wel serieus nemen.
Succes meis en probeer je je er niet al te druk over te maken het komt vast wel goed!

Eva_Jameson schreef:Tuurlijk is het moeilijk het is ook niet niks waar je voor op gesprek moet he! Ik vind je echt ontzettend dapper en ben trots op je!
Als je ergens hulp bij nodig hebt dan moet je het gewoon vragen hoor. Mij val je er echt niet mee lastig!

bromfiets schreef:Ik weet niet precies waarvoor je op intake moet, maar als ik de berichten zo lees is het niet niks
Inderdaad nu al opschrijven wat je wilt zeggen, dan kun je gewoon het papier overhandigen als je dichtklapt. En heel goed dat je je vriendin meeneemt, maar probeer zelf zo veel mogelijk te vertellen. Dat zij het gesprek niet overneemt zeg maar. Het gaat tenslotte om jou! En hulpverleners hebben wel vaker te maken met mensen die dichtklappen, die zullen je echt wel helpen om er doorheen te komen
Heel veel sterkte met je intake!

Probeer je niet druk te maken!